Még annyit, hogy miután megcsináltam mindezt használtam egész tavasszal és nyáron. De én folyamatosan hitdetem az általam használt motorokat ezért július végén eladtam. Most egy karbis Scarabeot használok. Szerettem az Sr-t de ez fantasztikus. Ronda lehet de ahogy a nagy 16"-os kerekeivel veszi az akadájokat. És a ditech után ezzzel nem ragadok be 50-el a buszok mögé. A ditech is ment alattam 75-öt óra szerint de nem volt dinamikus gyorsulása 45-től. Ez viszont megy mint a magyar ökör. Ja viszont nem 2-2,5 litert fogyaszt hanem bőven 3 liter felett.
vettem egy halálra ítélt Morinis DiTech-et. felújítottam teljesen és kicseréltem amit kellett. Szépen indult de kormolta a gyertyát. Próbáltam más típusú gyertyákkal is, de 1-2 napnál nem bírták tovább. Sokan azt mondták, hogy más baja van de én nem hittem nekik(szerencsére). Pusztán a fizikánés az elektromosságon alapulva a szikra ott húz át a két pólus között ahol a legkisebb az ellenállása.
Mivel a legkisebb áthúzási hézag minden gyertyánál porcelán tövénél volt,(belső porcelán mag és a menetes rész belső fala) így rövid használat után ott szikrázott és nem a normál pólusok között. Mivel innen már nem tisztult megfelelően a gyertya ezért állandóan kormosan vettem ki. megnéztem a Fiatom gyertyáját ami pontosan ugyan olyan hosszú menettel rendelkezik és rájöttem, hogy a porcelán betét tövénél és a menet rész belső fala között, nagyobb a hézag mint a normális helyen, ezért a szikra nem ott fog áthúzni. Úgy döntöttem, hogy egy próbát megér. A szikra nem akart többé máshol áthúzni csak a pólusok között és a színe is őzbarna volt ezután. Ha nem voltam elég szakszerű akkor elnézést kérek . Remélem érhető voltam.
Sziasztok!
Megismételtem a méréseket immár jó bilincsekkel.
Benzin T-vel szűk 4 bar.
Levegő T-vel ~ 5.5 bar.
Ez két mérés, mert csak egy nyomásmérőm van.
A hibajelenség összefoglalva:
2001-es DiTech tiszta gyertyával beindul, de csúnyán ingadozik az alapjárat, és leáll. Ha nem hagyom alapjáraton, lehet vele menni, de sokszor kihúzatáskor (pl. kereszteződés után) megtorpan. Néhány km megtétele után leáll, nem indul. A gyertya csupa korom.
Amit megnéztem, kipróbáltam: a membrán jó, a hőgombát ellenállással helyettesítve nem változik a helyzet. Kompresszió 8 körül, de ugye van aki itt még kevesebbel jár.
szia az én sr em azt csinálja hogyha be indítom akkor szépen jár de ha oda húzom neki akkor lefullad már ki takaritotam a karbit a légszűrőt új gyertyát raktam bele de akkor is ugyan ezt csinálja mi lehet a baja?
Valószínűleg arra gondolt, hogy a nagyobb méretű gyertyánál eleve nagyobb a középső elektróda és a gyertya széle közti távolság, ezért nehezebben köpi be a motor. A szikra mindig a legrövidebb utat keresi. Ez persze igaz, de azt is hozzá kell tenni, hogy amíg tökéletes a motor keverékképzése, addig a gyári gyertyával is hibátlanul megy. A ditech pici gyertyája sokkal érzékenyebb, mint a normál méretű. Szoptam én is eleget még a Leó-nál is ezzel a dologgal (pedig az karbis), de mikor sikerül frankón belőni a benzin-levegő keveréket, azóta télen-nyáron pöccre indul.
4g görgővel már kupplung nyitás előtt elkezd váltani a varió igy kisebb főtengelyfordulaton indul a motor 4000-4500 közt.erötlenebben indul viszont kissebb fordulaton éri el ugyanazokat a sebességeket 90 már 9120rpm.A motor max fordulata sztenderen 10500 enél többet nem forog.
Megérkezett a héten a sárga malo kontraszt.ezer variáció után most kupplungrugóbol kék pollini van bent 5000 nél nyit viszont 3g körgöket kellett használjak,hogy ne kezdjen indulásig váltani a varió most olyan kb.5500 nál kezd váltani.Jobb lett a motor dinamikája de még szerintem nem az igazi.Most 9500rpm nél van óra szerinti 90 és ez a vége.Lehet mégerősebb kontraszt kellene?
Hát meglátjuk. Széthúzom, mert főtengelyt cserélnem kell az biztos, és majd kiderül. Csak az az érdekes, hogy erősödött a kopogó hang, és leállt, és majd nem akart beindulni. Az nem volt furcsa, hogy leállt, mert előtte sem járt sokáig, de az érdekes, hogy nem indul be. Nem is erőltetem tovább a dolgot. Majd a másik főtengellyel. Injektor környékén valami hiba okozhat ilyet? Már csak azért mert az injektort 3-ból raktam össze. A 3ből kettőben szar volt a nyomástartó.
A főtengely nem okozhatja a nem indulást. Amíg szét nem esik, addig ketyeg a motor. A főtengely csapágy széthulló kosara viszont már okozhatja azt, hogy kifelé kandikálva szétvágja a főtengely szimeringet. Ez már csinálhat ilyet.
