Szia!
A Rotax 123-ashoz én is 10W40-es olajat használtam ez volt a gyári előírás. Akkor ebbe is jó lesz ugyan az. A szint jelző csavart hol keressem? Nem nagyon találtam. Rotaxál is ugyan az volt amit leírtál a blokk oldalán 1 csavar Oil felirattal. Ezen ilyet eddig nem láltam igaz túlzottan nem is kerestem, csak takarítás közben nézem át.
Motorolajból én Castrol Power 1 2T Racing (Full Syntetic)-et használok már régóta. Nekem bevált.
Légtelenítésről tudnál mondani valamit?
Nekem AM-6 van és ott van az oldalán egy csavar, azt ki kell tekerni és ha a motor nem megdöntve van, és úgy magasabb a szintje a lukon ha folyik akkor sok van benne. Ha pedig nem folyik, akkor vagy a csavar furatáig van az olaj vagy pedig alatta. Az én kézikönyvem azt irja, hogy 0.8 liter kell bele.
Az olajból én ezt hasznáom teljesen jó, nincs vele váltási probléma (csúszás/megszorulás) váltó/hajtómű olaj nem a márka érdekes hanem a tulajdonságai és azonosat keress vagy ezt.(Viszkozitás és teljesítményszint az nagyon fontos, viszkozitásban csak számértéket növelve szabad eltérni csökkenteni nem szabad (a gyári ajánláshoz képest), ha a gyári ajánlás nem megfelelő. A teljesítmény szint is legyen elég magas értékű, ne használj ojat ami csak API SG/SF-et tud. A gyári nekem csúszást és megragadást is okozott. A fentivel nincs ilyen gondom. Motorolajat pedig most Mol Dinamic Moto 2T JASO FD van benne még egy kb 3-4 dl, utána erre váltok, mert le akarom tesztelni ezt is. a mol-nak ez az olaja nagyon bevált, korábban Shell VSX-et használtam az FC-s volt és nem, vált be, leesett a fordulat mikor magason pörgött 6.ban, és 5000-7500 közé 200 km-es úton (ez többször előfordult de BP-en ilyen nem vettem észre mert nem lehet km-eket ful gázon közlekedni), majd mikor újra erőre kapott ismét húzhattam és ezt játszhattam 200 km-en keresztül. A Mol amit fent írtam semmi gondom nem volt az árát leszámítva.
Most én azzal a Midland FD-s full szintetikusra (synqron) erre fogok motorolajra váltani olajat tesztelgetek, és teljesítményszintje szerint elég jónak igérkezik.
Elméletileg csapágy hézagot üzemmeleg állapotban kellene nézni. Elég relatív ez az épp hogy érezni. Ha érzékelhető hossz irányú játék is van akkor nem javaslom a beépítést.
Ja a másik blokkomba meg az a gond hogy a csapágy belselyében megforog a főtengely, és hogy azt nem-e lehet valahogy megcsinálni a blokk szétszedése nélkűl?
Helló!
Most generálozunk egy AM6 blokkot eredetileg csak dugót akartunk cserélni de láttuk hogy a gyújtás felöli oldalon a főtengőcsapágy kotyog kicsit, nem sokat csak éppen érezni, de nem a házba, meg ilyesmi, csak a csapágy kopott már, de nem tudom hogy megy így mert a blokkot úgy vettem. Szal az lenne a kérdésem hogy így még összelehet rakni? Vagy mindenképp ki kell cserélni a csapágyat?
Jobbulást Neki! Reméljük azért "ennél komolyabb" baja nem lesz! De ez is nagyon szörnyű hozzá kell tennem! Azt esetleg lehet tudni, hogy mi történt pontosan? Nembaj ha nem publikus csak úgy nagyvonalakban!
Milyen olaj való a az AM6-os blokkba? És mennyi? Hol tudok olajszintet ellenőrizni? 125-ös AF1-nél a blokk oldalán van egy szintjelző csavar AM6-nál nem találok ilyet.
Hogyan lehet légteleníteni a hűtőrendszert? 125-ös AF1-nél feltöltöm a tartályt aztán a hűtőn volt egy légtelenítő csavar.
RS50-nél ilyet sem találok. A hengerfelyen van egy kis kivezetés amiről a hűtővíz a karbi utáni szívócsonkot melegíti vagy hűti. Innen húztam le eddig a csövet, hogy távozzon a leveő de ez nem 100%-os megoldás. Hogy kell helyesen feltölteni vízzel, hogy levegő ne maradjon a rendszerben?
dh elszállt a motorjával 22.-én vasárnap.Most az intenzíven van komoly az állapota ,de nem életveszélyes.Bal csuklója törött el és a jobboldali tüdőlebeny vált le a mellkasról.Most altatják hétfő óta.Ott voltam vele totálplánba láttam az egészet hát nemvolt kellemes.Főleg amíg az ölembe volt a feje míg kiértek a mentők.A motor tropa nem tudom ,hogy helyre tudom-e hozni.
Szia!
A lengőkar végén találsz két csavart az szorítja be a hásó agyat. Azokat meg kell lazítani, aztán a felnin és az agyon találsz egy furatot addíg kell forgatni a kereket míg egybe nem esnek, egy bele illő acélrudat vagy gyári célszerszámot át kell dugni a felnin és az agyon. Most már ha forgatod a kereket elfordul az agy is vele. Ahogy forgatod a kereket a hásó lánckerék előrébb vagy hátrébb fog mozdulni. Beállítod ha kész vagy kihúzod a rudat és megszorítod a csavarokat.
nem tudja valaki hogy lehet állitani rsen (gömbölyű) a hátsó teleszkóp keménységét mert nemtok rájönni .
az enyém nagyon kemény és pattog a motor hátulja.
a lengővilla végén van 2db 8as csavar azt lazitsd fel ami beszoritja a kerékagyat a villába és a kerékagy excentrikus forditani kell és majd látod hogy fesziti a láncot forgatni úgy tudod egy erős dornit bedugsz a lánckeréknél az agy furatába és a kereket forgatva spanolod
A Rotax 123-ashoz én is 10W40-es olajat használtam ez volt a gyári előírás. Akkor ebbe is jó lesz ugyan az. A szint jelző csavart hol keressem? Nem nagyon találtam. Rotaxál is ugyan az volt amit leírtál a blokk oldalán 1 csavar Oil felirattal. Ezen ilyet eddig nem láltam igaz túlzottan nem is kerestem, csak takarítás közben nézem át.
Motorolajból én Castrol Power 1 2T Racing (Full Syntetic)-et használok már régóta. Nekem bevált.
Légtelenítésről tudnál mondani valamit?