Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok! Problémám a következő. Aprilia Rs 1996. Karburátor dellorto 19 ds. Több fajta főfúvókával próbálkoztam 120-tól egészen 88-ig több fajta shuber tű állással több fajta tűvel. De 2000 rpm-nél feljebb nem megy a fordulatszám folyamatosan fullad ha oda húzok neki le is fullad. Valaki már tapasztalt ilyen problémát?? Kérlek segítsetek.
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott egy 2007 es Aprilia rs 50 motorom. A feszültségszabályozóm tönkre ment. Rendeltem másikat ki lett cserélve így viszont mindig ki süti a biztosítékot? A kábeleket már át néztem és nincs sérülés. Valakinek van ötlete megoldásra vagy esetleg tapasztalt hasonlót. Amióta tönkre ment a feszültségszabályzó azóta a motor teker, de nem indul.
https://jaszmotor.hu/ itt is nézz szét alkatrészért.
Sziasztok! Vettünk egy Rs 50-est,elméletileg 2010es évjáratú. Nemigen találok róla semmi műszaki adatot,csak talán a régebbi tipusokról. A karburátorra lennék kiváncsi legfőképpen. Ezen egy 17,5-ös Delllortó van,vizhűtéses kivitelben. 94-es főfúvókával. Egyébkén olyan gyári állapotúnak tűnik,ránézésre kókányolásmentes. A neten nézelődve úgy gondolom,hogy 14es karbi a gyári méret. A motor szivató nélkül hidegen is beindul,viszont "nagyon" melegen alig van alapjárat. Vétel után csak hazaút,kb 50km,azóta nem mentünk vele,lévén fagyok lettek. Tegnap elkezdtem feltérképezni,hogy mik szorulnak majd cserére. Levegőszűrő csonk gumit nemigen árulnak,pedig cserésnek gondolnám,eléggé repedezett. A szívótorok gumi is cserés,de abból mondjuk van választék.
Sziasztok!
Van egy ilyen szépségem. Lehet még hozzá bontott cuccokat kapni? Idom es ilyen dolgokra gondolok.
Tudom, anno én is ilyen állapotban vettem (máshogy ahogy írod te is, szinte nem is lehet). Mostanra szerencsére jobbára gyári a motor, de legalábbis közelít hozzá.
Való igaz, akkor 7.5 deci olajat kellett volna adagoljon, nem négy és felet.
Hm. Nem olcsó mulatság. Nekem komplett új henger, csapágyak, szimeringek, tömítések, mindenből "gyári" oemparts-ról. Kivéve a főtengely, mert az egy top racing evo lesz, így áll meg nagyjából 400.000 ft-ban a motorfelújítás.
Nagyjából 3 liter körül fogyasztott üzemanyagból 100 km-en ahogy szamolgattam. Ha jobban meghajtottam, (80-85) akkor melegedett is a blok. Éreztem menetközben iszonyatos hőt termelt. Meg nem ragadt egyszer sem, de, szemmel láthatóan kevés olajfogyasztása volt.
Azert azt vedd figyelembe, hogy ezeket nem nagyon szervizeltetik, nincs ketevente muszaki. A zomuket a szomszed traktoros Jani meg a fater patkoljak a feszerben szigszalaggal meg kotegelovel es csak akkor jut el szakihoz, amikor mar nagy a baj.

Akkor meg sokat lassit a folyamaton, hogy a korabbi ganyolast is javitani, de minimum analizalni kell. A szerviz rezsioradij pedig nem kevesebb csak azert, mert otvenes, igy a mutet utan gyakori a hiszti, hogy a ketszazezres motor megjavitasa miert kerult 150 ezerbe...

Reszemrol "halisten".
halistan?!?!? 😠 Kikértem minden 50cc 2t-s nevében 😀
Akkor eszerint lehet korrigalni a matekkal, az aranyt es a szamitas modjat leirtam a kerdezonek. Eleddig halisten csak ket ilyennel volt dolgom, az egyiknek a gazdaja emlitett masfel-ket litert. Ezert szamoltam 1.8-cal
Hát lehet én csinálok / tudok valamit rosszul, de ezeknek az átlagfogyasztása inkább kétszerese az 1,8 - 2 liternek. Szerintem csak a gyakorikerdeseken eszik mindenki ötvenese 1,5 - 2 litert…
Ha jol emlekszem a manual 2% aranyt emleget, ami 1:50 kevereknek megfelelo.

Ha 1200 km-t mentel el vele es 1.8 liter atlagfogyasztassal szamolok, az cirka 22 liter uzemanyag. Az ehhez 2%-ban passzolo olajmennyiseg 0.44 liter.
Termeszetesen ez egy elmeleti szamitas csupan, ha pl. a te robogod 2 litert evett szazon akkor fel literhez kozelebb lenne az igenyelt olaj mennyisege.

Mindenesetre ha nincs jol beallitva az adagolo, akkor mindenkepp korrigald.
Egyrészt nem minden vezethető vissza az olajpumpára, amit itt leírtál, mert a váltót nem az olajpumpa keni, teljesen külön olajtérben van minden ami a főtengely "mögött" szerepel egy kétütemű hajtásában.

Másrészt minden kétütemű használatijában hangsúlyozva van, hogy az olajpumpa elengedhetetlen részegysége a működésnek, hibátlan állapota és beállítása pedig alapkövetelmény. Sokan annyira tartanak tőle, hogy emiatt inkább ki is kötik a rendszert, és közvetlenül a benzinbe keverik az olajat (bár ennek is megvan a maga hátránya, én nem javasolnám). Olyan helyet még nem láttam, ahol konkrétan mérik a pumpa által szállított folyadék mennyiségét, azért ránézni mindenképpen érdemes, hogy beállítást követően legalább szemre működik-e.

