Ha elöl a hűtőről a két vastag vízcsövet lehúzom álló motornál. Azokat felöntöm vízzel(mivel ugye felfelé állnak az idomban) és beindítom a motort akkor az egyiken ki kellene pumpálnia a vizet nem? Na mert én elindítottam és semmi sem történt.
Segítséget szeretnék kérni sr 50 ditech-vel kapcsolatba. Probléma a következő a motor valószínűleg kenés hiánya miatt tönkrement. Fel lett fúrva új dugó főtengely megjavít. Most hogy kész van meg nem működik rendesen. Indítás után közvetlen, gázra megáll, majd a fordulatot lassan felveszi néha kihagy aztán neki áll durrogni nem pörög fel rendesen, fullad, gyenge. Egy kilóméter durrogásos használat után a sportdob neki áll füstölni ég le róla a festék szerintem, mintha a kipufogóban égne el a benya. A zsír új NGK gyergyát 10 perc durrogásos használat alatt teljesen bekokszolta. Még egy rendellenesség szerintem, a benzinpumpa 12-13 másodpercig pumpál gyújtásrarakás után ami szerintem nem normális dolog. A kérdés mi lehet a baj? Válaszokat előre is köszönöm!
Kipróbáltam ma is a gépet. Azt vettem észre, hogy hamar megmelegszik a víz viszont elöl a hűtő hideg marad. A két vastag vizes cső amelyik csatlakozik hozzá(a motor illetve a pumpa felől) közül az egyik(amelyik a blokkból jön) a hűtő csatlakozásánál is meleg viszont a másik nem. Ebből én arra tudok következtetni, hogy a pumpa az működik, mert a meleget felnyomja. Ez a diagnózis alapján én arra tudok következtetni, hogy lehet a hűtőpanel van eldugulva. Vagy szerintetek nem ez lehet a hiba? Ha leszerelem elöl a a hűtőpanelt akkor ki tudom próbálni, hogy átfolyik-e rajta a nedű?
Sziasztok. Végre megjött a fordulatszámmérőm amit rendeltem a kis kínaiaktól. A gyertyakábelre kell rátekerni a kábelének a végét.
Már értem miért nem akart menni szerencsétlen. Mint kiderült túl puha rugóm van bent (azt a multkor jól megfejtettétek nekem), de a furdalatszámon egyértelműen látszik is.
Alapjárat ~1500, 30 és 60km/h között 6000 alatt a fordulat. 6500nál kezd éledni. 7-7500 kezd szépen húzni. Óra szerinti 100nál pedig 9300 a fordulat. 2002-es Morini Ditech Polini70-el 6g görgő.
Jelenleg nincs kérdésem, csak információnak szántam a fordulatszámok megosztását :-) Kíváncsi leszek ha a gyári kontrasztrugót sikerült visszaraknom mi fog változni. Mindenesetre már most látszik hogy behangolásnoz nagyon hasznos lesz.
Javaslom a trisós átmosást. 2 liter vízhez rakj egy marék trisót és öntsd fel ezzel a hűtőt. Légtelenítsd le és használd a motort így 1 napig. Aztán engedd le és alaposan(!) mosd át a hűtőrendszert. Ezután mehet bele a fagyálló-desztvíz keverék. Ha ez sem vezet eredményre, akkor vízkőoldó... Múltkor végigcsináltam ezt egy motornál és meglepő hogy mi jött ki a rendszerből. Viszont ettől helyrejött. Igaz hogy két hét múlva vízpumpa csere lett belőle......
eddig is (legalább is mióta nálam van) fagyállós folyadék volt benne. Azért reménykedek, hogy nem csinált nagy gázt a kosz benne, mert csak a légtelenítő csőben volt a többiben nem vettem észre. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyes alkatrészeknél nem rakódott-e le. Mosásnak betudható az, hogy feltöltöm a rendszert járatom kicsit a motort és leengedem? mert ezt ma megtettem 3-szor.
Azt nem írtad hogy miféle motor ez. Alapból azt hittem hogy ditech. Azért látom hogy meglett közben a légtelenítő. Egyébként ha rozsdás trutyi volt benne, akkor előfordulhat hogy el van tömődve a hűtő is. A rozsdás trutyitól pedig a termosztát is hanyattvágja magát. Ezért mondom mindig, hogy folyamatosan fagyálló-desztvíz keveréket kell használni. Keni a vízpumpa szimeringet is, nem engedi rozsdásodni belül a hűtőrendszert és nem felejted benne télire a sima vizet hogy szépen belefagyjon, tavasszal meg ordas szopást okozzon. Marad az alapos átmosás, vízkőtelenítés, az erre alkalmas szerrel. Arra számíthatsz, hogy a mosás után vízpumpa felújításra is szükség lesz, mert csepegni fog....
