A meghajtószíjakkal (ékszíjjakkal) kapcsolatban lenne egy észrevételem, illetve kérdésem:
Miért nem a gyári szíjakat preferáljátok?
Tapasztalataim (sr 50, karburátoros): A 8.000 km-es szerviznél ellenőrizték az eredeti ékszíjat, rendben volt, így azt javasolta a szerviz, hogy csak 12.000 km-nél cseréltessem. A szervizkönyv szerint 8.000 km-enként kell ékszíjat cserélni!
A 12.000 km-es szerviznél én ragaszkodtam hozzá, hogy most már cseréljék le. (Én szeretek biztonságosan motorozni.)
A szervizelés előtt utána néztem, hogy mi kapható a piacon, nehogy átverjenek.
Rá kellet, hogy jöjjek, hogy a robogós (alkatrész)boltok többsége nem is tudja, hogy milyen méretű ékszíj kell az adott évjáratú, adott blokkal szerelt mocihoz. (Megadtam egy csomó műszaki paramétert, még többet akartak tudni, azt is megadtam – végül két bolt is azt mondta, hogy ha biztosra akarok menni, akkor vigyem be a használt szíjat, és az alapján tudnak mértet mondani!) A minőségi ékszíjak ára valahol 7-8.000 Ft-nál kezdődik, és megy 12.000 Ft-ig.
Felhívtam a márkakereskedést, ahol motorszám alapján pillanatok alatt azonosították a motorblokkot, a hajtást, és megadták az ékszíj alkatrész számát (a méretét nem voltak hajlandóak elárulni, így azt még most sem tudom). Az ára 6.100 Ft. A korábbi kommentek alapján horror árakra voltam felkészülve – de nem ez történt!
A gyári szíjat vettem meg.
Amikor kicserélték, a szerviz visszaadta régi ékszíjat azzal a megjegyzéssel, hogy teljesen jó állapotban van (nincs rajta kopásnyom, nincsenek repedések, újszerűen rugalmas) – tegyem el tartaléknak, ha gond van, bármikor visszatehetem. Az új ékszíj annyi változást okozott csak, hogy alacsonyabb fordulaton érem el ugyanazt a sebességet (nagy valószínűséggel a kisebb mértékű kopás miatt).
Kérdezem akkor, hogy miért is éri meg találgatni az ékszíjak méretét, kockáztatni a minőséget?! Mekkora futás teljesítményt (hány km-t) vártok el a kevlár ékszíjjaktól, amiért érdemes annyival többet fizetni?
Biztosan vannak olyan, kifejezetten versenyzésre átalakított robogók, ahol speciális minőségre, illetve méretre van szükség. Ezt a méretet azonban az átalakítást végzők számolják, illetve kísérletek alapján lövik be.
Akik csak a motor, illetve a hajtás típusa alapján keresgélik a megfelelő ékszíjat, azoknak azt ajánlom, hogy forduljanak nyugodtan a márkakereskedéshez. Azt tapasztaltam, hogy nem is drága, és nem is rossz a minőség.
üdv lenne egy kérdésem van egy aprilia sr 50 ditech-em (2002) és már úgy vettem hogy át volt alakitva simson trafóval és valami elektronika tenyérnyi nagy fekete doboz volt rajta,és az le olvadt.Vettem egy karbis sr kábel köteget ahoz elektronikát csak valmiért nem ad szikrát mi lehet az oka ? vagy mi a tehendő ilyenkor?
Nincs elgugulva egyik fuvókája sem. Szét szedtem a karbit kitakarítottam, mert az elsõ jelenség az volt, hogy a légszürõnél visszafolyt a benzin. Ezért gondoltam elõször a membránra. Ha meg már szétszedtem, akkor mát megnéztem meg a tûszelepet is kicseréltem benne. A benzincsap is jó. Jelenleg 74-s fõfuvóka van benne.
Üdv szakemberek!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy 2002-es morini blokkos SR ditech-rõl karbisra átalakítva. A hibája, hogy nehezen indul hidegen. Csak úgy indul be ha a levegõszûrõt befogom. Utánna már megy. Belelegítem a karbit beállitom, jó alapjárag, a fordulatot is veszi szépen, megy is megy szépen. De ha leállítom már nem indul be. Mindegy, hogy meddig ketyegett. A szivatója jó letesztelve, a membrán is zár rendesen, szívócsonk is jó.
Van valami ötletetek? Már lassan idegbajt kapok tõle.
Nekem is volt hasonló problémám: 40-50 között, ha gázt adtam, olyan fulladozó hangot adot, megtorpant, aztán beindult.
Úgy gondoltam, hogy talán a benzin-levegő keverék túlságosan felhígul gázadáskor (nem kap elég üzemanyagot). Ezért megemeltem a benzinszintet az úszóházban, és meg is szünt a jelenség.
Szia.
Az enyém piaggio hosszú blokkos.2007 évjárat ditech.
Előbb találtam több oldalon is 18,4x785. Ezek gyári szíjjak.
Nem tudom most mekkora van benne,de majd szétszedem.
Akkor most ez a méret a jó?
Segítenél nekem ebben?
Bakter egyszerűen nem bírók rájönni mi a baj mi ez a kis megtorpanas majd megy minden tovabb rendesen mintha misem történt volna kb 2 mp az egész!Mar gondoltam arra is hogy nincs szél a hengerben de egy hogy uj 2 meg hogy ha a lendkereket tekerem akkor azért van ott kakaó!kipróbáltam levett levegoszurovel mindenhogy másik elektronikaval mindent megpróbáltam de semmi változás 50 es temponal meg gázt ra torpanas es megy!Lehet az alap lap lenne szar!
csináld meg !
