Méret: 18,4x8x782 Itt megtalálod az egyes típusokhoz való méreteket, cikkszámokat.
Ha így kérdezed, akkor valószínűleg nehéz, mert gyanítom, hogy még sosem cseréltél szíjat.
Röviden leírva: első, hátsó variótárcsa leszed, szíj felrak, tárcsák szintén. A főtengelyanya lazítása és meghúzása lehet a problémás. Ha nincs légkulcsod v. célszerszámod, csak kókányolni lehet, és könnyű elszúrni. Rosszabb esetben elnyalatod a főtengely végén a menetet és hasonlók.
Szerintem vidd el egy szerelőhöz, pár ezresért megcsinálja jól.
Azt honnan lehet tudni, hogy milyen blokkal szerelt az Aprilia SR 50?
Az enyémre mondták már, hogy Piaggio, Minarelli és most Morini blokkos.
Az alvázszám alapján 2003-as, ahol vettem 2004-est mondtak.
Gyertya NGK BPR7HS van benne.
Na itt igazodjon ki valaki!
Volna egy problémám, még pediglen ,hogy sikeresen elszakadt a szíj rajta.
Nem látok semmi szöveget rajta, ilyenkor honnan tudnám meg a méretét?
Illetve cseréje nehéz-e, vagy milyen műveletet igényel?
A telóolaj cseréhez: az előírt szintig töltöttem fel olajjal a szárat (kihúzott krómszár, felső peremétől mérve 80 mm). Ez egyértelműen SOK. 0, azaz nulla csillapítás sem volt, folyton felütött a teló. Kinyomkodtam belőle némi olajat a teló alsó csavarjánál (szétszedni se időm, se kedvem nem volt), így már benyomható, rugózik, csillapít. Ezek után szerintem az előírt 103 ccm lehet az irányadó feltöltésnél. Hangsúlyozom, szerintem. Showa teló, bájdövéj. A Marzocchi lehet, hogy más.
Az easyparts a következőt adja: 12x32x10, 6201 2rsr. Még nem cseréltem, de gondolom nem olyan nehéz kivenni. Primkóbb robogón kiütöttem egy hosszú csavarhúzóval, berakás előtt meg bedobtam a fagyóba a csapágyat.
A hétvégi szerelésen felbuzdulva én is (be)állítottam (vagyis próbáltam ) a levegőcsavart, a hideg miatt szerintem rá is fért, sokkal jobban veszi a fordulatot.
Az első teló ugyan kemény, de érzésre csillapít valamit. Lehet, hogy egy kis olajat ki kéne szipkázni belőle, talán javítana rajta vmit.
Nekem ilyesmi gázlámpám van. Ezzel lehet nyomatni neki, míg el nem kezd izzani a gyertya fém része és a porcelán is. Ekkor szépen leég a korom, és a gyertya olyan lesz mint az új.
Nem is hosszú távra szántam a homokszórást, csak amíg kerestem a hibát, próbálgattam, nem akartam új gyertyát venni. Ez a lehetőség meg kézre esett a cégnél. Megrendeltem a Championt hétfőre itt lesz. Úgyis jobb időjárásról szólnak a hírek.
Te mivel szoktad kiégetni a gyertyát?
Én is:-))) csak a penzmag hiányzik...szoval inkabb jatszok a 2t-vel:-)
Lakotelepen csak a meghülyülés van:-)
igy most durva kulsöt adok a gepnek.
a kormanyt kicsereltem. Most olyan mint ha egy yamaha bulldogon ulnek:-))
a leovince dob is isszonyat jol szol
a cserelt es megjavitott 21es karbi is tolja mar...vagyis erezni az eröt
Gyorsabb is lett bar gps szerint most 71 a vege...(mennyi volt? Ennyit csal a gyari ora?)
Szoval a heten otthin leszek....johet a gorgocsere...rugocsere...vagyis a tokoles..
Ha egyre gondolunk akkor a levegö csavaron zárj. Inkább tobbszor piciket..... nekem megszünt ( ost jatszom vele mert rohadt harapos lett de nincs vegsebbesseg)
Szia.nam a kulső tárcsa van kikopva,ha nem a külső tárcsára helyezett műanyag hűtő ventillátor. Abban mozog a csillag amit az anya fogna.a műanyag van kikopva,a csillag helyei. Hol tudok venni műanyagot?
