Az adalékolásban lehet nyilván más. De nem biztos, hogy azokkal az adalékokkal mi 'előrébb' vagyunk. Nincs extrém teljesítmény és hosszú csereperiódus egy kis 2t motornál.
Szerintem az a motorolaj, ami egy 100-200 lóerős 4t motor váltóját és kupplungját kiszolgálja, egy töredék teljesítményű kis köbcentis 2t esetében is jó kell legyen. Vagy rosszul gondolom?
A váltó- és differenciálmű olajokat a motorolajoktól eltérően SAE 75W-80, 75W-90, 80W-90, stb. viszkozitásokkal jelölik. Ezek valójában nem ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak más skála szerint vannak számozva, a motorolajjal való összetévesztésük elkerülése végett, így numerikusan nem is összevethetőek.
Az adatlapokon, amit belinkeltem korábban, látszik, hogy a 75w90 és a 10W40 olajok viszkozitása teljesen megegyezik. Eltérések a gyártók között vannak ill abból adódik, hogy pl a SAE 40 viszkozitás egy -tól-ig értéket definiál.
A kis mérték az értelmezhetetlen, mert a 40 és 90 közötti különbség az " kicsi?!?!" de mihez képest? Pedig mindkettő viszkozitás! Én úgy vettem észre, hogy utcai használatra az az olaj felel meg amelyik a mechanikai zajokat is megszünteti és a napi szinten első elindulásnál nem okoz galibát a kuplungolási nehézséggel. Ezt a 75W-90 tudja. Amit lecseréltem olajat azzal szólt a kuplung kosaram. Verseny célra én is beleraknám a vékonyabb olajat, csak a kerékre jutó teljesítmény számít alapon! Na igen de én melóba járni vettem a vasat még ha meg is tuningolom. Vélhetően több km-t fut majd ezzel a váltó.
Nem tudom hol láttad a 10w 40-et. A gyári könyve 75w90-es váltó olajat ír. Úgy vélem kell is bele a sűrű olaj mert elég rémes mennyiségű fémreszeléket láttam a lecserélt olajomban. Szóval nem egy japán minőség.
Hello GHOST !
Ajánlottam a motorodat egy munkatársamnak ,tetszik neki, keresni fog majd telefonon, Mórról,-mondjuk nem kis táv-,de mondtam neki, hogy tuti a gép, többet is megérne, nem véletlenül fix áras.Remélem sikerül az üzlet,és akkor én is meggusztálhatnám a szépséget közelről is. Nem semmi lenne két EXTREMA parkolna a cég udvarán...
Hello!
Eladó lett motorom: http://www.kepesmotor.hu/april...
Leírás: Nagyobbra váltás miatt eladó lett motorom. Vízhűtéses, 6 sebességes váltóval. Ami a motorban található:
-80-as TOP henger új dugattyúval
-tuning főtengely
-Dellorto karburátor
-Polini szívócsonk
-sportlégszűrő
-sport kipufogó rendszer
A motorja nagyon erős jó gyorsulással és végre is 120km/h felett megy. Esztétikailag vannak rajta hibák, karcolás, horzsolás. A fényezés még gyári és törve vagy repedve sosem volt. Minden visszajelző jól működik. Csak full szintetikus olajjal volt használva.Mivel eredetileg 50-es volt ezért gond nélkül használható 50-esként.
Csere csak rendszámos 125-ös gyorsasági motorra érdekel. Az ár alkuképes. Érdeklődni e-mailban: nagy122@freemail.hu
És telefonon bármikor!
Irányár:199.000 Ft
most vettem motort (rs) aztán szeretném lecserélni a blokkban az olajat. olvastam hogy 10w-40re kéne, gondoltam flancolok egy kicsit vennék hozzá repsol olajat. de abból van mindenféle moto rider, moto town meg ilyen szarságok. mindegy milyet választok bele csak 10w-40 legyen?
A túl jó olajtól a puklung megcsúszik, meggyőződésem, hogy a 2t váltóolaj kevésbé/máshogy adalékolt cucc.
Mi pl a racesimsonba a legolcsóbb tuskó gazdaságos löttyöt toljuk, az már elég szar, hogy pont jó legyen:)
A 80w kontra 80w90 hibába 10 ből 9 motoros belesesik.