Magyarán hiába rakok be nagyobb wattszámú izzót, mivel annak nagyobb az ellenállása. Nem erre van méretezve a motor.
Már bánom az 55w-os izzókat, hogy beleraktam, mert kb semmivel sem látok többet, sőt... Vennem kell 35W-osakat.
1-1 példa a 1.kisebb ill 2. a nagyobb telj.-re:
pl:a fénysz.izzófoglalatnál keletkező lazulás,k.hiba miatti megégés--oxidálódás miatt megnő a körben az ell.!csökken az izzón átfolyó áram !-így a telj is! (sárgán pislákoló fényű fényszórók,mindenki látott már ilyet,-na az ettől van)
2.agyárihoz képest( pl:55w )minden átalakítás nélkül berakott 100-140W-os ,kisebb ell.-ú izzó megnövekedett áramigénye miatt,(amit általában a generátor simán biztosít)-szétolvadnak foglalatok,kábelek,biztik!
Talan érthetőbben fogalmazva:a rendelkezésre álló bevihető telj.(akku v. generátor) minél nagyobb ohm-os ellenállású terheléssel találkozik,(hagyományos v.halogén izzó, jelen esetben) ,annál nagyobb a fesz-esés,ezért kisebb áram tud rajta keresztül folyni,a telj pedig az áram és a fesz szozata:P=IxU AZ ELLENÁLLÁS :LÉNYEGÉBEN ÁRAMKORLÁTOZÓ HATÁSÚ -a kisebb ell értelemszerűen : ÁRAMNÖVELŐ!
Kérdésedben ott a válasz is,ami az ohm-törvényből is következik, nagyobb teljesítményt,csak nagyobb bevitt teljesítménnyel-pl:nagyobb fesz, vagy azonos fesz mellett, :nagyobb árammal--ez a kisebb ellenállású,vastagabb izzószálú,nagyobb WATT-számú izzóval lehetséges.Ha megnézel egy átlag 55W-ost,mellette egy 140W-ost, az utóbbi izzószála állat vastag,kb 3szorosa!
Szevasztok. Lenne egy olyan kérdésem, hogy az normális dolognak számít, ha megyek az RS-el mondjuk ötvennel, és a fordulatszámmérőm kb egy ezrest ugrál. Ha nem, akkor mi lehet a gond? Előre is köszi. Széles utat.
Azzal a megállapításoddal, hogy az izzószál vastagsága nő a teljesítményével ezzel vitatkoznék, mert akkor mitől izzik jobban mitől ad több fényt. Lehet ugyan több menetet tekerni az izzószálra, de alapvetően nőnie kell az ellenállásának ahhoz, hogy több fényt bocsásson ki. Vagy akkor annyival hosszab vagy nagyobb ellenállású huzalból készül?
Ezt a világítás átalakítást 2 éve csináltam meg,úgyhogy a gyár is megtudná tenni,de üzletileg nem éri meg nekik, : a plussz elektronika,a biztos indíthatóság miatt,a min.eggyel nagyobb akku,stb.A gyárihoz képest az előnyök miatt viszont természetesen lényegesen jobb, a generátor-rész pedig bírja ! még az AM5-ben is. Hagyományos izzószálas izzóknál az izzószálvastagság a teljesítménnyel arányos, és nem fordítva! Bár a lényeg nem a vastagság, hanem az izzón feltüntetett teljesítmény.
Idei szezon befejezve :( ! Beált az Rs , ráadásul a lenkerekem és lötyög , tehát főtengely csapágy , főtengelyszimering , tömítésszet , és ha már szétvan szedve dugó , gyűrű csere és ami hozzá van .. ! Kb. mennyibe fog ez kerülni ? Én ilyen 40 k-t számoltam.
Igazából nem is értem, hogy miért nem így oldották meg. Azt meg se kérdezem, hogy "és az újabbakat miért nem".
Elég sok nagyobb motoron úgy van ugye megoldva, hogy gyújtásra fordítod a kulcsot és már van is világítás.... hogy ne menjünk messzire RS 125 -ből az újabbak...
Ha vissza is tudja tölteni az akksit (amiben nem igazán hiszek és talán emiatt nem tudták megoldani), akkor meg lehet csinálni, de az akksi jóval gyengébb lesz szerintem. AM blokkon nem tudom, hogy milyen gyújtás álló rész van, mert ahogy elnézem képesmotort többféle van(?), vagy némelyik nem is AM -re való. Ha van időd, akkor egy próbát megér, legfeljebb csak az akksi nem fogja bírni.
