sziasztok, szeretnék venni egy aprilia sr 50-t, de nem annyira ismerem ezt a tipust, milyet nem szabad venni? vizes levegős di-tech?
melyikkel van sok gond. esetleg ha itt van valakinek eladó jelezheti.
még azt sem tudom, hogy az old vagy az újabb a megbízhatóbb típus.
fireman2 "...jó ha volt1,5 báros nyomás.Igaz ez sacc de azért megtudok különböztetni 5 baros nyomást a 1,5 baros nyomással szemben." Nem "megkülönböztetni" kell, hanem mérni. Jézusom....
Hali.Az a tömítőgyűrű jó lehet, mert úgy néztem,hogy közvetlenül a csövet fogtam be ami a kompresszorról jön ott meg jól tömít.Kb 10 másodpercig indítóztam és szerintem jó ha volt1,5 báros nyomás.Igaz ez sacc de azért megtudok különböztetni 5 baros nyomást a 1,5 baros nyomással szemben.Köszi a segítséget!
Köszi az infót.A kép alapján a levegő injektor a zöld a benzin meg kék.Mondjuk már láttam barnás szinű benzin injektort is.Ezek szerint ahova a levegő kompresszor csöve csatlakozik oda nem mehetne benzin.Köszi.
Kézzel nem igazán fogod érzékelni, hogy jó-e a kompresszor vagy nem, mivel jópár fordulat kell ahhoz, hogy kialakuljon az érezhető nyomás, aminek min 3-4 bar-nak kell lennie! Mivel ijektoros közvetlen befecskendezésű motorról van szó, a benzin nem jut a forgattyús házba, hanem simán távozik a kipufogóba! Viszont ha a kompresszorr nem produkálja a megfelelő nyomást akkor az injektor valóban egyenesen a gyertyára spricceli a benzint, de ez előfordulhat akkor is, ha a levegő injektor csatlakozó csonkján (amellyel a benzin injektor egységhez csatlakozik) lévő O gyürű sérült vagy elhasználódott, mert akkor ott szökik el a szükséges levegő nyomás, és nem tudja megfelelően porlasztani a benzint!
A kompresszorod nyomásmérővel tudod megnézni. A nyomás üzem közben 4-6 bar között van, a benzinnyomás meg 2,5 bar-al több kell hogy legyen az aktuális levegőnyomásnál.
Én amikor mértem, 10 bar-ig feltornázta a nyomásmérőt, persze ehhez jó sokáig kellett indítózni.
A komplett mindenestül az azt jelenti, hogy a levegőinjektort is kiszedted a hengerfejből?
A képen jelöltem, hogy mely tömítésekkel lehet gond, ha átkerül az üzemanyag az injektorfej elé abba alégkamrába, ahova a kompresszor dolgozik.
Na az lehet ..... én sem értem miért bízom másra, mikor ha n csinálom, akkor tuti .... lehet megnyugtatóbb kiadni egy rakás lét és úgy aludni, hogy megszerelték. Pedig ugyanazt csinálná amit én ... kiveszi, beteszi .... csak tudom, hogy egy karosszérián sem mind1 hova ütsz, hogy eltűnjön a "horpadás"
Na de ilyet láttál már, h komplett motortuningot vállal, de szilentet azt nem cserél ?
Hali.Az előbb rosszul írtam.Most kiszedtem komplett mindenestől felvezetékeltem és csak ott szivárgott ahova a levegőkompresszor csatlakozik.Indítóztam is közben és az injektorból mivel a kompresszor nem volt rákötve csak egy kis benzin jött ütemesen.Ettől nem szívhatná meg magát.De indítózás közben simán be lehetett fogni a kompresszor csövét.Annak azért ennél többet kéne nyomni nem?Az is lehet,hogy szar a kompresszor és azért szívja meg magát?Mennyit kéne a kompresszornak nyomni?Ha a benzinszivattyú többet nyom mint a kompresszor akkor(mivel a kompresszor a forgattyús házba van bekötve)azon keresztül megszívhatja magát benzinnel?Köszi.
