Felraktam az oldalra egy virtuális teljesítmény összehasonlító képet. Ennek lényege, hogy ha nagyobb porlasztóval üzemelteted a gyári hengert kipufogót akkor alulra sokkal mondjuk 1Le vel erősebb lesz adott fordulatszámhoz képest. Ez akkora változás mintha 70-es hengert raktál volna fel. Alkatrész árban 50K, ha újak az alkatrészek. Ha veszel egy maxi kitet ami összehangolt tuning cuccok minden az árban szereléssel 250K. A kettő között annyi a különbség, hogy vagy egy nyomatékos, de kis végsebességű motorod lesz vagy egy kevéssé nyomatékos, de nagy végsebességű. Nyomatékos 90, vagy 100-105 jó gyorsulással, de sűrű kapcsolgatással és állandó fordulaton tartással.
Lepukkant állapotban mentem vele 90 - 95 -öt (kísérő autó órája szerint). Ezzel meg is lennék elégedve, mert csak Bp.-n használnám munkába gurulni. Viszont a gyorsulása borzalmas, a busz is le akart tolni mire felpörögtem (aztán már magasan tartva a fordulatot tudtam tartani a tempót).
Ahogy én látom ez egy öngerjesztő folyamat:
- kell egy nagyobb henger (100 kg mozgatásához erő)
- ehhez kell egy nagyobb karbi (fel kell tudni tölteni a hengert)
- ehhez kell egy másik rezonátor (ki is kell tudni öblíteni)
Ehhez jönnek a finomabb dolgok:
- nagyobb karbihoz az sem árt ha a szívótorok is illeszkedik (nagyobb)
- akkor már legyen a rendszerhez egy "jobban passzoló" szívómembrán is
- gyújtás, kihajtás, stb.
- stb.
Szerintem sosincs vége! Ezért is szeretem kihangsúlyozni, hogy nem tuningolni szeretném, csak a saját igényeimhez igazítani (optimalizálni).
Szóval, mivel te egy elismert szakember vagy, akinek a szavára sokan adnak (többek közt én is), ezért kíváncsi lennék, hogy te milyen módosításokat javasolnál a számomra?
Hát elvileg üresben igen, amikor hidegen beindítod és már járattad pár percet és akkor rohadtul füstöl akkor a megkopott a motor, nálam ez volt, de kiforgott akkor is csak nem annyira amennyire kéne.
háát nemtom.... De mindegyik fokozatban ezt csinálja...
Am ez lehet mondjuk a gyertyától is akár?
Mások azt mondják hogy a henger miatt van.. de am nincs is annyi ereje mint amennyi kéne... de attól még elvileg üresben kikéne pörögnie... nem? :O
Ezt kisebb fokozatban is csinálja, akkor sem pörög ki.Nálam ezt csinálja 5-be és 6-ba ilyenkor visszaraktam 3-ba és pirosba végig faszán ment, ez azért van mert nem kap elég benzint, ezt próbáld meg te is.
hello
valakit esetleg nem érdekel? 125 ösé volt, de szerintem jó lehet az 50 esre is. az Y idomok és a hátsó idom is megvan ugyan ilyenre festve. nem pálya idomok.
érd msn en: csaba0203@freemail.hu
Szia Zsolti18!
Majd kell, termeszetesen, de meg a mechanikai resznel tartok... mar kezdem kitalalni a design-t is, de a fenyezesig raer a matrica
Irni fogok...
teve007: Ne aggodj, folyamatosan megy a javitas, hetente 2x szedem szet meg rakom ossze. Most mar eljutott arra a szintre, hogy a meghirdetett arat is megeri.
Nyomatekrol: Az a pici, amit pluszba ad a nagyobb karbi, valoszinuleg pont eleg lesz nekem... ugyhogy keresek 19-21-es karbit meg az olajazo cuccot is. Ha van sportszuro is, az sem baj
Ha olcsóban akarod megoldani a dolgot akkor kiput ne vegyél. Mert ha kiput veszel akkor mindent meg kell tuningolni nagyobbra cserélni etc. Ha marad a gyári cső azzal, ha nem is gyorsan, de erőből fog menni a motor és minden maradhat az eredeti.
Üdv . Kérdezném,hogy tapasztaltatok e már olyat:van alapjárat,üresbe még ki pörög 8000ig de sebességbe 4000 és tarakírozik . Trafót már próbáltam meg gyertyát. Köszi
Nem mérvadó a nyomaték? Hát most éppen azzal szenvedek, hogy még mindig nem jött meg a membránszet, a kipufogót már megkapta. De mivel nem a széria porlasztóhoz lett tervezve így aztán tényleg huzatos a motor. Nem nagyon van közepe meg alja a tetejét jól viszi. A nagyobb porlasztó és membrán beszerelése után azért remélem mérvadó lesz a nyomaték.
