Így vegyen idősebb használt robogót az ember. 99%-uk mind kókány. Persze az ilyenek nem derülnek ki a próbaúton. :( Az eladók meg elég furán néznének (többségük), ha a varióház lekapásával kezdem az inspekciót.
Ehhez kapcsolódva: lehet, hogy emiatt (is) mozog tengelyirányban a főtengely? Akkor számolhatok főtengő + csapágy + szimmeringcserével is?
Van hozzá egy kúpos cucc. Anélkül csak elbaszod. Esztergályos megcsinálja 500,- Ft-ból. Szépen fel kell polírozni a kúpot, hogy csússzon rajta a teflongyűrű.
"Egy ilyen termosztát mennyit bír kb? Érdemes belerakni vagy járjak vele így?" Több tíz évet is kibírhat, ha normálisan van berakva és jó minőségű fagyálló és desztvíz van a rendszerben.
Csinálok én magamnak amennyi kell ,csak feltenni nem tudom. Szerszámra gondoltam én is a terv is megvan, csak a teflon nyúlásával ill nem nyúlásával van a gondom.
Van aki olajban melegítette, van akinek van van egy spec belső kúpos szerszáma, ami zömíti a teflongyűrűt.... az egyszerű ember kézzel nyomkodja, de nem garantált a siker, és főleg igy nem is olcsó.
Sziasztok!
Ismét lenne egy kérdésem. Szerelő megnézte az Aprilia SR 50 Street 2T karbis motoromat és nincs benne termosztát!
A fogyasztást kb. 4-5 literre saccolom nem tudom, hogy ez reális-e?
Szépen húz, van benne erő.
Menet felszereléssel vagyok 120 kg és 60-65 km/h-val járok. (óra szerint) Egy ilyen termosztát mennyit bír kb? Érdemes belerakni vagy járjak vele így?
Köszi előre is!
Köszi.Melyik volt a gyári? Mert láttam vastagot, meg vékonyat is, ami rendes tű alakú, meg olyan hasábosat is, ami majdnem egyen vastag végig. Még azóta is szívok a mocival, mert visszaraktam 50-re, de elég haloványan megy, viszont igényli a 90-es főfúvókát, enélkül halott.
Lehet esetleg szimmering?
Jókat kérdezel. A síbert általában azt használtam ami benne volt. Ha nagyon szarul ment a gép, akkor jöhetett a hibakeresés. Bár nálam ilyen nem igazán volt, mert a használt karbikat is alaposan megnéztem megvétel előtt. Amin pl látszott hogy többször szedték szét mint kellett volna (csavarfej, menetek, karcolások), azokat hagytam a fenébe és kerestem másikat. Volt hogy fillérekért vettem 1-2 hónapot használt karbikat. Csak ugye ennek utána kellett járni.
Szia Kinter! Ha már karbis átépítés: amit felraktál átalakításnál karbikat, azok milyen síberrel mentek? feltettem phva-s karbit, és most 90-es főfúvóka van benne, elég haloványan megy, pedig mindent visszaraktam gyárira. viszont legalább fogyaszt mint állat.:(( 65-ös főfúvókával alapjáraton köhög, durrog, 90-essel meg szivató nélkül indul. A síberem majdnem azonos vastag végig, kis hegye van csak, a számát nem tudom.
Üdv N.S.!
Megmérted?
De az baj ha mondjuk nem pont 3,2mm-es hézagolót teszek hanem mondjuk csak 3mm-est vagy 3,4mm-est mert nem tudom pontosan lemérni. Vennem kell egy tolómérőt mostmár. A mérést előre is köszi.
Jó a tipped így látatlanban is, a ricni "megcsavarodott". Mikor szedtem le a variótárcsát stb. elég nehéz volt visszaimádkozni a görgőlapot, csapszeget, tárcsát. :( Asszem hagyom így, és nem háborgatom. Ha nem muszáj, nem vennék most új főtengőt. :(
Azokat a 3-as számú csavar tartja a helyén.Valszeg valamikor lelazult,és ugrott a ricni az alkatrészeken(rosszabb esetben a tengelyen is)ezért a hegesztés.Nem túl elegáns megoldás.
Urak, újabb kérdésben kérném a segítségeteket. Az első variótárcsa fogaskerekes része, ahova az önindító foga belekap (Morini), és a görgőágy, görgőpálya (? nem tudom, mi a pontos neve) csavarozva vagy hegesztve van? Nálam az utóbbi. :S Nem tűnik gyári megoldásnak ez az összepöttyözés.
Igen, horror.
Azt hiszem tavasszal cserélek valami karburátorosra.
Bár akkor már inkább négy ütem...
Pedig nagyon szerettem, 6 évig gyönyörűen ment.
De sajnos ha baja van, szívás. Főleg itt, ahol nincs hozzáértő szerelő.
Ehhez kapcsolódva: lehet, hogy emiatt (is) mozog tengelyirányban a főtengely? Akkor számolhatok főtengő + csapágy + szimmeringcserével is?