Lehet hogy karburálási vagy kenési gond okozta.
Az én bejáratásomnál 300km körül már forgattam 8-9 körül néha a motort, persze nem hosszú távon. Szóval mindenképp nézz rá a karburálásra, nehogy így járj megint.
Mindenki tanuljon a hibámból!
nincs 1hete,hogy felujjítottam az rs-emet kb 300km-t mentem vele,szelíden nem forgatva. Ma mikor jöttem haza suliból megnéztem mit menne a gép és kb 90nél 10ezres fordulaton szépen meg is ragadt! Vártam,h hüljön kicsit és végül hazahozott ugyanúgy megy hangja sincs,nemtudom minek lett baja henger v dugónak. Senki ne forgassa a járatós motort 8ezerig mert úgy jártok mint én! oda az új vertex dugóm szerintem!
Azt nézd meg mit cseréltek újítottak fel rajta. Nagy teljesítményű motor gyorsan kopó alkatrészekkel. Ha semmit nem újítottak fel rajta, csak lelakták, akár 70K is lehet a teljes felújítás. És nem nagyon tudod kikerülni a dolgot. Szarrá kopva is 8,5 lóerőt lead de csak a dugattyú+felfúrás 17-20K. És nem érdemes gyártási selejt alkatrészekkel próbálkozni bele.
Ha az izzok nem egtek ki, akkor egy multimeterrel ellenorizheted, hogy eljut-e egyaltalan a 12V az izzokig. Ha egyikhez sem, es egyszerre szalltak el, akkor erdemes a kulcsos kapcsolo korul meregetni, mert lehet, hogy ott nem kapcsolja fel a villanyt. (Nem tudom a tied melyik evjarat, nekem legalabbis a kulccsal kell a vilagitast felkapcsolni.)
A mellekelt huzalozasi rajzon konnyen at lehet tekinteni, merre megy a delej az izzokhoz a szines kabeleken.
Menet közben elszállt az első világítáaom , és a hátsó is .. féklámpám van csak (mivel aksival megy ) . Szétszedtük , de mivel nem vagyunk szerelők sokmindent nemtudtunk csinálni . Szerelő meg pár hét mulva lesz csak.Vki ötlet ?
Üdv! Először is nézd meg a vázat,hogy sérült-e mert ha balesetes akkor már felejcsd is el,ha váz rendben blokknál ellenőrizd,hogy miután kerültél vele mennyire melegszik leállításnál hallasz-e vmien hangot 6-7ezres fordulat felett ciripelés ill más oda nem illő hangot :)
És persze megnézheted,hogy kipörög-e rendesen kb 9-10k
Üdv!
1olyan kérdésem lenne hogy 12/44 áttétellel 10ezres fordulaton 90körül gurul a mocim. végsebessége nemtudom mennyi lehet mert nem szeretem csutkázni és még nem is csutkáztam ki:)
Na szal,ha vennék előre 13as lánckerót v 14eset mennyit javítana a helyzeten? a motor gyári kipuff karbi. henger 50ccm vertex dugóval.
Gilardoni 2 Nicasilos henger 50 ccm kifogástalan állapotban és egy malossi szívócsonk eladó. A hengerbe egy alap dugattyú kell(40.3 mm). AM3456 motorokba, főleg RS50be ajánlom,de más ilyen blokkal szerelt mociba is jó, nem fojtott, nem kókányolt, garantált állapot.. Ár: 6000 Ft+posta, szivócsnonk1000 Ft.
Ha valakit érdekel jelezzen itt vagy a meszaroslaj@freemail.hu-m
köszi
A bővített kipunyíláshoz megcsináltam az égéstér átalakítást. Kúpos égésteret esztergáltam, mert azt könnyű előállítani. Most már megvan a megfelelő sűrítési viszony sokkal rugalmasabb és erősebb a motor kevésbé melegszik (legalábbis a gyertyáról eltünt a vörös szín), értelmezhető gyertya képe lett. Még sokal, de majd 900km környékén elkezdem állítgatni. Most 470km van benne. Igazából nem véletlenül csinálják a gyári cuccokat nehezen átalakíthatóra. Inkább vedd meg a tuning cuccot alapon. Ha betéttel pozicionáló stiftekkel méretes O gyűrűkkel csináltattam volna meg biztosan belekerült volna 20K-ba annyiból meg már majdnem kijön egy új hengerszett.
Meg van. Össz. km állásnál hosszan MODE gomb, gyújtásról le (közben tartani kell a MODE gombot folyamatosan), majd gyújtásra vissza és addig tartani a MODE gombot, míg el nem tűnik. Ennyi.
Azért meg kell válogatni hová viszi az ember a hengerét furatni. A Zichy utcában eszterga gépen smirglivel " hónolt " az ember. Elbeszélte az időt így aztán egy mérettel nagyobb lett a hengerem. Namost két szar dugattyúról volt szó nem volt érdekes. Bele akarsz rakni egy jó dugattyút már nem mindegy, hogy hengerfúró gépen és hónoló gépen alakhelyesre és megfelelő felület kialakítással készül a dolog vagy smirgliznek rajta egyet. Élettartamban nagyon nem mindegy. Ha olcsó dugattyút akarsz belerakni a motorodba legalább jó gyűrűvel tedd. A dugattyút lehet illeszteni, de a szar gyűrű az az is marad.
Igazat adok! Az világos,hogy a kisipari dolgok sosem olyanok mint a gyári. Viszont fele annyiba kerül. Ha lenne pénzem, tuti új hengerszettet vennék Átmeneti megoldásként esetleg gyári dugyattyú fúrt hengerrel. Ez egyébként egy vashenger. A fúrást annyira csak nem tudják elszarni! Vagy az nem jelent semmit, hogy ebből él?
Üdv!
üdv bocs h nem válaszoltam a henger jónak a látszik tehát nem huzagos és a dugó is jo reméljük!?..érdekelne a henger szoknya átmérő és a postaiut menne e.....?
szerintem a 75 köbcentis hengerhez ne öntess dugót az úgyse bírná semeddig sem az iylen kisipari cuccok nem a semmiér kerül egy rendes dugó 15-20ezer ftba ( top dr polini stb).
a régi motorkba tökéletes volt a kisaipari öntött dugó danuvia pannónia és társai.
ottvannak az ambika dugattyúi elvileg valami török gyártmány de nemcsak én tapasztaltam már mennyire silány a minősége nem egy galéria van fen a sportmotoron is róla nem egyezik a tömege az eredetivel hamar kopik törik.
szerintem ha hosszú távra tervezel inkább szánd rá a pénzt egy rendes dugóra de inkább vegyél használtan valami hengert eredeti cuccokkal és a msotanit meg add el ha annyira sérült.
meg persze ezeknél a motoroknál már úgyse tudnak olyan felületet honolni a henger falán mint a gyárba hamarabb fog kopni.
Sziasztok! Tegnap meghozta a szerelő a blokkot, szépen összeszerelve. Délután össze is raktam a motort,most az eredeti 50ccm hengerrel.Én indultam el Szegedről Pécsre, de Baján szétment az alsó tűgörgő, és a darabjai szétbarmolták a dugót és a henger falát. Sajnos elég gyengusz a 75-ös hengerhez képest. Most találtam Szegeden aki önt dugattyút, és fúr hengert is. Vele centíroztattam ki a főtengelyt. Gyűjtök egy kis pénzt és megcsináltatom vele a 75ccm-es hengert.
Üdv!
Az én bejáratásomnál 300km körül már forgattam 8-9 körül néha a motort, persze nem hosszú távon. Szóval mindenképp nézz rá a karburálásra, nehogy így járj megint.