Nekem 150-es rotax van. Mielőtt megveszed, alaposan próbáld ki. Induljon pöccre (jéghidegen is!), nézz bele a levegőszűrő házba is. Ha olajos, trutymós, akkor hagyd ott a fenébe, mert kopott a henger és egy vagyon a felújítás. Gázadásra ha fullad, akkor erősen gyanús hogy a karburátor membrán kikeményedett vagy lyukas. Röpke 27-33 ezer pénz. Ha csattog a motorja, akkor valószínűleg elhanyagolt, szelepbeállítás hibája lehet. Rosszabb esetben lánc, vagy láncfeszítő. Mégrosszabb esetben kevés az olajnyomás, és nem feszít a láncfeszítő. Ekkor olyan 130-150 ezres blokk felújításról beszélünk. Vigyél magaddal olyat, aki már látott ilyen gépet, mert az országban futó Leók 90%-a trágya állapotban van. Röviden ennyi.... (Ha teheted, inkább 250-est vegyél, az már nem rotax, és kicsivel tartósabb.)
Tuning, hosszú élettartammal? Hehe, hát persze. Pucold ki a légszűrőt, add meg neki azt a gondoskodást amit a gyártó kér, legyen elég (bőven) a 70 km/h és kimegy a világból.
hahó, srry, hogy ide írok, de leonardo-s topicot nem találtam, hátha majd itt..
Na az a helyzet, hogy venni szeretnék egy leonardot, még nem tudom hogy 125öst, vagy 150est. Munkába járás lenne a cél főleg a fogyasztás miatt, napi 2x20km-t mennék vele. Ha valaki tudna mondani valamit a 2 motorról, fogyasztásról, stb azt megköszönném,
Sziasztok!
Ki gondolta volna 20 év után ismét motorozom! Juhé! Munkába járáshoz vettem egy 2004-es Aprilia SR 50 2T robogót és a következőt kérdezném, mivel látom itt sok hozzá értő van.
A végsebessége km óra szerint 70 km/h, 115 kg vagyok.
Lehetne-e valamivel picit úgy tuningolni akár csak beállítással, hogy hosszú élettartamú legyen és ne tegyen kárt a motorban? Nem szükséges, hogy jobban menjen esetleg a teljesítmény kihasználás miatt kérdezem. Gyári kipufogó van rajta, vakcsövet nem látok sehol.
Köszi szépen előre is!
Sziasztok!
Érdeklődöm,hogy van-e mozgóképes budapesti sr-50 di tech morini-hez
értő ember aki meg tudná mondani mi lett a baja a motoromnak.Gurulj ide kifizetem a fáradozásod is,csak így nem tudok vele dolgozni járni.Nincs mivel szerelőhöz elvinnem.Előzmény:
Tegnapelőtt egyszer alapjáraton megállt ,de újraindult.Ok..Tegnap a csatlakozókat megtisztítottam,és elindult a hőfok mérő is ami eddíg nem ment.Melóba elvitt még,de hazafelé már nem csak durrogott csattogott erőtlenül.Úgy lett hazahozva ismerősömmel.
Gyertya fekete gondolom dőlt bele a benya.
Tehát kellene valaki aki nem mindent cserélj még az akváriumba vizet is mert morini stb.... hanem esetleg néhány csere alkatrésszel ami rossz lehet,hétvégén megállapítja a hibát. Nem kókányolt moci nincs szétbarmolva.
Ha valaki megoldaná légyszi ide egy sms-t aprilia vagy vmi és hívlak is. 70 575 23 51
Köszi
Természetesen megoldható olajpumpa nélkül.Így nem kell visszatenned a meghajtókereket sem.Én 1:40-es keverési aránnyal hajtom mindkét robogómat.Olajból pedig min. félszintetikusat.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől!
Ne oltsatok le ha esetleg hülyeséget kérdezek, de nem a motorszerelés a fő szakmám!
Úgy alakult hogy hozzám került egy 97-es vizes minarelli blokkos sr50,karbis,de már 70-es hengerrel!A probléma az volt vele hogy elég csúnya"süvítő" hangja volt, majd egyszer csak megállt!Hála nem is mentek vele tovább, nem lett gyilkolva!
Szétszedtem a blokkot, főtengely csapágy golyóskosár darabokban,dugattyú szinte megégve, elég tré állapotban! Na most már megvannak az új csapágyak, szimeringek, vadi új henger, dugó, csapszeg, tűgörgő!
A kérdésem az lenne, hogy az megoldható, hogy az olajpumpát nem teszem vissza, hanem saját magam fogom keverni az üzemanyagot? Mert szerintem ennek hibája okozhatta a problémát!
Illetve milyen keverési aránnyal dolgozik a gép?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Milyen vastagok a lapok,bár szerintem nem ezzel lesz a baj.Inkább a főfuvi kicsi.
Én a helyedben kikapnám a kerekeket,és keresnék egy gumist aki vállalja a centírt.
Vagy esetleg a végáttétel csapágyai miatt? Múltkor 2x is lelazult a hátsó kerék (dobfékes hátul), az okozhat kárt a csapágyaknak? Mikor tolom a motort akkor a végáttétel felől jön valamilyen hang de nem tudom mihez hasonlítani.
Ha befullad kevés a benzin.Gyári fémlap nemigen szokott belebegni.
Lehet a robogókereket is centírozni.Viszont rezonanciát okozhat a rosszul kicentírozott főtengely,haldokló főtengelycsapágy,elhajlott főtengely,elvetemedett hátsótárcs....,és még sok minden.
Visszatérve a problémámra akkor szerinted kevés anyagot kaphat és a membránlappal semmi gond, mert indulni indul egy rugásra de olyan nem lehet hogy belebeg abban a fordulatszámtartományban?
