Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vízpumpa lesz az szedd szét és cserre !

Ha elöl a hűtőről a két vastag vízcsövet lehúzom álló motornál. Azokat felöntöm vízzel(mivel ugye felfelé állnak az idomban) és beindítom a motort akkor az egyiken ki kellene pumpálnia a vizet nem? Na mert én elindítottam és semmi sem történt.
Ja és a hőfok nem megy fel csak kb 1/4-ig
Segítséget szeretnék kérni sr 50 ditech-vel kapcsolatba. Probléma a következő a motor valószínűleg kenés hiánya miatt tönkrement. Fel lett fúrva új dugó főtengely megjavít. Most hogy kész van meg nem működik rendesen. Indítás után közvetlen, gázra megáll, majd a fordulatot lassan felveszi néha kihagy aztán neki áll durrogni nem pörög fel rendesen, fullad, gyenge. Egy kilóméter durrogásos használat után a sportdob neki áll füstölni ég le róla a festék szerintem, mintha a kipufogóban égne el a benya. A zsír új NGK gyergyát 10 perc durrogásos használat alatt teljesen bekokszolta. Még egy rendellenesség szerintem, a benzinpumpa 12-13 másodpercig pumpál gyújtásrarakás után ami szerintem nem normális dolog. A kérdés mi lehet a baj? Válaszokat előre is köszönöm!
Valószínűleg termosztát hiba. Mint mondtam, én átmosnám az egészet.
Kipróbáltam ma is a gépet. Azt vettem észre, hogy hamar megmelegszik a víz viszont elöl a hűtő hideg marad. A két vastag vizes cső amelyik csatlakozik hozzá(a motor illetve a pumpa felől) közül az egyik(amelyik a blokkból jön) a hűtő csatlakozásánál is meleg viszont a másik nem. Ebből én arra tudok következtetni, hogy a pumpa az működik, mert a meleget felnyomja. Ez a diagnózis alapján én arra tudok következtetni, hogy lehet a hűtőpanel van eldugulva. Vagy szerintetek nem ez lehet a hiba? Ha leszerelem elöl a a hűtőpanelt akkor ki tudom próbálni, hogy átfolyik-e rajta a nedű?
Sziasztok. Végre megjött a fordulatszámmérőm amit rendeltem a kis kínaiaktól. A gyertyakábelre kell rátekerni a kábelének a végét.
Már értem miért nem akart menni szerencsétlen. Mint kiderült túl puha rugóm van bent (azt a multkor jól megfejtettétek nekem), de a furdalatszámon egyértelműen látszik is.
Alapjárat ~1500, 30 és 60km/h között 6000 alatt a fordulat. 6500nál kezd éledni. 7-7500 kezd szépen húzni. Óra szerinti 100nál pedig 9300 a fordulat. 2002-es Morini Ditech Polini70-el 6g görgő.
Jelenleg nincs kérdésem, csak információnak szántam a fordulatszámok megosztását :-) Kíváncsi leszek ha a gyári kontrasztrugót sikerült visszaraknom mi fog változni. Mindenesetre már most látszik hogy behangolásnoz nagyon hasznos lesz.
Köszi a segítséget! Szétszedtem. Nekem is megadta magát. 17452 km-t bírt nálam.
köszönöm a tippet:) holnap megpróbálom a legtöbbet kihozni a dologból és majd megírom a fejleményeket.
Sajnos az nem sokat ér. Csak a rendszerben keringő trutyit hozza ki, de ami le van rakódva azt nem.
Javaslom a trisós átmosást. 2 liter vízhez rakj egy marék trisót és öntsd fel ezzel a hűtőt. Légtelenítsd le és használd a motort így 1 napig. Aztán engedd le és alaposan(!) mosd át a hűtőrendszert. Ezután mehet bele a fagyálló-desztvíz keverék. Ha ez sem vezet eredményre, akkor vízkőoldó... Múltkor végigcsináltam ezt egy motornál és meglepő hogy mi jött ki a rendszerből. Viszont ettől helyrejött. Igaz hogy két hét múlva vízpumpa csere lett belőle......
eddig is (legalább is mióta nálam van) fagyállós folyadék volt benne. Azért reménykedek, hogy nem csinált nagy gázt a kosz benne, mert csak a légtelenítő csőben volt a többiben nem vettem észre. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyes alkatrészeknél nem rakódott-e le. Mosásnak betudható az, hogy feltöltöm a rendszert járatom kicsit a motort és leengedem? mert ezt ma megtettem 3-szor.
Azt nem írtad hogy miféle motor ez. Alapból azt hittem hogy ditech. Azért látom hogy meglett közben a légtelenítő. Egyébként ha rozsdás trutyi volt benne, akkor előfordulhat hogy el van tömődve a hűtő is. A rozsdás trutyitól pedig a termosztát is hanyattvágja magát. Ezért mondom mindig, hogy folyamatosan fagyálló-desztvíz keveréket kell használni. Keni a vízpumpa szimeringet is, nem engedi rozsdásodni belül a hűtőrendszert és nem felejted benne télire a sima vizet hogy szépen belefagyjon, tavasszal meg ordas szopást okozzon. Marad az alapos átmosás, vízkőtelenítés, az erre alkalmas szerrel. Arra számíthatsz, hogy a mosás után vízpumpa felújításra is szükség lesz, mert csepegni fog....
Ebben igazad lehet. végül szégyen szemre lehet szerelőhöz kell fordulnom. még azért holnap megpróbálok újra levegőt kiengedni belőle. hátha...
Nem láttam még vizes sr-t szétszedve ,de gondolom van néhány tömítés amit ilyenkor illik cserélni ezért javaslom ezek nélkül neki se álj.Vagy marad a szilikonos kókányolás.
az a bajom, hogy az bent van a hengerfejbe félek szétszedni azt már. Habár használhatatlanabb nem igazán lesz :D
Szerintem a termosztát lesz a ludas.Valószínű nem nyit ki rendesen vagy be van ragadva egy valamennyire nyitott állásban.Legegyszerübb lenne ha kivennéd és megnézni nélküle mi a jelenség.
jah és még annyi info, hogy az én logikám szerint a pumpa működik, mert elől a hűtő is melegedett.
teljesen nem értem
Köszönöm a választ.
Most végeztem a garázsba de sajnos nem gyógyult meg. Leírom a diagnózist hátha utal valami tipikus hibára.
Első körben azzal szívtam egy óriásit, hogy az az a T alakú csőnél amelyikkel légteleníteni kell az el volt dugulva. Ilyen rozsdás genyát cucáltam ki belőle és akkor az meggyógyult és kidugult. Ugye kifolyt a víz ott a karbinál (gondolom az a kis kör amikor a termosztát még nem engedi rá a nagy körre a vizet). Ugyanígy kifolyt a víz a vízpumpánál is mikor a vastagabb vízcsövet levettem. mikor kitakarítottam a T-csövet akkor eltűnt az a műanyag kis pöcök ami lezárja(majdnem kitéptem a hajam :D) és végül egy csavart hajtottam bele plusz a bilinccsel ráhúztam. ekkor feltöltöttem elöl a hűtőnél a tartályt(furcsa volt számomra, hogy csak kb olyan 8 deci ment bele de gondoltam a termosztát miatt a kiskörbe nem folyt bele.) feltöltös után mentem egy kört és kb 200 m-en a piros közelébe ért a mutató. ekkor fogtam a csavart kicsavartam a kitisztított T alakú csőből és jött levegő rendesen. sziszegve olyan 5-6 percen keresztül. Mikor már csak víz jött visszacsavartam és után töltöttem. mentem még egy kört és ugyanezt csinálta. mégegyszer kicsavartam a csavart de most már lényegesen kevesebb levegő jött, de semmi nem változott. Menet közben ha hirtelen gázt húzok akkor a mutató elindul lefele majd megáll és folyamatos haladás esetén pedig mászik felfelé és kb 400 méteren belül meg kell állnom, mert közelít a piroshoz.

