Szia bocsi hogy beleszolok de azert nem egeszen!A tu elott ott a fuvoka is ami ha kicsi mar megvan love a dolog ha meg akkora az uszoszint ugye omlik a tulfolyon!
Üzemanyag szint állítás: a lényege, hogy a karburátor torok nyitásakor több/kevesebb üzemanyag kerüljön a rendszerbe.
Igazad van, a szintet a mai, kis méretű karburátorokon valóban nem lehet szakszerűen állítani. (A műanyag hajlítgatását nem értem ezek közé.)
Ugyanakkor, a "pilangószelep" alatt levő súbertűn levő "rovátkák" segítségével állítható a gázadáskori üzemanyag mennyisége, ami nagyjából megfelel a korábbi karburátorok üzemanyagszint állításának. (Üzemi fordulaton ennek nincs jelentősége!)
Valójában erre gondoltam a komment megírásakor, elnézést a nem megfelelő szóhasználatért.
Keresnék Szabolcs megyében eladó 2008 körüli sr 50 factory-t (karbisat), megkímélt állapotban. lajos.szabo1986@gmail.com az email címem. Várom az ajánlatokat képpel csatolva
Szép estét mindenkinek.
Szerintem kinter is az üzaszintre gondolt.És ha nem tévedek azért volt picit irónikus,mert ha minden igaz az Sr R-en 17,5-es dellorto karbi van.Ezen pedig nemigazán lehet szintet állítani,mivel műanyag az úszó teljes egészében.Van módszer amivel lehet,de hacsak nem a saját szemeddel láttad a szintálítást,úgy azt mondom megvezettek.
Szánalmas ami a 'szervizekben' folyik....
Igazad van. Nekem mondjuk nem volt nagyobb szerelésre szükségem, nem biztos, hogy örömmel hagynám ott a motort még akkor se, ha láthatóan hozzáértéssel nyúlnak hozzá.
A kötelező szervizek max. 2 órát vesznek igénybe, én bizony ott állok mellettük, és nézem mit, hogyan csinálnak.
Sajnos teljes a bizalmatlanság, a cserélendő alkatrészeket, olajat is viszem magammal.
Megítélés kérdése, de én nem érzem "lenyúlásnak", közel 2 órás munkáért 6 eFt-ot elkérni/kifizetni. Élni és élni hagyni...
Bármi hiba lesz a motorral, ne hagyd önjelölt szakembereknek, hogy hozzányúljanak. A szaktudás hiányát sokszor feleslegesen beépítésre kerülő alkatrészekkel fedezik.
Mivel üzemanyagból, de lekfőképpen 2T olajból keveset fogyaszt, megengedhető a kicsit jobb minőség. Az üzemanyaghoz rendszeresen teszek tisztító adalékot (egy személygépkocsihoz szánt kiszerelés 10 alkalomra elég). Olajból 4ezer km után nem tudtam 1 liter utántölteni a tartályba, tehát ebből is vehető a profibb.
Dugattyù csapszeg hangját mindenhol lehet hallani,mert a gyujtás rész felől,és a blokk közepétől lehet hallani,és ha a fejemet a blokk alá teszem középre.
Most tettem szert egy 2008-as sr50 factory-ra injektoros robogóra(tartozás fejében hoztam el). Látom sokan szidjátok az injektorosat, mivel hozzá nem értő ember vagyok így tőletek kérnék tanácsot, hogyan tudnék a legjobb körülményeket biztosítani kis motoromnak. A motorba 9000 km van és magyarországi, tökéletesen működik.
Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm.
Mert igazság szerint jól hangzanak ezek a dolgok, meg a tulajt jól be lehet etetni ezekkel. A szervizek meg ki is használják hogy a tulajok általában nem értenek a motorokhoz. De azért ez undorító hozzáállás. Jól hangzik mikor pl "kardánt" cseréltek a robogóban. Meg mikor azzal jött a tulaj, hogy a "szervizben kipucolták az injektorokat", de mégsem lett jobb. Kérdeztem tőle hogy hány hengeres a kis SR?, pláne hogy gyárilag karbis. Szóval hozzá sem nyúltak, csak lehúzták a parasztot 15e pénzzel..... Szánalmas ami a 'szervizekben' folyik....
Légszűrő tisztítás, gyertyacsere, karbi tisztítás. A teljes hajtás ellenőrzése, szíj, görgők, stb. Az önindító meg valószínűleg a 70-es henger miatt gyengélkedik.
Anno a forgalmazónak írtam levélkét amiben elmondtam a szervizben uralkodó állapotot és lett is foganatja, bár a szervizben nem örültek nekem ezek után.
Sziasztok.
2011 nyár elején vettem egy Aprilia SR50 Street motort használtan,amit a mai napig használok,bár már ráférne egy szervizelés,de még most is nagyon megbízható.
Amióta megvettem,azóta azt csinálja hogyha csutkára odahúzom a gázt hogy 50-ig felmegy aztán dadog,és nem húz tovább,de ha kicsit visszább veszem a gázt,akkor akassza az órát,még túl is megy a 80-on.
