Elolvastad amit írt először? Ha nem jó a szívató akkor csinál ilyent, húzol egy nagy gázt és befullad a motor, mert nincs elég benzin a levegő arányában.
Gondolom te is ugy inditod a motort hidegen hogy beinditod varsz had jarjon en elszivok reggelente egy cigit amig ketyeg!Keson zar el a szivato! Feher a csatlakozoja vagy piros?
Az ellenállását is kimérték? Akkor már csak arra tudok gondolni, hogy túl hamar zár le. Próbáld elérni, hogy cseréljék ki a szívatót és ha akkor is ezt produkálja a motor akkor kell más irányba elindulni. A robogóm leírásában pld. részletesen taglalják, hogy kell ellenőrizni a szívató helyes működését.
Nem tudok róla hogy cserélték volna a szívatót, a szervízben nem mondták. Gyertyacsere már volt, de márkaszervízben, úgy gondolom csak tudják hogy mijen kell bele, amúgy a gyertyakép szép, kiégett őzbarna.
Szia!Nalam is ugyan ez a tunet csak nekem akkor kezdodott mikor fel lett teve a 70 es henger!Ha kicsit alacsonyabb hoerteku gyertyat teszek bele akkor egesz jo a dolog!De en inkabb maradok az iridium gyertyanal!Nem volt veletlenul szivato cserelve a gepedben?
Köszönöm válaszod.
Már több szervízben kimérték, meg is mutatták, hogy kb 1 cm-t kijön a tüske ha felmelegszik. de mégsem azt csinálja amit kellene neki. Hidegen ugye nyitva tart egy "szelepet" amin plusz benzint kellene kapnia a motornak. Ha felmelegszik, ezt elzárja, a szivató lezár. A nehéz indulással hidegben még el is lennék, de a dadogás zavar nagyon míg fel nem melegszik a motor.
Pedig ez nagyon hajaz az aut. szívató hibájára. Lezárt és nem enged plusz üzemanyagot hideg motornál. Ki kell szerelni és akkura rákötve ellenőrizni, mozog-e a kis tűje. Esetleg ki is mérni, hogy az ellenállás értéke megfelelő-e.
Aprilia SR 50 motort vásároltam karburátoros kivitelben 2010 augusztusában
Rendszeresen viszem kötelező szervízre, megkímélt állapotban van. Km óra állása most 4500 km.
Az első évben tökéleten működött az indítása ahogy a nagykönyvben meg van írva. Gázadás nélkül beindult, a fordulatszáma megemelkedett és amikor felmelegedett a motor szépen lecsökkent a fordulat. Ez a tulajdonsága szépen elkopott. Gázadással indul be a motor épphogy pöfög, le nem áll. A fordulatszám egyáltalán nem emelkedik meg. Amikor el akarok indulni csak dadog nem igazán akar menni, csak nagyon kis gázzal hajlandó egyenletesen járni. Ez addig van így míg fel nem melegszik teljesen a motor. Felmelegedett motornál nincs gond vele szépen megy. Az alapjárata is jóval magasabb melegen mint hidegen. Ha kisidőre leállítom, és kicsit lehűl a motor kezdődik előlről a dadogás míg fel nem melegszik.
Ezeket a tapasztalatokat közöltem a szervízzel, átvizsgálták az automataszívató részét, azt mondták mindent rendben találtak, semmit nem állítottak, így kell működnie – hát én ezt nem akarom elhinni, hogy ilyen változás menjen végbe egy motornál 3-4000 km alatt egy Apriliánál.
Ha van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, véleménye, várom, osszátok meg. Előre is köszönöm, üdv Laci
Üdv
Lehet csapszegnek is a hangja, nincs kizárva. Amúgy a HS csapatot én is csak ajánlani tudom, nekem már megcsináltak pár hengert, nyomás szabályzót, meg apróságokat is, és szépen precízen dolgoznak.
