A malossi variátor csúszkái elég gagyi puha műanyagból vannak,ráadásul már újonnan is elég lazára vannak méretezve.Pár száz km után nekem mindig elkezdett zörögni a nyomólap,ezt csak ragasztással tudtam orvosolni,valamint minden szezon kezdetekor érdemes cserélni.A krómozásra nincs tippem,lehet kifogtál egy selejt szériát...
5-6 EZER Km lehet benne, max 9000. De gyanús az egész, pedig bele van sütve hogy Malossi meg minden. A gyári variátoraim amik vannak itthon, szinte alig koptak, főleg a csúszkánál. Ott inkább a görgőknél látható kopás. Utánakerestem. 2009ben vettem a vaterán 10e forintért rugóval együtt. Szóval 3 idényt futhatott az nem lehet több mint 9000Km bár volt már olyan év hogy 4000 fölött futott.
ezeket nem is szabad zsírozni tudomásom szerint,nekem 20e km volt a mociba uj korától nálam volt és még a gyári cuccal, kuplungkosár is jó volt,görgő sem volt kockásra kopva szép kerek volt egyedül a szijjat és azt a 3 csúszó bigyókat cseréltem 5-6e km-ként,szerintem a kuplungkosár lehetet a hunyó gyári hibás vagy mi.....
Én úgy gondolom, hogy ezeket nem kell zsírozni. 500 km alatt semmiképpen sem mehetett volna így tönkre, még akkor sem ha kevlár szíjat használsz. Ha folyamatosan csúszott volna szíj, akkorsem. Itt szerintem a gyártó hibázott, vagy hamisított a varió.
:-( De ez nem futott 5-6000Km-t se. a görgők benne szinte újak. Mit csesztem el beépítéskor? Be kellett volna zsírozni, vagy sűrűbben cserélni a műanyag csúszkákat? :-(
Másik kérdés. Most hogy a variátort kicseréltem egy régi bontottra megnéztem a szíjat is. 18,4*785 van most benne, de tolómérővel csak ~17,4mm-t mértem.
Mikor szükséges a szíj cseréje?
Nézegettem a neten és a többség 18,4 széles de a Malossi kevlár 18,5. Hosszban is 780-tól 786-ig terjed a skála. Gondolom a rövidebb szíjjal minimálisan hosszabb lesz az áttétel.
A kérdés mi a minimum hossz ami még feltehető és mi a maximum szélesség?
Köszi, Pitta
Üdv! Na ilyet még biztos nem láttatok. A kb 2 évet futott Malossi multivarom így néz ki! Kivettem mert olyan nagyon furcsa volt a gép.
És ez a látvány fogadott.
- A tárcsa oldaláról lekopott a krómozás!
- A műanyag csúszkák egyik oldala teljesen elkopott és így a fém háza teljesen kicsiszolta a variátor csúszka megvezető tengelyeit. Lehet ezzel még kezdeni valamit?
És köszi mindenkinek, a ZMR7AP igazi csodát tett a masinával. Van végre rendezett alapjáratom.
A gép. 2002-es SR50 Ditech (morini) - Polini70-es hengerrel, LeoVince ZX kipuf, redfilter, malossi membrán.
Neten találtam fotót új karbiról valoban össze van kötve gyárilag a két csőcsonk(csak tudnám mi célbol).Miért nem vettem inkább simson rollert az 51 es blokkot már csukott szemmel összerakom. :) még a váltóját is.
Értem ,de ez az olaj nekem gyanús miért van a karbin lévő két csőcsonk összekötve?És nem látok több csövet pl aminek a szivattyúrol kellene jönni vagy az nem is a karbira megy?Nem a karbiban keveredik az olaj a benzinnel?EZ azért lenne nekem fontos mert még télen vettem a mocit és az eladó azt mondta tett olajat a benzinbe mert furni kellet a hengert és még bejártaós.Én arra rátankoltam tiszta benzint és azóta még nem fogyott ki a tank.Nem szeretném ha utánna megszorulna mert nem olajoz.
Akkor oda kellene mennie valami csőnek,de itt nem megy semmi.A tanktól minek jön két cső a karbira?Sőt a karbi oldalán van két cső csonk ami össze van kötve e gumicsővel.Csak ebböl a szögből tudtam fotózni mert kicsi a hely a garázsban.
Menj be a boltba és mérd le ha csóró vagy megvenni ... ha pedig rajzolni képtelen vagy egy neked megfelelőt, majd az alapján legyártatni, akkor jó hülye vagy kisfiam
ha jol sejtem, ugyan olyan vagy hasonló mint afekvő minának, annak pedig ilyen: főtengely végén a gyújtás felől, van egy műanyag kerék, ami forgatja az olajpumpát .