Hali. Egy APRILIA RS 50 érdekelne. Lenne cserében egy kiváló (a szó szoros értelmében) állapotú Elefant 125 ösöm, és még fizetnék is rá. Írjatok ha benne lennétek. :)
teve007 hát hallod... :) Milyen kicsi ez a világ. Én is vettem egy Mitot még régebben, és előttem romáké volt, akik nem raktak bele olajat és megszorult. Raktak bele egy vas perselyt alumínium dugóval. Nálam 160 km/h-nál megszorult.... :S Hogy mire jó ez az igénytelenség... :(
Nem viccből mondom, jópárszor megszoptam a szar cuccokkal, tehát van alapja amit mondok... Ami gagyi, rossz minőségű ( legyen ez bármi) azt hagyd ott. Inkább spórolj, de vedd meg a lehető legjobb minőségű (jelen esetben) hengerszettet. Ha megveszed a gagyit az még kárt is csinál..... :)
én is csatlakoznék az elöttem szolóhoz, olcsó husnak hig a leve egy mitóval jártam meg én is fel lett furatva , 150 cc körülire vas perselyt kapott (a nikaszilos helyett, természetesen finom bejáratás után szépen ment a vas, kb 1000 km-ert és utána ugy beleragadt a dugó hogy már furatni se lehetett tovább, ezután megvettem a Pollini 160as hengert és az erösitett hajtókart természetesen nem kevés pénzért, és jó lett ment mint az ördög, és valszeg még ma is boldogan használják, ugyhogy ha tuning kell akkor gyüjtogess inkább a minőségi alkatrészekre, mert nagyobb kárt okoz a gagyi ha beszarik. üdv
Ezt kifejtenéd egy picit bővebben.
Lepukkant állapotban mentem vele 90 - 95 -öt (kísérő autó órája szerint). Ezzel meg is lennék elégedve, mert csak Bp.-n használnám munkába gurulni. Viszont a gyorsulása borzalmas, a busz is le akart tolni mire felpörögtem (aztán már magasan tartva a fordulatot tudtam tartani a tempót).
Ahogy én látom ez egy öngerjesztő folyamat:
- kell egy nagyobb henger (100 kg mozgatásához erő)
- ehhez kell egy nagyobb karbi (fel kell tudni tölteni a hengert)
- ehhez kell egy másik rezonátor (ki is kell tudni öblíteni)
Ehhez jönnek a finomabb dolgok:
- nagyobb karbihoz az sem árt ha a szívótorok is illeszkedik (nagyobb)
- akkor már legyen a rendszerhez egy "jobban passzoló" szívómembrán is
- gyújtás, kihajtás, stb.
- stb.
Szerintem sosincs vége! Ezért is szeretem kihangsúlyozni, hogy nem tuningolni szeretném, csak a saját igényeimhez igazítani (optimalizálni).
Szóval, mivel te egy elismert szakember vagy, akinek a szavára sokan adnak (többek közt én is), ezért kíváncsi lennék, hogy te milyen módosításokat javasolnál a számomra?
Természetesen mindenki véleményét meghallgatom!
Üdvözlettel:
Sgab
Köszönöm a válaszokat! Körbe néztem és egyenlőre DR (esetleg TOP) alkatrészekben gondolkozom.
Van valakinek tapasztalata (véleménye) ezekről a cuccokról:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd...
http://motoroswebaruhaz
.hu/spd...
http://motoroswebaruhaz.hu/spd...
Első körben ezeket használnám (természetesen a csapágy és szimering csere alap).
Üdv.
Am ez lehet mondjuk a gyertyától is akár?
Mások azt mondják hogy a henger miatt van.. de am nincs is annyi ereje mint amennyi kéne... de attól még elvileg üresben kikéne pörögnie... nem? :O
valakit esetleg nem érdekel? 125 ösé volt, de szerintem jó lehet az 50 esre is. az Y idomok és a hátsó idom is megvan ugyan ilyenre festve. nem pálya idomok.
érd msn en: csaba0203@freemail.hu
És énsem tudom miért lehet.. :S
Majd kell, termeszetesen, de meg a mechanikai resznel tartok... mar kezdem kitalalni a design-t is, de a fenyezesig raer a matrica
Irni fogok...
teve007: Ne aggodj, folyamatosan megy a javitas, hetente 2x szedem szet meg rakom ossze. Most mar eljutott arra a szintre, hogy a meghirdetett arat is megeri.
Nyomatekrol: Az a pici, amit pluszba ad a nagyobb karbi, valoszinuleg pont eleg lesz nekem... ugyhogy keresek 19-21-es karbit meg az olajazo cuccot is. Ha van sportszuro is, az sem baj
Akkor nem kellenek matricák?
Nem viccből mondom, jópárszor megszoptam a szar cuccokkal, tehát van alapja amit mondok... Ami gagyi, rossz minőségű ( legyen ez bármi) azt hagyd ott. Inkább spórolj, de vedd meg a lehető legjobb minőségű (jelen esetben) hengerszettet. Ha megveszed a gagyit az még kárt is csinál..... :)
orozoli2002@yahoo.com
30-435-1769