Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egybe


NS!
Nekem ne mond, hogy sajnos:-))
Olyat nem ismerek. Max tehetettlen embert.
Mindenhez megvan a lehetőség. Ezért van 3-4 fajta kuplungrugó, kontrasztrugó, 800 féle görgő, csúszka.
És szíjból is van 744, 747, 751, 752, 755,756, 765....stb

Elől a szíj lent van a csapon - hátul is megvan a 4-5mm hézag.
Ha hézagolom, akkor semmi nem változik...hiszen a hézagolónak az a lényege, ahogy megfigyeltem, hogy a szíj a csapra kerüljön..
Ez van a képeken is.
első képen látszik, hogy a varion nem megy ki MAXra....
a másodikon látszik, hogy míg elől teljesen lent va a szíj - a hátsó tárcsán is hiányzik...
Szóval ezért gondolom, hogy a szíj a rövid.

A szíj hosszát épp ezért kérdezem.
Te azt írod, hogy a 775 már sok. Nekem még nem volt fent, épp ezért kérdezem.
Én is gyanúsnak gondoltam, hogy 751 helyet rötön egy ilyennel probálkozzak.

Nekem elől a varió 95mm, hátul nem tudom. A kuplung az 107mm vagy kicsit nagyobb.
Polini holmi, vagyis nem gyári.

Amúgy a gyári szíj mérete 751x8,5x16,5 és mindenhol az ATHENA szíjat ajánlják.
Jeleneleg egy 751-es Malossi extrem vagy mifene szíj van (Ti tanácsoltátok még tavaly itt a fórumon)
De probáltam már....
Feltettem a gyári új Athenát, és visszakerült a régi, kopott Mitsuboshi is.
Ugyan az a méret....
ugyan az a produkció...





MAD81!
Hézagolóval, vagy nélküle az indulás ugyan olyan.
Itt tényleg annyi különbséget érzek, hogy hézagolóval a 70-et alig éri el, hézagoló nélkül felmegy 81-ig.
Szóval nem STARTolni akarok, hanem száguldozni:-))
Ezért is vettem ki a piros kontrasztot....
De a gyorsulása nekem így jó. Még így is kilő. (a gyárihoz képest mindenképp)
A régi konstrukció volt úgy megcsinálva, hogy magas fordulaton kilőtt...de nem volt vége.
Üdv mindenkinek!
Lenne egy pár kérdésem a hozzáértőkhöz. 70-es hengerhez az olajpumpát hozzálehet állítani, hogy több olajat adagoljon? Vagy hagyjuk így a motort ahogy van, kikötött olajpumpával? Illetve a régi önindító helyére fellehet-e rakni a 125-ös SR, vagy a 100 Aerox önindítóját? Vizes minarelli blokkos a gép.
igen gyári a tárcsa.Eddig olcsó athena naraku most egy ideje mitsuboshi ezzel a legjobb eddig,de ez sem fut ki teljesen.ha addig hézagolom ,hogy kifusson hátul akkor ha felrakom az oldaldeknit akkor a berugóracsni beleér az ellenkerékbe és darál.dupla deknitömitéssel is.
Esetleg a szíjad nem 751-es,hiába ez van ráírva.Milyen márka?
A gyári méret 751.Viszont szinte minden gyártó más-más méretű szíjat gyárt hozzá,744-től 751-ig.Viszont 751-gyel ki kellene mennie ahátsótárcsán teljesen,ha elöl majdnem csapról indul a szíj.A hátsótárcsád tuti gyári?(115mm az átmérője)
Nem 751 a gyári méret hosszú minára?Nekem az van és a 751 szíjal maxra hézagolva még 1 centi hely van a hátsó varión.
Üdv!neked kell eldöntened mit akarsz mert ha nem hézagolsz akkor a hátsó varión bentebb lesz a szíj azaz kisebb kerületen fut olyan mintha autóval másodikban indulnál.Ha hézagolsz akkor elöl egyre kisebb hátul egyre nagyobb a kerület azaz könnyebben indul a motor viszont az történik amit te is tapasztalsz ezért a végsebesség is kisebb.Tehát jobb indulás vagy nagyobb végsebesség.Egyébként én is agyaltam a nagyobb szíjon.Probáld ki max leugrik a varioról
Ez sajnos ilyen minarelli blokknál.Mindig marad a varión néhány mm,ahova nem megy ki a szíj.Viszont a hátsótárcsán,ha ki van hézagolva a varió ki kell mennie.Nekem 745-ös malo szíjjal is kifutott hátul szinte teljesen.Próbáltam én is hosszabb szíjjal(17x765 peugeot jetforce),de már ez is hosszú.Hátul túlfut a tárcsa peremén,és alapjáraton laza marad,csapkod,belecsap a blokkba.A 775-ös szíj brutál hosszú lenne,ilyen szíj van a malossi overrange szettemhez,aminél a varió 100mm,a hátsótárcsa 130mm átmérőjű.
Fő szakikat kérdezném (vagyis bárkit:-) aki többet tud mint ÉN:-)))