Egy idő eljön az idő, hogy saját maga csinálja. Úgy volt, hogy én sem nyúlok a motorhoz.. aztán vettem egy két szerszámot, meg itthon is volt. Kuplung, variátor, jöhet, de azért a blokkot nem rántanám szét. De lehet eljön az ideje.
Tehát ez azt jelnti, hogy a kiszerelt egységen azt látod, hogy amikor ráadod a gyújtást, és beindul a benzinpumpa, akkor sugárban spriccel a benzin az ijektorcsúcsból?
Mert ha igen, akkor az injektorfej csere! Ha viszont azt látod, hogy az egységből az injektorfej mellől folyik a benzin, akkor az injektorfejen lévő kicsi ,,O" gyürű a probléma!
Hali !
Tudom, h megint én leszek a hülye megint, mert valószínű, hogy jó az lesz a válasz ismét, de azért felteszem
Athena szíjat meg lehet venni, vagy menjek tovább és mindenképp Gates legyen ?
A Tábori fia meg baromi unszimpatikus ..... mondom beadom a gépet szilent cserére ..... ilyet szól: nincs nekik hozzá ..... mondom : no para, hozok ..... feleslegesen hoznék, mert nem is vállalja
Kemény a csávó mindenesetre .... pláne, h hallotta a múltkor a faterjával lebeszélt átalakítási listát.
Faxom .... hát a henger, karbi cserénél amúgy is ki kell kapni a blokkot nem ? és akkor csak ki kell tolni, be az új és kész .
Szakadjak meg nem fogom velük megcsináltatni a motort, ha még máshoz is el kell vigyem, hogy stabil legyen a segge.
Sziasztok,
Keresek 2009-es SR50 Factory-hoz hátsó rendszámtartót. Nincs valakinek eladó?
Tudtok-e esetleg kedvező árú alkatrészboltot, ahol ezeket megkérdezhetném?
Ami egyébként még érdekelne:
- gyári szerelőkészlet
- hátsó doboz (itt egy ajánlás is kellene, hogy ha nem gyárit vennék jó sok pénzért, akkor mi jöhet szóba...)
Plusz egy kérdés.
(nincs régóta nálam a robogó, kevés a tapasztalatom vele)
Előfordult, hogy kevés volt a benzin. Leálltam, de elindítani nem tudtam. Tankolás után elindult. Viszont azt láttam tankoláskor, hogy azért még jócskán lötyögött az alján benzin. Olvastam valahol, hogy lehet, hogy a benzincső került kicsit magasabbra, így az aljáról már nem tudja kiszedni a benzint. Ez tényleg lehetséges? Ha igen, akkor szerviz be tudja állítani, hogy alacsonyabban legyen?
Üdv sr 50 ditech 2004 Pigi be én úgy láttam hogy gyári variátor van benne és 15.5x19x5.3 gramm van benne
gyárilag nem ekkora méretü görgő megy bele ma akartam bele venni 5 gramosat ugyon ebből a méretből és elküldtek hogy nem lesz jó bele szerintetek?
Hali.Ki nem folyik a szabadba a benzin,mert a hengerfej és ez az egység között jó a tömítés.Ha jól tudom akkor ez úgy működik,hogy a benzinszivattyú előállít egy olyan2-2,5 bar-os nyomást ebben az egységben.Ha nagyobb a nyomás akkor a nyomáshatárolón keresztül visszamegy a benzin a tankba, de ebből az egységből csak akkor jöhetne benzin amikor az injektor (mágnesszelep) kinyit.De nálam amint ráteszem a gyújtást már folyik is a benzin a hengerfejbe és azonnal beköpi a gyertyát.Egyébként köszi a válaszokat.
Üdv!
A te problémád is tömítetlenségre utal, a benzin injektorban, és a nyomáshatárolóban van néhány! Viszont a te esetedben még veszélyes is lehet, mert most csak hideg motornál szivárog a benzin, de arra semmi garancia sincs, hogy romlik a helyzet, és esetleg a kifolyó benzin a tűzforró kipufogó csonkon landoljon menet közben!
melyikkel van sok gond. esetleg ha itt van valakinek eladó jelezheti.
még azt sem tudom, hogy az old vagy az újabb a megbízhatóbb típus.