Minél lentebb lévő csövet bonts meg, hogy minél több régi folyadék és dzsuva kijöjjön. Az sem baj, ha fentről egy slaggal átmosod az egészet és aztán öntöd bele a friss fagyálló-desztvíz keveréket. -30 fokig érdemes bekeverni.
Alap esetben mennyinek kellene egy OLD-nak lennie kompresszió tekintetében?
Szereztem főfúvit.....
Szinte zéró a változás - így már nem tudok másra gondolni, mint erre. Hiszen üresen a hátsó kerék kipörög nagyon frankón, de ha terhelés alatt kell dolgoznia, akkor már nyögvenyelős....
Mikor ezeket az átalakításokat folyamatosan nyomtam, akkor minden le volt jegyzetelve, ráadásul kapásból vágtam rá az értékeket. Mivel már abszolút nem motorokkal foglalkozom, így az a papíros maradt meg a lendkerékről, amit megosztottam itt a fórumon. Valószínűleg van még pár dolog a régi gépemen is, bár azokat elő kell túrni. Ahhoz meg idő kell, ami mostanság nem sok van.
azt ha jól emlékszem, én is tudom, 14 fok ha minden igaz olyan 3000 1/min környékén. Na, csak nem úszom meg, csinálnom kell egy fokoló tárcsát.... Az tényleg nem rémlik, hogy mennyi a felsőholtponttól a dugattyú elmozdulás mértéke gyujtáskor? Mármint nem néztél ilyet a gyertya helyére csavart órával?
Amugy mit jelent a kevéssel? tizedmilli, vagy több mint egy milli a felső hp. előtt? Én kb 0,7 vagy kb 2,0 mm felsöhp. Előtti dugattyútávos előgyujtást mértem az első illetve második pöcök jeladónál állása esetén.
Ha esetleg adsz privátba egy mobil elérést,akkor elmondom. Tehát a lényeg,hogy nem az általad korábban jelölt pöcökre-ami csak a felső holtpont elött van,hanem az azt megelőzö,tehát 2. Pöcökre van szükség,a rajzod szerint.pl ha a felső holtpontot - mutatós óra kismutatóját nézve fél 12-re teszem,akkor nem 11 óránál kell a pöcök,hanem 10 óránál.
Húha, nem vágom amit írsz. A lényeg hogy a szikra a felső holtpont előtt legyen, de csak kevéssel, mert különben (nagy) bajt fog okozni. A ráhegesztést nem javaslom, mert nem lesz pontos, ráadásul a melegtől vetemedhet a lendkerék. Inkább maradnék a két komponensű ragasztónál. De egy valamire figyelj: a pöcök pótlására csakis lágyvasat lehet használni, mert a sima vas pár fordulat után felmágneseződik és megszűnik a gyújtás! Lágyvasat találsz pl. rossz merevlemezekben (számítógép winchester). Ha ilyet bontasz szét, akkor arra figyelj, hogy a lágyvasat használd belőle, ne a mágnest.
Ok, tudom, hogy nem te vagy a hibás, csakis én b.sztam el, nem is hibáztatlak.Mindenesetre van egy másik lendkerekem, tehát még semmi sincs veszve. Esetleg ha ráheggesztek védőgázossal, és szépen kiköszörülöm?
A pöcök egyébként nem az, amit először mondtál, hanem a felső holtpontra állított dugattyú utáni 2. Az első az a meghagyott egész, ami fél távra van a felső holtponttól, a második, amit a rajzod jelöl pedig ugye 1,5-dik pöcök az FHP-tól.
