Neked az a fajta kell amit Miszter Baszta linkelt mivel, a tied állós. Ú
A karbis szakirodalomról meg annyit, hogy ha kell akkor ebben tudok segíteni. (ez megbízható forrásból van)
Jah, lehet hogy pont ezért találták ki a szívatót.... A szívató nem azért van hogy a motor indulása után azonnal visszanyomd, hanem azért, hogy ahogy a motor fokozatosan melegszik, fokozatosan nyomod vissza szívatót is.
Nekem a biztosítógyűrű legalul van és úgyis torpan a motor hidegen.
Elég bosszantó reggelente mikkor a piros lámpánál szívatót húzni kell hogy rendesen induljon ne fulladjon.
Ja és hidegen nincsen alapjárat :(
De a fogyasztás viszont 3,5 be megáll.
25 voltam mikor elkapott a gépszíj, és nekem MOTOR kell jelszóval megvettem az akkor 13 éves Yamaha TZR125F-et:-)
Előtte a motoros múltam annyi volt, hogy 14 évesen mentem 1 kört (300m) a haver simójával:-)))
Mikor a 6-os főúton annyira megolvadt a jég, hogy 1 keréknyom járható volt, már motorral mentem dolgozni, utána meg mindig jött a talány, hogy este még haza tudok menni?
De azért öregszem......
Ma már nem igazán szeretek Mislen babának öltözni......
Ellenben az eső még nem tart elég erősen vissza:-) (Bár jobban mint rég:-))
Így már ok......
Tehát akkor elvileg a legszegényebb volt a keverék, hiszen legfelül volt. Csupán a karbin a csavarja volt tökig becsavarva - vagyis sok mindent nem értek el vele.
Most szedtem le pár karbis oldalt, leírást. (és látom a hibákat:-)) hiszen a sok "16 éves mérnők" nem mindig ugyan azt írja:-))
Egy tuti. A hangja, hörgése megszűnt.....
Szóval kíváncsi leszek a jövő heti tankolásra. Addig nem nyúlok hozzá, hiszen bezavarna csak.
Régen Simsonos korszakomban én esőben is kimentem motorozni meg ha havas eső esett akkor is azzal mentem iskolába. :D De benőni látszik a fejem lágya. :D
Akkor induljunk ki középről. :) Tehát ha középről felfelé teszed a kis biztosítógyűrűt , ha lent pl 3 rovátka van szabadon felül meg 1 akkor szegényíted a keveréket. Így világos? :)
Jó neked:-)))
Én már nem tudom mennyit áztam:-)) A Gs500-al rendszeres volt. A bandában el is neveztem esőembernek:-)))
A bandittal csak 2-3x, de akkor NAGYON:-))))
A sportlégszűrőn csak azért agyaltam el, mert akkor sokkal hozzáférhetőbb - ha gebasz van - a tárgy......de ugye a gyári doboz eltakar mindent.
Most akkor mi van?
Minél lejjebb van a tű -vagyis minél feljebb a gyűrű a subin - annál kevesebb benzint kap?
Nem fordítva?
Ez is ki fog derülni, hiszen akkor most nem 6-7L fog enni, hanem 8-at...... :-)))))
JA!
Képzeljétek!
A boltba hibás görgőszettet adtak:-)))
Elsőre nekem is feltűnt, hogy a vasmag rohadt vastag.
Ma poénból elővetem a konyhai mérleget és rátettem az eredeti görgőket, amik benne voltak (és mentem vele 90-100-at)
4db 4g-ot mutatott
2db 5g-ot.
Ellenben ha egyszerre teszem fel akkor 32g-ot ír ki....vagyis közel 5g-osak.....ráadásul kopottak is, szóval 5-5,5g-osak volt egyszer....
Bár sajnos ez ugye csak g-ot mutat, nem 0,0g-ot. (holnap beviszem a laborba, azt analitikai mérleggel megmérem:-)))
Ha már előkerült megnéztem azokat amikkel szórakoztam.
a 2 méretes 4g-os, valóban 4g volt...... (ezeket is néztem egyszerre.... 24-25g-okat írt ki....)
Ellenben a 4,7-es? 8g-ot dobot ki:-((((((
Szóval ezért volt az annyira szar.......Hiszen majd a 1,5x-se ami kell....
Most a 4,7-es van benne azzal jó volt és most is az.....