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a kuplungban a rugókat!
Tud valaki valami jó megoldást, hogy hogy lehetne a legegyszerűbben kivenni a helyéről?
Köszönöm
Thx! Haver elállítgatta a csavarokat, hívott, hogy nem indul a motor. Most sikerült úgy beállítanunk, hogy elindul, de elég lustán pörög fel. Legutoljára Simsonon állítottam, nagyjából úgy, hogy addig tekertem kifelé a levegőcsavart, míg a legmagasabb fordulatszámot elérte, utána kb. negyed fordulatot vissza. Ez az SR-eknél is használható módszer?
Én úgy emlékszem hogy száraz, de ettől függetlenül a légszűrőház belsejét be szoktam fújkálni olajjal. Így a szivacson átmenő apró szemcsék is ott tapadnak le. A karbifűtés jó dolog, főleg télen, mikor jéghideg a karbiház. A motor ahogy melegszik, de még a termosztát nem nyit ki, előbb a karbit melegíti fel, amitől a benzin jobban párolog, márpedig az apróbb benzinmolekulák jobban és gyorsabban is égnek. Tehát van szerepe. Az hogy észrevehető-e ha lekötöd..... Max akkor ha rohadt hideg van és nincs időd megvárni hogy felmelegedjen a motor.
Szerintem a homokszórás nem túl egészséges dolog a gyertyának. Összekarmolássza a porcelánt, amin így egyre több kúszószikra tud elvándolorni. Én kiégetni szoktam, de azt is csak ésszel, nem elégetve a gyertya testelektródáját.
Csontig be, majd másfél fordulat kifelé. Ez általános beállítás, menni szokott vele a gép. Persze csak ha gyári a szabályzócsavar és nincs sza...á nyomkodva a karbi felfekvő felülete.
Ha így kérdezed, akkor valószínűleg nehéz, mert gyanítom, hogy még sosem cseréltél szíjat.
Röviden leírva: első, hátsó variótárcsa leszed, szíj felrak, tárcsák szintén. A főtengelyanya lazítása és meghúzása lehet a problémás. Ha nincs légkulcsod v. célszerszámod, csak kókányolni lehet, és könnyű elszúrni. Rosszabb esetben elnyalatod a főtengely végén a menetet és hasonlók.
Szerintem vidd el egy szerelőhöz, pár ezresért megcsinálja jól.
Azt honnan lehet tudni, hogy milyen blokkal szerelt az Aprilia SR 50?
Az enyémre mondták már, hogy Piaggio, Minarelli és most Morini blokkos.
Az alvázszám alapján 2003-as, ahol vettem 2004-est mondtak.
Gyertya NGK BPR7HS van benne.
Na itt igazodjon ki valaki!
Volna egy problémám, még pediglen ,hogy sikeresen elszakadt a szíj rajta.
Nem látok semmi szöveget rajta, ilyenkor honnan tudnám meg a méretét?
Illetve cseréje nehéz-e, vagy milyen műveletet igényel?
Tudtok valamit mondani első kerék csapágyról /méretekre gondoltam/
nehéz kiszedni ?
Köszi
Laci
Az első teló ugyan kemény, de érzésre csillapít valamit. Lehet, hogy egy kis olajat ki kéne szipkázni belőle, talán javítana rajta vmit.
Nekem ilyesmi gázlámpám van. Ezzel lehet nyomatni neki, míg el nem kezd izzani a gyertya fém része és a porcelán is. Ekkor szépen leég a korom, és a gyertya olyan lesz mint az új.
Te mivel szoktad kiégetni a gyertyát?
Lakotelepen csak a meghülyülés van:-)
igy most durva kulsöt adok a gepnek.
a kormanyt kicsereltem. Most olyan mint ha egy yamaha bulldogon ulnek:-))
a leovince dob is isszonyat jol szol
a cserelt es megjavitott 21es karbi is tolja mar...vagyis erezni az eröt
Gyorsabb is lett bar gps szerint most 71 a vege...(mennyi volt? Ennyit csal a gyari ora?)
Szoval a heten otthin leszek....johet a gorgocsere...rugocsere...vagyis a tokoles..
De valami hasonlo lesz a vege
Ki szeretném cserélni a kuplungban a rugókat!
Tud valaki valami jó megoldást, hogy hogy lehetne a legegyszerűbben kivenni a helyéről?
Köszönöm