jelenleg 751-es szíj van a gépben.
Belőttem a 21-es karbit, 6,5-ös görgővel mély hangja is van.....
Jelenleg TÉNYLEGES 81km/ó a sebesség. (vettem rá bringás órát, ami ugyan azt mutatja mint a GPS - LEELLENŐRIZVE!)
(A saját pókos motorom ezek szerint kamuzik, vagyis a gyári óra úgy csal, mint az álllllat:-)))


Délelőtt szétkaptam.
Ekkor vettem észre, hogy a tárcsán van még vagy 4-5mm....vagyis se a varión, se a kuplungon nem ér végig a szíj.
Bejelöltem mentem egy kört.... valós a 4-5mm
Jelenleg elől lent van a csapon, de a kuplungon hiányzik az a 4-5mm.

Sima matekkal kiszámolva, a varión ez :
Alapban 95mm átmérőjü....

Most ugye hiányzik 4mm (vegyük ezt fixnek)
Vagyis 2rpi-vel számolva
a teljes kerület: 2x95x3.14 = 596,6
Ennek a fele: 298,3mm

De jelenleg 4mm-rel kisebb, vagyis 2x87x3.14 = 546,36
Ennek a fele: 273,18mm

Vagyis a különbözet 25,2mm


Tehát ennyivel rövidebb a szíj?
Vagyis simán lehet szereznem rá akár max 776-os szíjat?
(751+25)


A poén, hogy mikor megvettem mindenhol azt olvastam, hogy HÉZAGOLJ......

No ha bent van a hézagoló, akkor még kisebb helyen fut....úgy a 4-5 mm már felmegy 5-6-ra...
(ezt ismét kipróbáltam. Befilceztem....és tényleg...)
Tehát esetemben nem kell hézagolni - SŐT! a csapból kellene lecsiszolni (de egyenlőre ezt nem akarom, hiszen tized mm-eket nem egyszerű)



Tehát szerintetek mi a jó méret?
Érdemes ezzel játszani? Hiszen jelenleg akkor ugye nem pörög ki teljesen a motor.
Laikusként legalábbis úgy gondolom, hogy van egy 6 váltós motor, de nem tud csak 5.-ig felváltani, mert utána nincs tovább.


