Az egész lényege annyi, hogy a lendkeréken csak egy adott helyen lévő lágyvas jeladót kell meghagyni, a gyújtás időpontjának megfelelően. A többi le kell csiszolni a lendkerékről. Egy kis kézügyesség nem több.
Elvarázsolt... így is lehet jellemezni.
Azért megpróbálkoznék vele,mert elfogyott az összes ecu. És itt a nyakunkon a szezon. Ha beválik nagy felhasználód leszek
Általában csak egy-egy darabot szoktam gyorsba legyártani, ha éppen szükség van rá. Eladni ritkán szoktam, mert sokan nem tudják bekötni (nem minta bonyolult lenne 4 szál vezetéket behúzni....), és aztán megy a vita hogy így szar, meg úgy szar. Általában én szoktam bekötni a motorokba, főleg ditech-be, mert annak eléggé elvarázsolt a lendkereke.
Gratula! Szépen megfogalmaztad . Leírni sem volt egyszerű nem ,hogy megvalósítani. Remélem sikerül neki és nem kuka az új tengő...
Kérdés!: abból a jófajta gyújtásból,amit a di-tech re gyártasz esetleg akad eladásra is?
Mégiscsak kimaradt valami. Mikor beraktad a főtengelyt, akkor annak simán kell fordulnia. Ha nem, akkor fakalapáccsal tengely irányban párszor meg kell simogatni mindkét oldalról, hogy elhelyezkedjen a csapágyban. A főtengelyt csak cirógatni szabad és csak szigorúan tengelyirányban!
A blokkot ugye ki kell szerelni a vázból, ez egyértelmű. Sztenderre állítod a gépet. Meg kell lazítani a hátsó kerék csavarját. Kábeleket lekötni, hátsó féknyerget, és a fékcsövet a blokkhoz fogó csavart kivenni, levegőszűrőt levenni. Leszeded a kipufogót is. Vizet leengedni, vízcsöveket lekötni. Alá kell támasztani a vázat középen, majd a lengéscsillapító alsó csavarját kiszedni. Kiszeded a motort a vázhoz rögzítő csavart elől. Ezután kijön a blokk. Leszeded a deknit, variátort, lendkereket, tekercseket, gyújtás jeladót, stb. Leszeded a hengerfejet és a hengert is. Meglazítod a blokkot összefogó csavarokat. Ezután leszeded a sztendert. Leszeded a hátsó kereket is. Kiszeded a blokk csavarokat, majd leszeded a motortartó csövéről legalább az egyik zégergyűrűt. Ehhez hosszú zégerfogó kell. Széthúzod a blokkot. Ehhez kellene egy célszerszám, de gondolom azzal nem rendelkezel. Ha ez nincs akkor marad a gumi vagy fakalapács, amivel óvatosan szétkocogtatod a blokkot. Ha nagyon nem akar szétjönni, akkor kocogtathatod a főtengelyt is, de csak szigorúan tengely irányban, és csak fa vagy gumikalapáccsal(!) Ha a blokk szétjött, akkor a csapágyakat kell kiszedni vagy a blokkfelekből, vagy a főtengelyről. Ha a blokkfélben maradt a csapágy, akkor hőlégfúvóval fel kell melegíteni a blokkfelet, így könnyen kijön a csapágy. Ha a főtengelyen maradt rajta, akkor a csapágyat kell melegíteni, így szintén könnyen lejön. Ezután mehetnek be az új csapágyak. Ehhez a csapágyakat érdemes a fagyasztóba tenni pár órára, majd berakás előtt a blokkfeleket felmelegíteni. A csapágyakat ütni nem szabad(!), de ha ügyesen csinálod, szinte hozzá sem kell érni, csak magától "belepottyan" a blokkba. Lényeg hogy teljesen csússzon a csapágy a helyére. A csapágyakra nyomj 2T olajat, mert másképp indításkor szárazon fognak futni. Le kell fagyasztani a főtengelyt is. Ha a csapágyak a helyükön vannak, akkor mehetnek a helyükre a szimeringek. Kend be olajjal kívül és belül is őket berakás előtt. A szimering berakáshoz is jó lenne egy célszerszám, de ha ez nincs, akkor a szimeringet tedd a helyére, majd valami nem éles dologgal a széleit kocogtatva egyenletesen(!) tedd a helyére. Ha megütöd a szimering belsejét, vagy kiszúrod, vagy nem egyenletesen rakod a helyére, akkor már vehetsz is újat, ne is próbálkozz az összerakásával, mert nem lesz jó. Arra is figyelj hogy a szimering szélei berakáskor szeretnek felgyűrődni. Ezután tedd be a két blokkfél közé a tömítést, majd a főtengelyt óvatosan csúsztasd a helyére. Ilyenkor is vigyázz a szimeringekre, és arra hogy a főtengely teljesen merőleges legyen a csapágyakra, ellenkező esetben nem megy a helyére vagy megszorul. Sokáig ne tökölj ezzel, mert a főtengely gyorsan átveszi a csapágy melegét, és szintén megszorul. Ekkor mehetnek be a blokkot összefogó csavarok. Ha jól emlékszem 10 Nm-el kell őket lehúzni. Hengertalp tömítés, majd mehet a helyére a henger is, (bár én ha már szét van szedve legalább egy gyűrűhézagot mérnék, az esetleges kopás miatt). A hengert szintén kend be 2T olajjal. A gyűrű végeket igazítsd be, nehogy eltörjenek. Ha levetted a dugót is, akkor visszarakáskor figyelj arra, hogy a dugó tetején lévő nyíl mindig a kipufogónyílás felé mutat(!). Mehet fel a hengerfej tömítés, majd a hengerfej és a csavarok. 12-13 Nm. Mehet fel a gyújtás és csavarjai, 5 Nm. Jeladó, 5 Nm. Lendkerék, 40 Nm. Önindító fogaskerék, variátor, szíj, külső tárcsa, variócsavar, 50 Nm. Oldaldekni és csavarjai, 10 Nm. Visszarakod a motortartó csövét, és visszarakod a zégert is rá. Felrakod a sztendert és a hátsó kereket. Mehet a blokk a vázba. Berakod a motortartó csavarját, és rögzíted a lengéscsillapítót. Csöveket, kábeleket, kipufogót. Érdemes indítás előtt gyertya nélkül párszor átpörgetni a motort, nehogy komoly gond adódjon. Remélem nem hagytam ki semmit.
