Kedves barátom és csak a srác kérdésére válaszoltam ami így szolt.(nem pont szó szerint!) "Akkor most nem értem melyik kell bele a 75W90 es vagy a viszonylag híg 10W40es motor olaj!" Mielőtt beszólsz kicsit olvas vissza.Én az előzményeket nem tudtam nem tudtam az előjelzéseket.Egyszerűen a kérdésre válaszoltam ami ismétlem így szolt melyiket rakjam a 10W40es motor olajat vagy a 75W90es váltó olajat.Egyébként a kocsimba 10W40 es motor olaj van elő írva.A másik ha manuális váltóba beleraksz 10W40 hajtómű olajat mert tényleg van ilyen akkor váljék egészségedre az habzik és kifogja nyomni a blokk túlfolyóján ha eddig még nemtette meg akkor le van dugózva és a szimeringedet fogja kikezdeni.Ez tény és megtörtént dolgok.Ha pedig egy ilyen fordulatú blokkba sima motor olajat raksz (motor olaj nem 2T) akkor befog égni a kuplungod ha nem is de jobban kopik!a következő nem kéne kioktatni arról ,hogy én milyen olajra gondoltam 2T vagy motor olaj.Lehet idősebb vagy nálam nem baromian nem biztos hogy több motort autót és kamiont szereltél mint én + 10 éve motorozom nagy motoron kismotorokon pedig mióta az eszem tudom.Az első legóm egy Lada és egy Zsukk karbi volt.Nem vagyok kimondottan olaj szakember de azt tudom ,hogy melyik mire jó és mibe mi való!Köszönöm a figyelmet!
Hát, ezt szomorúan hallom. Remélem teljesen felépül és minden a régi lesz! Basszus, ez most hazavágott egy kicsit... Ha magához tér, kérlek add át neki üdvözletem és mondd meg neki, hogy jobbulást kívánoki! Köszönöm szépen.
zsír új Technigas RSG kipufogórendszer eladó (főleg Derbi GPR50-re)
nemrég vettem 41.000 ft-ért de sajna a motoromra nemlett jó...(nem GPR,és nemis RS)
tényleg új motoron még nemvolt, minden tartozékával és gyári dobozával!
nagyon jó ár érte -- 23.000 de sajna kell a cash
Mind korábban is írtam mind a kettő helyes, az olaj választása viszkozításaban amit sokan megfigyelnek legtöbben, de a hátulját szinte senki....
Röviden a lényeg, ha laza az illesztési hézag, akkor vasatag olajfilmes olajat használj, ha keskeny akkor vékony olajfilm rétegűt.
Gyanítom az RS50nek laza illeszítése van. Így használd amit te találtál hozzá.
KENŐANYAG TÁBLÁZAT
Sebességváltó olaj (ajánlott): IP F.C., SAE 75W - 90 vagy Agip GEAR SYNTH, SAE 75W - 90.
Az Ön által választott másféle sebességváltó olajnak, csakúgy mint az ajánlottnak, jó minőségűnek kell lennie amelynek teljesítményszintje eléri, vagy meghaladja Az A.P.I. GL-4 előírásait.
Kétütemű motorolaj (ajánlott): IP PRO GPX 2 vagy Agip 2T FORMULA RACING.
Ezt egy RS50 magyar nyelvű használtiban találtam.
Na valaki döbtse már el mia helyes!
Biztosan szétég!
Az a motorolaj amit te 2T motorolajnak gondolsz az nem "Motorolaj" csak motorkerékpárhoz való így lehet megérted.
Amit te SAE 10W40 -et, hogy ha te motorolajnak használod egészségedre ... ilyet senki nem írt, hogy az oda való...
Olyat még nem láttam, hogy SAE jelzést kapott volna egy motorolaj.
Az ilyen jelölések váltó/hajtómű olajok.
Az hajtóműbe való olajnak a SAE10W30SE-at ezzel lehet (SAE 10W-40) pótolni.
