3 fokon 9260 ohm-ot mértem. A táblázat szerint ez jó.
Viszont mindig ugyan az a hiba indításkor, hogy nem akarja felemelni az alapjáratot, csak gázfröccsre. Lehet, hogy csak az ECU szórakozik?
Elvileg csak a tizedével szabadna tölteni az akkut. Nézd meg hány Ah-s az akkud és így kombinálj. Autós töltővel csak tönkreteszed, ha csak nem automata és állítható a töltőd.
Igen,igen 6 cellája van,és sr 50 aksi,de szerintem ezt még a 2vel ezelőtti tulaj tehette bele.
letekergettem a kupakokat,full üres az összes,utána töltöttem,most rátettem kocsi töltőre. Azt írtad,hogy nem szabad 14,5 V-nál tovább tölteni. Kb időben az mennyi,(nincsen semmilyen mérő berendezésem)ha full üres volt az aksi? Nem akarom túltölteni, leginkább azt nem hogy valami probléma legyen itthon :D
Ígérem ez lesz az utolsó hülye kérdésem :$ :D
Úgy olvastam,hogy ha lemerült az aksi,akkor is be lehet rúgni a motort... de akkor az enyémet miért nem? :O
vagy ez változó, vagy hogy van?
mert lényegében gyújtást adok,de a benzin jelző sem mozdul,(pedig van benne) , ennek ellenére valahogy be lehetne rúgni valahogy?
Amit autósboltban veszel akkusavat, annak 38% a savtartalma, a többi desztvíz. Tehát előlre be van keverve használathoz. Én szivesebben töltöm után ilyennel az akksimat, mint sima desztvízzel. Mert némi sav is távozik az akksiból, nemcsak a víz, és azt is illik pótolni. szerintem.
Sziasztok4
Új vagyok a forumon és az sr tulajdonosok közt is.
Hozzám került egy 2003-as vízhűtéses ditech sr 50-es.
Szeretném elvégezni rajta az általános karbantartási folyamatokat. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Hol találok információt illetve doksikat pl. a hajtómű olaj típusáról, mennyiségéről, a hűtővíz mennyiségéről? A hűtővizet hol tudom lecserélni?
Milyen karbantartásokat kell még elvégeznem rajta?
Amit észrevettem, hogy a fényszórója sz..t se ér. Milyen izzót vegyek bele, hogy használható legyen?
Ja, és úgy vettem észre, hogy a vízhőfok mérője nem működik, illetve nem mutat semmit. Lehet, hogy csak a -4 fokban történő motorozás miatt nem mozdult meg?
Bocsánat a sok kérdésért, de nem volt "kedvem" átolvasni ezt a több mint 1000 oldalas forumot, remélem megértitek.
Ha esetleg tud valaki magyar vagy esetleg angol nyelvű szervízkönyvet, azt megköszönném.
Ha SR50 akksiról van szó, akkor az 12V-os. 6 cellája van, ami egyenként 2V-os. 6*2=12. A 12V-os akkut 14,5V-ig szabad tölteni. Az áramerősség pedig az akkukapacitás 1/10-e. 4AH-s akkunál max 400mA. Az autó töltő ehhez túl sok.
"Miért ne párologhatna el, pl töltés közben? Ki is tud folyni a túlfolyón is. Havernak most fagyott meg az akksija, nyilván sok desztvíz volt benne. Ha savval töltögette volna után, azóta is működne."
Az baszna be, ha savval pótolnád ami elpárolgott. Csak desztillált vizet szabad beleönteni. Kivételt képez ez alól, ha a sav kiömlött, de ez más tészta. Ha "befagyott" az akku a hidegben, az azért van, mert sok volt benne a deszt. víz aránya. Ez meg azért van, mert le volt merülve az akku, vagy eleve zárlatos volt. Kisütés közben csökken a sav fajsúlya, tehát hamarabb fagy meg az akkuban a kénsav-deszt. víz keveréke. Ha savat öntögetsz az akkuba, akkor nem fagy be, csak hamarabb megeszi a lemezeket, és sok egyéb hatása is lesz......
Miért ne párologhatna el, pl töltés közben? Ki is tud folyni a túlfolyón is. Havernak most fagyott meg az akksija, nyilván sok desztvíz volt benne. Ha savval töltögette volna után, azóta is működne.
Köszi szépen srácok.
Multiméterem sajna nincs,de nem veszek most ezért,mert először megpróbálom feltölteni,ha meg meg van halva,akkor inkább veszek egy új aksit. Csak kocsihoz való 12 V-os töltőm van,remélem az is jó lesz :$ :D
Én meg azt javaslom, hogy savat felejtsd el, mert a sav nem párolog el csak a víz. Töltsd fel desztillált vízzel töltsd MOTORhoz való 12V-os töltővel (az áramerősség miatt) vegyél egy 1000 ft-ot multimétert és nézd meg a feszültségét. 12,7 V körül kell lennie. Ha ez megvan akkor lehet próbálni. Ha nem megy akksi kuka, jöhet az új.
Szia!
Mindenképpen 12V-os töltővel próbáld!
Ha nagyon ki van ürülve az akksi, akkor már lehet, hogy azért nem veszi a töltést, és kuka!
De mindenekelőtt próbáld feltölteni akkumulátor savval (autósboltban lehet kapni), és úgy feltölteni árammal! Ügyelj, hogy a savszint a megadott érték között legyen!
Lehet desztilált vízzel is pótolni, de esetedben nem ezt javasolom, hiszen sok hiányzik és az sem jó, ha túl van hígítva vízzel!