Nem láttam még vizes sr-t szétszedve ,de gondolom van néhány tömítés amit ilyenkor illik cserélni ezért javaslom ezek nélkül neki se álj.Vagy marad a szilikonos kókányolás.
Szerintem a termosztát lesz a ludas.Valószínű nem nyit ki rendesen vagy be van ragadva egy valamennyire nyitott állásban.Legegyszerübb lenne ha kivennéd és megnézni nélküle mi a jelenség.
Köszönöm a választ.
Most végeztem a garázsba de sajnos nem gyógyult meg. Leírom a diagnózist hátha utal valami tipikus hibára.
Első körben azzal szívtam egy óriásit, hogy az az a T alakú csőnél amelyikkel légteleníteni kell az el volt dugulva. Ilyen rozsdás genyát cucáltam ki belőle és akkor az meggyógyult és kidugult. Ugye kifolyt a víz ott a karbinál (gondolom az a kis kör amikor a termosztát még nem engedi rá a nagy körre a vizet). Ugyanígy kifolyt a víz a vízpumpánál is mikor a vastagabb vízcsövet levettem. mikor kitakarítottam a T-csövet akkor eltűnt az a műanyag kis pöcök ami lezárja(majdnem kitéptem a hajam :D) és végül egy csavart hajtottam bele plusz a bilinccsel ráhúztam. ekkor feltöltöttem elöl a hűtőnél a tartályt(furcsa volt számomra, hogy csak kb olyan 8 deci ment bele de gondoltam a termosztát miatt a kiskörbe nem folyt bele.) feltöltös után mentem egy kört és kb 200 m-en a piros közelébe ért a mutató. ekkor fogtam a csavart kicsavartam a kitisztított T alakú csőből és jött levegő rendesen. sziszegve olyan 5-6 percen keresztül. Mikor már csak víz jött visszacsavartam és után töltöttem. mentem még egy kört és ugyanezt csinálta. mégegyszer kicsavartam a csavart de most már lényegesen kevesebb levegő jött, de semmi nem változott. Menet közben ha hirtelen gázt húzok akkor a mutató elindul lefele majd megáll és folyamatos haladás esetén pedig mászik felfelé és kb 400 méteren belül meg kell állnom, mert közelít a piroshoz.
Mi a fityfenéért csinálhatja ezt?
Köszönöm a választ mégegyszer
Üdv!
Főtengely csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy az nagy baj ha hiányoznak a blokkból azok a csapszegek vagy nem tudom hogy hívják őket?
A választ előre is köszönöm.
Szia .ne keress termosztát házat mert a termosztát belülről van beépítve a hengerfejbe. Tehát a cseréhez le kell venni a hengerfejet. És jól gondolod légteleníteni a a T idomból szabadon lógó csőnél kell. http://www.easyparts.nl/showdr...
Nem találom a termosztát házat...
már teljesen szétszedtem a gépet, mert mondom nem veszem észre. Már a nyereg sincs fent de nem találok semmit ami arra utalna, hogy az a vízhűtő rendszer légtelenítője. A vízpumpából megy a hengerfejre egy vastagabb cső. ott ahol becsatlakozik ott felfelé megy két vékony cső a karbihoz. Ezek közül az egyik cső egy T alakú elosztóba megy bele ahonnan az egyik megy tovább a karbiba a másik fele pedig csak lóg. a végén egy tűnyi lyuk van és egy bilinccsel van megszorítva. Azzal lehetne esetleg légmentesíteni?
Légyszi segítsetek ha tudtok, mert estére mennem kéne már vele.
Ui.: csináltam egy nem túl megnyerő képet amin a vizpumpa és a henger fej egy kis része látható. Esetleg ha valaki ez alapján el tudna navigálni a légmentesítő csavarhoz akkor kérem segítsen
Megvan a hiba ami szívatott!Tudom javasolni minden kedves motort magának szerelő tulajnak ha szétszedted és kipucoltad már 47X egymás után a karbit nyugodtan szedd szét 48.jára.Engem egy kis kosz szívatott amit én nem találtam meg pedig féktisztitóval kifújtam a fuvókákat.