Ja és még annyi hogy 80 körül elég jól ráz a gép és nem tudom hogy szokták-e a robogó kerekeket centírozni vagy más lehet a hiba forrása.
80-as óra van benne,így azt "továbbkalibrálva" ~115-120,ami gps-el 95km/h.
A másik high-end konfig valós 115-120 között tud szélcsendben gyári végáttétellel,brutáli s gyorsulással.(végfordulat 13800-1400rpm)
80-as óra van benne,így azt "továbbkalibrálva" ~115-120,ami gps-el 95km/h.
A másik high-end konfig valós 115-120 között tud szélcsendben gyári végáttétellel,brutáli s gyorsulással.
Ez kb. fele-fele arányú városi(fék-tőgáz),és országúti(90km/h óra szerint) fogyi.
Fogyasztást viszont nem csak a főfuvi befojásolja.Egy túl nagy alapjárati fuvival,rosszul beállított alapjárati levegőcsavarral,rossz profilú,rosszul beállított tűvel simán el lehet dobni 1L benzint 100km-en.
Akkor tényleg nem sokat eszik. Azt hittem hogy ekkora főfúvókával már zabál. Jó mondjuk a beállítást is elkell találni. Gondolom te is saját magad szereled. Én is egy 70 es vasat akarok rá. Jól megy amúgy a gép. Szoktad nyelelni vagy csak ilyen lájtosan hajtod?
Na az a helyzet, hogy venni szeretnék egy leonardot, még nem tudom hogy 125öst, vagy 150est. Munkába járás lenne a cél főleg a fogyasztás miatt, napi 2x20km-t mennék vele. Ha valaki tudna mondani valamit a 2 motorról, fogyasztásról, stb azt megköszönném,
Ki gondolta volna 20 év után ismét motorozom! Juhé! Munkába járáshoz vettem egy 2004-es Aprilia SR 50 2T robogót és a következőt kérdezném, mivel látom itt sok hozzá értő van.
A végsebessége km óra szerint 70 km/h, 115 kg vagyok.
Lehetne-e valamivel picit úgy tuningolni akár csak beállítással, hogy hosszú élettartamú legyen és ne tegyen kárt a motorban? Nem szükséges, hogy jobban menjen esetleg a teljesítmény kihasználás miatt kérdezem. Gyári kipufogó van rajta, vakcsövet nem látok sehol.
Köszi szépen előre is!
Érdeklődöm,hogy van-e mozgóképes budapesti sr-50 di tech morini-hez
értő ember aki meg tudná mondani mi lett a baja a motoromnak.Gurulj ide kifizetem a fáradozásod is,csak így nem tudok vele dolgozni járni.Nincs mivel szerelőhöz elvinnem.Előzmény:
Tegnapelőtt egyszer alapjáraton megállt ,de újraindult.Ok..Tegnap a csatlakozókat megtisztítottam,és elindult a hőfok mérő is ami eddíg nem ment.Melóba elvitt még,de hazafelé már nem csak durrogott csattogott erőtlenül.Úgy lett hazahozva ismerősömmel.
Gyertya fekete gondolom dőlt bele a benya.
Tehát kellene valaki aki nem mindent cserélj még az akváriumba vizet is mert morini stb.... hanem esetleg néhány csere alkatrésszel ami rossz lehet,hétvégén megállapítja a hibát. Nem kókányolt moci nincs szétbarmolva.
Ha valaki megoldaná légyszi ide egy sms-t aprilia vagy vmi és hívlak is. 70 575 23 51
Köszi
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől!
Ne oltsatok le ha esetleg hülyeséget kérdezek, de nem a motorszerelés a fő szakmám!
Úgy alakult hogy hozzám került egy 97-es vizes minarelli blokkos sr50,karbis,de már 70-es hengerrel!A probléma az volt vele hogy elég csúnya"süvítő" hangja volt, majd egyszer csak megállt!Hála nem is mentek vele tovább, nem lett gyilkolva!
Szétszedtem a blokkot, főtengely csapágy golyóskosár darabokban,dugattyú szinte megégve, elég tré állapotban! Na most már megvannak az új csapágyak, szimeringek, vadi új henger, dugó, csapszeg, tűgörgő!
A kérdésem az lenne, hogy az megoldható, hogy az olajpumpát nem teszem vissza, hanem saját magam fogom keverni az üzemanyagot? Mert szerintem ennek hibája okozhatta a problémát!
Illetve milyen keverési aránnyal dolgozik a gép?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv
Attila
Én a helyedben kikapnám a kerekeket,és keresnék egy gumist aki vállalja a centírt.
A főtengely és a csapágyak újak kb 1000 km-esek. Az első tárcsa egy ponton hozzáér a fékbetéthez az is rezonálhat?
Lehet a robogókereket is centírozni.Viszont rezonanciát okozhat a rosszul kicentírozott főtengely,haldokló főtengelycsapágy,elhajlott főtengely,elvetemedett hátsótárcs....,és még sok minden.
100 fölött a robogó futómű nem egy életbiztosítás.
Ja és még annyi hogy 80 körül elég jól ráz a gép és nem tudom hogy szokták-e a robogó kerekeket centírozni vagy más lehet a hiba forrása.
A másik high-end konfig valós 115-120 között tud szélcsendben gyári végáttétellel,brutáli s gyorsulással.(végfordulat 13800-1400rpm)
A másik high-end konfig valós 115-120 között tud szélcsendben gyári végáttétellel,brutáli s gyorsulással.
Fogyasztást viszont nem csak a főfuvi befojásolja.Egy túl nagy alapjárati fuvival,rosszul beállított alapjárati levegőcsavarral,rossz profilú,rosszul beállított tűvel simán el lehet dobni 1L benzint 100km-en.