NS!
Nekem ne mond, hogy sajnos:-))
Olyat nem ismerek. Max tehetettlen embert.
Mindenhez megvan a lehetőség. Ezért van 3-4 fajta kuplungrugó, kontrasztrugó, 800 féle görgő, csúszka.
És szíjból is van 744, 747, 751, 752, 755,756, 765....stb
Elől a szíj lent van a csapon - hátul is megvan a 4-5mm hézag.
Ha hézagolom, akkor semmi nem változik...hiszen a hézagolónak az a lényege, ahogy megfigyeltem, hogy a szíj a csapra kerüljön..
Ez van a képeken is.
első képen látszik, hogy a varion nem megy ki MAXra....
a másodikon látszik, hogy míg elől teljesen lent va a szíj - a hátsó tárcsán is hiányzik...
Szóval ezért gondolom, hogy a szíj a rövid.
A szíj hosszát épp ezért kérdezem.
Te azt írod, hogy a 775 már sok. Nekem még nem volt fent, épp ezért kérdezem.
Én is gyanúsnak gondoltam, hogy 751 helyet rötön egy ilyennel probálkozzak.
Nekem elől a varió 95mm, hátul nem tudom. A kuplung az 107mm vagy kicsit nagyobb.
Polini holmi, vagyis nem gyári.
Amúgy a gyári szíj mérete 751x8,5x16,5 és mindenhol az ATHENA szíjat ajánlják.
Jeleneleg egy 751-es Malossi extrem vagy mifene szíj van (Ti tanácsoltátok még tavaly itt a fórumon)
De probáltam már....
Feltettem a gyári új Athenát, és visszakerült a régi, kopott Mitsuboshi is.
Ugyan az a méret....
ugyan az a produkció...
MAD81!
Hézagolóval, vagy nélküle az indulás ugyan olyan.
Itt tényleg annyi különbséget érzek, hogy hézagolóval a 70-et alig éri el, hézagoló nélkül felmegy 81-ig.
Szóval nem STARTolni akarok, hanem száguldozni:-))
Ezért is vettem ki a piros kontrasztot....
De a gyorsulása nekem így jó. Még így is kilő. (a gyárihoz képest mindenképp)
A régi konstrukció volt úgy megcsinálva, hogy magas fordulaton kilőtt...de nem volt vége.
Üdv mindenkinek!
Lenne egy pár kérdésem a hozzáértőkhöz. 70-es hengerhez az olajpumpát hozzálehet állítani, hogy több olajat adagoljon? Vagy hagyjuk így a motort ahogy van, kikötött olajpumpával? Illetve a régi önindító helyére fellehet-e rakni a 125-ös SR, vagy a 100 Aerox önindítóját? Vizes minarelli blokkos a gép.
igen gyári a tárcsa.Eddig olcsó athena naraku most egy ideje mitsuboshi ezzel a legjobb eddig,de ez sem fut ki teljesen.ha addig hézagolom ,hogy kifusson hátul akkor ha felrakom az oldaldeknit akkor a berugóracsni beleér az ellenkerékbe és darál.dupla deknitömitéssel is.
A gyári méret 751.Viszont szinte minden gyártó más-más méretű szíjat gyárt hozzá,744-től 751-ig.Viszont 751-gyel ki kellene mennie ahátsótárcsán teljesen,ha elöl majdnem csapról indul a szíj.A hátsótárcsád tuti gyári?(115mm az átmérője)
Üdv!neked kell eldöntened mit akarsz mert ha nem hézagolsz akkor a hátsó varión bentebb lesz a szíj azaz kisebb kerületen fut olyan mintha autóval másodikban indulnál.Ha hézagolsz akkor elöl egyre kisebb hátul egyre nagyobb a kerület azaz könnyebben indul a motor viszont az történik amit te is tapasztalsz ezért a végsebesség is kisebb.Tehát jobb indulás vagy nagyobb végsebesség.Egyébként én is agyaltam a nagyobb szíjon.Probáld ki max leugrik a varioról
Ez sajnos ilyen minarelli blokknál.Mindig marad a varión néhány mm,ahova nem megy ki a szíj.Viszont a hátsótárcsán,ha ki van hézagolva a varió ki kell mennie.Nekem 745-ös malo szíjjal is kifutott hátul szinte teljesen.Próbáltam én is hosszabb szíjjal(17x765 peugeot jetforce),de már ez is hosszú.Hátul túlfut a tárcsa peremén,és alapjáraton laza marad,csapkod,belecsap a blokkba.A 775-ös szíj brutál hosszú lenne,ilyen szíj van a malossi overrange szettemhez,aminél a varió 100mm,a hátsótárcsa 130mm átmérőjű.
