Van egy eladó használt Top Due Plus külön vízteres hengerfejem, kompletten, szóval víztérfedél+hengerfej. Több 70es hengerhez jó nem csak Top-hoz. Valamint szintén Top főtengely, hajtókarszett kell hozzá, mert kettétört. Ebből a szettből való
Két kérdés is felmerül.....
DR, vagy TOP hengerről van szó?
Egy gyűrűs, vagy két gyűrűs dugóval van e szerelve?
Vagy ha tudod a henger pontos cikkszámát akkor megmondom, hogy milyen dugó való hozzá!
Csak mert a DR hengereket is szokták TOP hengernek hívni, pedíg nem ugyan az.Ugyan az a gyártó, ezért is keverik össze, csak más dugó való mindegyikhez.
Különben pont a multkor kerestem valakinek 50,50mm-es dugót ilyen hengerekhez, de nem találtam sehol, 49,50mm a legnagyobb túlméret.
Helló!
Lehet nálatok kapni TOP 80-as hengerbe 50,50-es vagy annál nagyobb méretű dugattyúszettet? Ha van akkor mekkora méretőek vannak még, és mennyibe kerűlne? Köszi.
Szia!
Lenne még 1 kérdésem a teljess hossz mint írtad 53mm-er. Ez a dugattyú aljától a felső peremig értendő, vagy a dugattyú dombrú résznek legfelső pontjáig?
Nemrég küldtek nekem méreteket és ott a dugattyú hossza 51mm a felső permig. Na most ha neked az abszolult tetejéig 53mm akkor minden oké mert kb. stimmel, de ha neked is a peremig 53mm akkor valami gubanc van. Mert két méretű dugattyút gyártanak
és velem ez a 2-3 mm különbség tolt ki.
Szia!
Köszi az infót!
A 80-as henger szerintem még fúrható, igazából alaposan meg sem néztem, a karcokat el lehet tünteni szerintem nem túl mélyek csak nem tudom hanyadik méretre volt fúrva legutóbb, ha még tovább fúrható akkor üzembe lehet helyezni. A hengerfej teljesen jó. Holnap csinálok képeket róla, ha érdekel egy jelképes összegért odaadom egyben a hengerfejjel. Ha jól emlékszem 50,50-es dugattyú volt most benne ami megadta magát ha van még egy mérettel nagyobb akkor menthető.
Helló!
Az dugó teljes hossza 53mm, a csapszegfurat tetejétől 22mm a dugó teteje, a dugó kivágásától a tetejéig 37mm, csapszeg átmérő 12mm.
A 80-as hengered ha meg lenne fúrva akkor használható lenne? Milyen mélyek a karcok, vagy úgy megvan sérűlve hogy totálkáros? Mert ha eladod lehet érdekelne. tudnál egy képet csinálni?
Sima ecetsav is teljesen jó, bemész egy bolba és veszel egy liter jó erős ecetet aszem van 75%-os, valami jó erőset párszor átöntöd rajta vagy hagyod benne állni és szépen leszedi a lerakódást és a vízkövet. Utánna jól átmosod hogy ne legyen ecet szaga. Mosógépnél kávéfőzőnél is jól beválik.
Ja és csapvizet nem szabad bele tölteni mert attól lesz tiszta lerakódás!
Szia!
Nem ez a típusú henger, az enyém lila színű és normál hengerfej van hozzá nem ilyen kétrészes. A henger fúrható, a hengerfej is jó de nekem elég az 50-es nem foglalkozok a 80-assal.
Amúgy ha hosszú löketű akkor épp hosszabbnak kellene lennie a hajtókarnak nem rövidebbnek, szerintem.
tudom jól hogy nagyon sok az a 100fok. vagy a termosztát a ludas vagy a hűtő van eltömődve picit. jólenne ha megtudnád mi az az anyag, sokat segítenél. viszont ha másnak is van tippja hozzá nyugodtan írjon. köszönöm
Én irtam... multkor egy benzinkutas haverommal beszéltünk erröl (régi motoros volt már jó pár gépe:)és mondta hogy valamilyen savval szokták átöblögetni és az kihozza belöle a nagyját..de már nem emléxem mi volt a pontos neve..de mondta hogy vigyázni kell vele mert ha sokáig hagyod benne kikezdi a hűtőt...majd kegkérdem ha találkozok vele.Viszont a 100 körüli vizhőfok az nagyon sok...
tudnál nekem abban segíteni, írtad hogy retkes a hengerem. Valószínűleg az egész hűtő rendszer ilyen. Mivel tundám kitisztítani bellülröl a hűtőt? eléggé gyengélkedik nekem a hűtésem. folyton 100fok körül van. talán ha kitudnám pucolni a hűtőt megjavulna.
elvileg a topnak van speciális hoszúlöketű hengerszettje ez az: http://www.italmondo.hu/index.... nem ez lehet a baj? 80as hengernek végleg vége vagy lehetne esetleg fúrni?
na ez így már jobban tetszik
A lényeg az hogy ne csak odabökjed, hogy mi a rossz a bejegyzésben, hanem írd le , hogy mi a helyes kifejezés.