Eddig ez nem zavart,de idén hogy felébresztettem a téli álmából,érezhetően gyengébb lett,és 70-ig szépen felmegy,utána nagyon hosszú út kell neki hogy tovább húzzon.
Mondjuk ezen nem is nagyon van mit csodálkoznom,mert amióta meg van csak tankolnom kellett,semmit nem szereltem rajta motorikusan.Egy hátsó gumit cseréltem rajta tavaly,meg idén kiment belőle az első égő.
Akármikor indul pöccre,akár rúgásra,akár önindítóval/bár az önindítója melegen van hogy krákog/!
Szerintetek vigyem el szerelőhöz,vagy egy gyertya csere,légszűrőház takarítás elég neki?
Esetleg Hajdú Bihar megyében tudtok ajánlani valami megbízható és nem drága szervízest?
Egyébként indulásnál már eléggé nyöszörög a kuplungnál valami,lehet komplett kuplungcsere sem ártana neki!
Igazad van, a szintet a mai, kis méretű karburátorokon valóban nem lehet szakszerűen állítani. (A műanyag hajlítgatását nem értem ezek közé.)
Ugyanakkor, a "pilangószelep" alatt levő súbertűn levő "rovátkák" segítségével állítható a gázadáskori üzemanyag mennyisége, ami nagyjából megfelel a korábbi karburátorok üzemanyagszint állításának. (Üzemi fordulaton ennek nincs jelentősége!)
Valójában erre gondoltam a komment megírásakor, elnézést a nem megfelelő szóhasználatért.
Keresnék Szabolcs megyében eladó 2008 körüli sr 50 factory-t (karbisat), megkímélt állapotban. lajos.szabo1986@gmail.com az email címem. Várom az ajánlatokat képpel csatolva
Szép estét mindenkinek.
Igazad van. Nekem mondjuk nem volt nagyobb szerelésre szükségem, nem biztos, hogy örömmel hagynám ott a motort még akkor se, ha láthatóan hozzáértéssel nyúlnak hozzá.
A kötelező szervizek max. 2 órát vesznek igénybe, én bizony ott állok mellettük, és nézem mit, hogyan csinálnak.
Sajnos teljes a bizalmatlanság, a cserélendő alkatrészeket, olajat is viszem magammal.
Megítélés kérdése, de én nem érzem "lenyúlásnak", közel 2 órás munkáért 6 eFt-ot elkérni/kifizetni. Élni és élni hagyni...
Bármi hiba lesz a motorral, ne hagyd önjelölt szakembereknek, hogy hozzányúljanak. A szaktudás hiányát sokszor feleslegesen beépítésre kerülő alkatrészekkel fedezik.
Mivel üzemanyagból, de lekfőképpen 2T olajból keveset fogyaszt, megengedhető a kicsit jobb minőség. Az üzemanyaghoz rendszeresen teszek tisztító adalékot (egy személygépkocsihoz szánt kiszerelés 10 alkalomra elég). Olajból 4ezer km után nem tudtam 1 liter utántölteni a tartályba, tehát ebből is vehető a profibb.
Sok sikert a motorhoz.
Most tettem szert egy 2008-as sr50 factory-ra injektoros robogóra(tartozás fejében hoztam el). Látom sokan szidjátok az injektorosat, mivel hozzá nem értő ember vagyok így tőletek kérnék tanácsot, hogyan tudnék a legjobb körülményeket biztosítani kis motoromnak. A motorba 9000 km van és magyarországi, tökéletesen működik.
Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm.
Nem 70ccm-es a motorom,hanem 50-es.
Minden gyári,nem volt piszkálva!
2011 nyár elején vettem egy Aprilia SR50 Street motort használtan,amit a mai napig használok,bár már ráférne egy szervizelés,de még most is nagyon megbízható.
Amióta megvettem,azóta azt csinálja hogyha csutkára odahúzom a gázt hogy 50-ig felmegy aztán dadog,és nem húz tovább,de ha kicsit visszább veszem a gázt,akkor akassza az órát,még túl is megy a 80-on.
Eddig ez nem zavart,de idén hogy felébresztettem a téli álmából,érezhetően gyengébb lett,és 70-ig szépen felmegy,utána nagyon hosszú út kell neki hogy tovább húzzon.
Mondjuk ezen nem is nagyon van mit csodálkoznom,mert amióta meg van csak tankolnom kellett,semmit nem szereltem rajta motorikusan.Egy hátsó gumit cseréltem rajta tavaly,meg idén kiment belőle az első égő.
Akármikor indul pöccre,akár rúgásra,akár önindítóval/bár az önindítója melegen van hogy krákog/!
Szerintetek vigyem el szerelőhöz,vagy egy gyertya csere,légszűrőház takarítás elég neki?
Esetleg Hajdú Bihar megyében tudtok ajánlani valami megbízható és nem drága szervízest?
Egyébként indulásnál már eléggé nyöszörög a kuplungnál valami,lehet komplett kuplungcsere sem ártana neki!