Mi a fityfenéért csinálhatja ezt?
Köszönöm a választ mégegyszer
Üdv!
Főtengely csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy az nagy baj ha hiányoznak a blokkból azok a csapszegek vagy nem tudom hogy hívják őket?
A választ előre is köszönöm.
Szia .ne keress termosztát házat mert a termosztát belülről van beépítve a hengerfejbe. Tehát a cseréhez le kell venni a hengerfejet. És jól gondolod légteleníteni a a T idomból szabadon lógó csőnél kell. http://www.easyparts.nl/showdr...
Nem találom a termosztát házat...
már teljesen szétszedtem a gépet, mert mondom nem veszem észre. Már a nyereg sincs fent de nem találok semmit ami arra utalna, hogy az a vízhűtő rendszer légtelenítője. A vízpumpából megy a hengerfejre egy vastagabb cső. ott ahol becsatlakozik ott felfelé megy két vékony cső a karbihoz. Ezek közül az egyik cső egy T alakú elosztóba megy bele ahonnan az egyik megy tovább a karbiba a másik fele pedig csak lóg. a végén egy tűnyi lyuk van és egy bilinccsel van megszorítva. Azzal lehetne esetleg légmentesíteni?
Légyszi segítsetek ha tudtok, mert estére mennem kéne már vele.

Ui.: csináltam egy nem túl megnyerő képet amin a vizpumpa és a henger fej egy kis része látható. Esetleg ha valaki ez alapján el tudna navigálni a légmentesítő csavarhoz akkor kérem segítsen

köszönöm.
Megvan a hiba ami szívatott!Tudom javasolni minden kedves motort magának szerelő tulajnak ha szétszedted és kipucoltad már 47X egymás után a karbit nyugodtan szedd szét 48.jára.Engem egy kis kosz szívatott amit én nem találtam meg pedig féktisztitóval kifújtam a fuvókákat.
Sziasztok. a légtelenítéssel kapcsolatban szeretném kérdezni , hogy nincs valakinek fotója esetleg arról, hogy hol találom azt a csavart(akár robbantott ábra)?
Plusz azt szeretném kérdezni, hogy a műanyagokat nagyon le kell hozzá bontani?
köszönöm szépen a segítséget.