Hát igen én is nézegetem ezeket a maszek meg utángyártott cuccokat de rezibe nem okék!A TOP nagyon jó tuning cuccokat csinál főleg hengerbe.Nekem eredeti olasz rezim van Aprilia pálya rezi a tipusszám H-1711 cserélhető leömlős és csak végnyakban van folytás a hangdob 125-é.Van hang de mint mondtam 3500-4000 között kapaszkodnod kell! és 6.-ban tehét terhelésen a piroson túlig lehet forgatni kb 13500 körül.Mivel sport gyujtásvan és erősitett hajtókar és csapágy megsem kotyan neki.Pedig 2 gyürűs a dugó!Ja és nem csak 5000 km bir a cucc.Írtad ,hogy sokat szívtál 25-ős mz kel meg trabival stb. ,de azért nehasonlitsunk össze egy 125-ös mz-t egy rs -el.Az MZ ahol meghal az RS ott kezd el élni!(Fordulat 7-8000)
Na akkor a motoromrol:
Aprilia rs50, 1994-es AM5-blokk, 5-sebis, elöl az biztos 11-es lánckerék van hátul nem számoltam még :), 70 ccm-es henger, igy ezel a felálásal 85-90-a vége, de nagyon pörög szépen huz, csak sürün váltok nagyon, pilanatok alat elérem a végsebit, ezért gondoltam hogy lecserélem 14-esre a motor elbirná és akkor már mért ne legyen gyorsabb is.
Ugy gondoltam a 14-es jó lesz mivel igy nagyon megy és rohat sürün kel váltani, de a henger az már cseréve volt szoval 70-es henger van rajta, és igy huz mint az álat, gondoltam ne huzon anyira hanem megyen gyorsaban :)
Az rs-emen leszeretném cserélni az elsö lánckereket 11-esröl mongyuk 14-esre valaki tud segiteni honan tudok rendelni ? Italmondo kilöve nem szeretem a termékét és piszkosul drágák.
Nekem egy top-performance kipu van a gépen,kompletten rezó+dob.Ezen nem szeretnék változtatni,te mit javasolsz hogy nyomatékosabb legyen?Nekem az rg-n az air-box jött be...AM345-öst még nem építettem...Azért választottam mert dícsérték...Nem veszek rá sok százezres tuning készletet,de teljes belső tükör polír,19-es karbi 49mm es henger az lessz...
Hát nemtudom a 2t motorokat ,hogy nyomatékossabak legyenek alacson fordulaton is karbi és levegő beállítással nemlehet megoldani leginkább kipufogóval az enyém 3500-4000-től már húz nemcsak pörög ,de ez a pálya rezinek köszönhető nem a beállitásnak.Persze ehez hozzákellett kalibrálni a karbit de nem ettöl megy jobban!
A cromozott és a nikkelezett hengert nem a vasat és az egyzett alu hengereket lehet.Mérd meg sublerral a henger átmérőjét ha alpméretes gyári 50-es akkor 40,3mm ezeket kb 43-43.8 ig lehet fúrni.Ha ez megvan nézd meg neten van-e hozzá javittó dugó!(A hengeren mért átmérőnél nagyobb.PL.:Ha a hengered mongyuk 40.3as akkor 41-es vagy 41.5 ös dugó kell)!Ha gyári a henger akkor furható de azt csak az esztergélyos tugya megmondani ,hogy a henger menyit bír el ha a bemarás több mint 2mm az álltalában kuka.Itt megtudod nézni a dugókat:www.italmondo.huwww.citibike.hu
Azért rakok Aír-boxot mert ez csak kétszer akkora mint a hengerürtartalom,míg a gyáriak kb négyszer akkorák.Nekem számít hogy ne csak nyélgázon menjen a motor.Mindenki úgy tuningol ahogy neki tetszik,amit én csinálok avval lehet hogy 5km/órával lassabb de egyenletesebb a nyomatékkarakterisztika.A több benyát pedig azért adom,hogy ne kelljen 5000km után dugót cserélni.Amit írsz abban sok a ráció és van benne igazság.Nagyon sokat szívtam trabikkal,125-ös etz vel...mire rájöttem hogy nekem mire van szükségem....Csak azért írom le mert hogy ötleteket adjak ez nem szentírás...