Üdv!Lenne egy két kérdésem.Az egyiket már jópár hozzászólással ezelőtt feltettem,de nem válaszolt rá senki.Előszőr is van egy sr50-em állóhengeres már rég óta de nem használtam arra lennék kíváncsi hogy hogyan képzi a keveréket?Hogyan tudom ellenőrizni hogy biztosan kap olajat mert a karbira megy két cső az egyiken benzin de a másikon szerintem semmi nem folyik.Viszont ha sokat ál oldaltámaszon akkor 2hét után elkezd a levegőszűrőböl szivárogni az olaj. Lehet hülyeséget kérdezek de ennek mechanikus olajpumpája van vagy gravitációs és hol található?Teljesen hülye nem vagyok a motorokhoz csak simson etz meg jawan nöttem fel.Másik szerintem nem jól huz(erről már olvastam a hsz-ek közt)0-30 ig gyorsul aztán 30-60 alig 60-95 ig meg megint húz ez normális vagy mit ajánlatos megnézni?
Aszonnya, hogy valami durva nagy gáz van a Sárival .... a helyzet kb. mint Conair-nél. Gyorsulás feleződött, olyan mintha fuldoklana .... full gázra semmi nem történik 10-15 msp-ig és utána sem tol úgy ahogy kellene .... Most hidegen annyira füstölt mint még soha / szinte semmit nem szokott / , lenéztem és látom, hogy nem csak a dobból jön a pamacs, hanem alóla is alánézek és látom, hogy a rezonátor alján van egy lyuk .... szerintem az nem volt ott és nem is kéne ott legyen, de ha nem így van akkor szóljatok ! Sito Plus a kipu : http://noob.hu/2010/05/03/Sito...
A dekni meg 5 km alatt kegyetlenül felmelegszik, nem hiszem, hogy a hajtás termelne ekkora hőt, mert az feltűnt volna.
Tudom, nehéz távszerelési tanácsokat adni, de próbáljátok meg pls.
Gyertyát nem cseréltem, légszűrőt nem takarítottam, hajtóműolajat még nem cseréltem, de már volt átnézetve .... akkor azt mondták minden oké és nem kell bütykölni. Remélem nem csak a lét húzták le, hanem bele is néztek, mert ha nem :
Nincs ötleted a bajomra ?
Azt nem tudom lemérni
tud valaki segíteni, hogy hátsó teleszkóphoz szilentet pest közelében lehet-e egyáltalán kapni, és ha igen hol?!
Mikor szükséges a szíj cseréje?
Nézegettem a neten és a többség 18,4 széles de a Malossi kevlár 18,5. Hosszban is 780-tól 786-ig terjed a skála. Gondolom a rövidebb szíjjal minimálisan hosszabb lesz az áttétel.
A kérdés mi a minimum hossz ami még feltehető és mi a maximum szélesség?
Köszi, Pitta
És ez a látvány fogadott.
- A tárcsa oldaláról lekopott a krómozás!
- A műanyag csúszkák egyik oldala teljesen elkopott és így a fém háza teljesen kicsiszolta a variátor csúszka megvezető tengelyeit. Lehet ezzel még kezdeni valamit?
És köszi mindenkinek, a ZMR7AP igazi csodát tett a masinával. Van végre rendezett alapjáratom.
A gép. 2002-es SR50 Ditech (morini) - Polini70-es hengerrel, LeoVince ZX kipuf, redfilter, malossi membrán.
Menj be a boltba és mérd le ha csóró vagy megvenni ... ha pedig rajzolni képtelen vagy egy neked megfelelőt, majd az alapján legyártatni, akkor jó hülye vagy kisfiam
Tanulj egy kis tiszteletet
Na most elszállt a humorizálási kedv
Aszonnya, hogy valami durva nagy gáz van a Sárival .... a helyzet kb. mint Conair-nél. Gyorsulás feleződött, olyan mintha fuldoklana .... full gázra semmi nem történik 10-15 msp-ig és utána sem tol úgy ahogy kellene .... Most hidegen annyira füstölt mint még soha / szinte semmit nem szokott / , lenéztem és látom, hogy nem csak a dobból jön a pamacs, hanem alóla is alánézek és látom, hogy a rezonátor alján van egy lyuk .... szerintem az nem volt ott és nem is kéne ott legyen, de ha nem így van akkor szóljatok ! Sito Plus a kipu : http://noob.hu/2010/05/03/Sito...
A dekni meg 5 km alatt kegyetlenül felmelegszik, nem hiszem, hogy a hajtás termelne ekkora hőt, mert az feltűnt volna.
Tudom, nehéz távszerelési tanácsokat adni, de próbáljátok meg pls.
Gyertyát nem cseréltem, légszűrőt nem takarítottam, hajtóműolajat még nem cseréltem, de már volt átnézetve .... akkor azt mondták minden oké és nem kell bütykölni. Remélem nem csak a lét húzták le, hanem bele is néztek, mert ha nem :