Pl.:
Ne csak odabökjed, hogy a nicasilt vonza a mágnes, mert ebből azt lehet következtetni, hogy hülyeség az a módszer amit leírtak, hanem fejezd be a gondolatot, hogy vonzódik hozzá, de olyan kevés az anyag, hogy alig,alig, ezért leesik a mágnes stb.. stb...
Köt a fene.
Az egész célja nem a szívózás, hanem a dolgok helyretétele.
Akkora kapitális marhaságokat lehet olvasni néha, és ha valaki elkezdi szépen elterjed a tévhit, ami azután kiirthatatlanul tartja magát.
Ilyen at acélhülvely és a króm is.
Akik nem értenek a motorokhoz, hanem általános felhazsnálók, a sok tévinformáció közül nem tudják kiszűrni a valós infókat.
Jó gondolat a mágneses próba, azzal a kiegészítéssel, ahogy mondtad, hogy a vashüvelyt JOBBAN vonzza a mágnes.
Van egy kis problémám, vettem egy RS50-est üzemképtelenül. Egy TOP 80-as henger volt rajta ami fúrás után megragadt a gyűrűk darabokra törtek és szépen elintézték a hengert.
Vettem rá egy alig használt szép állapotú 50-es hengert dugattyúval hengerfejjel kompletten. Összeraktam de a hengert felrakva láttam, hogy a dugattyú a felső holtpontban nincs a henger felső peremével egy síkban. Pár mm-el lejjebb van. De összerektam nem foglakoztam vele túl sokat. Szépen idul és jár a motor de semmi ereje menet közben még 4000-es forduatra is nehezen küzdi fel magát.
Lehet ez a túl nagy préstér miatt? Ha igen akkor mi lehet a baj a dugattyúval vágtak át és nem belevaló rövidebb mint kellene? Vagy a hajtókarom rövidebb? Létezhet olyan hogy a TOP 80-as hengerhez pár mm-er rövidebb hajtókart raktak be?
Nem merek új dugattyút venni addig amíg nem tudom hogy az a hibás.
Ha valakinek van kéznél normál 50-es dugattyúja meg tudná nekem pontosan mérni milyen hosszú?
Nagyon megköszönném a segítséget.
A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védi (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években)
Nikkelbe ágyazott szilícium karbid bevonat.
Ilyenekre bejegyzésekre gondoltam.......ha már kijavítunk valakit!
Az helyett, hogy belekötnél minden szóba, inkább ha már kijavítasz mindenkit, írd le a tökéletes fogalmakat, a megfelelő szavakat és elméleteket, ezen kívül azokat az egyszerü módszereket amivel segíteni tudod az embereket és a fiatalokat a dolgok megértésében és a motorjaik javításában.
Aztán, ha mégis elkövetsz valami formai hibát, akkor majd biztos lesz valaki, aki majd megtalálja és megmondja, hogy az "a" az nem is "a hanem "az".
Amúgy szükség van a tökéletes fogalmak és megnevezések tisztázására, de csak segítő szándékkal.
Amúgy ezt a bejegyzést nem a regisztrált cég nevében írtam, hanem a saját nevemben.
Mindenkinek jó motorozást és javítást.
Üdvözlettel:Knausz Mihály
Ja és nincs jó kedvem.........
Érdekes több helyen olvastam igy hogy kemény króm réteg a nikasil...
Nem arra a krómra gondolok én se amilyen kormányon meg ilyeneken szokott lenni...A persely meg akkor öntött vas mind1.Akkor is meg lehet külömböztetni a kettőt.
Hengerfej:- 7e Ft
Főtengely:-7e Ft
DR, vagy TOP hengerről van szó?
Egy gyűrűs, vagy két gyűrűs dugóval van e szerelve?
Vagy ha tudod a henger pontos cikkszámát akkor megmondom, hogy milyen dugó való hozzá!
Csak mert a DR hengereket is szokták TOP hengernek hívni, pedíg nem ugyan az.Ugyan az a gyártó, ezért is keverik össze, csak más dugó való mindegyikhez.
Különben pont a multkor kerestem valakinek 50,50mm-es dugót ilyen hengerekhez, de nem találtam sehol, 49,50mm a legnagyobb túlméret.
mallossi 80as verseny henger-hengerfej-dugóval=40eft
dellorto 21-es karbi=15eft
pollini kipufogó=40eft
egyébb blok alkatrészei:
fejidom-lámpa-müszerfal-fejidomtartó-p
lexi-tükrök-
telok-váz-lengövillla-fékek-kerekek-k
ormány-kapcsolok-kezelö szervek-lábtartó-gyujtás-idomok-...........
Lehet nálatok kapni TOP 80-as hengerbe 50,50-es vagy annál nagyobb méretű dugattyúszettet? Ha van akkor mekkora méretőek vannak még, és mennyibe kerűlne? Köszi.
Lenne még 1 kérdésem a teljess hossz mint írtad 53mm-er. Ez a dugattyú aljától a felső peremig értendő, vagy a dugattyú dombrú résznek legfelső pontjáig?
