üdv! segítség pls !
Rs 50 -met (99-05) széria . Full felújítottam. Bejárattam és azóta eltelt egy év és továbbra is gyenge , erőtlen . Henger hónolva lett , nem tudom , hogy ez hátrányos-e vagy nem. Simsonba több erő van kb. 1,2,3 jól megy , 4,5,6 -ba ki se pörög rendesen . 4 be pl. megáll 9 ezernél és ha berakom 5 be akkormeg esik vissza a fordulat.
Nem értem mi lehet , szinte minden ki lett cserélve rajta , már fúvókával is próbálokozok . Gyárilag 75 van benne , de 85 már nagy bele. Talán 80 as , de nem hinném , hogy ez lenne a gondja.
Tippeket tudnátok írni. Komolyan nem tudok vele mit csinálni , és ha ez lesz a nyáron akkor pff. Előre is köszi. csáo
A csapágy miatt nem fogja enni a váltóolajat, az biztosan jó, a csapágy előtt a főtengelyen van rgy O gyűrű, arra írtam, hogy érdemes cserélni, mert attól is ehet olajat, igaz kicsi az esélye, de az ördög nem alszik. Emlékeim szerint talán 16x1-es de ez nem biztos, ha szétkapod úgyis látni fogod mire gondoltam
Köszi Nemezis, akkor nem is akkora para. Már teljesen le voltam lombozódva, hogy totál szét kell borítani... Reménykedem, hogy a csapágy az még oké, és elég lesz ez a szimering csere.
Csak a kuplung felőli szimeringnél tud olajat felvenni, kuplungot, kiegyenlítő fogaskerekeit kell levenni, simán kifordítható a szimering, arra figyelj, hogy a főtengelyen van egy hüvely, azt zárja a szimering, na az alatt a főtengely csapágynál van egy O gyűrű, érdemes azt is cserélni hamár ott jársz
Köszi a választ! Esetleg annyit tudsz még segíteni, hogy muszáj széthúzni a blokkot, vagy elég csak a két oldalról lebontani a kuplungot, lendkereket? Bár lehet rájövök majd, amikor ott járok :)
Az bizony csak szimering lehet, vagy azt tudom még elképzelni, bár kicsi az esélye, a blokk öntvényen valami hajszálrepedés, vagy a két blokkfél illesztésénél valami apró rés. Helyedben én szimeringcserével kezdeném
ha a váltóolaj bejut az égéstérbe, az csak főtengely szimering hiba miatt lehet (AM6 berúgós blokk)? Egyébként megy rendesen, alapjárat is jó, csak füstöl, és ömlik a váltóolaj a kipufogócsonknál leállítás után... a víz már nem folyik bele, most volt vízpumpa felújítás.
Ha van egyéb tipp, szívesen fogadom, mielőtt szétszedem teljesen...
Nagyon nagyon sok olaj kell ahhoz, hogy az jelentősen megzavarja a motor műkszését.
Ilyen 3-5 % olaj kb mindegy ha rendesen el van keverve a benzinnel.
(modellmotorok 20-30 % olajjal működnek problémamentesen, és régen a levegős korszakban a versenymotorok is ilyen 1:15 meg hasonló olajozással mentek, szóval az önmagában nem jelenthet problémát. Az már més kérdés, hogy a nagy hőértékű gyertyát hamar tönkreteszi, ha sok olajjal sokat pöncögtetik hidegen alacsony fordulaoton vagy kis utakra használják csak.)
Nekem is 19-es van fent eddig szépen működött (50-es hengerrel). (Azóta fel lett fúrva + új dugó)
Most ott tartok, hogy felpörög terhelés nélkül (7000 fölé), viszont ha terhelés van akkor 7000-nél ledadog. Hagytam egy kicsit ezen a fordulaton és már néha kipörögte magát 10-11-ig. (de még mindig észlelhető dadogás alacsonyabb fordulaton) Kapott plusz olajat a tankba bejáratáshoz. A karbin eredetileg a levegőcsavar teljesen be volt csavarva, mos 1 és 3/4-et kifelé csavartam. Okozhatja ez a dadogást vagy csak a keverék miatt esetleg régi benzin miatt ?
Egyébkét tetszik a vas. Robogóm volt , eladtam, utána vettem meg, de a kis RS olyan motoros érzés.
Volt simsonom is :) Ahhoz képest most is jobb... :)(simoval egy gondom volt a fék... megvettem rá mindent zsir új alkatrészeket de úgy se fogott valami jól)
De hát mindig tökéletesre törekszek ha lehet.
Most ott tartok, hogy veszek egy 17.5 es karbit. Esetleg valakinek eladó? vagy csere a 19 esmre?
Rs 50 -met (99-05) széria . Full felújítottam. Bejárattam és azóta eltelt egy év és továbbra is gyenge , erőtlen . Henger hónolva lett , nem tudom , hogy ez hátrányos-e vagy nem. Simsonba több erő van kb. 1,2,3 jól megy , 4,5,6 -ba ki se pörög rendesen . 4 be pl. megáll 9 ezernél és ha berakom 5 be akkormeg esik vissza a fordulat.
Nem értem mi lehet , szinte minden ki lett cserélve rajta , már fúvókával is próbálokozok . Gyárilag 75 van benne , de 85 már nagy bele. Talán 80 as , de nem hinném , hogy ez lenne a gondja.
Tippeket tudnátok írni. Komolyan nem tudok vele mit csinálni , és ha ez lesz a nyáron akkor pff. Előre is köszi. csáo
ha a váltóolaj bejut az égéstérbe, az csak főtengely szimering hiba miatt lehet (AM6 berúgós blokk)? Egyébként megy rendesen, alapjárat is jó, csak füstöl, és ömlik a váltóolaj a kipufogócsonknál leállítás után... a víz már nem folyik bele, most volt vízpumpa felújítás.
Ha van egyéb tipp, szívesen fogadom, mielőtt szétszedem teljesen...
AGIP GEAR 10W-40 olajat tettem bele.
Köszi
ajanlatokat es kepeket markisa_17@yahoo.com cimre kerem
Ilyen 3-5 % olaj kb mindegy ha rendesen el van keverve a benzinnel.
(modellmotorok 20-30 % olajjal működnek problémamentesen, és régen a levegős korszakban a versenymotorok is ilyen 1:15 meg hasonló olajozással mentek, szóval az önmagában nem jelenthet problémát. Az már més kérdés, hogy a nagy hőértékű gyertyát hamar tönkreteszi, ha sok olajjal sokat pöncögtetik hidegen alacsony fordulaoton vagy kis utakra használják csak.)
Most ott tartok, hogy felpörög terhelés nélkül (7000 fölé), viszont ha terhelés van akkor 7000-nél ledadog. Hagytam egy kicsit ezen a fordulaton és már néha kipörögte magát 10-11-ig. (de még mindig észlelhető dadogás alacsonyabb fordulaton) Kapott plusz olajat a tankba bejáratáshoz. A karbin eredetileg a levegőcsavar teljesen be volt csavarva, mos 1 és 3/4-et kifelé csavartam. Okozhatja ez a dadogást vagy csak a keverék miatt esetleg régi benzin miatt ?
Csak,ahhoz már dukálna egy 70-es henger
Volt simsonom is :) Ahhoz képest most is jobb... :)(simoval egy gondom volt a fék... megvettem rá mindent zsir új alkatrészeket de úgy se fogott valami jól)
De hát mindig tökéletesre törekszek ha lehet.
Most ott tartok, hogy veszek egy 17.5 es karbit. Esetleg valakinek eladó? vagy csere a 19 esmre?