Feltettem az akksit töltőre,először direkt moci akksi töltőre,az valamiért nem volt hajlandó feltölteni. Utána ráraktam 6 V-os töltőre,szintúgy nem töltött. 12 V-al megpróbáljam?
Őszintén megmondom nem tudom az aksi mekkora,mert rá írva nincs,érteni meg nem értek hozzá...úgyhogy azt sem tudom hány V-al kell töltenem.
Illetve még az a kérdésem,hogy a kis cellák már eléggé le vannak fogyva, mivel töltsem fel őket? valahol azt olvastam hogy desztilált vízzel kell.
Légyszi segítsetek :/
Mester nincs véletlen karbis factoryhoz kapcsolási rajzod.
Meg se nyikkan a digit km óra....de valami kókány van a kábelekbe,mert zsugorzcsövezve van a biztikről menő vezeték,de csak 3 szál megy a gyárinak tűnő 4es csatiba.Lehet a kettőnek semmi köze egymáshoz,de valamin el kellene indulnom.
Köszi
Viszont mindig ugyan az a hiba indításkor, hogy nem akarja felemelni az alapjáratot, csak gázfröccsre. Lehet, hogy csak az ECU szórakozik?
Elvileg csak a tizedével szabadna tölteni az akkut. Nézd meg hány Ah-s az akkud és így kombinálj. Autós töltővel csak tönkreteszed, ha csak nem automata és állítható a töltőd.
letekergettem a kupakokat,full üres az összes,utána töltöttem,most rátettem kocsi töltőre. Azt írtad,hogy nem szabad 14,5 V-nál tovább tölteni. Kb időben az mennyi,(nincsen semmilyen mérő berendezésem)ha full üres volt az aksi? Nem akarom túltölteni, leginkább azt nem hogy valami probléma legyen itthon :D
Úgy olvastam,hogy ha lemerült az aksi,akkor is be lehet rúgni a motort... de akkor az enyémet miért nem? :O
vagy ez változó, vagy hogy van?
mert lényegében gyújtást adok,de a benzin jelző sem mozdul,(pedig van benne) , ennek ellenére valahogy be lehetne rúgni valahogy?
Új vagyok a forumon és az sr tulajdonosok közt is.
Hozzám került egy 2003-as vízhűtéses ditech sr 50-es.
Szeretném elvégezni rajta az általános karbantartási folyamatokat. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Hol találok információt illetve doksikat pl. a hajtómű olaj típusáról, mennyiségéről, a hűtővíz mennyiségéről? A hűtővizet hol tudom lecserélni?
Milyen karbantartásokat kell még elvégeznem rajta?
Amit észrevettem, hogy a fényszórója sz..t se ér. Milyen izzót vegyek bele, hogy használható legyen?
Ja, és úgy vettem észre, hogy a vízhőfok mérője nem működik, illetve nem mutat semmit. Lehet, hogy csak a -4 fokban történő motorozás miatt nem mozdult meg?
Bocsánat a sok kérdésért, de nem volt "kedvem" átolvasni ezt a több mint 1000 oldalas forumot, remélem megértitek.
Ha esetleg tud valaki magyar vagy esetleg angol nyelvű szervízkönyvet, azt megköszönném.
Köszönöm!
Bazsó
Az baszna be, ha savval pótolnád ami elpárolgott. Csak desztillált vizet szabad beleönteni. Kivételt képez ez alól, ha a sav kiömlött, de ez más tészta. Ha "befagyott" az akku a hidegben, az azért van, mert sok volt benne a deszt. víz aránya. Ez meg azért van, mert le volt merülve az akku, vagy eleve zárlatos volt. Kisütés közben csökken a sav fajsúlya, tehát hamarabb fagy meg az akkuban a kénsav-deszt. víz keveréke. Ha savat öntögetsz az akkuba, akkor nem fagy be, csak hamarabb megeszi a lemezeket, és sok egyéb hatása is lesz......
Multiméterem sajna nincs,de nem veszek most ezért,mert először megpróbálom feltölteni,ha meg meg van halva,akkor inkább veszek egy új aksit. Csak kocsihoz való 12 V-os töltőm van,remélem az is jó lesz :$ :D
Mindenképpen 12V-os töltővel próbáld!
Ha nagyon ki van ürülve az akksi, akkor már lehet, hogy azért nem veszi a töltést, és kuka!
De mindenekelőtt próbáld feltölteni akkumulátor savval (autósboltban lehet kapni), és úgy feltölteni árammal! Ügyelj, hogy a savszint a megadott érték között legyen!
Lehet desztilált vízzel is pótolni, de esetedben nem ezt javasolom, hiszen sok hiányzik és az sem jó, ha túl van hígítva vízzel!
Őszintén megmondom nem tudom az aksi mekkora,mert rá írva nincs,érteni meg nem értek hozzá...úgyhogy azt sem tudom hány V-al kell töltenem.
Illetve még az a kérdésem,hogy a kis cellák már eléggé le vannak fogyva, mivel töltsem fel őket? valahol azt olvastam hogy desztilált vízzel kell.
Légyszi segítsetek :/
Keresek aprilia sr 50 ditech-hez (morini blokkos) vízhőfok jeladó ellenállás értéket, ha valaki tudja kérem segítsen!
Köszönöm!
co csavar,tű,fúvóka!
Meg se nyikkan a digit km óra....de valami kókány van a kábelekbe,mert zsugorzcsövezve van a biztikről menő vezeték,de csak 3 szál megy a gyárinak tűnő 4es csatiba.Lehet a kettőnek semmi köze egymáshoz,de valamin el kellene indulnom.
Köszi