Neked 100 hogy semmi baja nem lesz. Én is azért faragtam rá, mert pont ezt nem akartam a legjobban Azért szar, mert megrendült a bizalmam a motorban Ez annyira egyik pillanatról a másikra történt, simán lehettem volna akár olyan ütemben, hogy megszívom a hiba miatt.
Hat szét kell kapni aztan meglacccccik mi a bajsag!lehet tényleg csak a hajtasnal van a gubanc de ezt addig úgysem tudod meg amig nincs szét kapva!Ellenben a kis berangatasomra senkinek nincs semmi ötlete?
A fiamé egy kicsit hengerfejes volt, és folyamatosan dolgozott bele a vízrendszerbe, ez miatt össze-vissza mért a hőfokmérő.
Tehát attól, hogy a hőfokmérőd nem mutatta, még lehet, hogy túlmelegedett a motorod.
Te tetted jól
Remélem hogy nem a henger csuklott meg Abba volt kapacitás rendesen, szóval remélem szétszakította a kuplungot, az összenyomta a hátsó tárcsát és valahogy csak a szíj fogja a variót Kitaláltam már minden baromságot, de tiszta kész vagyok, hogy ilyen hálátlan a technika
Az jo basszus látod en lecsoztam az elejétől fogva es lekopogom azon a lyukon kívül ami van benne semmi bajom vele!arra Isten azt hittem vége de neeem!
Üdv. mindenki. Van egy morroni blokkos ditechem, és tegnap megszorult a dugó. Ez úgy történt, hogy menet közben nem akart 70nél többet menni, de előtte is éreztem, hogy nem a legjobb. Tehát mentem vele, majd menet közben leállt, olyan hangon állt le, mintha megszorult volna. Megálltam vele, rögtön indítottam, és tekert, de nem indult be. Kb. 20 perc állás után beindult, de nem volt valami erős. Ma lehúztam a hengert, és a henger falán és a dugón is teljesen körben függőleges horzsolásnyomok, bemarások vannak. Ez mitől lehet. Van aki azt mondja, hogy olajhiány, valami azt hogy túlmelegedés. Nem vettem észre, hogy túlmelegedett volna, legalább is az óra nem mutatott ilyet. Nemrégiben levolt engedve a víz, és amikor vissza öntöttem, akkor csak a vízpumpánál légtelenítettem, a hengerfejnél nem. Lehetséges az, hogy a benne maradt levegőt nem dolgozta ki magából? A felöntés után a hibáig kb. 10 km-t mentem vele. A hiba előtt kb. 5km-rt. normális 50-60-as tempóban. A motor kompresszor cserés volt nemrég, akkor teszteltem az olajpumpát, dolgozott rendesen. Ezt a hibakor is rögtön ellenőriztem, és szépen kattog, ahogyan kell. Szerintetek?
Miért nem a gyári szíjakat preferáljátok?
Tapasztalataim (sr 50, karburátoros): A 8.000 km-es szerviznél ellenőrizték az eredeti ékszíjat, rendben volt, így azt javasolta a szerviz, hogy csak 12.000 km-nél cseréltessem. A szervizkönyv szerint 8.000 km-enként kell ékszíjat cserélni!
A 12.000 km-es szerviznél én ragaszkodtam hozzá, hogy most már cseréljék le. (Én szeretek biztonságosan motorozni.)
A szervizelés előtt utána néztem, hogy mi kapható a piacon, nehogy átverjenek.
Rá kellet, hogy jöjjek, hogy a robogós (alkatrész)boltok többsége nem is tudja, hogy milyen méretű ékszíj kell az adott évjáratú, adott blokkal szerelt mocihoz. (Megadtam egy csomó műszaki paramétert, még többet akartak tudni, azt is megadtam – végül két bolt is azt mondta, hogy ha biztosra akarok menni, akkor vigyem be a használt szíjat, és az alapján tudnak mértet mondani!) A minőségi ékszíjak ára valahol 7-8.000 Ft-nál kezdődik, és megy 12.000 Ft-ig.
Felhívtam a márkakereskedést, ahol motorszám alapján pillanatok alatt azonosították a motorblokkot, a hajtást, és megadták az ékszíj alkatrész számát (a méretét nem voltak hajlandóak elárulni, így azt még most sem tudom). Az ára 6.100 Ft. A korábbi kommentek alapján horror árakra voltam felkészülve – de nem ez történt!
A gyári szíjat vettem meg.
Amikor kicserélték, a szerviz visszaadta régi ékszíjat azzal a megjegyzéssel, hogy teljesen jó állapotban van (nincs rajta kopásnyom, nincsenek repedések, újszerűen rugalmas) – tegyem el tartaléknak, ha gond van, bármikor visszatehetem. Az új ékszíj annyi változást okozott csak, hogy alacsonyabb fordulaton érem el ugyanazt a sebességet (nagy valószínűséggel a kisebb mértékű kopás miatt).
Kérdezem akkor, hogy miért is éri meg találgatni az ékszíjak méretét, kockáztatni a minőséget?! Mekkora futás teljesítményt (hány km-t) vártok el a kevlár ékszíjjaktól, amiért érdemes annyival többet fizetni?
Biztosan vannak olyan, kifejezetten versenyzésre átalakított robogók, ahol speciális minőségre, illetve méretre van szükség. Ezt a méretet azonban az átalakítást végzők számolják, illetve kísérletek alapján lövik be.
Akik csak a motor, illetve a hajtás típusa alapján keresgélik a megfelelő ékszíjat, azoknak azt ajánlom, hogy forduljanak nyugodtan a márkakereskedéshez. Azt tapasztaltam, hogy nem is drága, és nem is rossz a minőség.