Mi történik akkor, ha a szabályzott feszültségű áramkörre rakják az izzót? Jelesül akkor az egyenletes feszültségű akkumulátorra lehetne kötni a világítást. A gyújtást nem zavarja a terhelése szabályzott a generátornak esetleg kevéssé tölti fel az akksit.
Ha nagyobb terhelést teszel egy váltóáramú generátorra akkor túlmelegszik a tekercsen a huzal, átég a szigetelés a tekercsen blablabla.. vagy elég a tekercshuzal...
Ha kisebbet teszel váltóáramú generátorra, akkor felszökik a feszültség és kiégeti az izzót.. plusz mínusz 5W az úgy még reális.
Szóval az se világos, hogy miért 15W -os volt előtte abban a motorban.?!
Hát egy szálas izzónál maximum helyzetjelzőre kapcsolhattál. És akkor jogos a nagymértékű homály. Az enyémen két külön lámpa van a tompított és távolsági fénynek és még helyzetjelző is van.
A teljesítőképességénél nem lesz nagyobb a leadott teljesítmény, szerintem nem károsodhat. A műanyag alkatrészek sem kapnak lényegesen nagyobb hőterhelést, mert ha jól sejtem akkor tulajdonképpen az adott teljesítmény jobb hatásfokú felhasználásáról van szó. Több fény keletkezik azonos energia befektetés mellett. Vélhetőleg valamelyest túlfogyasztás lép fel. Mert a vékonyabb izzószálnak nagyobb az ellenállása. Persze ezt azért érdemes lenne körbeméregetni.
Jobban utánanéztem, igazad van. :D Vmelyik héten veszek bele 35w-os izzókat, addig meg próbálom hanyagolni a távolságit.
Lenne még 1 kérdésem. Ebben alapból 1 szálú izzó volt. Mikor tompítottra kapcsoltam akkor kisebb fesz volt az izzón, vagy hogy van ez megoldva?
Előbb át kellett volna nézni a manual -t ilyenkor. De most már mindegy. Ha 35W -ra kicseréled, még többet is láthatsz reflektorra kapcsolva. És szerintem nem is nagy pénz ahhoz képest, hogy mennyit kibír egy izzó.
Már bánom az 55w-os izzókat, hogy beleraktam, mert kb semmivel sem látok többet, sőt... Vennem kell 35W-osakat.
pl:a fénysz.izzófoglalatnál keletkező lazulás,k.hiba miatti megégés--oxidálódás miatt megnő a körben az ell.!csökken az izzón átfolyó áram !-így a telj is! (sárgán pislákoló fényű fényszórók,mindenki látott már ilyet,-na az ettől van)
2.agyárihoz képest( pl:55w )minden átalakítás nélkül berakott 100-140W-os ,kisebb ell.-ú izzó megnövekedett áramigénye miatt,(amit általában a generátor simán biztosít)-szétolvadnak foglalatok,kábelek,biztik!
Elég sok nagyobb motoron úgy van ugye megoldva, hogy gyújtásra fordítod a kulcsot és már van is világítás.... hogy ne menjünk messzire RS 125 -ből az újabbak...
Ha vissza is tudja tölteni az akksit (amiben nem igazán hiszek és talán emiatt nem tudták megoldani), akkor meg lehet csinálni, de az akksi jóval gyengébb lesz szerintem. AM blokkon nem tudom, hogy milyen gyújtás álló rész van, mert ahogy elnézem képesmotort többféle van(?), vagy némelyik nem is AM -re való. Ha van időd, akkor egy próbát megér, legfeljebb csak az akksi nem fogja bírni.
Ha nagyobb terhelést teszel egy váltóáramú generátorra akkor túlmelegszik a tekercsen a huzal, átég a szigetelés a tekercsen blablabla.. vagy elég a tekercshuzal...
Ha kisebbet teszel váltóáramú generátorra, akkor felszökik a feszültség és kiégeti az izzót.. plusz mínusz 5W az úgy még reális.
Szóval az se világos, hogy miért 15W -os volt előtte abban a motorban.?!
Lenne még 1 kérdésem. Ebben alapból 1 szálú izzó volt. Mikor tompítottra kapcsoltam akkor kisebb fesz volt az izzón, vagy hogy van ez megoldva?