Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Szerinted is a végáttétel az oka, vagy esetleg a szíj elképzelhető?" Ezek közül bármelyik lehet. A kopott, égett szíj is tud visítani, de akár a kuplung alatt lévő 2 db csapágy is. Akkor is tud ilyet csinálni, ha pl le van lazulva a varió anyája és a variátor nem a perselyén forog, hanem maga a persely forog el a főtengelyen. Az is adhat ilyen hangot, ha a varió külső tárcsa elforog a főtengelyen, mert a belül lévő recék már elkoptak. Van ahol nincsenek recék, ott egy recés csillag van rögzítésnek. Az is el tud kopni. Stb, stb.....
Top variátorba tettem 5,5g-os görgöket, próbáltam 5g-osal ; 4,6-osal egyikel se volt jó. gyári kis rugót is beraktam a kuplugba de az kevés gyenge volt neki. Most Sárga kis rugót tettem bele ez jóval erősebb a kis gyári rugónál új gyári erősségű kontraszt van benne; Ékszij is uj.
60-at nagyon keservesen éri el nagyon lassan gyorsul 3db 0,5mm-es hézagoló van benne.
?
Ezt írtam Én is....
Bár Én 40 fokot írtam, hiszen 30 fokban kint van 30, de mivel süti a nap, így a motor melegebb.

Én legalábbis soha nem használtam a szívatót nyáron
Köszi szépen Kinter! Már egyszer feltettem itt ezt a kérdést, de hátha értesz hozzá te is. Olyan gondom van hogy 30km/h-nál elkezd visítani a motor és ha gyorsítok egyre hangosabb.
Szerinted is a végáttétel az oka, vagy esetleg a szíj elképzelhető?
Köszi előre is a tippet.
RS-ropikban keresd N3M3ZIS fórumtársat!
Nála akad sok alkatrész!
Tévedsz!
Nekem volt RS.
Akad pár alkatrész hozzá de inkább törött, és váltó kar az pont nincs.
De.De assejórá.
Ebben a fórumban senkinek a motorjának sincs váltókarja. Elnézted a topicot.
Sziasztok!
Keresek Aprilia Rs 50-hez. Sebváltó kart, egy kitámasztót. Képeken látható milyenre lenne szükségem.
Előre is köszönöm.
Üdv all! Lehet hülyeséget kérdezek, de honnan tudnám pontosan beazonosítani a motoromban lévő blokkot, mert már hallottam ilyen-olyan hülyeségeket efelől?
Egy Aprilia sr 50 ről van szó, azt hiszen factory
2006-os, karbis, vízhűtéses, elöl-hátul tárcsás. Vki ha pontosan tudja milyen blokk lehet benne kérem segítsen
Bocs a hülye kérdésért, nem vok hozzáértő
Ha a motor valami oknál fogva nem indul, akkor túl is szívja magát, ezt is jól látod. Mivel ez sem normális működés. És igen, a robogók nyáron 40 fokban is szívatóval indulnak. Sajnos ezek egyszerű szerkezetek, nem veszik figyelembe a motor hőmérsékletét. Pl. nekem a Leó télen gáz nélkül indul (ez is automat szívatós), de nyáron ha leállítom kb 15 percre és újra akarom indítani, akkor már csak gázzal indul. Mégpedig azért, mert bár ilyenkor a blokk még meleg, de a szívató már újra nyit, mert őt nem érdekli a motor hőmérséklete. Ha húzol neki egy kis gázt, akkor pedig hatástalanítod a szívató csatornát, és egy kis levegőt engedsz be neki a fojtószelepen keresztül. Vágod?!...
Picit túlbonyolítod a dolgokat. Engedd le a láncfűrészből a benzint és próbálj meg úgy kivágni egy fát, hogy folyamatosan rángatod a berántókart. Vagy engedd le az aggregátorból a benzint és fejlessz úgy áramot, hogy rángatod a masinát. Jól látod: "a lámpa attól még fel-felvillan...". A szívató is fel-felmelegszik tizedásodpercekre ha rugdosod a gépet, vagy önindítóval tekered. Csakhogy ez kevés neki ahhoz hogy elzáródjon, pláne hogy ilyenkor a főtengely fordulatszáma meg sem közelíti a normális értéket. A 13-15V helyett, jó ha kap 4-5V-ot, azt is impulzusokban. Ne bonyolítsd, mert nem bonyolult.....
Ez sem igaz.Egy picit dúsabbra állított alapjárati keverékkel csont nélkül beindul a gép szivató nélkül 30fokban.
3 műszakban nyomom, 7 napos rendszerbe. (Dunai Finomító)
Vagyis ha hétfőn kezdek melózni akkor 2 reggel (6-14), 2 éjszaka (22-06), és 3 délután (14-22).....utána 2 nap pihi.
És utána ugyan ez.....annyiban módosul, hogy ahogy pénteken vagyok, úgy vagyok sz-v is.....vagyis egyik héten 3 délután, utána 3 éjszaka, utána 3 reggel.....Tehát miközben a legtöbb ember PIHEN, akkor Én dolgozom - és ezért van annyi napközbeni időm....hiszen más ciklusban élek. Értsd úgy: Szerelj mocit éjjel, mikor otthon vagy:-)) Napközben meg dolgozz, hogy legyen miből.
No ez nálam fordítva van.....


Szabad hétvégém csak 4 hetente van....

