Szerintem több oka is lehet:
- kevés új (garanciális) motorral találkoznak, leginkább a régieket, az átalakított motorokat "szerelik"
- a szervizek többsége nem szakképzett szerelőket foglalkoztat, sok az amatőr "szaki"
Nekem is sok utánjárásba került/kerül, amíg megfelelő szervizt találtam/találok. A jelen idő arra vonatkozik, hogy két évig egy helyre vittem a motort, míg nem nyár elején ez is megszünt. Most éppen találtam valamit, de nem biztos, hogy ez az igazi...
Ahova eddig jártam ott úgy kezdődött, hogy elmondtam a problémámat és a szervizes szakember láthatólag megértette, majd egyből javaslatot is tett a megoldásra. Műszaki végzettségem miatt meg tudtam ítélni a válasz helyességét - e nélkül bajban lettem volna.
Én már írtam egy levelet az aprilia gyárnak a magyarországi szervizek hiányosságairól, választ nem kaptam. Az viszont biztos, hogy minél többen tesszük ezt, annál valószínűbb a gyártó pozitív lépése a minőség javítása érdekében.
2011 márciusi a robogóm, jelenleg 14.000 km van benne (karbis).
Nekem is voltak hasonló problémáim, mint amiket leírtál - nálam a karburátort kellett rendesen beállítani: úszószint, keverék, és alapjárat. Majdnem biztos vagyok benne, hogy megoldja a problémádat, nem kell cserélgetni semmit.
Gondolom, 500 km-nél kivették a fojtásokat, aztán pedig mostanra kezd összekopni a motorod - természetes, hogy utána kell állítani az üzemanyag ellátó rendszert.
Nekem is a 4.000-es szerviznél emelték meg az üzemanyag szintjét az úszóházban (hidegen, gázadáskor visszahörgött, a helyett, hogy megugrott volna). Azóta rendben működik.
A hideg indítást nehezíti, ha nagyn alacsony az alapjárati fordulatszám - járjon egyenletesen a (meleg) motor, ne éppenhogy csak pöfögjön.
Indítás után azonnal indulj el, nem kell csutkagázt adni amíg hideg, de menj vele - ha hidegen alapjáraton járatod, a gyertyád kormos lesz, a motor füstölni fog, ha sokszor ezt csinálod, biztosan nehezebben is indul. A karburátoros motorok nem szeretik az alapjáraton való járatást, ezt el kell fogadni.
4.000 km-nél nem szabad, hogy füstöljön, hiszen éppen csak összekoptak a mozgó alkatrészek. Amikor nekem a szervizben hosszabb ideig járt alapjáraton és egy kicsit füstölni kezdett, azt a tanácsot kaptam, hogy 80 környékén járassam meg a motort, több kilométeren keresztül, mert ki kell égetni a katalizátort. Megtettem, azóta is néha "ellenőrzöm", hogy kiakad-e még a mutató, és egyáltalán nem füstöl.
Ezeki jutottak eszembe a leírtak alapján, illetve még valami: keress egy jó szervizt!
Vagy egy direkszuro bar en megorultem egy ido utan a hangjatol vagy a csavar amit mondtal masfel fordulatra kifele tekered meg!Csak majd melle kell allitani az alapjaratit is mert ugy meg porogni fog mint a barom! Azt is kifele majd huzol kis gazt es meghalod hogy a fordulatot hogy ejti vissza ha porog meg kicsit akkor meg kell kifele az alapjaratin mert meg tul sok a levego a lenyeg hogy szepen vsszaessen ahogy elengeded a gazt persze a kerk ne forogjo ha sztenderen van mert ugye akkor meg porog!
A keverék csavaron adj neki egy kis plussz levegőt.Először 1/4 fordulatot,és próba,ha kevés még egy negyedet.Ez egyébként az alapjárati levegő csavar.1/4 gázig az alapjárati fuvi játszik,utánna a tű.
Fehér csatis, mi a különbség? most el kell mennem, este leszek legközelebb gépközelben, addig is várom a hozzászólásokat. mindenkinek köszönöm a lelkesedést, ha esetleg nem úgy írok le valamit ahogy kellene elnézést, de nincs sok tapasztalatom a motorok terén.