Nemrég küldtek nekem méreteket és ott a dugattyú hossza 51mm a felső permig. Na most ha neked az abszolult tetejéig 53mm akkor minden oké mert kb. stimmel, de ha neked is a peremig 53mm akkor valami gubanc van. Mert két méretű dugattyút gyártanak
és velem ez a 2-3 mm különbség tolt ki.
Köszi az infót!
A 80-as henger szerintem még fúrható, igazából alaposan meg sem néztem, a karcokat el lehet tünteni szerintem nem túl mélyek csak nem tudom hanyadik méretre volt fúrva legutóbb, ha még tovább fúrható akkor üzembe lehet helyezni. A hengerfej teljesen jó. Holnap csinálok képeket róla, ha érdekel egy jelképes összegért odaadom egyben a hengerfejjel. Ha jól emlékszem 50,50-es dugattyú volt most benne ami megadta magát ha van még egy mérettel nagyobb akkor menthető.
Az dugó teljes hossza 53mm, a csapszegfurat tetejétől 22mm a dugó teteje, a dugó kivágásától a tetejéig 37mm, csapszeg átmérő 12mm.
A 80-as hengered ha meg lenne fúrva akkor használható lenne? Milyen mélyek a karcok, vagy úgy megvan sérűlve hogy totálkáros? Mert ha eladod lehet érdekelne. tudnál egy képet csinálni?
Ja és csapvizet nem szabad bele tölteni mert attól lesz tiszta lerakódás!
Nem ez a típusú henger, az enyém lila színű és normál hengerfej van hozzá nem ilyen kétrészes. A henger fúrható, a hengerfej is jó de nekem elég az 50-es nem foglalkozok a 80-assal.
Amúgy ha hosszú löketű akkor épp hosszabbnak kellene lennie a hajtókarnak nem rövidebbnek, szerintem.
Valaki dugattyú méretet tudna mondani?
A lényeg az hogy ne csak odabökjed, hogy mi a rossz a bejegyzésben, hanem írd le , hogy mi a helyes kifejezés.
Pl.:
Ne csak odabökjed, hogy a nicasilt vonza a mágnes, mert ebből azt lehet következtetni, hogy hülyeség az a módszer amit leírtak, hanem fejezd be a gondolatot, hogy vonzódik hozzá, de olyan kevés az anyag, hogy alig,alig, ezért leesik a mágnes stb.. stb...
Az egész célja nem a szívózás, hanem a dolgok helyretétele.
Akkora kapitális marhaságokat lehet olvasni néha, és ha valaki elkezdi szépen elterjed a tévhit, ami azután kiirthatatlanul tartja magát.
Ilyen at acélhülvely és a króm is.
Akik nem értenek a motorokhoz, hanem általános felhazsnálók, a sok tévinformáció közül nem tudják kiszűrni a valós infókat.
Jó gondolat a mágneses próba, azzal a kiegészítéssel, ahogy mondtad, hogy a vashüvelyt JOBBAN vonzza a mágnes.
Van egy kis problémám, vettem egy RS50-est üzemképtelenül. Egy TOP 80-as henger volt rajta ami fúrás után megragadt a gyűrűk darabokra törtek és szépen elintézték a hengert.
Vettem rá egy alig használt szép állapotú 50-es hengert dugattyúval hengerfejjel kompletten. Összeraktam de a hengert felrakva láttam, hogy a dugattyú a felső holtpontban nincs a henger felső peremével egy síkban. Pár mm-el lejjebb van. De összerektam nem foglakoztam vele túl sokat. Szépen idul és jár a motor de semmi ereje menet közben még 4000-es forduatra is nehezen küzdi fel magát.
Lehet ez a túl nagy préstér miatt? Ha igen akkor mi lehet a baj a dugattyúval vágtak át és nem belevaló rövidebb mint kellene? Vagy a hajtókarom rövidebb? Létezhet olyan hogy a TOP 80-as hengerhez pár mm-er rövidebb hajtókart raktak be?
Nem merek új dugattyút venni addig amíg nem tudom hogy az a hibás.
Ha valakinek van kéznél normál 50-es dugattyúja meg tudná nekem pontosan mérni milyen hosszú?
Nagyon megköszönném a segítséget.
Nikkelbe ágyazott szilícium karbid bevonat.
Ilyenekre bejegyzésekre gondoltam.......ha már kijavítunk valakit!
Aztán, ha mégis elkövetsz valami formai hibát, akkor majd biztos lesz valaki, aki majd megtalálja és megmondja, hogy az "a" az nem is "a hanem "az".
Amúgy szükség van a tökéletes fogalmak és megnevezések tisztázására, de csak segítő szándékkal.
Amúgy ezt a bejegyzést nem a regisztrált cég nevében írtam, hanem a saját nevemben.
Mindenkinek jó motorozást és javítást.
Üdvözlettel:Knausz Mihály
Ja és nincs jó kedvem.........
Nem arra a krómra gondolok én se amilyen kormányon meg ilyeneken szokott lenni...A persely meg akkor öntött vas mind1.Akkor is meg lehet külömböztetni a kettőt.