Tehát igen, akár egy amúgy jól működő, de nem jól beállított pumpa is gallyra tudja vágni a blokkot, hiszen külön olajozás esetében ez biztosítja az általad felsorolt alkatrészek túlnyomó többségének a kenését. A saját motoromat nagyságrendi alapnak véve, a tied olajfogyasztása amúgy fele-harmada volt a normálisnak.
Üdv Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni!
Adott egy 2007-es aprilia rs50. Full gyári motor. Megvásároltam, jó erőben volt. Mentem vele nagyjából 1200 km-t és feltűnt hogy nagyon kevés olaj fogy az olajtartályból. 1200 km-re, kb 4.5 deci olajat tudtam pótolni.
Elején semmi baja nem volt a motornak, majd szépen fokozatosan romlott, gyengült a teljesítménye, melegedett nagyon. A végére már megszólalt benne a főtengely csapágy is. Így teljes blokk felújításon van, Szét lett szedve a blokk, a baloldali főtengely csapágy lógott a váltó csapágya hangos volt, valamint a henger is karcos volt nagyon. Kérdésem az lenne, mi okozhatta ezt hogy kevés olajat kapott... Megnéztem a pumpán a jelölést, nem volt jól beállítva, laza is volt a bovden ami az olajpumpát működteti. Létezhet hogy emiatt ment tropára a blokk? Csak azért kérdezem, mert nem szeretném 1000 km után megint a blokkot felújíttatni.
Nagyon kedves, hogy reagáltok a bejegyzésemre.
Kedves blackiex!
Megvizsgálom ezt a lehetőséget is. Köszönöm!
Illetve szeretném megkérdezni tőletek, hogy van valaki Eger környékén, aki esetleg díjazás ellenében tudna nekem segíteni a váltó megvizsgálásában, esetleges cseréjében, ha ez egyéltalán szükség lesz rá?
Köszönöm!
A valtokar tengely gyakran szarik be ezeken allitolag. Nyilvan nem tudom, a tied pontosan milyen blokkos, de mar ket paciensunk volt valtoproblemaval, az egyiknel az ollorugo volt eltorve, a masiknak a lepteto kerete.

Kis 50-es akarmikkel (plane olasszal) nem szoktunk szorakozni, csak a kolleganak addig ragtak a fulet, amig ra nem allt a dologra es olyasmit talalt, hogy a Piaggio DB50 vagy mifene blokkos Derbik, Apriliak meg valami harmadik marka eseteben, ahol ez a blokk hasznalatos, ez gyakori baj.

Szerencsere az alkatresz arat leszamitva nem nagy sokk a csere, a kuplungkosar kivetele es a valtopedal leszerelese utan a tengely siman kicsuszik a blokkbol.
Állítottam a kuplung csavarján, most már nem fullad le a motor behúzott kuplung esetén, ha sebességbe tesszük.
Ellenben - sokszor - nem lehet sebességet váltani felfelé, illetve nagyon nehezen. (ez eddig is így volt, illetve azt tapasztalta a fiam, aki használja) Sajnos Én mozgáskorlátozott vagyok, nem tudom amotort kipróbálni, ezért aztán csak arra tudok hagyatkozni, amit a 16 éves fiam mond. Recsegni a váltó nem recseg, nincs rendellenes hangja, egyszerúen csak nehezen vált felfelé.
A kuplung jól működik, legalábbis szerintem.
Hihetetlen, de 2 éve nem tudom megcsináltatni rendesen ezt a motort. Nem versenyezni vettem, simán csak motorozni szeretnénk vele.

Valószínűleg magam fogom szétszedni, bár nem vagyok motor szerelő, de legalább van egy mechanikai műszerész végzettségem 😀, hátha az is elég lesz.
Szóval most ott tartok, hogy nem tudom eldönteni, hogyan tovább. A komplett blokkot nem fogom szétszedni, annyira merész nem vagyok - egyenlőre 😄.
A szerelő azt mondta hogy a kosár jó, a lamellák, rugók újak a kuplungban.
Azon morfondírozok, hogy veszek komplett kuplungot, de nem tudom, hogy azzal megoldódna-e a jelenlegi probléma.

majd jelentkezem.
Feltételezem valami csoda utángyártott fos, semmilyen paramétere nem egyezik az eredetivel, a gyári mechanika meg nem képes kimozogni a vélhetően megnőtt vastagságot...
Igen, beáztattam
sose áztatom , ráér a motorban ázni 😄
A dörzstárcsákat beáztattad olajba beszerelés előtt?
Üdvözlet mindenkinek!

Kellene egy kis segítség.
Megpróbálom érthetően leírni a problémát:
Cseréltem a motorban komplett kumplug szett-et, rugókkal együtt.

A motor azóta sebességben, behúzott kuplung esetén lefullad, illetve folyamatos túráztatás kell ahhoz, hogy ne álljon le.
A kuplunk bowden rendben van, az a maximális tartományig behúzza a kuplung csonkot. (túlállított bowden esetével is kipróbáltam, tehát nem tudott többet húzni a maximumnál)
Ennek ellenére sebességbenm behútott kuplunggal mégis olyan, mintha "lenne összeköttetés"

Van valami módja annak, hogy ezt ki tudjam küszöbölni?

Válaszokat köszönettel várom....
....üdvözlettel: Attila
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Alany egy RS50 98 ból.ZD4MM üzemanyag csaptt keresek! Bármi infót szívesen fogadok! Már azon vagyok hogy a gyártót megtaláljam...
Köszönettel!