Mivel ez a gyújtás saját fejlesztés, mindegy neki hogy milyen a jeladó lágyvas. Elég neki egy 2-3 mm széles lágyvas. A 3kj lendkerekén ha minden igaz, hosszú lágyvas van. Ott ugyanúgy működik a dolog, csak meg kell jelölni hogy hol legyen a gyújtás időpont és a lágyvasból azon a helyen meghagyni egy 2-3 mm széles darabot.
10e +posta ahogy mondtam. A lendkeréken 1 db jeladó lágyvasat kell meghagyni, az előgyújtásnak megfelelően. Először határozd meg hogy merre forog a lendkerék. Ezt érdemes egy nyíllal megjelölni. Majd állítsd a dugót a felső holtponti helyzetbe. Ekkor szintén érdemes összejelölni a lendkereket a gyújtás jeladó tekerccsel. Ekkor lassan forgásiránnyal ellentétesen addig forgasd a lendkereket, amíg a felső holtpont jelöléshez legközelebbi lágyvas jeladó egy vonalba lesz a jeladó tekerccsel. Ezt a lágyvas jeladót kell meghagyni. Ezzel a beállítással lesz a motornak előgyújtása.
Ezért írtam ez: "Mérni csak pontos műszerrel lehet. "...körül lehetett..." ez nem mértékegység." Én kalibrált műszerrel szoktam mérni mindent, a többi csak találgatás, és nem az én asztalom.
Honnan tudod hogy 20 fok volt az a 20 fok, és 80 a 80? Nem értem. Azt mondta hogy "hidegindításkor". Márpedig tél van, nem hiszem hogy 20 fok lehetett....
Amit leírtatok, az alapján a hőgomba nagyobb ellenállást mutat mint kellene (kb.20 fokon 16 foknak megfelelő, kb.80 fokon 58 foknak megfelelő az ellenállása). Ezen a sorba kötött +ellenállás nem segít.
Ki kell mérni pontosabban a hőgombát, több hőfokon is. Pesze szükség lesz az elvárt értékekre is, amihez hasonlíthatod. Nekem ez nincs meg, de itt korábban már valaki beírta, meg látszik, Kinter is tudja.
Persze a hiba, amit leírtál, valóban szegényebb keveréket feltételez, de hát ez ditech
Nem mintha sok időt venne el egy csavarás a potméteren. Kb. 0.2 másodperc.... De persze nem erőszak. A hőgomba nem olcsó dolog. Ha nincs hibakód én nem adnék érte 6-8eFt-ot.
Ezzel csak az a bajom, hogy munkába menet-jövet nincs időm ezt állítgatni. De lehet megpróbálom.
A hőgomba viszont még gyári. 2000-es évjárat. Itt azt olvastam, hogy típushibásak.
Érdemes cserélni?
A hideg érték azt kb. 20-25 fok körül lehetett. A 720 ohm viszont 80-90 fok körül lehetett. Mert mentem egy jó 10 kilométert, és a hőfokmutató is normál állásban volt. Ráadásul a hűtő is le van takarva.
Melyik érték megfelelő így? Hidegen viszont újramérem holnap reggel.
Ilyen hibáknál jöhet jól a hőgombával sorba kötött potméter. Ha nehezen indul a gép, vagy "túlzottan lassan melegszik fel", akkor adsz neki még plusszba 5-10Kohm-ot, és már helyre is jön. Ha a motor bemelegedett, ne felejtsd el visszatekerni, mert beköpheti a (nem éppen olcsó) gyertyát.
20 Kohm-os állásban a 4,24 az 4,24 Kohm-ot jelent (4240 ohm), a 0,72 pedig 0,72 Kohm-ot (720 ohm). A 720 ohm-ot már illik kisebb állásban mérni, mert sokat csalhat a(z olcsó) műszer. A hideg értéked +16, a meleg értéked +58 Celsius-nak felel meg. Azt már csak Te tudhatod, hogy hány fok volt mikor mérted....
Kérdés: a pigi blokkos di-techre is lehet alkalmazni ezt a gyújtást?
Ha minden jól megy, holnap postára adom a cuccot.
A csomag ok. Amikor megvan nyugodtan küldheted,ha meg van a címem?
Akkor küzdhetek a lendkerékkel.....
Ki kell mérni pontosabban a hőgombát, több hőfokon is. Pesze szükség lesz az elvárt értékekre is, amihez hasonlíthatod. Nekem ez nincs meg, de itt korábban már valaki beírta, meg látszik, Kinter is tudja.
Persze a hiba, amit leírtál, valóban szegényebb keveréket feltételez, de hát ez ditech
A hőgomba viszont még gyári. 2000-es évjárat. Itt azt olvastam, hogy típushibásak.
Érdemes cserélni?
Melyik érték megfelelő így? Hidegen viszont újramérem holnap reggel.