Fő szakikat kérdezném (vagyis bárkit:-) aki többet tud mint ÉN:-)))
jelenleg 751-es szíj van a gépben.
Belőttem a 21-es karbit, 6,5-ös görgővel mély hangja is van.....
Jelenleg TÉNYLEGES 81km/ó a sebesség. (vettem rá bringás órát, ami ugyan azt mutatja mint a GPS - LEELLENŐRIZVE!)
(A saját pókos motorom ezek szerint kamuzik, vagyis a gyári óra úgy csal, mint az álllllat:-)))
Délelőtt szétkaptam.
Ekkor vettem észre, hogy a tárcsán van még vagy 4-5mm....vagyis se a varión, se a kuplungon nem ér végig a szíj.
Bejelöltem mentem egy kört.... valós a 4-5mm
Jelenleg elől lent van a csapon, de a kuplungon hiányzik az a 4-5mm.
Sima matekkal kiszámolva, a varión ez :
Alapban 95mm átmérőjü....
Most ugye hiányzik 4mm (vegyük ezt fixnek)
Vagyis 2rpi-vel számolva
a teljes kerület: 2x95x3.14 = 596,6
Ennek a fele: 298,3mm
De jelenleg 4mm-rel kisebb, vagyis 2x87x3.14 = 546,36
Ennek a fele: 273,18mm
Vagyis a különbözet 25,2mm
Tehát ennyivel rövidebb a szíj?
Vagyis simán lehet szereznem rá akár max 776-os szíjat?
(751+25)
A poén, hogy mikor megvettem mindenhol azt olvastam, hogy HÉZAGOLJ......
No ha bent van a hézagoló, akkor még kisebb helyen fut....úgy a 4-5 mm már felmegy 5-6-ra...
(ezt ismét kipróbáltam. Befilceztem....és tényleg...)
Tehát esetemben nem kell hézagolni - SŐT! a csapból kellene lecsiszolni (de egyenlőre ezt nem akarom, hiszen tized mm-eket nem egyszerű)
Tehát szerintetek mi a jó méret?
Érdemes ezzel játszani? Hiszen jelenleg akkor ugye nem pörög ki teljesen a motor.
Laikusként legalábbis úgy gondolom, hogy van egy 6 váltós motor, de nem tud csak 5.-ig felváltani, mert utána nincs tovább.
Sziasztok! Szerintetek passzol a gyári termosztát egy 50-és stage 6 alu hengerhez?A szerelő azt mondja. Nem, nem tudja beszerelni a hengerfejbe, nem passzol bele teljesen. Mit gondoltok? Sr50r pigi blokkos.
Nem akkora mutatvány szétszedni, teljes reparálás miatt szedtem szét a motoromat és kb 15-20 perc a bontás , csak a csavarokra kell odafigyelni melyik hova való.Ehhez nem kell télig várnod szerintem.
Nem javaslom a ragasztószalagot, illetve a kartont, hacsak nem hiányzik a termosztátod.
A termosztát éppen ezt a célt szolgálja, csak mindezt automatikusan, a mindenkori időjárási körülményeknek megfelelően.
A "kartonozás" manuális megoldás, amit nap-mint-nap állítgatni kell, a sebesség/időjárás/egyéb körülmények függvényében - és még így sem biztosítja a szükséges, egyenletes üzemi hőfokot a motor számára.
Köszönöm neked is a választ. Biztosat csak úgy tudok, ha egy unalmas téli estén kiszedem a termosztátot. Már ha van benne. Amíg tudom, használom így, ha végleg letettem erre a szezonra, széttúrom. Csak ahhoz bontani kell az ülést, a sisaktartót... ááá
Még két dolog:
- ha egyáltalán nem mozdul meg, akkor is lehet a termosztát
- ha a nyári időszakban jól jelzett a kijelző, most pedig nem, akkor az inkább a termosztát hibájára utal (nem zár le, amikor hideg a henger körüli víz, amit a külső hidegebb levegő alacsonyabb hőmérsékleten tart).
Nekem relatív új a motorom (vízhűtéses 2T, 2011-es évjárat), és hideg időben is cca. 1-2 km után beáll a normális üzemi hőfok a kijelző szerint.
Más megközelítésben, a motor BIZTOSAN bemelegszik, a kérdés az, hogy ezt a kijelző miért nem jelzi - tutin nem a hideg (főleg nem a 0 fok feletti) levegő miatt, hiszen erre is tervezve lett!
Ha lassan áll be a kijelző mutatója, akkor valószínűleg a termosztát a hibás, ha egyáltalán nem áll be a megfelelő szintre, akkor pedig a hőgomba/kijelző/érintkezők lehet(nek) a hibás(ak).