Igazábol nemértem hogy a direkt szürő elé miárt raksz levegő dobozt.Akkor mi a lényege a direktszűrőnek?Közel ugyan azt a hatást éred el vele mint mikor fenthagyod a gyári szűrőt vékonyabb szivacsal és több szívó jukkal.Ha kismotort tuningolsz akkor az a cél ,hogy minél közelebb hejezzük el a karbit a hengerhez és a levegőt minél kisebb ellenállásal és minél rövidebb úton kapja meg!A keverék dúsittásal egyet értek de a benzin töblettel nem!Ha arányossan növelem a benyát a levegőhöz akkor egy kicsit igaz jobban megy ,de nemlessz arányban a fogyasztásom a teljesitmény növekedéshez képest!A benzint mindig csak anyival visszük ,hogy a gyertyánk ne égjen ki (vagy csöpenjen el) ill. a dugó ne jukagyon ki!Az olajat töbletet mert ügye ahogy írtad az kell de azt az olajpunpával növeljök ,hogy ne a hengerbe legyen több olaj mert az megfogja hanem már karbiba kövérebb keverék keletkezzen és onnan anyit szívjon be amenyi kellneki ,de nem vitatkozni akarok csak észrevétel!
Köszi a szimering tanácsot csak a porvédőre lennék kíváncsi ,mikor ez peremessen söjesztett szimering!Ahoz hogy a külsőt megmérjem kikell billentenem a házból!A tolószár egyértelmü.
Egyébként én a direktszürő elé mindíg beiktatok egy aír-boxot,ami duplája a hengerürtartalomnak.Egy kicsit nyomatékosabb lessz a gép és ha hirtelen gázt adok nem kapkodik levegő után.....
Ha van rajta sportkipu és direktszürő akkor ez kevés...Ha a kétütemünél javítassz az áramláson akkor sokkal dúsabb keverék kell és nem azért hogy jobban menjen,hanem a kenés miatt.Túl gyorsan kipucolja a forgattyús-házat és a hengert így nincs megfelelő kenés....neked 100 körüli főfúvókát ajánlok,de próbálkozni kell...
Köszi a linket....Az enyém kb 75ccm 49mm es a furata hátul gyári elől 14 fogas110 a vége de hatodikban 8000 alatt meghal.Bár csak egy 14 es mikuni van rajta,főtengely csapágyas,és minden szimeringnél nyomja ki az olajat......nemsokára szétbontom a végcél kb 15LE....Suzuki RG-ből kihoztram 17-et 85ccm,24 es mikuni saját gyártásu rezó és végdob,saját gyártású air-box és simota légszürő...120-as főfúvókával lett jó...
Elhagyott a mocim! Megevett egy gyürüt ami valószinüleg a forgattyus házbakerül!A másik gyürü még oké
de a hengerbeis belemart egy nagyon picit!Faxom már kivan épphogy lecseréltem a láncszettet most meg ez...!
hol tudnék rá venni jo áron hengerszettet?nem muszály h uj legyen!csak jo!Vagy furatni lehet?
Aprilia rs50, 1994-es AM5-blokk, 5-sebis, elöl az biztos 11-es lánckerék van hátul nem számoltam még :), 70 ccm-es henger, igy ezel a felálásal 85-90-a vége, de nagyon pörög szépen huz, csak sürün váltok nagyon, pilanatok alat elérem a végsebit, ezért gondoltam hogy lecserélem 14-esre a motor elbirná és akkor már mért ne legyen gyorsabb is.
Az rs-emen leszeretném cserélni az elsö lánckereket 11-esröl mongyuk 14-esre valaki tud segiteni honan tudok rendelni ? Italmondo kilöve nem szeretem a termékét és piszkosul drágák.
Tuji
de a hengerbeis belemart egy nagyon picit!Faxom már kivan épphogy lecseréltem a láncszettet most meg ez...!
hol tudnék rá venni jo áron hengerszettet?nem muszály h uj legyen!csak jo!Vagy furatni lehet?