Sziasztok. a légtelenítéssel kapcsolatban szeretném kérdezni , hogy nincs valakinek fotója esetleg arról, hogy hol találom azt a csavart(akár robbantott ábra)?
Plusz azt szeretném kérdezni, hogy a műanyagokat nagyon le kell hozzá bontani?
köszönöm szépen a segítséget.
Már értem miért nem akart menni szerencsétlen. Mint kiderült túl puha rugóm van bent (azt a multkor jól megfejtettétek nekem), de a furdalatszámon egyértelműen látszik is.
Alapjárat ~1500, 30 és 60km/h között 6000 alatt a fordulat. 6500nál kezd éledni. 7-7500 kezd szépen húzni. Óra szerinti 100nál pedig 9300 a fordulat. 2002-es Morini Ditech Polini70-el 6g görgő.
Jelenleg nincs kérdésem, csak információnak szántam a fordulatszámok megosztását :-) Kíváncsi leszek ha a gyári kontrasztrugót sikerült visszaraknom mi fog változni. Mindenesetre már most látszik hogy behangolásnoz nagyon hasznos lesz.
teljesen nem értem
Most végeztem a garázsba de sajnos nem gyógyult meg. Leírom a diagnózist hátha utal valami tipikus hibára.
Első körben azzal szívtam egy óriásit, hogy az az a T alakú csőnél amelyikkel légteleníteni kell az el volt dugulva. Ilyen rozsdás genyát cucáltam ki belőle és akkor az meggyógyult és kidugult. Ugye kifolyt a víz ott a karbinál (gondolom az a kis kör amikor a termosztát még nem engedi rá a nagy körre a vizet). Ugyanígy kifolyt a víz a vízpumpánál is mikor a vastagabb vízcsövet levettem. mikor kitakarítottam a T-csövet akkor eltűnt az a műanyag kis pöcök ami lezárja(majdnem kitéptem a hajam :D) és végül egy csavart hajtottam bele plusz a bilinccsel ráhúztam. ekkor feltöltöttem elöl a hűtőnél a tartályt(furcsa volt számomra, hogy csak kb olyan 8 deci ment bele de gondoltam a termosztát miatt a kiskörbe nem folyt bele.) feltöltös után mentem egy kört és kb 200 m-en a piros közelébe ért a mutató. ekkor fogtam a csavart kicsavartam a kitisztított T alakú csőből és jött levegő rendesen. sziszegve olyan 5-6 percen keresztül. Mikor már csak víz jött visszacsavartam és után töltöttem. mentem még egy kört és ugyanezt csinálta. mégegyszer kicsavartam a csavart de most már lényegesen kevesebb levegő jött, de semmi nem változott. Menet közben ha hirtelen gázt húzok akkor a mutató elindul lefele majd megáll és folyamatos haladás esetén pedig mászik felfelé és kb 400 méteren belül meg kell állnom, mert közelít a piroshoz.
Mi a fityfenéért csinálhatja ezt?
Köszönöm a választ mégegyszer
Főtengely csere előtt állok és az lenne a kérdésem hogy az nagy baj ha hiányoznak a blokkból azok a csapszegek vagy nem tudom hogy hívják őket?
A választ előre is köszönöm.
már teljesen szétszedtem a gépet, mert mondom nem veszem észre. Már a nyereg sincs fent de nem találok semmit ami arra utalna, hogy az a vízhűtő rendszer légtelenítője. A vízpumpából megy a hengerfejre egy vastagabb cső. ott ahol becsatlakozik ott felfelé megy két vékony cső a karbihoz. Ezek közül az egyik cső egy T alakú elosztóba megy bele ahonnan az egyik megy tovább a karbiba a másik fele pedig csak lóg. a végén egy tűnyi lyuk van és egy bilinccsel van megszorítva. Azzal lehetne esetleg légmentesíteni?
Légyszi segítsetek ha tudtok, mert estére mennem kéne már vele.
Ui.: csináltam egy nem túl megnyerő képet amin a vizpumpa és a henger fej egy kis része látható. Esetleg ha valaki ez alapján el tudna navigálni a légmentesítő csavarhoz akkor kérem segítsen
köszönöm.
Plusz azt szeretném kérdezni, hogy a műanyagokat nagyon le kell hozzá bontani?
köszönöm szépen a segítséget.