Sziasztok!
Olyan problémám van h nem indul a motor sehogy sem. Szikra az van, karbit beállítottam de úgy sem (több keverékaránynál ) akar beindulni...
Viszont a gyertya eléggé kormos, erre arra jutottam h túl sok olajat kap, de morini blokkon hol lehet állítani az olajzáson?
Üdv!
Olyan problémám volna, hogy mikor már 80 körül megyek a motorral akkor elkezd rázni és nem tudom hogy mi miatt lehet vagy szokták centírozni a robogó felniket? Vagy más oka is lehet?
Ja és még egy kérdés hogy a kipufogó köpi egy kicsit a benzint az a sok anyagra utal?
A hőgombát megmértem, szoba(garázs)hőmérsékleten 3,2 kOhm volt az ellenállása. Egy kicsit megmelegítettem hőlégfúvóval, lement 700 Ohm-ra. Tovább nem mertem melegíteni, van ott a környékén sok minden.
Kipróbáltam 270 Ohm ellenállást a csatlakozóba, sajnos nem javult tőle a helyzet.
A szívómembránt egyelőre nem tudtam kivenni, két imbuszcsavar mellet két olyan volt, aminek kiáll a közepén egy pöcök. Ez a gyári megoldás? Holnap vagy veszek hozzá szerszámot, vagy ha nem kapok, a cégnél a TMK-ban esztergáltatok imbuszkulcs végébe furatot.
Sziasztok !
Sr 50 street piggi blokkos, teljesen gyári, tuning mentes ( csak a fojtások lettek eltávolítva ) robogóba melyik olajat ajánlanátok ?
Repsol moto scooter 2t, vagy Eni i-ride scooter 2T top.
Vagy mindkettő jó lehet ? Vannak tapasztalatok ?
Malossi vizes henger sztem alu henger polini variátor csak megfordult a csillag alaku (izé) :). Szoval a borda lement a főtengelyröl dehogy az gyári volt vagy tuning nemtom szétszedés után tok többet mondani .
A szívómembránon a fáradt lapok nem fekszenek rá a házra, látható rés, netán hiányzik belőle darab. Olvass vissza, raktam már be képet, nem is olyan túl rég. Ez lenne az ellenállás táblázat. Tudomásom szerint egy hőgomba van. Ha beraksz helyette egy 270 ohmos ellenállás, kb akkor lenne a fehér sáv közepén a mutató (én jártam beszerelt ellenállással a motorral egy darabig, amíg nem cseréltem ki a rossz hőgombát, hidegen hosszabban kellett indítózni, illetve az első km-n melegíteni kellet, de utánna ment és nagyon egyenletesen járt a motor).
Az én mocimban 6 bar kompresszió végnyomás mérhető és 90 körül repeszt. Fúrás elött 8 volt benne , mint már korábban írtam, azóta nem megyek szerelőhöz (Helyi lehetőségek nem az igaziak). Szóval szerintem a tiédnek nem kompresszió baja lesz.
És még egy adalék a jelenséghez:
Lehet, hogy csak én képzelem be, de már tegnap is úgy éreztem, ma megint, mintha sokkal melegebb lenne a kipufogó, amikor hazaérkezéskor betolom a motort a garázsba. Persze nem fogdosom, de a szaga és a sugárzó hő is erősebbnek tűnik, mint korábban.
ui.: Ma már meló után is nehezen indult, aztán a bevásárlás után még nehezebben. Hazafelé le kellett lassítanom egy traktor mögött, aztán amikor elkezdtem előzni, többször is megtorpant, már azt hittem vége. Onnan még kb. egy perc volt hazáig, és ott amikor megálltam, nemes egyszerűséggel leállt a motor. Többet nem is kínoztam próbálgatással. :-(
A szívómembránon szemre látszik, ha gond van vele? Ha igen, mit kell nézni? A hőgombát ki lehet mérni egy multiméterrel? Gondolom az ellenállása változik a hőtől. Ha igen, milyen hőfokon mennyit kéne mérni? Ja, és egy van belőle, ami az ECU-nak és a műszernek is ad jelet?
Nem vagyok teljesen analfabéta robbanómotor téren, de ez a gép abszolút fehér folt számomra. Valószínű, hogy az "ismerőshöz" nem viszem vissza, nem volt meggyőző. Sajnos elérhető közelségben nem tudok olyan szerelőt, aki jól ismerné a típust.