Pár kép:-)
Jelenleg így néz ki:
Sziasztok! Szerintetek passzol a gyári termosztát egy 50-és stage 6 alu hengerhez?A szerelő azt mondja. Nem, nem tudja beszerelni a hengerfejbe, nem passzol bele teljesen. Mit gondoltok? Sr50r pigi blokkos.
Nem akkora mutatvány szétszedni, teljes reparálás miatt szedtem szét a motoromat és kb 15-20 perc a bontás , csak a csavarokra kell odafigyelni melyik hova való.Ehhez nem kell télig várnod szerintem.
Nem javaslom a ragasztószalagot, illetve a kartont, hacsak nem hiányzik a termosztátod.
A termosztát éppen ezt a célt szolgálja, csak mindezt automatikusan, a mindenkori időjárási körülményeknek megfelelően.
A "kartonozás" manuális megoldás, amit nap-mint-nap állítgatni kell, a sebesség/időjárás/egyéb körülmények függvényében - és még így sem biztosítja a szükséges, egyenletes üzemi hőfokot a motor számára.
Köszönöm neked is a választ. Biztosat csak úgy tudok, ha egy unalmas téli estén kiszedem a termosztátot. Már ha van benne. Amíg tudom, használom így, ha végleg letettem erre a szezonra, széttúrom. Csak ahhoz bontani kell az ülést, a sisaktartót... ááá
Még két dolog:
- ha egyáltalán nem mozdul meg, akkor is lehet a termosztát
- ha a nyári időszakban jól jelzett a kijelző, most pedig nem, akkor az inkább a termosztát hibájára utal (nem zár le, amikor hideg a henger körüli víz, amit a külső hidegebb levegő alacsonyabb hőmérsékleten tart).
Nekem relatív új a motorom (vízhűtéses 2T, 2011-es évjárat), és hideg időben is cca. 1-2 km után beáll a normális üzemi hőfok a kijelző szerint.
Más megközelítésben, a motor BIZTOSAN bemelegszik, a kérdés az, hogy ezt a kijelző miért nem jelzi - tutin nem a hideg (főleg nem a 0 fok feletti) levegő miatt, hiszen erre is tervezve lett!
Ha lassan áll be a kijelző mutatója, akkor valószínűleg a termosztát a hibás, ha egyáltalán nem áll be a megfelelő szintre, akkor pedig a hőgomba/kijelző/érintkezők lehet(nek) a hibás(ak).
Ezt tisztán a műszaki logika mondatja velem.
Megállás után alapjáraton ketyegett 1-2 percig, kb. 1/4-ig ment fel a mutató. Kartonlappal még nem volt időm letakarni, ha mást nem, széles szigszalaggal leragasztom a beömlőket.
Aprilia sr factory ditech. Dugatyú csapszeg és a tűgörgò mitől megy tönkre?
Üdv. Attila.
Én lekartonoztam mind a 4 légbeömlőt és kb. 1 km után megy felfele a vízhőfok mutató. Ha 20 C körül van az idő 80-90 fokos a víz, este nem megy fel 80-ig se 8 km használat után. Az enyémben nincs termosztát!
Először azt hittem a hőgomba, műszer nem jó, de kiderült, hogy a termosztát hiánya. Lassabban is megy lefelé az üzemanyag szintjelző!
Köszi! Beszéltem az autószerelőmmel és nem javasolta a Disszu-s megoldást. Állítólag az se jó, ha nagyon kimegy a levegő és kihúzza a benzint + olajat és nem lesz megfelelő a kenés. Azt mondta pár km-en hajtsam meg időnként, lehet el van lustulva a moci. + ha a kipufogó szutykos lenne belül akkor nem is gyorsulna így.
Oke, kiprobalom a kartonlapos megoldast. 15 km folyamatos menes utan mar csak fel kene melegednie.

Nyaron meg jonak tunt. Elso korben megnezem, van-e benne egyaltalan termosztat.
Attól még mindez érvényes rá. Kis ccm, nem bír felmelegedni. Persze ettől még lehet hogy termosztát hibás, de lehet akár hőmérséklet jeladó hibás is. Akár a műszer is csalhat. Stb-stb...
Ez karbis.
Egyszerű. Minden ditech ekkora fos. Próbáld meg letakarni a hűtőt egy kartondarabbal és várd meg hogy változik-e a helyzet. Azért meg lehetne mérni a hengerfej hőmérsékletét is, nehogy megfőzd a motort mondjuk a hőgomba hibája miatt....
Lánghegesztő cucc. Acetiléngáz+oxigén.
Sziasztok!

Visszaolvasva elég sokszor esett szó arról, hogy hideg időben megmozdul-e (és ha igen, mennyit) a vízhőfokmutató, de egyértelmű választ nem találtam; mindenkinek másról számolt be. Ezért kérdezném, hogy szerintetek rendben van-e az, ha mostanában (8-10 fok) a mutató menet közben nem mozdul meg. Ha egy helyben pöfög, valamit feljebb megy, menet közben visszaesik. Nyáron kb. középállásig kúszott fel a 30 fokban.

Szóval ez OK? Vagy a termosztát lenne hibás? Köszi!