Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A levegő injektor, és a kompresszor is szeleppel zár, tehát az üzemi nyomásnak nem szabadna csökkenie! A biztonság kedvéért nézd át a csövet is, nem lyukas-e valahol!
Üdv!
Először is a saját tapsztalataim alapján el kell felejteni az NGK gyertyáit, inkább a Champion RG6YCA a megfelelő! Másodszor, valószínűleg az üzemanyag ellátó rendszer lehet teli lerakódásokkal, (főleg a benzinszivattyú) és első körben nyomáshatároló csésze tisztítás, és utána injektor tisztitó adalék, nekm a ,, Spuri" vált be, abból is a rózsaszin színű!
Egy kis adalék infó:
Újra megmértem a kompresszornyomást. Ha direktbe kötöm az órát a kompresszorra, akkor 10 bárig is feltornássza és tartja a nyomást. Ha T osztóval bekötöm az órát az üzemi körbe, hiába indítózok, marad 0 a nyomás. A próbálkozásom alatt egyszer pöffent egyet, akkor rögtön bemozdult a nyomásmérő. Lehet hogy a hengerből visszajött anyomás a kompresszor csövébe?
"Az "add el", "nem kellett volna ditecht-et venni" jellegű hozzászólásokkal kíméljetek." Jó, akkor nem mondok ilyet, majd rájössz magadtól. Ha meguntad a "szerelőhöz" való szaladgálást és a pénz lapátolást ebbe a motorba, akkor szólj mert tudok egy jó megoldást: karburátor. Egyébként egy igazán jó szerelő meg tudja javítani a morini ditech-et is, de nem kis meló és nem is egyszerű. És végképp nem nevezhető olcsónak.
Üdv Skacok!

Ditech-el kapcsolatban kérnék tanácsot, de először a motor történetéről pár szó:

Lassan 2 hónapja lesz, hogy Szegeden vettem egy 2003-s suzuki blokkos ditech-et. A motor nem volt tökéletes, de ezt az ára is tülrözte. Volt benne egy rahedli hibakód, amik törlődtek a kiolvasás (számolás) után, illetve fél gázon nem volt egyenletes a motor járása, néha pröszkölt is egyet. Úgy vettem meg a motort, hogy kértem rá 1 nap illetve 100Km garanciát, azaz ha kibírja a Bajai utat, akkor nem lehet vele nagy gond. Nem is volt, 80-85 km/h-s sebességgel 2,6l fogyasztással megtettem vele a 105 km-t. Annyi tűnt fel , hogy műszer alapján nem igazán melegszik a hűtőfolyadék.
Első dolgom volt, hogy "kicsomagoltam" a robogót egy alapos tísztításhoz és ellenőrzéshez. Első körben kapott egy új termosztátot, mert ami benne volt, nem zárt tökéletesen. Kicseréltem rajta a kopresszort (használtra), mert nem igazán mértem rajta nyomást (de az is lehet, hogy rosszul mértem). Az új 7,5-ig küzdötte fel a kompressziómérőm. Az egyenetlen motorjárás problémáját végül egy új gyertya oldotta meg, NGK CPR8E került bele a CP8E helyett.
2-300 km motorozás után tűnt fel egy ciripelő hang, ami az injektor felöl azonosítottam, gondoltam itt az idő, hogy szakember nézze át a gépet. Szóval elvittem egy helyi szerelőhöz, hogy nézze át, mert nincs típusismeretem. Kenje amit kenni kell, ellenőrizze és szabályozza be , amit arra szorul. 2 nap mulva mentem az SR-ért, és kaptam a tájéloztatást, hogy a motorral minden rendben, csak a gyertyát kellett kicserélni, mert az "vizes" volt. Feltünt, hogy nem az általam berakott gyertya van kikészítve a motor mellé. Kérdőre vonás után előkerült az enyém is az íróasztal széléről.
20-30 km megtétele után a motor csörgött-csattogott, alig akart felpörögni. Visszatettem a szerelőtől elhozott saját gyertyát, de azzal sem lett jó, csak egy új gyertya segített rajta. Sajnos az sem bírt 30km-nél többet, majd eljutottam oda, hogy nem volt hajlandó beindulni a motor, így visszakerült a szerelőhöz. Injektorban cserélt 3 gumigyűrűt drága pénzért, de ahogy hazahoztam a mocit, itthon kb 3 beindulás után visszatért az eredeti hibához, hogy nem indul. Nekem olyannak tűnik, mintha lespriccelné a gyertyát benzinnel, ezekután az képtelen normális szikrát adni.
Szerelőt váltottam ajánlások alapján. Hibafelvételt kompresszióméréssel kezdte: 6,5 bár, igy rábeszélt egy motorfúrásra, ami tegnapra el is készült. Hazamotoroztam vele, de sajnos pár beindulás után előjött a régi hiba, azaz összetrutyizza a gyertyát. Kifogytam már a tartalékokból, és ellenőrizni akartam a kompressziót, és megrökönyödve tapasztaltam, hogy annyit sem tudok benne mérni, amit fúrás előtt sikerült. Lehet hogy már az idegtől amit okoz ez a sok hiba, nem mértem jól a kompressziót, minden esetre ídehívom a szerelőt, hogy mérje meg a saját műszerével újra.

Ma fogok venni egy manométert, hogy újra rá tudjak nézni a kopresszorra, ne a kompressziómérővel kinlódjak.