Mert en pl elkezdtem ezekkel jatszani hogy gyertya csere kisebb ertekure nagyobb hezaggal 0.6 egesz jo lett de nehezen indult be iridium gyertya bele ngk 9 es hoerteku 0.4 es hezag hidegen rogton indul bar kis gazt kell huzni neki es ugye a daralas hidegen meg amikor letszem a motort 15 percre indigok akkor eloszor alacsony alapjarat majd kb 20 mp es mar jo is! Csak szivatot sajna meg nem vettem gyarit csak a piros csatisat!ami ugye a kinai fos!:) igazabol azt kene tudni hogy gyarilag a gyari szivato zart illetve nyitott allapotban milyen allasokban van az utangyarihoz kepest de ezt sajna nem tom amig nincs egy gyarim vagy egy gyari konyv amiben kiternek a szivatora illetve a mukodesere! De sajna az enyem elveszett pedig mikor vettem a gepet megkaptam melle!Ha valakinek van gyari konyve vagy a neten tud linkelhetne vagy kuldhetne kepeket!;)
Szerintem minden szervíznél állítottak rajta, a legutóbbinál is szerintem az alapbeállításra csavarták csak az a gond amikor jár a motor, meleg, nem érzékelhető ez a rángatás.
jó ez abeállítás: keverék csavart telsesen be ütközésig, majd másfél ki, a kézzel állítható csavarral pedig a fordulatot jól beállítani.
jelenleg ez a beállítása. hogy lehet több levegőt adni neki?
Nekem ugyan ez a helyzet! Nem allitottak karbit veletlenul a szervizben? Nekem mikor felraktak a 70 es hengert a 65 os fofuvoka helyett ami az 50 es hez volt beleraktak egy 72 est! Rangatott a motor visszamentem mondom mi a gaz azt mondjak nagy a fuvoka neki vissza a 65! Megyek vele jaratom megszorul! Visszamegyek mondom a szerelonek hogy mi a baj azt mondja jo vissza a 72 ot mert ez meg keves szorulas nem erdekes!:) Megint rangatas 50 el megyek megszorul! A vege az lett hogy kertem vagyis mar eleg morcosan modtam hogy ha nem tudjak beloni a karbit akkor most ugyanmar csereljek ki a hengerem 2 szorulas utan mert azert megiscsak 50 repa volt es nem az en dolgom beloni a karbit!Kicsereltek beleraktam 90 es fofuvit tokeletes szivatot kicsereltem hideginditas is jo lett kiveve ezt a jelenseget ami nalad is jelentkezik!Ezt csak azert irtam mert ilyen jok a szervizek! Szoval karbit nem allitottak?Bar mondom en a gyertyara gyanakszom ugye minel kissebb a hoertek annal gyorsabban elkezdodik a gyertya ontisztulasa! Valamint hezag mekkora?
Igen valahogy íg ahogy írod, csak az a furcsa hogy ez egy évig nem jelentkezett, azonnal tökéletesen indult, hidegindításnál megemelkedett a fordulat, mejd amikor felmelegedett lecsökkent. Ez az emelkedés teljesen elmaradt.
De gazadasra nem olyan mintha levenned a gyujtast es visszaengeded a gazt akkorjo hanem daral!? Es szepen elmarad egyer nagyobb gazt tudsz huzni neki! Valamint ha tartod egy bizonyos gazallasnal a kart ott mar nagyjabol jo lessz de ha meg jobban rahuzod megint daral!
El igen azt irta dadog nagyon kis gazzal lehet vele menni az enyem ugyanez! Daralasnak kell erteni azt a dadogast mint amikor sok az anyag! Es hahuzol neki egy kis gazt fokozatosan elhagyja kozben rangat daral egyre nagyobb gazt tudsz adni neki!
Talánnem nyit ki, nem húzódik vissza eléggé? füstölni füstöl egy kicsit, hidegen gázadásnál mégjobban. Már régóta füszöl hidegen nem kellene füstölnie?
Míg új volt a motor mindig vártam míg felmelegszik, az első jelzés megjelenik. Most már nem mingig van időm erre. A szervízben is azt mondták azonnal lehet vele menni beindítás után nem kell várni. Nem jól csinálom?
- kevés új (garanciális) motorral találkoznak, leginkább a régieket, az átalakított motorokat "szerelik"
- a szervizek többsége nem szakképzett szerelőket foglalkoztat, sok az amatőr "szaki"
Nekem is sok utánjárásba került/kerül, amíg megfelelő szervizt találtam/találok. A jelen idő arra vonatkozik, hogy két évig egy helyre vittem a motort, míg nem nyár elején ez is megszünt. Most éppen találtam valamit, de nem biztos, hogy ez az igazi...
Ahova eddig jártam ott úgy kezdődött, hogy elmondtam a problémámat és a szervizes szakember láthatólag megértette, majd egyből javaslatot is tett a megoldásra. Műszaki végzettségem miatt meg tudtam ítélni a válasz helyességét - e nélkül bajban lettem volna.
Én már írtam egy levelet az aprilia gyárnak a magyarországi szervizek hiányosságairól, választ nem kaptam. Az viszont biztos, hogy minél többen tesszük ezt, annál valószínűbb a gyártó pozitív lépése a minőség javítása érdekében.