Hát.... ebbe elég szépen belemartál. A helyzet az, hogyha kisebb a pöcök mint kellene, akkor előfordulhat, hogy kis fordulaton (indítás, alapjárat) nem lesz szikra. Ugyanis a jeladó előtt elhaladó pöcök a jeladóban feszültséget indukál és erre reagál az elektronika. Ám ha ez a feszültség kevesebb mint amit az elektronika érzékel, akkor nincs szikra. Bár az elektronika elég érzékeny, remélhetőleg szerencséd lesz és nem kell új lendkerék. Sosem szabad kapkodni az ilyen dolgokkal, mert nem vezet jóra..... Egyébként akkor a rajzon lévő és a korábban általam bekarikázott pöcök ugyanaz? Tehát a felső holtpont előtt van pár mm-el? Figyelj oda erre, mert rosszul beállított gyújtás dugattyú tető átégést, túlmelegedést, csörgést, majd végül a főtengely és a csapágyak szétverődését is okozhatja! Utána ne szidj engem, mert ez nem az elektronika hibája lesz, hanem 'user error'.....
Köszi a segitséget.
Autonál szoktam fagyállot cserélni meg lékteleniteni csak motorom még nem volt vizes igy fogalmam sincs hol van légtelenitö meg egyéb.
Leeresztö csavart nem találtam ezért gondoltam leveszem az also vizcsövet.
Van kiegyenlitö tartály, majd ott kell feltöltenem.
Légtelenitö csavart csak egyet találtam (legalább is remélem az)a hengerfej tetején.
Na hogy beinditsam a levegöt kitudja dolgozni az nem fog menni mivel teljesen szétkaptam igy az elmarad egyenlöre.
Ja és a motor 95 körüli old SR.
Szóval azon (2000 utána SR) van a fejidomban a hűtő, és azon a felső cső egyenesen a puffertatályba megy. A puffertartály a tágulótér, a légtelenítő egyben, és ott is kell feltölteni a rendszert.....
Egyre figyelj!
Ha már úgy tűnik hogy jó, akkor indítsd be a motort, hogy beinduljon a keringés, mert a megrekedt helyekről kinyomja a levegőt......ekkor még kelhet utántölteni!
Zéger középen, a keverék csavar olyan 1 fordulat lett csak.
Megy a moci.....
Ellenben nem akar menni mégse.
Az alapjárata megvan.
Ha megdöntöm akkor full gázadásra megy mint a meszes (a hátsó kerék frankón pörög)
Ellenben ha rátelepszem, akkor jelenleg max 40 a vége.....
Ha rátolom a szívatót is, akkor 50-re is elmegy, ha ki tud pörögni (hosszú, egyenes szakaszon)
Mit tudok még tenni?
Jelenleg az állás:
zéger középen, mint írom az alapjárat jó.
78-as fúvóka van bent, a szívtóé meg 45-ös.....
A karbi tiszta
Malossi RED filter lett ebbe is téve
5,5-ös görgő volt benne, most 4,8-as van benne.....
A kuplung megjött az is kicserélve
A szíj zsír új
Szóval megy a gép, de mégse, hiszen erőtlen.
Szívató nélkül olyan, mint ha elindulna (indulásnál van benne erő), de utána ahogy nyél gázt akarok neki adni elgyengül. Ha visszacsavarom a gázt akkor kicsit magához tér.....de ugye ekkor megy olyan 35-40-et. (bár legalább már nem akar leállni)
Tipp, tanács?
SOS kellene, mert ha főfúvóka az ajánlat akkor azt még most megrendelem, hogy péntekre ideérjen
Még tippem volt a kipuff, de ha nincs terhelés, akkor az is jól funkciónál......(a MINT-emnél terhelés nélkül is csak pipált mikor ezt produkálta a múlt héten - az ugye ki lett tisztítva, azóta minden ok)
hazajöttem, ráhelyeztem a lendkerekemet a rajzodra, és bár kettő kivételével lecsiszoltam a cuccost, úgy láttam, hogy nem az általad korábban pirossal jelölt, tehát a forgásiránnyal ellentétesen forgatott lendkerék felső holtpont utáni (fél távközzel) elforgatott pöcköt kell meghagyni, hanem az azt követőt, tehát a felső holtpont utáni másfelediket.