Itt egy kis kiírás a gépkönyvből, de lefotózom, hogy neked igazad legyen (köv. hozzászólásban berakom képet).:
MIDLAND MOTORKERÉKPÁR 10W-40
Kifejezetten a kenési modern 4 ütemű motorok
Motorkerékpárok és robogók minden Teszi.
Válasszon szintetikus Alapolaj és adalék
technológia célirányos biztos garancia
Kenése állandó védelem, kevesebb
Kopás és nincs kuplung csúszás
még a legkeményebb környezetben.
Funkciók és előnyök
• Könnyen hideg indítás, még igen alacsony hőmérsékleten
• Maximális védelem még a legnagyobb terhelés
• csökkenti a kopást minimálisra
• Tartsa dugattyúgyűrűk tiszta és véd a betétek
• nagyon jó korrózióvédelmi tulajdonságokkal
• ideális Ganzjahresöl
• Garantált nincs kuplung csúszás
API SM/SL/SJ/SH/SG/SF • JASO MA2
-----
Kezelésú útmutatója a motoromnak csak ennyit ír :
Motorolaj:
Tipus: Kétütemű motorolaj JASO FC (csak ez mint korábban írtam szar volt azért kapott full syntetic 2T, FD-t amivel viszont nem lett gondom. teljesen megfelelt.)
Teljes mennyiség 1.35 Liter
Hajtóműolaj:
Tipus: SAE 10W-30SE motorolaj
Teljes mennyisége: 0.82 liter
Időszakos olajcsere: 0,75 liter
Időszakor olajcsere: 1, 24 x1000 km óra állás.
Bocsi, ha nem 75W90 olajat rakok hajtóműbe, azért 10W-40, mert a SAE10W30-as nagyon ritka, másfelől ami volt a motorban eredetileg a szalonban amivel feltöltöték, az nem volt jó a motornak (váltáskor a szokásos ha nem megfelelő olaj miatti problémák gyakran megszorult illetve csúszott is a váltó).
Motorolajnak meg ennyit ír a kézikönyv: JASO FC (amit fent írtam hogy nem jó a motornak)
szervízkönyv pedig ezt írja:
pedig a motorolaj tipusára még csak jelzést sem ír (annyit csak, hogy 2 ütemű motorolaj 2 ütemű léghűtéses motorhoz
viszont a hajtóműnél megegyeznek az olaj adatok adatok a kézikönyv és szerviz könyv szerint.
Az, hogy lágyabb(vékony kenőfilm réteg) vagy sűrűbb olaj (vastag kenőfilm rétegű) az olaj, az attól függ melyik kell bele, hogy milyenek az illesztési hézagok, ha nagyon kicsik a tűrések akkor vékony olajfilm a SAE10W-30SE-t ha nagyobb az innesztési hézag vagy jelentős a kopás, akkor a vastagabb olaj kell amit te írsz 75W-90.
Amit meg itt képet lehet látni az az olajszint ellenörző csavar helyét mutatja.
Szia!
Pár hozzászólással lejjebb beliknkelte a srác amit használ, az 10W40-es viszkozitású olaj volt. A 125-ös AF1-emhez (rotax 123) ez volt a gyári előírás szóval nem lepődtem meg rajta. De akkor amint látom ehez 70W90-est fogok venni.
A kuplug dekli közepén? Az af1-en ott volt, én is ott néztem először de ezen nincs semmi! Várjunk csak most gondolkozom a közepén van egy Aprilia márkajelzés felragasztva! Lehet alatta van ezért nem találtam!
Hát ez a légtelenítés érdekes egy légtelenítő csavart nem lett volna nagy dolog rárakni.
Köszi a segítséget!