Nekem úgymond ez csak hobbi motor ezért én esőben nem is használtam még tehát így nem tud beázni.:) A sportlégszűrőt meg nem erőltetném. Gyári szűrődoboz egy Malossi Red filterrel és kész. Minél lentebb ereszted a tűt annál jobban zárja a kehelycsövet tehát annál kevesebb tüzelőanya jut ugyan annyi levegőhöz.
OK....
Épp ez a gond egyik forrása, hiszen azt olvasom, hogy tépjem meg a száját, és gyorsan nézzem meg.
Nos ugye ez kivitelezhetettlen, hiszen mire megállok, már ismét alapjáraton szívja a cuccot. Bár ha már menet közben elveszem a gyújtást (?)
De megér egy próbát. A gyorsasságot annyival emeltem, hogy a sisaktartó alját kivágtam lyukfűrésszel (és csináltam rá egy lecsavarozható kupakot) vagyis gyorsabban kiszedhető a gyertya.
Most mindenképp megvárom a következő tankolást, hiszen már abból is sok minden megtudható. Illetve akkor teszek bele új gyertyát is.
Amit írsz az semmis - nincs olyan, hogy egy fordulaton rossz....
Ez egy manuális karbi, bovdenes szívatóval.
Mivel rohadt sok anyagot kapott (mint írtam benzines, olajos, fekete volt a gyertya) így értelemszerű, hogy túl dús volt a keverék - vagyis most kicsit javítottam rajta, hiszen ha lejjebb tettem a lemezt, akkor dúsítottam - az értelmezésem szerint levegővel, hiszen az a kis dugattyút is feljebb emeli - így több levegő mehet a légszűrő felől.
Szóval úgy értelmezem, hogy ugyan arról beszélünk:-)))
A lényege most részemre, hogy meg kell néznem újra a gyertyát, és utána lehet játszani tovább.
A deknid....
És esőben nincs gondod? Nem folyik, szivárog be a víz?
Mert ötletnek kiváló - sokat dob a hűtésen, és ugye a hűtés itt a legfontosabb (nem melegszik túl), de ugye a víz nagy ellenség - és mivel asszonyság Batta-Bp közt akarja használni - kiszámíthatatlan
mikor fut bele egy esőbe.
Sportlégszűrővel is azért nem játszom, mert azt viszont sokan mondták, hogy épp ezért veszélyes. Víz éri.....be szivárog, a karbi meg megszívja....
Valahol be kell mennie.
A dekni alján találtam egy kis lyukat (kb 3x3mm) az egy kialakított vájatban megy be a deknibe - vagyis itt jön ki a levegő (gondolom)
Ezt tegnap előtt fedeztem fel mikor jobban megnéztem a külső részt.
Ellenben más lyukat nem találtam - ezért gondoltam arra, hogy azért valahonnan be is kell mennie a levegőnek, hiszen a variátor tárcsa és a kuplung harang is hűt - de ugye ha nincs utánpótlás akkor honnan és hova és főleg mivel hűt? Hiszen egy hűtésnek cirkulálnia kell (több szakmám van, az egyik a nitrogénes és ammóniás hűtőrendszer).
Szóval ha az a pici lyuk szív, akkor hova nyom - vagy fordítva.
Ergo erre is kell jönnie levegőnek.
A "megragad a picsába" - max az olajra tehető.
Az olajszivattyú eleve 50-esre van tervezve, beépítve - így alap, hogy a tele tankhoz mindig teszek egy kis plusz olajat. (volt már besült hengerem- szintén egy Apriliánál, csak az 125-ös Futura volt - és bár sokat segített ott, hogy eltört a gyűrű)
Szóval ha benzin-levegővel játszol/játszom, max nem fog menni a motor, hiszen nincs mivel. És úgy járok mint a kollégák itt, hogy 300m után leáll, vagy nem is megy.....
A szerelős téma?
Mint az elején (1 hónapja - mikor vettük) írtam - amit magam is el tudok intézni, azt elintézem. Eleve nem ismerek a környéken olyan szerelőt, aki 10.000ft-ért bármit csinálna, ráadásul ugye idő se nagyon van arra, hogy heteket ott dekkoljon.
És nem szeretek nyugodt lenni:-) Még a végén túl alacsony lesz a vércukrom, és kómába esek (3 hete sikerült olyan nyugodt maradnom, hogy majdnem baj lett:-))). Így legalább a gyógyszereket ellensúlyozza a stressz:-))))
Az hogy geciskedsz - meg már megbeszéltük:-))))
Tudom:-))) Ilyenkor jókat vigyorgok:-)))
Ezt mellesleg külön köszönöm - mert legalább nem baromságokkal traktálsz, hanem óvatosságra intesz!
