A scarabeorol nincs kèpem,mert csak az ecuról van,az is egy runnerben van benne. Nemsoká felteszem azt,csak legyek wifi közelben. A rajta lèvő szám elárul valamit?
A scarabeorol nincs kèpem,mert csak az ecuról van,az is egy runnerben van benne. Nemsoká felteszem azt,csak legyek wifi közelben. A rajta lèvő szám elárul valamit?
Az a baj az esetleges kontrollámpával, hogy az sem tudja visszajelezni a pumpa működését, csak azt, hogy kap vezérlőjelet, de ugye attól még nem biztos, hogy lesz olajzása a motornak. Nem igazán van erre megoldás.
Sajna csak multiméterem van, de akkor majd kipróbálom a ledes megoldást. A Scarabeot ditech-et milyen blokkal szerelték? Cimbinek van egy scarabeo vezérlője. Ezt már próbáltam a motoron, kezeli is az olajpumpát, vagyis az ellenőrzésnél kattogtatta, csak ugye kérdés, hogy menet közben is üzemeltetné-e.
El akarnám vele cserélni az ECU-t, mert neki egy runnerben van benne, és azt átalakítottuk karbisra, így csak a gyújtás a lényeg, és semmi más. Ha kell, hozok arról az ECU-ról egy fotót.
Köszönöm a segítséget. Ezt tudtam eddig, vagyis azt, hogy hogyan lehet ellenőrizni az olajpumpát. Éppen ez volt érdekes, hogy elvileg jó volt. Hetente egyszer mindig ellenőriztem a pumpát, így a megszorulás előtt is nem sokkal. Kattogott is szépen, de aztán kiderült, hogy a kattogás ellenére nem adagolta az olajat, és megragadt.
Az olajpumpával párhuzamosan nem kötnék semmit, főleg izzót nem, mert az ECU nagy valószínűséggel a pumpa ellenállását figyeli, és ha te ezzel párhuzamosan kötsz egy izzót, akkor az megtévesztő lehet az ECU-nak. Ha pl. a pumpa megszakad, akkor az ECU azt fogja hinni, hogy minden rendben van, mert az izzó ellenállása továbbra is rajta lesz. Ha mindenképp kötözgetni akarsz, akkor inkább javaslok egy LED-et. A pumpa valószínűleg 12V-os impulzusokat kap. Szkóppal ki tudod deríteni. Vagy akár egy régebbi műszerrel is (de nem multiméterrel).
Olajpumpa "ellenőrzés":
Gondolom Te is utánnanéztél, hogyan lehet kiolvasni a hibakódokat az ECU-ból. Ha így teszel, azaz gázkar ráhúzva, majd gyújtás ráad és kivársz ilyen állapotban, kb 10 mp után elkezd az olajpumpa adagolni. Hallgathatod, ellenőrizheted az adagolást az olajvezetéken vagy a szívócsövön attól függően, hogy mennyire borítottad szét a motort.
Amúgy a helytelen működés 2 irányba vezethet:
1: túladagol = füstöl, szennyezi a környezetet
2: keveset csepegtet = megszorul a motor.
Hol vegyem le,melyik csövet?szeretném leengedni a vizet a hűtőből! Le lesz szedve a henger,és a hengerfej......
Állítólag csapszeges........ előforduló hiba ez nála? Factory ditech pigi blokkos.
Üdv. Van két morrini blokkos ditechem. Az egyiknek elromlott az olaj pumpája és megragadt a dugó. Ez a motor 90-et ment. A másik nem indul be, levettem a hengert, és hordós. Beleteszem a gyűrűt, feltolom dugóval középig, és nap felé tartva a gyűrű és a henger fala között át lehet látni.
Nos a második motort, amelyik hordós megfurattam, és pont a járatás közepén vagyok. Mentem már vele 400 km.-t. Ma a besült motornak áttettem a az ECU ját, és ezzel az ecuval a motor rugalmasabb, jobban ugrik, jobban pörög, és szetm, végre is jobb lesz, de ezt még nem nézem meg. Csináltam róluk képet, nem tudom, hogy van-e a kettő között különbség.
Az első kép a pörgősebb ECU, a második a lomhább. Lehet hogy az elsőn sport progi van? hogyan lehet ezt megállapítani?
A képen látható gyergyakép mennyire jó szerintetek. Nem gond az, hogy egy része fekete, és hogy csak az elektróda barna?