Néhány kérdés:
A kopresszornak azonnal kell a 4-6,5 bárt produkálni, vagy lehet hosszabban indítózni?
Mi az a nyomásérték, ami fúrás után jónak mondható kompresszióban?
Ha kevés a kopresszió, elszökhet-e a nyomás a levegőszelepnél?
Az injektornak a levegő szelepre porlasztva, vagy egyenes sugárban kell fecskendezni a benzint?
Ismer valaki Baja környékén megbízható szakembert?

Válaszokat előre is köszönöm!
(Az "add el", "nem kellett volna ditecht-et venni" jellegű hozzászólásokkal kíméljetek. Ez a motor tetszik, szeretném megtartani mégha "időzített bombának" is becézik néhol, csak nem ártana ha motorikusan is rendben kellene hozni.)
Igen, ez sajnos konkrétan így van, hiszen hiába van meg a megfelelő súly, a kissebb átmétrőjű görgő nem tudja a szíj szélességének megfelelően összenyomni a vario tárcsát!
igen az ráadásul még az áló.Az olajat be tudja szívni úgy hogy a suber alapállásban van?
ha minarelli akkor a főtengely hajtja az olajpumpát szóval nem gáz .
Üdv!Mint irtam ez az első robogóm igy nem ismerem annyira öket.
Az lenne a kérdésem normális ha pl. 60ról visszaengedem teljesen a gázt a fordulat nem esik le hanem egy darabig mintha motorfék lenne pörög a motor tovább.Ez ugye 2 ütemű motornál egéségtelen mert ilyenkor nincs kenés?Meg nem kellene a kuplungnak szinte aazonnal oldania a kapcsolatot a végátétellel?arra gondoltam gyenge a rugó benne ,de nem lehet mert akkor hamar indulna a motor és ilyen problémám nincs.De ha ez normális akkor bocs a felesleges kérdezősködésért!
nálam biztos hogy a gyári görgő van benne 19x15.4-es és 6.4gr a súlya
Amit használt görgő méretet a motor a szerelés előtt az 19x15.5. Tehát akkor a multivar az más mérettel dolgozik és akkor szarabb is lesz mint volt?
Nem valószínű, hogy a görgő súlyával, hanem inkább az átmérőjével van a gond! A multivar csak 16X13-as görgőket alkalmaz, és emiatt általában azoknál a típusknál válik be, ahol a gyári görgőátmérő 16 mm, vagy kissebb! Az SR-ek gyári görgője 17mm-es, és mivel minden méret adott (szíjkerület, szíjszélesség, hátsótárcsa átmérő) marhára hiányzik az az 1 mm a multivarhoz kapott görgőből, és emiatt teljesen módosul az optimális áttétel! Nem véletlen, hogy nem lehet kapni 17X13-as görgőt! Ha viszont már megvan a multivar, próbáld ki ugyan olyan súlyú 17X12-es görgővel, és rögtön tapasztalni fogod a különbséget!
ahogy conair mondja próbálni kell,de ha ez egyfekvő mina akkor szetm 5-6 g között probáld amugy márkák között is van eltérés, most csak egy példa erre: RMSből lehet 4.7g 4.9. 5.1 Malossiból meg 4.6,4.8,5g ...
Kettő között még van átmenet... Nekem is van itthon jónéhány garnitúra görgő a hangoláshoz. fél grammonként megyek, de néha még az is sok. sokat kipróbáltam mire jó lett.
Hát a 7.2 grammos, előzőleg meg a 4.5 ös
melyik göri van benne?
Hello Srácok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy vagy egy sport 70es apim, faszán ment meg minden, aztán elvittem a szerelőhöz a szokásos 4000-es szervízre. Na itt azt mondták cserélni kell a gyári variátort egy újra, így került bele a malossi multivar. Na de ezek után most a motor rosszabbul gyorsul, kicsit lomhább. 30ig jó de utána kicsit változika hangja és olyan mintha valami lefogná, pörög de nem megy. Én kontrasztrugóra gyanakodtam hogy lehet erős neki de ugyan úgy a fehér van benne. Aztán néztem a gőrgőket amit adnak a multivarhoz az 7.2 g-os, de nekem a kipufhoz 4.5 g-os járt. Ez jelenthet annyit? Vagy valami mást állítottak el szarul?
Bármilyen ötletet szívesen fogadok :D
helo tud nekem valaki okosat mondani arra hogy aprilia rally lc 21mm delorto athena modular henger yasuni c16 emelkedönek elfogy a benzin rola benzincsö csere volt uszószint padlon felálitva és kevés neki ötleteket várom köszi.
Megcsináltam a tesztet.Kb fél perc önindítózás 1 kövér csepp olaj.
szerintem ez nem rossz mert az önindítózás meg sem közelíti még az alapjárati fordulatot se.A gyertyám szép őzbarna.Bár nekem hál istennek semmi motorikus problémám a mocival.
Igen, kell jönnie olajnak.
kenés szerintem van mert már megszorult volna főleg attól amit ma kapott.de ha kiveszem a gertyát ugy öninditozok elvileg a csövön csepegni kellene némi olajnak?
A golyós szelep az benne van a karbiban, abban a kis réz csöcsben, ahová rámegy az olajcső. Az pont azért van ott, hogy a motor álló helyzetében a csőből ne csorogjon az összes lé a motorba, csak ha az olajpumpa dolgozik és nyomás is van. Ha egyébként a kenés jó, akkor az olajpumpát ne bántsd. Nem olcsó, és ritkán megy tönkre.
golyós szelep az ott kell legyen ahol az olajcső rámegy?Na azt meglesem egyszer
ha az olajpumpa kopott csere vagy még ráér?
Vagy a karburátorban lévő golyós olajszelep van "kiherélve".