A blokkba bármilyen 70 vagy 75W90-es hajtómű olaj jó a menyisége pedig 7-8 dl körül van.A szintjelző csavar a kuplung dekli közepén található.Ezt kicsavarod a motort függőlegesbe állítod és öntöd az olajat ha szépen elkezd csurogni az olaj a kis lyukon akkor jó a szint gyorsan becsavarod és kész.A hűtő rendszer légtelenítése pofon egyszerű.Felöntöd folyadékkal amennyi belefér (kupakig).Elindítod a motort és járatod ha bent van a termosztátod akkor megkel várnod míg kinyit (üzemi hőfok).Ha nincs akkor kicsit gyorsabb a művelet.A lényeg az hogy látni fokod a beöntőnél ,hogy fogy a víz (jönnek fel a buborékok) amikor fogyott belőle szépen öntesz utána ezt addig csinálod míg meg nem áll a vízfogyás.Esetleg az utcában kerülhetsz vele egyet így gyorsabb a folyamat mint alapjáraton.Magyarán szólva a vízpumpa elvégzi a dolgod.A hűtő rendszer űrméretét nem tudom pontosan ,de azt hiszem 1.5 liter körül van.
Na most akkor nem értem. A kettő között nagy különbség van. A 10W40-es sima viszonylag híg motorolaj a 75W90-es pedig sűrű hajtómű olaj. Az nem létezik, hogy mind a kettő megfelelő.
Gyárilag a használatija szerint mi kell bele?
Mindenképpen cserélj csapágyat és szimeringet.Mert igy szétverheti a hajtó karodat sőt lehet már meg is tette attól függ menyit ment így a blokk.Egyébként a főtengely csapágy kúposan illeszkedik és 0 lógásnak szabad lenni hidegen és melegen is!
Tuji
Hát, ezt szomorúan hallom. Remélem teljesen felépül és minden a régi lesz! Basszus, ez most hazavágott egy kicsit... Ha magához tér, kérlek add át neki üdvözletem és mondd meg neki, hogy jobbulást kívánoki! Köszönöm szépen.
Motoros barátaim, vigyázzatok magatokra!
Széles utat és tele tankot!
Üdv.:
GHOST.
nemrég vettem 41.000 ft-ért de sajna a motoromra nemlett jó...(nem GPR,és nemis RS)
tényleg új motoron még nemvolt, minden tartozékával és gyári dobozával!
nagyon jó ár érte -- 23.000 de sajna kell a cash
Röviden a lényeg, ha laza az illesztési hézag, akkor vasatag olajfilmes olajat használj, ha keskeny akkor vékony olajfilm rétegűt.
Gyanítom az RS50nek laza illeszítése van. Így használd amit te találtál hozzá.
Aprilia RS50
KENŐANYAG TÁBLÁZAT
Sebességváltó olaj (ajánlott): IP F.C., SAE 75W - 90 vagy Agip GEAR SYNTH, SAE 75W - 90.
Az Ön által választott másféle sebességváltó olajnak, csakúgy mint az ajánlottnak, jó minőségűnek kell lennie amelynek teljesítményszintje eléri, vagy meghaladja Az A.P.I. GL-4 előírásait.
Kétütemű motorolaj (ajánlott): IP PRO GPX 2 vagy Agip 2T FORMULA RACING.
Ezt egy RS50 magyar nyelvű használtiban találtam.
Na valaki döbtse már el mia helyes!
A magyar nyelvű a kézikönyvből, az angol nyelvű pedig a szervíz könyvből.
Az a motorolaj amit te 2T motorolajnak gondolsz az nem "Motorolaj" csak motorkerékpárhoz való így lehet megérted.
Amit te SAE 10W40 -et, hogy ha te motorolajnak használod egészségedre ... ilyet senki nem írt, hogy az oda való...
Olyat még nem láttam, hogy SAE jelzést kapott volna egy motorolaj.
Az ilyen jelölések váltó/hajtómű olajok.
Az hajtóműbe való olajnak a SAE10W30SE-at ezzel lehet (SAE 10W-40) pótolni.