Szóval ne parázz:-)))
Mindent elolvasok, mindent tudatosítok, ha van jó dolog meg is fogadom - de ezek olyan dolgok, amikkel nagy bajt nem tudok csinálni. Ha meg igen? Asszonynak nincs robija:-))))) Meg kivágtam kb. 40.000-ret az ablakon, hiszen max. (ha besülne) akkor veszek egy új hengert.
De nem láttad, halottad, mentél a robival amikor elhoztam - és most. Hidd el óriási különbségek vannak!
Volt eddig is mint írtam 6 motorom, ebből egyedül a Banditot nem szerelem, mert ahhoz már PC kell....meg speckó szerszámok.
De az eddigi motorok akkor voltak szerelőnél ha nem volt szerszámom, vagy már Én se tudtam mi a baj. Ráadásul ugye a csapatom (AKMT) elég tág - vagyis ott is vannak infók, tanácsok.
Ezzel az SR-el az az egy bajom, hogy még soha nem volt dolgom ilyen mocival. Így természetes, hogy az ember kérdez. 1 hónapja azt se tudtam mi az a görgő....De ezzel Te is így lennél ha bejönnél hozzám és el kellene mondanod mi az a vákuumdobszűrő, barometrikus kondenzátor, vagy hogyan indítasz el egy 6KW-os Skoda típusú vákuum kompresszort.
Nem ismerem Mester Norbit. Gyertyaképet általában úgy kell vizsgálni, hogy egy azon a fordulaton ahol rossz azon a fordulaton mész egy km-et kb ott leállítod a motort és melegen kiveszed a gyertyát. Azonban ez robogónál nem igazán megoldható. Az alapjárati rendszer az kb 1/4-ed gázállásig szól bele. Ha azt szeretnéd, hogy kevesebbet egyen akkor a főfuvókából kellene kisebbet berakni. A tűn minél lentebb rakod a lemezkét akkor dúsítod a keveréket részterhelési tartományban. Minél feljebb van a tű annál szegényebb a keverék. A leállást torpanás a szegény keverék okozza hideg motornál. Ha automata szívatós akkor amikor már nem üzemel az automata szívató akkor elszegényedik a keverék, ezért torpanhat. Fogyasztásról meg ne kérdezz mert eddig még egyik motoromnál sem mértem fogyasztást és szerintem nem is fogok
A deknin a lyukak a hűtés miatt vannak. Légszűrőszivacsot tettem a furatok mögé.
"az egész hűtést a jobb oldali turbó adja (bár ekkor azt nem értem, hogy a benyomott /kiszívott levegő hol megy ki/vagy be....."
Az a hengert hűti ....
A többi nekem szánt fogyasztási adathoz pedig gratulálok
Haladsz a visszafogásban, de ennek az autodidakta fogyasztáscsökkentésnek, nehogy az legyen a vége, hogy egyszer szépen megragad a picsába.
Én nem "merek" belenyúlni, mert a 2T-hez végképp nem értek és mindenki aki nekem "mérvadó", annak az a véleménye, hogy ha húzod eszik ... ha nem húzod, akkor is csak "kicsit" kevesebbet
Mindenesetre reméljük, hogy a jövendőbeli gazdi nem olvas itt téged
Mennyi időt, idegeskedést spóroltál volna már meg, ha elviszed egy szerelőhöz és behangoltatod a görgősúlyokat, a rugókat, a karbit .... akár úgy, hogy elmondod az IGÉNYEIDET. Ez nem lett volna több 10.000 forintnál és garantált a nyugalom.
Isten a tanum, hogy nem akarlak megbántani, de ez az ide oda tekerem és szerintetek még hova kéne dolog megbosszulja előbb- utóbb magát
NE ÚGY LEGYEN !
/ és már nekem kínos, mert úgy is érthetik, hogy geciskedem /
12lityi amennyire én tudom egy Sport setupnak rengeteg .... talán, ha 200méteres gyorsulásokból jön össze és irdatlan hegyes.
High End már bekaphat annyit, de azzal meg nem nagyon szoktak egyhuzamban 100kilómétereket menni, szóval aki azt a setupot kifizeti az leszarja.
N.S.-nek ha jól emlékszem 6-7 körül eszik a szekér, de nem ismerem a pontos setupot és a felhasználási területet.
Közben megnéztem tegnap a témát....
8-as gyertya van benne,....... egy nagy feketeség volt.....olaj, benzin....szóval ezért eszik most ennyit, mert rohadt sok a benzin.