Azt nem értem, hogy tud hibát megállapítani, ha nem látja a motort. Biztosan valami táltos lehet. Egyébként ismerem őket. Ha ez a baja a motorodnak, nyugodtan vásárolhatsz tőlük, jó minőségben dolgoznak. Úgy tudom hogy ők maguk újítják fel az alkatrészeket. Csak tényleg ez legyen a hiba......
"Megéri a drágább dugó 3x árért?" Nem, mert parasztvakítás. Ugyanaz a biliacél, max a megmunkálása szebb. Ezt viszont a blokkon belül senki sem fogja látni....
Megmértük a kompressziót. Van is benne 2 bar.
A hengerfej és henger széthúzása után szépen meg is látszódott. A dugó oldalát rápréselte a gyűrűkre, a hengerbe is belehúzott picit.
Hétfőn adnak árajánlatot. A srác azt mondta hogy tud olcsóbb dugót ha eléadni akarom de az kb 5E km-t bír. Vagy ha használni szeretném akkor Vortex dugó-t rendel az olyan 15-20E km-et kibír.
Olyan 15.000 HuF-ért.
Megéri a drágább dugó 3x árért?
Ezt a csapszeg hibát a hs tuning vezetője mondta. Alkatrész gyártással,és szereléssel foglalkozik.Álltalában ez a hibája,ha minden szuperül müködik rajta menet közben.Ha hidegen csörög,melegen nem. Pár napja javított egy ilyet.nem jó minőségű a gyári alkatrésze.
Meg ditechet úgy vásárolunk (én biztos nem fogok ekkora marhaságot tenni), hogy hideg motort indítod. Pöccre kell indulnia, jól kell húznia, és még csak véletlenül se rángasson-akadozzon menet közben. Ha ezek közül akár csak az egyik nem teljesül, akkor futás a motortól, jó messzire.
Én ehhez a témához tényleg utoljára szólok hozzá. Vidd el rendes motorszerelőhöz a gépet, ne ismerősök nézegessék. Ha eddig nem lett meg a baja, biztosan kurva sokat értenek hozzá....
Imádnivalóak az olyan hírdetések, ahol diagnosztizált hibával kínálják a motort. Ha csak egy tömítés baja van, akkor miért nem cseréli ki és árulja hibátlanul? A másik dolog, ami hihetetlen még az, hogy 8-10 éves robogókat 9-15ezer km futással árulnak. Részemről egy szezonban 4-5ezer km belekerül a motorba városi lóti-futival.
Igazából 3 dolog kell ahhoz, hogy meglegyen a munkaütem a motornál:
- lobbanóképes benzin -levegő keverék
- megfelelő sűrítés
- gyújtás
Ditech-nél gyújtásprobléma nem jellemző, esetleg a kormos, benzines gyertya okozhat gondot, de ez a keverékképzés hibájából adódna. A gyertyaképnek őzbarnának kellene lennie, ha nem olyan akkor gond van.
A kompresszió a motor kopásából és az elősűrítés mértékétől függő viszonylag állandó dolog, ez mérhető, ha tudsz szerezni egy mérőt. Itt jegyezném meg, hogy szerintem a szívómembrán és a főtengely szimmeringek állapota, a forgattyúsház tömítetlensége kihat a kompresszióra, hisz a kisebb mértékű elősűrítés kevesebb levegőt juttat a hengerbe. (velem emiatt dobadtak ki 30ezertet motorfúrásra, a felújítás után kisebb lett a kompresszió és ugyan azon problémákkal küzdött a motor, míg nem cseréltem ki a szívómembránt. Na ettől fogva magam javítok.)
