Nekem elsőre nem tűnik nagynak a hézag, bár ugye nem mindegy, hogy a kb mennyire kb., vagyis mikrométerrel mérted, vagy szemre sacc/kb. a dugattyú a hőtől tágul, tehát valamennyi tűrés kell neki. Nyilván nem mindegy, hogy 0 a hézag és karcos a henger, beégett a dugó, ovális a henger stb. Ezek mikron méretű dolgok, de elbasszinthatja a cuccot.
Szóval próbálkozhatsz új gyűrűvel, de ha magamnak csinálnám, és szét van szedve, akkor már megcsinálnám normálisan...
Amugy a hőskorban láttam olyan motort, amit összerakásnál eggyel kisebb méretű dugóval raktak össze fúrás után, és beindult, emlékeim szerint. Igaz az nem ditech volt, ami a a nyári szellő után a legelőn kérődző tehén metángáz kibocsátására is érzékeny....:))
sziasztok!
Lenne 1 kérdésem felétek!
Morini blokkos sr-en van 2003-as!
A kérdésem a következö lenne!
42,5-ös dugó van benne és a henger 42.60-65 kb!
Szerintetek nem sok ez a 0.15 mm?
elég kopottak voltak a gyűrűk és szerintem ezért nem volt az igazi és ha bemelegedett akkor megállt!
Gyűrű garnitúrát honnan tudok és milyet érdemes rendelni?
Vagy cseréljek dugót is?
Köszönöm a segítségeteket előre is!
Ciao
Sziasztok! Az egyik ismerősöm szeretne néhány alkatrészt cserélni a az SR-jében, de nem tudja, hogy pontosan mikori évjárat és milyen blokkhoz kérje az alkatrészeket. Annyi biztos, hogy léghűtéses és fekvő hengeres. A képek alapján lenne szíves valaki segíteni, hogy milyen blokk ez? Előre is köszi!
Rámértem és a töltés szerintem jó mert 13,8 közepes gázon.
Viszont kb 5perc motorozás után elmegy a világítás szinte teljesen és épp csak láthatóan parázslik az izzó....
Zárlat lehet szerintem valahol mert máskülönben töltené rendesen...
Van egy villamosságis ismerősöm aki szerintem tud segíteni.
Hát én azt nem tudhatom innen. Viszont mielőtt bármit is cserélsz, próbáld meg széthúzni a töltésért felelős csatlakozásokat, majd vissza. Ezt párszor ismételd meg, mert a csatlakozások szeretnek eloxidálódni.
Elektronika 10.000,- plusz posta. Gyújtáskapcsolóm és kulcsom nincsen, ilyenekkel nem foglalkozom. A gyújtásmodul bekötése nem nagy dolog, mert 5 szál vezetékkel kapcsolódik a motorhoz, de van akinek már beletört a bicskája. A modulon kívül kell egy 12V-os megszakítós Simson gyújtótrafó is.
Régi sr-em van és most vettem észre hogy mennyire gyatra a világításom. Nem nagyon használom az indítót és nem vettem észre hogy szerintem kevés a töltésem.
Este mentem vele egy kört és a kör végére már az indexem sem volt hajlandó villogni és csak világított ....nem úgy mint a lámpa...
Ku...a régen javítottam már ditech-eet, de úgy rémlik hogy kell hozzá egy tartályos légkompresszor (amivel a festők dolgoznak). Olyan kell amin tudod állítani a kimenő nyomást, és van rajta egy nyomásmérő óra is. Lekötöd az injektor fejről a bemenő és a tartályba visszemenő benzincsövet. Az injektor benzin bemenő csövére rákötöd a kompresszort, és lassan emeled a nyomást. Majd 2.5 bar-nál az injektorfej benzin visszamenő csövén szépen elkezdi kiengedni a levegőt. Ha másképp viselkedik a nyomásszabályzó, akkor cserélni kell. Ezen kívül persze lehet rossz az injektorfejben lévő maréknyi tömítés, stb, stb....
nekem kellene a vivacity elektronika, mennyiért adnál egyet ill azt meg tudod e adni hozzá hogy melyik vezetékeket kell átkötni és hova
ill lehet hogy egy gyujtáskapcsoló és kulcs is érdekelne
És azt hol és hogyan tudom leellenőrizni, hogy a nyomásszabályozó jó-e? Az az injektornál van? Bocsi a sok kérdésért, új ez a Ditech technika előttem...
