A fagyasztós dolog az nem fog menni, mert a motor egyben van és annyira nem akarom szétszedni. De a melegítős módszert megpróbálom és ha nem sikerül akkor a kenyerest. Valamelyikkel csak összejön. Szerinted amúgy ez lehet a motorom baja, mert 50 től felfelé valami "fütyül" a blokkba. Először azt hittem hogy a szabadonfutó, mert a fogaskerék fényesre koptatta a belsejét, de kiszedtem és így is csinálja. Úgyhogy valami más baja van. Most a végáttétell csapágyakra gyanakszom.
A csapágy belső 'lyukába' kell belenyomkodni. Persze ha tengely is van benne, akkor felejtős, mert nem férsz hozzá. Tömöríted, majd újra nyomkodod. Tömöríted, majd újra nyomkodod. Egyszerűbb és profibb megmelegíteni az alu házat. Ha szerencséd van, húzás-nyomás-nyomkodás-toszogatás nélkül kiesik a csapágy... Ha nem, akkor be az egészet a fagyasztóba. Lehűlik az egész. Ezután hőlégfúvóval hirtelen felmelegíted a külső alu házat, és a csapágy garantáltan kiesik.
Nekem van egy 120 részes Bit" készletem és kis racsnim, így könnyen boldogulok az ilyen csavarokkal, még az űlést sem kell levenni. Ha nincs szerszámod, nehéz lesz. Keress ismerőst vagy megbízható szakit.
Most néztem a robesz hátsó telóját (eddig még nem foglalkoztam vele)
Felül van egy motorszelep.... nem volt benne semmi...
Pumpával 6 bárig lehet felnyomni (utána a pumpa törik el:-)) - utána leengedtem...
Ellenben a feszítő csavarokat teljesen feltekertem hogy legyen rugózás - de a 116kg-om alatt is alig ül össze a teló.
szia Hefi!asszem meg van a probléma.a szívócsonkom el van repedve.még nem tom hogy rendeljek e és saját kezüleg cseréljem,mert tényleg elég fura ott 2 csavar a 4ből.de az is lehet hogy szakira bízom.majd meglátom.nagyon köszönöm a tanácsod!
nem tudja valaki,hogy férek hozzá a szivócsonkhoz,a membránt szeretném megnézni.az ülés alól lehetne,szerintem,de nem tom hogy vegyem le.jobb és bal oldalról is próbálkoztam,de innen nem férek hozzá.
A nagyöregek olyasmivel "etettek", hogy kenyérbelet kell a csapágyba tömni, mert az kinyomja. Kicsit hihetetlen, de attól még igaz is lehet. :) Valaki próbálta már ezt a módszert? :)
Akkor csak a blokkban lévő két csapágyhoz kell szerszám. Néztem neten 2000-ért csapágykihúzót szerinted megéri megvenni? Drágát nem akarok venni úgysem használnám sűrűn. Ja és még annyi hogy kb mennyibe lenne az összes csapágy, a két szimering és a tömítés?
Igen a blokkban levő két csapágyra.A kuulungtengelyen 6203-as az könnyen lejön,a keréktengelyen 6203 2RS csapágyat is könnyű cserélni,ha kivetted a seegert.Én mindegyiket bedobom a fagyóba néhány órára,és hőlégfúvóval melegítem a fészküket,sokat könnyít berakásnál.
Nekem van egy 120 részes Bit" készletem és kis racsnim, így könnyen boldogulok az ilyen csavarokkal, még az űlést sem kell levenni. Ha nincs szerszámod, nehéz lesz. Keress ismerőst vagy megbízható szakit.
De ugye arról beszélünk ahol a csapágy ház túloldala zárt?
Kérdés!
Most néztem a robesz hátsó telóját (eddig még nem foglalkoztam vele)
Felül van egy motorszelep.... nem volt benne semmi...
Pumpával 6 bárig lehet felnyomni (utána a pumpa törik el:-)) - utána leengedtem...
Ellenben a feszítő csavarokat teljesen feltekertem hogy legyen rugózás - de a 116kg-om alatt is alig ül össze a teló.
Hogy lehet lágyítani?
De amivel ütöd a kenyeret annak azért eléggé passzolnia kell a csapágy belső méretéhez.
70-es hengerhez maradhat az 50-es hengerfej?Vizes minarelli blokkról van szó.
És maradhat e a gyári kipuf?
A kenyeres módszernél meg csak bele kell nyomkodni a kenyeret a csapágyba?
Esetleg házilag valami megoldás?