A gondom annyi, hogy nagy sietségemben belekaptam flexel, úgyhogy kb 1/3át a széléből lekaptam, remélem ettől még jó lesz.
Alap esetben mennyinek kellene egy OLD-nak lennie kompresszió tekintetében?
Szereztem főfúvit.....
Szinte zéró a változás - így már nem tudok másra gondolni, mint erre. Hiszen üresen a hátsó kerék kipörög nagyon frankón, de ha terhelés alatt kell dolgoznia, akkor már nyögvenyelős....
Ditceh-et hogyan "téliesítsek"? :D
A pöcök egyébként nem az, amit először mondtál, hanem a felső holtpontra állított dugattyú utáni 2. Az első az a meghagyott egész, ami fél távra van a felső holtponttól, a második, amit a rajzod jelöl pedig ugye 1,5-dik pöcök az FHP-tól.
Autonál szoktam fagyállot cserélni meg lékteleniteni csak motorom még nem volt vizes igy fogalmam sincs hol van légtelenitö meg egyéb.
Leeresztö csavart nem találtam ezért gondoltam leveszem az also vizcsövet.
Van kiegyenlitö tartály, majd ott kell feltöltenem.
Légtelenitö csavart csak egyet találtam (legalább is remélem az)a hengerfej tetején.
Na hogy beinditsam a levegöt kitudja dolgozni az nem fog menni mivel teljesen szétkaptam igy az elmarad egyenlöre.
Ja és a motor 95 körüli old SR.
Nekem negyednél gyullad ki a lámpa nem mikor fekszik.
Feküdni nem feküdt sokat, de akkor a lámpa sem gyulladt ki.
Szóval azon (2000 utána SR) van a fejidomban a hűtő, és azon a felső cső egyenesen a puffertatályba megy. A puffertartály a tágulótér, a légtelenítő egyben, és ott is kell feltölteni a rendszert.....
Egyre figyelj!
Ha már úgy tűnik hogy jó, akkor indítsd be a motort, hogy beinduljon a keringés, mert a megrekedt helyekről kinyomja a levegőt......ekkor még kelhet utántölteni!
Dellorto 12-es karbiba mekkora a főfúvóka?
M5 vagy M6?
Zéger középen, a keverék csavar olyan 1 fordulat lett csak.
Megy a moci.....
Ellenben nem akar menni mégse.
Az alapjárata megvan.
Ha megdöntöm akkor full gázadásra megy mint a meszes (a hátsó kerék frankón pörög)
Ellenben ha rátelepszem, akkor jelenleg max 40 a vége.....
Ha rátolom a szívatót is, akkor 50-re is elmegy, ha ki tud pörögni (hosszú, egyenes szakaszon)
Mit tudok még tenni?
Jelenleg az állás:
zéger középen, mint írom az alapjárat jó.
78-as fúvóka van bent, a szívtóé meg 45-ös.....
A karbi tiszta
Malossi RED filter lett ebbe is téve
5,5-ös görgő volt benne, most 4,8-as van benne.....
A kuplung megjött az is kicserélve
A szíj zsír új
Szóval megy a gép, de mégse, hiszen erőtlen.
Szívató nélkül olyan, mint ha elindulna (indulásnál van benne erő), de utána ahogy nyél gázt akarok neki adni elgyengül. Ha visszacsavarom a gázt akkor kicsit magához tér.....de ugye ekkor megy olyan 35-40-et. (bár legalább már nem akar leállni)
Tipp, tanács?
SOS kellene, mert ha főfúvóka az ajánlat akkor azt még most megrendelem, hogy péntekre ideérjen
Még tippem volt a kipuff, de ha nincs terhelés, akkor az is jól funkciónál......(a MINT-emnél terhelés nélkül is csak pipált mikor ezt produkálta a múlt héten - az ugye ki lett tisztítva, azóta minden ok)
A gondom annyi, hogy nagy sietségemben belekaptam flexel, úgyhogy kb 1/3át a széléből lekaptam, remélem ettől még jó lesz.