Üdv. Morrini ditechemet megfúrattam, mert hordós volt a henger. Csapágyaztam is, mert morgó hangja volt a motornak. Azt hittem hogy csak a főtengely csapágy. Összeraktam a motort, és nehezen de beindult. Először nem akart felpörögni, mert amint húztam egy pici gázt, rögtön leállt. Kis idő múlva már vette a lapot. Mint mondtam, főtengelyes a motor, továbbra is morgó kopogó hangja volt. Mentem vele egy próba kört óvatosan, ami kb. 100 méter lehetett. Az udvaron egyszer csak erősödött a főtengely hangja, és leállt a motor. Azóta nem indul be. A gyertya ki volt égve szép barnára. Azóta amikor indítom, olyan mintha majdnem beindulna, az indítózás fordulata is emelkedik, de nem indul be, a gyertya fekete. Levettem a hengert, semmi baja. Szerintetek? Főtengely miatt lehetséges az, hogy nem indul be?
Vedd le a hengerfejet és egy ügyes esztergályossal vágass bele egy normál M14-es méretű gyertyát. Minden problémád megszűnik örökre. Ez csak fizika. Nekem is köpködte és azt mondták a hozzáértők, hogy ez meg az a baja és soha nem lesz jó. Még jó hogy nem hallgattam rájuk. Hibátlanul működött. Hidd el megéri mint egy csomót költeni feleslegesen. Egyben azért egyetértek az előttem szólókkal, hogy ez csak hibátlan kompresszornál, csöveknél, bilincseknél és tömítéseknél érvényes.
Nálam is ugyanez a jelenség új laser platinummal csak egy utcát bír azután lefullad,újraindul ,lefullad stb.De nem a gyertya lesz a baja kizárt,hogy ennyit bír új gyertyával.Viszont ha leállítom halk szuszogó hang jön az injektortól mintha levegő menne el. Lehet csak a kompi nyomócsöve nem kell nagy dologra gondolni egyből. Ha megvan a hibája azért írj egy sort Te is kiványcsi vagyok rá
A minap voltam Baján a Bolvári Motor Kft-nél és kaptam eredeti SR 50-hez gyári hátsó sárvédő toldatot 1500 Ft-ért! Hoppá!
Rengeteg bontott alkatrészük van, sok használt és új robogó, nagymotor.
És ha már itt vagyok: csörög-zörög valami menet közben az SR 50 robogómnál. Így látatlanba ötlete valakinek? Alapjáraton csendben van. Menni jól megy, húz szépen.
Nem a kenéssel van bajod, hanem a keverékképzéssel, azaz valamilyen okból (már pár tippet leírtak) túl sok benzin van befecskendezve, vagy kevesebb levegő jut a hengerbe, ezért dús a keverék és kormolja a gyertyát, ami hatványozza a problémát.
Ezt nem fogja megoldani az olajos benzin, hozzáértő szaki diagnosztikája kell.
és esetleg valami más megoldás nincs ? hogyha kikötném a keverőt (ami keveri a benzint és az olajat). és én már alapból úgy tenném bele a benzim hogy összekevertem . . Mert azis lehet hogy túl sok olajat adagol . nem ?
Mivel a legkisebb áthúzási hézag minden gyertyánál porcelán tövénél volt,(belső porcelán mag és a menetes rész belső fala) így rövid használat után ott szikrázott és nem a normál pólusok között. Mivel innen már nem tisztult megfelelően a gyertya ezért állandóan kormosan vettem ki. megnéztem a Fiatom gyertyáját ami pontosan ugyan olyan hosszú menettel rendelkezik és rájöttem, hogy a porcelán betét tövénél és a menet rész belső fala között, nagyobb a hézag mint a normális helyen, ezért a szikra nem ott fog áthúzni. Úgy döntöttem, hogy egy próbát megér. A szikra nem akart többé máshol áthúzni csak a pólusok között és a színe is őzbarna volt ezután. Ha nem voltam elég szakszerű akkor elnézést kérek . Remélem érhető voltam.
Megismételtem a méréseket immár jó bilincsekkel.
Benzin T-vel szűk 4 bar.
Levegő T-vel ~ 5.5 bar.
Ez két mérés, mert csak egy nyomásmérőm van.
A hibajelenség összefoglalva:
2001-es DiTech tiszta gyertyával beindul, de csúnyán ingadozik az alapjárat, és leáll. Ha nem hagyom alapjáraton, lehet vele menni, de sokszor kihúzatáskor (pl. kereszteződés után) megtorpan. Néhány km megtétele után leáll, nem indul. A gyertya csupa korom.
Amit megnéztem, kipróbáltam: a membrán jó, a hőgombát ellenállással helyettesítve nem változik a helyzet. Kompresszió 8 körül, de ugye van aki itt még kevesebbel jár.
Nálam is ugyanez a jelenség új laser platinummal csak egy utcát bír azután lefullad,újraindul ,lefullad stb.De nem a gyertya lesz a baja kizárt,hogy ennyit bír új gyertyával.Viszont ha leállítom halk szuszogó hang jön az injektortól mintha levegő menne el. Lehet csak a kompi nyomócsöve nem kell nagy dologra gondolni egyből. Ha megvan a hibája azért írj egy sort Te is kiványcsi vagyok rá
Köszi a segítséget.
A minap voltam Baján a Bolvári Motor Kft-nél és kaptam eredeti SR 50-hez gyári hátsó sárvédő toldatot 1500 Ft-ért! Hoppá!
Rengeteg bontott alkatrészük van, sok használt és új robogó, nagymotor.
És ha már itt vagyok: csörög-zörög valami menet közben az SR 50 robogómnál. Így látatlanba ötlete valakinek? Alapjáraton csendben van. Menni jól megy, húz szépen.
Köszi előre is!
Ezt nem fogja megoldani az olajos benzin, hozzáértő szaki diagnosztikája kell.
elado gyönyörü motor nagoyn sürgös mert elviszik a kocsit amit kinéztem:S