Ezt tisztán a műszaki logika mondatja velem.
Megállás után alapjáraton ketyegett 1-2 percig, kb. 1/4-ig ment fel a mutató. Kartonlappal még nem volt időm letakarni, ha mást nem, széles szigszalaggal leragasztom a beömlőket.
Én lekartonoztam mind a 4 légbeömlőt és kb. 1 km után megy felfele a vízhőfok mutató. Ha 20 C körül van az idő 80-90 fokos a víz, este nem megy fel 80-ig se 8 km használat után. Az enyémben nincs termosztát!
Először azt hittem a hőgomba, műszer nem jó, de kiderült, hogy a termosztát hiánya. Lassabban is megy lefelé az üzemanyag szintjelző!
Köszi! Beszéltem az autószerelőmmel és nem javasolta a Disszu-s megoldást. Állítólag az se jó, ha nagyon kimegy a levegő és kihúzza a benzint + olajat és nem lesz megfelelő a kenés. Azt mondta pár km-en hajtsam meg időnként, lehet el van lustulva a moci. + ha a kipufogó szutykos lenne belül akkor nem is gyorsulna így.
Attól még mindez érvényes rá. Kis ccm, nem bír felmelegedni. Persze ettől még lehet hogy termosztát hibás, de lehet akár hőmérséklet jeladó hibás is. Akár a műszer is csalhat. Stb-stb...
Egyszerű. Minden ditech ekkora fos. Próbáld meg letakarni a hűtőt egy kartondarabbal és várd meg hogy változik-e a helyzet. Azért meg lehetne mérni a hengerfej hőmérsékletét is, nehogy megfőzd a motort mondjuk a hőgomba hibája miatt....
Visszaolvasva elég sokszor esett szó arról, hogy hideg időben megmozdul-e (és ha igen, mennyit) a vízhőfokmutató, de egyértelmű választ nem találtam; mindenkinek másról számolt be. Ezért kérdezném, hogy szerintetek rendben van-e az, ha mostanában (8-10 fok) a mutató menet közben nem mozdul meg. Ha egy helyben pöfög, valamit feljebb megy, menet közben visszaesik. Nyáron kb. középállásig kúszott fel a 30 fokban.
Szóval ez OK? Vagy a termosztát lenne hibás? Köszi!
NS!
Nekem ne mond, hogy sajnos:-))
Olyat nem ismerek. Max tehetettlen embert.
Mindenhez megvan a lehetőség. Ezért van 3-4 fajta kuplungrugó, kontrasztrugó, 800 féle görgő, csúszka.
És szíjból is van 744, 747, 751, 752, 755,756, 765....stb
Elől a szíj lent van a csapon - hátul is megvan a 4-5mm hézag.
Ha hézagolom, akkor semmi nem változik...hiszen a hézagolónak az a lényege, ahogy megfigyeltem, hogy a szíj a csapra kerüljön..
Ez van a képeken is.
első képen látszik, hogy a varion nem megy ki MAXra....
a másodikon látszik, hogy míg elől teljesen lent va a szíj - a hátsó tárcsán is hiányzik...
Szóval ezért gondolom, hogy a szíj a rövid.
A szíj hosszát épp ezért kérdezem.
Te azt írod, hogy a 775 már sok. Nekem még nem volt fent, épp ezért kérdezem.
Én is gyanúsnak gondoltam, hogy 751 helyet rötön egy ilyennel probálkozzak.
Nekem elől a varió 95mm, hátul nem tudom. A kuplung az 107mm vagy kicsit nagyobb.
Polini holmi, vagyis nem gyári.
Amúgy a gyári szíj mérete 751x8,5x16,5 és mindenhol az ATHENA szíjat ajánlják.
Jeleneleg egy 751-es Malossi extrem vagy mifene szíj van (Ti tanácsoltátok még tavaly itt a fórumon)
De probáltam már....
Feltettem a gyári új Athenát, és visszakerült a régi, kopott Mitsuboshi is.
Ugyan az a méret....
ugyan az a produkció...
MAD81!
Hézagolóval, vagy nélküle az indulás ugyan olyan.
Itt tényleg annyi különbséget érzek, hogy hézagolóval a 70-et alig éri el, hézagoló nélkül felmegy 81-ig.
Szóval nem STARTolni akarok, hanem száguldozni:-))
Ezért is vettem ki a piros kontrasztot....
De a gyorsulása nekem így jó. Még így is kilő. (a gyárihoz képest mindenképp)
A régi konstrukció volt úgy megcsinálva, hogy magas fordulaton kilőtt...de nem volt vége.