Heló mindenkinek! vettem egy 50-ccm SR-t és lenne pár kérdésem a hozzáértőkhöz. az egyik az hogy pislog a hiba jelző lámpa folyamat,a másik az hogy menet közben meg torpan (mintha le venném a gyújtást) a harmadik hiba pedig az hogy az üzemanyag jelző mutató néha nem jelez van amikor le esik.köszi előre is a választ.
Nézd meg a szívómembránt, hátha elfáradt. Ha nincs rendes elősűrítés, dús lesz a keverék, ami alapjárat környékén hamar ecseszi a gyertyát. Hőgomba rendben van? Mert ha hamis értéket ad és az ECU hidegnek hiszi a hőfokot, megint csak dús lesz a keverék.
"- A kompresszió vacak, kéne majd tenni valamit vele. Az injektor ki lett takarítva, ismerős szerint jó." Most ha ezeket már tudod, mégis mit vársz a géptől? A kompresszió mérve is lett vagy csak ránézésre "vacak"? Értéke? Az ismerős injektorokkal foglalkozik vagy csak "szerinte jó"?.... A kevés kompresszió a ditechnél lehet akár egy egyszerű injektor tömítés hibája is.
Új vagyok itt. Van egy 2001-es Ditechem, ami hat éve van nálam. Eddig nagy megelégedéssel használtam, sajnos a közelmúltban elkezdett rendetlenkedni.
Előfordul, hogy miután beindult a motor, elkezd durván fel-le ugrálni az alapjárat, aztán leáll. Ilyenkor van hogy el sem lehet indítani még egyszer, van hogy igen.
Amikor nem indult, megnéztem a gyertyát, nedves volt. Másik gyertyával egyből beindult, de aztán ugyanazt csinálta.
Amikor rendesen beindul, akkor néha (jellemzően kanyarból kigyorsítva) megtorpan, és csak nehezen tér észhez. Ha egyenletes sebességgel haladok, semmi baj, végsebesség is megvan. A legszebb, hogy mindezt következetlenül csinálja. A múltkor amikor nem indult, eltoltam a hobbi-szerelő ismerőshöz, nála már semmi baja nem volt. :-(
Amit tudunk:
- A kompresszió vacak, kéne majd tenni valamit vele. Viszont nem tartjuk valószínűnek, hogy ez egyik napról a másikra váltakozna.
- Az AC pumpa harmatos volt, kicseréltük egy bontottra, amelyiknek jó a nyomása.
- A kompresszort mértük, jó.
- Az injektor ki lett takarítva, ismerős szerint jó.
Ha esetleg valakinek van ötlete merre keresgéljünk, kérem segítsen! Már nem nagyon merek elindulni vele, mert nem tudom hol hagy ott. Pedig nagyon kéne, munkába, boltba, stb. járok vele.
Ha az üzemanyagszintet állítod (amit ugye továbbra sem lehet, és értelme sem volna), azzal nemcsak a beáramló benzin mennyiségét változtatod, hanem a karburátor teljes beállítása megváltozik. Sokkal másabb lesz pl. a szívató és az alapjárati fúvóka működése is. Máshogy fog állni az úszó is, ezért extrém esetben a karburátor akár teljesen üzemképtelen is lehet. A tű fel-le állításával megint mást tudsz beállítani. A kettő nem ugyanaz. Értem én amit írsz, de ezeken a karbikon max úgy tudsz szintet állítani (és még ezt sem mindegyiken), ha kiveszed a tűszelep házat és alá alátétet teszel vagy veszel ki alóla. Viszont ezen karbik nagy része annyira egyszerű, hogy nincs tűszelep ház sem, hanem magából a karbiház anyagából van kialakítva. Itt max hosszabb vagy rövidebb tűszelepet használsz. De nincs értelme egy gyárilag jól kitalált karbit így 'tuningolni'.
Olyan problémám van h nem indul a motor sehogy sem. Szikra az van, karbit beállítottam de úgy sem (több keverékaránynál ) akar beindulni...
Viszont a gyertya eléggé kormos, erre arra jutottam h túl sok olajat kap, de morini blokkon hol lehet állítani az olajzáson?