Vagyis pl. az első héten csak H-K nem vagyok itthon délelőtt....utána viszont minden nap. És ugye ha nem alszom (mint most se, pedig reggel jöttem haza, este megyek vissza - de a gyerek beteg volt és csak holnap megy bölcsibe, asszony meg csak 13-ra ér haza ma) így fent vagyok.

Szóval nekem "van időm", hiszen a gyerköc (2,5 éves) bölcsiben, asszony dolgozik.....és ha itthon vagyok, akkor ugye egy panel 2. emeletén nem sok minden van, amivel ki lehet tölteni az időt.
Ja de..... sorozat tv: ROSALINDA például? NA NEEEEE:-)))
Ezt csak annyiban nem értem, hogy tudtommal a generátor a főtengelyen van....
Vagyis mikor rugdosod, akkor már indukálod a tekercsben a feszkót (vagy hogy mondják)...a lényeg, hogy már akkor kapja az áramot.
Igaz nem folyamatosan.
(Ha nincs akku a gépbe, a lámpa attól még fel-felvillan....)

Ha nem indul be, de folyamatosan nyitva van - akkor meg túlszívná magát idővel - hiszen a rugdosás, vagy önindítózás hatására vákuum keletkezik, így meg ugye dől be a benzin.



Ezt mint totál laikus mondom, hiszen még nem figyeltem meg működés közben egyet sem. De ez már logikusabb.
Hiszen ebből adódik, hogy az "anyag" elöregszik, hiszen folyamatosan melegszik-hűl-melegszik-hűl.


Bár nyáron 40 fokban is ezek szerint szívatóval indul? Mikor ugye nem kellene?
Ez sem igaz, hiszen szívató nélkül nem indul a gép:-))
Vagyis mikor már jár a moci, akkor már felesleges tesztelni.


Úgy látom jól bekavartam sokak fejébe:-))
Volt már nálam is ilyen:-)))


De köszi minden megjegyzést TÉNYLEG, hiszen így tanul akinek nem ez a szakmája.
Kösz a leírást, de kicsit nem helytálló:-))

1., Ha áram hatására zárna, akkor ugye ahogy ráadod a gyújtást, már zárna is, vagyis a "szívató" funkció már nem is él, hiszen alap eset, hogy ráadod a gyújtást, de nem azonnal (0,00001 sec) nyomod a start gombot:-) Ezért is írtam - NEM ISMERVÉN a technikát, bár a banditán is elektromos - hogy vagy hőfokra kapcsol ki (mikor elér pl. 60 fokot a blokk), vagy időrelés (pl. 120sec múlva kapcsol ki)

Az áramkört mindenképp meg kell szakítania valaminek.
Ráadásul ha nem kap áramot akkor meg kinyit? Hiszen ha nem kap áramot, akkor az "anyag" szűkül és nyit?


2., NEM működő holmival ki az a marha aki próbálkozna?
Vagyis természetes mód, hogy bármivel CSAK működőképes állapotban lehet játszani.

Vagyis az ember bütykölheti a mocit, ha nincs rajta karbi vagy injektor a büdös életben nem fog beindulni:-)))



Szumma-szumárum: Meg lehet oldani simán egy 2 állású kapcsolóval a szívatást. Csupán egy negatívum van: AZ EMBERI ÉSZ....vagyis hogy nem felejti e ON állásban a kapcsolót (bár tapasztalat alapján akkor iszonyat lomha lesz a vas.....hiszen túlszívja magát benzinnel. Ezt aki így érzi megoldhatja egy hőgombával (hiszen hidegben kell csak szvató az esetek nagy részében), vagy tényleg egy időrelével....
Miután leírtam amit gondoltam, rájöttem, hogy rosszul emlékeztem a szívató tesztre. Nektek van igazatok és én voltam ostoba. Sorry! Igen csak járó motornál lehet tesztelni a szívatót! Bocsi!
Nekem mindegy, csak azt hittem SR50-ről van szó.
Lehet igazad van.Bár akinek ilyen van leveszi a csatit gyujtás rá és feszt megmér,ha van akkor aksiról megy .Bár ez fura,mert igy ráadom a gyujtást és nem indítom el akkor ha néhány perc múlva be akarom indítani hiába hideg a moci nincs szívató?Ennek így semmi értelme.
Leht járatni csak v.melyik újaddal be kell fogni a nyílást hová a szóvatóházat beteszed!
Sajnálom, hogy ellent mondok, de akkor már működik mikor ráadom a gyújtást. Szátalan szívatónál és motrotipusnál láttam már. Ha ez az aprilia SR-nél másként működik akkor arról nem tehetek és mosom kezeimet de az Suzuki Katan minden tipusánál és sok keletinél már én így ellenőriztem.
Látom Neked is feltűnt a dolog.
Sorry hogy beleszólok, de az automata szívatónak semmi köze a gyújtás ráadásához. A generátorra van kötve, amiről csak akkor kap áramot, ha a motor már forog. Áram nélkül a szívató hideg, és vissza van húzódva a tűje. Ekkor van nyitva a szívató csatorna, ekkor kap több üzemanyagot a motor. Magyarul ekkor megy a szívató. Mikor a motor beindult, a szívató áramot kap, felmelegszik és kitolja a tűjét. Ekkor a szívató csatorna elzár. Magyarul ekkor kapcsol ki a szívató. A motor működése közben a szívató folyamatosan fűt.