Nekem nem igazán vált be a felújító. Volt hogy javulást hozott, de csak ideig-óráig (1-2 hónap). A gyertyát a kevés levegő, vagy a sok benzin kormozza. A kevés levegő a légkompresszor hibája, a sok benzin az átszakadt nyomásszabályzó membráné. A hőgomba hibája annyira nem szembetűnő, mert ha nagyon gatya, akkor az ECU úgyis jelzi. Persze ilyenkor érdemes megnézni, hogy a légkompresszor csöve nem ereszt, esetleg nem repedezett-e, stb...
Köszi a választ. Azt mondod ne is próbálkozzak felújítószettel? Eddig mindenhol azt olvastam, hogy azzal is jó javulást lehet elérni...
És akkor ettől dadogott és nem pörgött fel? Illetve kormozta be a gyertyát? Ha megpucoltam a gyertyát, akkor egy pár percig minden oké volt... Na jó egy kicsit egyenetlen volt az alapjárat. A hőfok gombára mi a véleményed? A hőfokmutató igazán nem mutat semmit. Az nem okozhat ilyet?
Bár tudom, hogy a kompresszor gatya... De ez így egyik pilanatról a másikra jön elő?
A gond itt csak az, hogy itt nincs "dúsító". Injektoros motorról van szó, amit egy ECU vezérel. Márpedig ez magától nem állítódik el. Ditechnél vagy kopott a levegőkompresszor, vagy döglött a nyomásszabályzó.
"Hosszas indítózásra 3,5 bar-t nyomott a kompresszor.
Ha jól sejtem eljött az ideje a felújításnak. "
Ez bizony kevés, ráadásul nem a felújításnak jött el az ideje, hanem a cserének.
Én itt próbálkoznék: http://www.hstuning.hu/content...
Szerintem ha kicsi a nyomás a hengerben akkor gyenge mint az őszi légy vagy nem megy 50 fölé de nem csinál ilyet. Sok benzint vagy kevés levegőt kap.
Szerintem a benzin lesz a gond.
gondolom állandóan kapja a dúsítót és ez a melegedő motornál már sok. De lehet a gyertya hézag is a probléma. Mindenképpen megpróbálnám egy kicsit kisebb hézaggal mert ezt a burkolat robbantása nélkül is meg lehet próbálni.
Viszont ha nem jön be akkor a dúsító lesz a ludas....
A segítségeteket kérném. Van egy 2003-as morini ditechem. A következőket produkálja:
Eddig minden rendben, volt ámde most egyszer elkezdett szaggatni és nem kipörögni, se melegen se hidegen. Gondoltam első lépés gyertya csere. Ami benne volt gyertya nem bele való volt, vettem egy bele való NGK-t. Miután beindítottam, tökéletes volt, kb 10 percig... Aztán megint elkezdte a rángatást és a nem kipörgést. A gyertya feketén kormos. Na gondoltam mérek egy kompresszor nyomást. Hosszas indítózásra 3,5 bar-t nyomott a kompresszor.
Ha jól sejtem eljött az ideje a felújításnak. Remélem ez megoldja a gondot. Bár gondoltam még a hőfok gombára. (mikor megvettem hidegben, kb -5 fokban jöttem vele, akkor semmi baja nem volt.) Most hogy jobb idő van, lehet, hogy hidegnek érzékeli a motort és sok anyagot ad?
Hogy tudom leellenőrizni a hőfok gombát? Lehet, hogy csak a kompresszor a ludas? A 3,5 bar kevésnek tűnik, jól gondolom? Ez produkálhat ilyet?
Megmondom őszintén, és paraszt módon, szerszám híjján megütöttem egy pontozóval a középső kis pöcköt, az kitörött, aztán sima imbusszal kiszedtem. Kókány megoldás, de gyorsan kellett, lyukas fejű torxot meg nem árulnak minden sarkon, főleg hétvégén...
Szóval próbálkozhatsz új gyűrűvel, de ha magamnak csinálnám, és szét van szedve, akkor már megcsinálnám normálisan...
Amugy a hőskorban láttam olyan motort, amit összerakásnál eggyel kisebb méretű dugóval raktak össze fúrás után, és beindult, emlékeim szerint. Igaz az nem ditech volt, ami a a nyári szellő után a legelőn kérődző tehén metángáz kibocsátására is érzékeny....:))