Körbekérdeztem máshol is.
Nem tudom mennyire ismerős itt Mester Norbi neve (nekem semmit nem mond, de ugye nem is a korosztályom) - Ő robogós versenyző volt - most szerel itt Százhalombattán. Ő azt mondta hogy egy sport robesz akár 12L-ert is ehet.
Más emberke meg azt mondja, hogy neki 70-es van, stage6 tunninggal és 3,8 körül eszik.
Nekem is ez a cél:-))) De ugye a gyertya alapján tényleg rohadt sok benzint kap.
Szétkaptam mindent (szerencsémre:-)))
Kiderült, hogy nem is 12-es, hanem 17.5-ös delorto karbi van a gépbe.
Néztem a subertet. legfelül volt a gyűrű...... ezt rögtön 1-el lejjebb tettem. egyenlőre........azt ha így is sok akkor megy lejjebb.
NEKED hol van, vagy mit tanácsolsz?
Utána állítgattam egy kicsit.
A benzin-levegő keverék csavar tökig be volt tekerve.....
Ezen nyitottam, utána állítgattam az alapjáraton.
Eredmény:
Megszűnt nagyobb terhelés nélkül a kipuffogó durrogó, recsegő hangja - ami eddig csak olyan 40-50km/ó-nál szűnt meg.
Most van alapjárat - és a normál hang.
ELLENBEN!
Ha nem meleg még a motor (ma kb. 2 percig melegítettem, majd elindultam PV (polgári védelem) gyakorlatra) - kb 400m-.en belül 3x akart megállni. De nem állt meg, mert ahogy visszacsavartam a gázt - kapott benzint - és rögtön ment tovább. A táv után, viszont már csutkára is húzhattam a gázt, már nem volt gondja.
Szerinted ez mi lehet?
Illetve 10 esetből 8x nincs gond, de 2x fennmarad a fordulat 3-4 másodpercre mikor már elengedtem a gázt.
Üdv!
Morinis Sr-em átesett egy kis felújításon és 45-mm es dugót kapott HS-tól, így nagyobb karburátort igényelne a gyári 12-hez képest. Milyet, mekkorát (17 v 19-es) ajánlotok? adapter hogyan oldható meg ehhez a szívócsonkoz, ha kell? na és a szívató kérdés?! elektromos, manuális... hol lehet jó ár/értékkel beszerezni
Segítségeteket előre is kösz!
"...most véletlenűl rajtfelejtettem a szivatót..." Még jó hogy magadtól jöttél rá és nem én adtam a tippet. Ebben az esetben biztosan tudod a végleges megoldást is. Hajrá....
szevasztok.irtam hogy fulladozik a motorom amikor ráhuzom neki a gázkart.most véletlenűl rajtfelejtettem a szivatót,és ugy meg semmi baja.megy mint az állat.nem tudja valaki,hogy akkor szivató nélkűl miért nem teszi ugyanezt?
Üdv!
A nyomásszabályozó, csak az egyik lehetséges probléma, amit nyomásellenörzéssel ellenőrizni lehet(2,5 bar a benzin visszatérő ág csövén mérve). Ha leveszed az injektor egységet a hengerfejről, (2 db 7-es kulcsnyílású csavar tartja) és leszerelt állapotban ráadod a gyújtást, és amikor hallani fogod az elektromos AC zümmögését, akkor egy csepnyi bezinnek sem szabad szivárognia sehonnan, ha netán bárhol az egységen szivárgást látsz, akkor gond van! Ami még nagyon lényeges, minden injektor, vagy a részegységei szétszedésénél sérülhetnek a tömitő ,,O" gyürűk, tehát ezeket is ellenőrizni kell, és szükség szerint cserélni, tehát mielőtt hozzányulsz bármihez szerezd be a szükséges ,,O" gyürűket, hiszen ezek az ,,O" gyürűk tömítenek, és különítik egymástol el a részegységeken belül a benzin, és levegő nyomást!
Az alábbi linken találod meg a nyomásszabályozó javíttatási lehetőségét, magát a nyomásszabájozót az injektor egység alján lévő csészében találod, amit három 5-ös thorz nyilású csavar tart!
Azért én a helyedben, egy egyszerű gyetya cserével kezdenék (Champion RG6YCA), és ha az általad leírt jelenség ezután is fenn áll akkor kezdeném tüzetesebben átnézni az üzemanyag ellátó rendszert!
És hogy Gyáltól a Vidámparkig tartsam az nem igazán kényelmes