Ennél az injektoros morornál a legtöbb hibát a nem megfelelő keverékképzés okozza. Szerintem ott van elszúrva a dolog, hogy feltételezésen alapul az egész, hiszen folytószelep állás alapján (figyelembe véve a motor hőfokot és a fordulatszámot) adagolja az üzemanyagot az injektor az ECU számításai szerint. Ej, ha egy légmennyiségmérő került volna a fojtószelep állást pozicíonáló ellenállás helyére, szerintem tized ennyit szívnának a Ditech tulajok, mert így a valóságnak megfelelően lenne kiszámolva a befecskendezendő üzemanyag mennyiség. Szerintem inkább a túl dús keverék a jellemzőbb és okozhat sok hibát, pl. a nehezen indulást. Általában azt a hibaleírást, következtetést olvastam fórumokon, hogy túl sok anyagot kap a gép, de az én megközelítésemben inkább túl kevés levegő kerül a hengerbe, és nem az injektort kell piszkálni, hanem a levegőellátás környékén körülnézni.
A levegőkeverék minősége erősen függ továbbá a befecskendező rendszer állapotától, ide sorolnám a benzinpumpát, a nyomástartó szelepet, az injektort, a levegő injektort és a kompresszort. Az üzemanyag nyomásnak 2,5 bar-al kell magasabbnak lennie a kompreszor által előállított levegőnyomásnál, hogy jól menjen végbe a befecskendezés.
Visszatérve a kiszemelt nehezem induló gépre, a képen láthatod a tömítéseket. Ha a tulaj tudja, hol a hiba, cserélje, cseréltesse ki és a javítás árával emeljétek meg a kialkudott árat. Alig 1-2ezer Ft-os tételről van szó, viszont tisztább lenne az üzlet, hisz hibamentes (motorikus szempontból) motor lenne az üzlet tárgya, nem zsákbamacska.
Üdv!
Az lehetséges, hogy csak azért nem, vagy csak nagyon nehezen indul a be a gép, mert az injektorban egy tömítés tönkrement? A motor (még) nem az enyém, de nem egy hirdetésben olvastam ezt és arra lennék kíváncsi, hogy valóban ez lehet-e a hiba oka.A motor 2004-es 50-es ditech.
Már több szervízben kimérték, meg is mutatták, hogy kb 1 cm-t kijön a tüske ha felmelegszik. de mégsem azt csinálja amit kellene neki. Hidegen ugye nyitva tart egy "szelepet" amin plusz benzint kellene kapnia a motornak. Ha felmelegszik, ezt elzárja, a szivató lezár. A nehéz indulással hidegben még el is lennék, de a dadogás zavar nagyon míg fel nem melegszik a motor.
Aprilia SR 50 motort vásároltam karburátoros kivitelben 2010 augusztusában
Rendszeresen viszem kötelező szervízre, megkímélt állapotban van. Km óra állása most 4500 km.
Az első évben tökéleten működött az indítása ahogy a nagykönyvben meg van írva. Gázadás nélkül beindult, a fordulatszáma megemelkedett és amikor felmelegedett a motor szépen lecsökkent a fordulat. Ez a tulajdonsága szépen elkopott. Gázadással indul be a motor épphogy pöfög, le nem áll. A fordulatszám egyáltalán nem emelkedik meg. Amikor el akarok indulni csak dadog nem igazán akar menni, csak nagyon kis gázzal hajlandó egyenletesen járni. Ez addig van így míg fel nem melegszik teljesen a motor. Felmelegedett motornál nincs gond vele szépen megy. Az alapjárata is jóval magasabb melegen mint hidegen. Ha kisidőre leállítom, és kicsit lehűl a motor kezdődik előlről a dadogás míg fel nem melegszik.
Ezeket a tapasztalatokat közöltem a szervízzel, átvizsgálták az automataszívató részét, azt mondták mindent rendben találtak, semmit nem állítottak, így kell működnie – hát én ezt nem akarom elhinni, hogy ilyen változás menjen végbe egy motornál 3-4000 km alatt egy Apriliánál.
Ha van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, véleménye, várom, osszátok meg. Előre is köszönöm, üdv Laci
Lehet csapszegnek is a hangja, nincs kizárva. Amúgy a HS csapatot én is csak ajánlani tudom, nekem már megcsináltak pár hengert, nyomás szabályzót, meg apróságokat is, és szépen precízen dolgoznak.
