Ha van Debiben aprilia, akkor a helyedben egykörrel oda is elmennék, aztán megnéznék egy gyárit. Először érdeklődj, vidd el a tiédet, lehet, hogy csak hézagolni kellene. Ha nem muszáj, szerintem ne javittasd, de nyilván a tiéd...
Akkor OK. A hajtókat két oldalán hézagolók szoktak lenni, ahogy irtad is. Szerintem ha a hajtókar le-fel nem kottyan, akkor nem gáz. Oldalra azért sztem. fél centit nem lóghatna, de az enyémet még nem bontottam szét ennyire. A sonkák nem csúsztak széjjel, vagy nem fordulnak el egymáshoz képest?
Fórumtárs írt felújító szettet, de úgy emlékszem, hogy szét kell préselni a főtengőt, ahhoz, hogy berakd. Szóval én szakemberre bíznám, mivel el lehet rontani, illetve a franc szórakozna a blokk újbóli ki-be-szét-össze konfiggal emiatt.
Esetleg, ha van bolt a közeledbe, vidd el a tiédet, hasonlitsd össze egy "gyárival" aztán meglátod.
Ezért nehéz a távgyógyítás...
hát én nem értem én nem beszéltem főtengelycsapágyról nem tudom honnan jött ez ki én a főtengely és a hajtókar összekapcsolódásáról beszélek az alatt van egy tűgörgős csapágy
A főtengelycsapágy az én fogalmaim szerint a főtengely két végén lévő, blokkba illeszkedő csapágy. A hajtókarban két csapágy van: az egyik a főtengely felől, a másik a dugattyúnál.
Akkor most melyikre gondolsz? A dugattyúnál/csapszegen lévő csapágyra?
1997es aprilia sr robeszhez vizes, első sr volt, keresnék berugókart. Ha nem tud seni, akkor egy tippet, hogy mely motoré jó még rá, ami ugyanúgy néz ki. Köszönöm előre is, p.zoltán, budapest vftsforever kukac gmail.com
Én úgy szoktam csinálni, hogy fogom a kezemmel a hajtókart a súlyánál fogva lógni, és tenyérrel megütögetem a hajtókart.persze úgy kell fogni, hogy érezd a kottyanást. EZt igy nehéz elmagyarázni, ha nem vagy vizuális típus...
és Én a hajtókarcsapágyra gondoltam nem a főtengelycsapágyra. a hajtókar mozog rajta jobbra balra. egy fél cm-t lötyög is abba a nútba amibe benne van. két kis alátét van az oldalán de még 1 elférne melette
Dvidsr50 Hello,
Ha levetted a hengert, és megmozgattad a hajtókart, abból nem derül ki hogy a főtengő csapágyak milyen állapotban vannak. A variátort vedd le mozgasd meg fel le a főtengelyt és ha érzed hogy kotyog akkor az már arra utal ,hogy elhasználódott a csapágy.
ViszOlv.
Jobbra balra sztem nem. A hajtókar fel-le lötyögése viszont igen. Szerelni célszerszámmal, présgépen, vagyis hacsak nem vagy szakműhely, akkor vidd el ilyen helyre. Általában csere főtengelyt kapsz, ha leadod a régit.
Az nem ECU error, meg Dashboard error. Az nem maga a hibakód, hanem még rá kell tenni a kurzort és megnyomni a gombot mégegyszer. Ezek után látod majd a hibakódokat amiket be tudsz azonosítani. Ott lesz felsorolva, hogy ECU 01, ECU 02... stb. A Dashboard az megint egy ugyanilyen menü oda szintén be tudsz lépni és szintén hibakódok vannak. A hibakódot pedig a felirat mögött X-el jelöli. Két oszlopban lehet hibakód aktív és már nem aktív tárolt hibakód. Ezeket nézd meg. A hibakódokat beazonosítani innen tudod, de egyszerűbb, ha beírod melyiknél van X és segítünk.
Ezt találtam. elsőre.
Fórumtárs írt felújító szettet, de úgy emlékszem, hogy szét kell préselni a főtengőt, ahhoz, hogy berakd. Szóval én szakemberre bíznám, mivel el lehet rontani, illetve a franc szórakozna a blokk újbóli ki-be-szét-össze konfiggal emiatt.
Esetleg, ha van bolt a közeledbe, vidd el a tiédet, hasonlitsd össze egy "gyárival" aztán meglátod.
Ezért nehéz a távgyógyítás...
Akkor most melyikre gondolsz? A dugattyúnál/csapszegen lévő csapágyra?
1997es aprilia sr robeszhez vizes, első sr volt, keresnék berugókart. Ha nem tud seni, akkor egy tippet, hogy mely motoré jó még rá, ami ugyanúgy néz ki. Köszönöm előre is, p.zoltán, budapest vftsforever kukac gmail.com
Ha levetted a hengert, és megmozgattad a hajtókart, abból nem derül ki hogy a főtengő csapágyak milyen állapotban vannak. A variátort vedd le mozgasd meg fel le a főtengelyt és ha érzed hogy kotyog akkor az már arra utal ,hogy elhasználódott a csapágy.
ViszOlv.
Meg van mentve a haza.