Itt egy kis kiírás a gépkönyvből, de lefotózom, hogy neked igazad legyen (köv. hozzászólásban berakom képet).:
MIDLAND MOTORKERÉKPÁR 10W-40
Kifejezetten a kenési modern 4 ütemű motorok
Motorkerékpárok és robogók minden Teszi.
Válasszon szintetikus Alapolaj és adalék
technológia célirányos biztos garancia
Kenése állandó védelem, kevesebb
Kopás és nincs kuplung csúszás
még a legkeményebb környezetben.
Funkciók és előnyök
• Könnyen hideg indítás, még igen alacsony hőmérsékleten
• Maximális védelem még a legnagyobb terhelés
• csökkenti a kopást minimálisra
• Tartsa dugattyúgyűrűk tiszta és véd a betétek
• nagyon jó korrózióvédelmi tulajdonságokkal
• ideális Ganzjahresöl
• Garantált nincs kuplung csúszás
API SM/SL/SJ/SH/SG/SF • JASO MA2
-----
Kezelésú útmutatója a motoromnak csak ennyit ír :
Motorolaj:
Tipus: Kétütemű motorolaj JASO FC (csak ez mint korábban írtam szar volt azért kapott full syntetic 2T, FD-t amivel viszont nem lett gondom. teljesen megfelelt.)
Teljes mennyiség 1.35 Liter
Hajtóműolaj:
Tipus: SAE 10W-30SE motorolaj
Teljes mennyisége: 0.82 liter
Időszakos olajcsere: 0,75 liter
Időszakor olajcsere: 1, 24 x1000 km óra állás.
Bocsi, ha nem 75W90 olajat rakok hajtóműbe, azért 10W-40, mert a SAE10W30-as nagyon ritka, másfelől ami volt a motorban eredetileg a szalonban amivel feltöltöték, az nem volt jó a motornak (váltáskor a szokásos ha nem megfelelő olaj miatti problémák gyakran megszorult illetve csúszott is a váltó).
Motorolajnak meg ennyit ír a kézikönyv: JASO FC (amit fent írtam hogy nem jó a motornak)
szervízkönyv pedig ezt írja:
pedig a motorolaj tipusára még csak jelzést sem ír (annyit csak, hogy 2 ütemű motorolaj 2 ütemű léghűtéses motorhoz
viszont a hajtóműnél megegyeznek az olaj adatok adatok a kézikönyv és szerviz könyv szerint.
Az, hogy lágyabb(vékony kenőfilm réteg) vagy sűrűbb olaj (vastag kenőfilm rétegű) az olaj, az attól függ melyik kell bele, hogy milyenek az illesztési hézagok, ha nagyon kicsik a tűrések akkor vékony olajfilm a SAE10W-30SE-t ha nagyobb az innesztési hézag vagy jelentős a kopás, akkor a vastagabb olaj kell amit te írsz 75W-90.
Amit meg itt képet lehet látni az az olajszint ellenörző csavar helyét mutatja.
Pár hozzászólással lejjebb beliknkelte a srác amit használ, az 10W40-es viszkozitású olaj volt. A 125-ös AF1-emhez (rotax 123) ez volt a gyári előírás szóval nem lepődtem meg rajta. De akkor amint látom ehez 70W90-est fogok venni.
A kuplug dekli közepén? Az af1-en ott volt, én is ott néztem először de ezen nincs semmi! Várjunk csak most gondolkozom a közepén van egy Aprilia márkajelzés felragasztva! Lehet alatta van ezért nem találtam!
Hát ez a légtelenítés érdekes egy légtelenítő csavart nem lett volna nagy dolog rárakni.
Köszi a segítséget!
Gyárilag a használatija szerint mi kell bele?
En ChallOils-ot tettem bele 75w90-es szintetikusat nekem jó volt.
értem kösz, hossz irányban nincs mozgás, de elvileg üzemmelegen kisebb lenne a kotyogás mert melegen kitágúl nem?