A hengerfej és henger széthúzása után szépen meg is látszódott. A dugó oldalát rápréselte a gyűrűkre, a hengerbe is belehúzott picit.
Hétfőn adnak árajánlatot. A srác azt mondta hogy tud olcsóbb dugót ha eléadni akarom de az kb 5E km-t bír. Vagy ha használni szeretném akkor Vortex dugó-t rendel az olyan 15-20E km-et kibír.
Olyan 15.000 HuF-ért.
Megéri a drágább dugó 3x árért?
Igazából 3 dolog kell ahhoz, hogy meglegyen a munkaütem a motornál:
- lobbanóképes benzin -levegő keverék
- megfelelő sűrítés
- gyújtás
Ditech-nél gyújtásprobléma nem jellemző, esetleg a kormos, benzines gyertya okozhat gondot, de ez a keverékképzés hibájából adódna. A gyertyaképnek őzbarnának kellene lennie, ha nem olyan akkor gond van.
A kompresszió a motor kopásából és az elősűrítés mértékétől függő viszonylag állandó dolog, ez mérhető, ha tudsz szerezni egy mérőt. Itt jegyezném meg, hogy szerintem a szívómembrán és a főtengely szimmeringek állapota, a forgattyúsház tömítetlensége kihat a kompresszióra, hisz a kisebb mértékű elősűrítés kevesebb levegőt juttat a hengerbe. (velem emiatt dobadtak ki 30ezertet motorfúrásra, a felújítás után kisebb lett a kompresszió és ugyan azon problémákkal küzdött a motor, míg nem cseréltem ki a szívómembránt. Na ettől fogva magam javítok.)
Ennél az injektoros morornál a legtöbb hibát a nem megfelelő keverékképzés okozza. Szerintem ott van elszúrva a dolog, hogy feltételezésen alapul az egész, hiszen folytószelep állás alapján (figyelembe véve a motor hőfokot és a fordulatszámot) adagolja az üzemanyagot az injektor az ECU számításai szerint. Ej, ha egy légmennyiségmérő került volna a fojtószelep állást pozicíonáló ellenállás helyére, szerintem tized ennyit szívnának a Ditech tulajok, mert így a valóságnak megfelelően lenne kiszámolva a befecskendezendő üzemanyag mennyiség. Szerintem inkább a túl dús keverék a jellemzőbb és okozhat sok hibát, pl. a nehezen indulást. Általában azt a hibaleírást, következtetést olvastam fórumokon, hogy túl sok anyagot kap a gép, de az én megközelítésemben inkább túl kevés levegő kerül a hengerbe, és nem az injektort kell piszkálni, hanem a levegőellátás környékén körülnézni.
A levegőkeverék minősége erősen függ továbbá a befecskendező rendszer állapotától, ide sorolnám a benzinpumpát, a nyomástartó szelepet, az injektort, a levegő injektort és a kompresszort. Az üzemanyag nyomásnak 2,5 bar-al kell magasabbnak lennie a kompreszor által előállított levegőnyomásnál, hogy jól menjen végbe a befecskendezés.
Visszatérve a kiszemelt nehezem induló gépre, a képen láthatod a tömítéseket. Ha a tulaj tudja, hol a hiba, cserélje, cseréltesse ki és a javítás árával emeljétek meg a kialkudott árat. Alig 1-2ezer Ft-os tételről van szó, viszont tisztább lenne az üzlet, hisz hibamentes (motorikus szempontból) motor lenne az üzlet tárgya, nem zsákbamacska.
Amúgy hidegen és melegen is nehezen indul?
Az lehetséges, hogy csak azért nem, vagy csak nagyon nehezen indul a be a gép, mert az injektorban egy tömítés tönkrement? A motor (még) nem az enyém, de nem egy hirdetésben olvastam ezt és arra lennék kíváncsi, hogy valóban ez lehet-e a hiba oka.A motor 2004-es 50-es ditech.
Egy ismeròsöm megnézte a kompresszornak semmi baja.
Csapszeges a dugattyú. A rendes elől.
Remélem tényleg ez a baja.