A Scarabeo ditech ECU-ja jó lenne az én morrini blokkos motoromhoz. A scarabeo mechanikus vagy elektromos olajpumpás? A mechanikus olajpumpás ECU tudja vajon vezérelni az én elektormos olajpumpámat. Mondjuk ha egy piaggio blokkosból átteszem az ECU-t, akkor az olajozásom fog menni? Ezzel a Scarabeo ECU-val működtettem az olajpumpát / gyújtás előtt nyél gáz, és addig tartottam a gázt, míg pumpálni kezdte az olajat /, ez vajon menet közben is működtetné a pumpát? AZ olajpumpa hány voltos? Arra gondoltam, hogy az olajpumpához párhuzamosan bekötnék egy kis teljesítményű izzót, hogy lássam, hogy menet közben kap-e áramot/impulzust a pumpa. Ez mennyire lehet jó megoldás?
Meg kell keresni a tömítettlenség okát, és a leírtak alapján lehet inkább a hengerfejben lévő dolgoknál lesz a gond és nem a kompresszor fejszelepében. Ezért is jó lenne egy külső kompresszort rákötni a levegőcsonkra, ha esik a nyomás álló morornál jobban kihallható lenne a tömítetlenség helye. Lehet nem zár a levegőinjektor, stb...
Hali
Lenne egy fogas kérdésem.Van egy aprilia ditechem,egy éve cseréltettem rajt injektort kompletten.Azóta kifogástalanul működik,de a benzincsövet mindig szétnyomja kb 100 km-enként.próbáltam már venni rá vastagabbat, rá is raktam de ugyanaz a helyzet vele.Nagyon nagy a nyomás, vagy mi lehet a baja.Tényleg csak az eredeti bírja?
Igen visszatettem rá.
El akarnám vele cserélni az ECU-t, mert neki egy runnerben van benne, és azt átalakítottuk karbisra, így csak a gyújtás a lényeg, és semmi más. Ha kell, hozok arról az ECU-ról egy fotót.
Gondolom Te is utánnanéztél, hogyan lehet kiolvasni a hibakódokat az ECU-ból. Ha így teszel, azaz gázkar ráhúzva, majd gyújtás ráad és kivársz ilyen állapotban, kb 10 mp után elkezd az olajpumpa adagolni. Hallgathatod, ellenőrizheted az adagolást az olajvezetéken vagy a szívócsövön attól függően, hogy mennyire borítottad szét a motort.
Amúgy a helytelen működés 2 irányba vezethet:
1: túladagol = füstöl, szennyezi a környezetet
2: keveset csepegtet = megszorul a motor.
Állítólag csapszeges........ előforduló hiba ez nála? Factory ditech pigi blokkos.
Nos a második motort, amelyik hordós megfurattam, és pont a járatás közepén vagyok. Mentem már vele 400 km.-t. Ma a besült motornak áttettem a az ECU ját, és ezzel az ecuval a motor rugalmasabb, jobban ugrik, jobban pörög, és szetm, végre is jobb lesz, de ezt még nem nézem meg. Csináltam róluk képet, nem tudom, hogy van-e a kettő között különbség.
Az első kép a pörgősebb ECU, a második a lomhább. Lehet hogy az elsőn sport progi van? hogyan lehet ezt megállapítani?
A képen látható gyergyakép mennyire jó szerintetek. Nem gond az, hogy egy része fekete, és hogy csak az elektróda barna?
A Scarabeo ditech ECU-ja jó lenne az én morrini blokkos motoromhoz. A scarabeo mechanikus vagy elektromos olajpumpás? A mechanikus olajpumpás ECU tudja vajon vezérelni az én elektormos olajpumpámat. Mondjuk ha egy piaggio blokkosból átteszem az ECU-t, akkor az olajozásom fog menni? Ezzel a Scarabeo ECU-val működtettem az olajpumpát / gyújtás előtt nyél gáz, és addig tartottam a gázt, míg pumpálni kezdte az olajat /, ez vajon menet közben is működtetné a pumpát? AZ olajpumpa hány voltos? Arra gondoltam, hogy az olajpumpához párhuzamosan bekötnék egy kis teljesítményű izzót, hogy lássam, hogy menet közben kap-e áramot/impulzust a pumpa. Ez mennyire lehet jó megoldás?
vastag falu, szövet erősítéssel.
Lenne egy fogas kérdésem.Van egy aprilia ditechem,egy éve cseréltettem rajt injektort kompletten.Azóta kifogástalanul működik,de a benzincsövet mindig szétnyomja kb 100 km-enként.próbáltam már venni rá vastagabbat, rá is raktam de ugyanaz a helyzet vele.Nagyon nagy a nyomás, vagy mi lehet a baja.Tényleg csak az eredeti bírja?