Üdv Kinter!
A segítségedre lenne szükségem. Megszeretnélek kérni arra hogy írd le nekem a főtengely cseréjének a folyamatát hogy mire figyeljek oda a csavarokat milyen nyomatékkal húzam meg a blokkon és a hengeren.Mert úgy nagyjából vágom a youtube-on is néztem egy csomó videót csak nem szeretnék semmit sem kihagyni. Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv!Ha jól emlékszem, a hirdetések között láttam, aki hirdetett óracsoportot. Azt nem tudom, hogy r-es-é vagy nem, de volt többféle is. Ha nem találod rákeresek..
Szia!
Tudnál-e segíteni abban, hogy áttétel cserénél- mármint gyári helyére tuning- a nagy fogaskereket, ami a szetthez van, hogyan lehet áttenni a gyári tengelyre? (préselve van, csapágylehúzóval, melegítéssel, stb?/ Illetve milyen áttételt érdemes betenni, egyáltalán egy 70-es tuning kihajtja-e a módosított áttételt?
Köszi.
Esetleg ha másnak van ötlete, akkor azt is szivesen veszem.
Hi!Kezd el 80-nal és a gyertya képet figyeld,/amikor az Őz barnánál kicsit sötétebb akkor a legjobb de 75-ös után 90?hát elég nagy ugrás a redfilter meg tökéletes ne cseréld le e5-re mert az életbe nem hangolod be normálisan,egyébként de ez a saját véleményem vas malohoz elég a 17,5.
70es malossi öntöttvas hengerhez , 21es karbihoz meg egy rekord kipufhoz mekkora fúvókát mondanátok? Volt benne 75ös de kicsit rázott most 65ös van igy nem ráz de gyönge szerintetek is kéne bele 90es?
Kétkomponensű epoxit ragasztóval sikerült megragasztanom.
Érdekes le volt törve a konzol ami a dudát is fogja gondolom azért tört le a két kis felfogató is ami az oldalán van.
Megfogja a kétkomponensű ragasztó is, de én inkább műgyantával csinálnám. http://www.hoszigcentrum.hu/?k...
Hogy erősebb legyen a ragasztás, üvegszövettel erősíteném meg.
Persze ezek előtt felületérdesítés, portalanítás, zsírtalanítás.
Azért megpróbálkoznék vele,mert elfogyott az összes ecu. És itt a nyakunkon a szezon. Ha beválik nagy felhasználód leszek
Kérdés!: abból a jófajta gyújtásból,amit a di-tech re gyártasz esetleg akad eladásra is?
A segítségedre lenne szükségem. Megszeretnélek kérni arra hogy írd le nekem a főtengely cseréjének a folyamatát hogy mire figyeljek oda a csavarokat milyen nyomatékkal húzam meg a blokkon és a hengeren.Mert úgy nagyjából vágom a youtube-on is néztem egy csomó videót csak nem szeretnék semmit sem kihagyni. Válaszodat előre is köszönöm.
http://www.kepesmotor.hu/elekt...
de van, aki 85-ért hirdeti.
Tudnál-e segíteni abban, hogy áttétel cserénél- mármint gyári helyére tuning- a nagy fogaskereket, ami a szetthez van, hogyan lehet áttenni a gyári tengelyre? (préselve van, csapágylehúzóval, melegítéssel, stb?/ Illetve milyen áttételt érdemes betenni, egyáltalán egy 70-es tuning kihajtja-e a módosított áttételt?
Köszi.
Esetleg ha másnak van ötlete, akkor azt is szivesen veszem.
Mindenkinek B:U:É:K:
http://motoroswebaruhaz.hu/spl...
70es malossi öntöttvas hengerhez , 21es karbihoz meg egy rekord kipufhoz mekkora fúvókát mondanátok? Volt benne 75ös de kicsit rázott most 65ös van igy nem ráz de gyönge szerintetek is kéne bele 90es?
Kétkomponensű epoxit ragasztóval sikerült megragasztanom.
Érdekes le volt törve a konzol ami a dudát is fogja gondolom azért tört le a két kis felfogató is ami az oldalán van.
http://www.hoszigcentrum.hu/?k...
Hogy erősebb legyen a ragasztás, üvegszövettel erősíteném meg.
Persze ezek előtt felületérdesítés, portalanítás, zsírtalanítás.