Ha,már szóba került a gyertya ki milyet használ?
Elég nehezen indul a kis Rs-m hidegen & melegen is
sztem megérett egy gyertyacserére.
(Most NGK 9-es van benne ezzel vettem)
Ja! Ehhez képest a dragszteresek is kuplungolnak, pedig ott létkérdés a gyors váltás. A kuplungon spórolsz a váltón dőzsölsz. Szerintem ha már valaminek feküdnie kell akkor inkább a kuplung, mert olcsóbb és könnyebb szerelni.
Azt kérdeztem, hogy mi van akkor, ha a szürke a minta szerű? Azért eléggé különböző motorokról beszélünk és az adott esetre nem biztos, hogy az általános elgondolás megfelelő. A gyertyád az jól néz ki.
Én olvastam néhány helyen, hogy kuplung nélkül is lehet váltani. Én inkább húzom azt a kuplungot, inkább a váltót kímélem. Léptető villa csere, vagy legömbölyödött kapcsolóköröm nagyobb fejfájást okoz. Talán még anyagilag is.
Eleinte folyamatosan behúzott kuplungal váltottam vissza, majd később jöttem rá, hogy nem úgy kéne. Azóta mindig kiengedem minden visszaváltásnál, vagy legalább is minden második visszaváltásnál biztos.
Na és akkor azt mondja meg valaki, hogy fölfele váltásnál simán megy kuplung nélkül pillanatra visszaeresztett gázzal. Egyik ismerős azt mondta, hogy a kuplung kímélése érdekébe így kellene váltani. Szerintetek?
Akkor folyamatosan behúzott kuplunggal váltogatsz vissza? Mert minden visszaváltásnál ki kéne engedni, hogy a tengelyek jobban forogjanak a könnyebb összekapcsolódás érdekében. Persze némi szerencsével behúzott kuplunggal is vissza lehet váltani. A tuti mégis a kiengedős módszer, ezzel azt a kevés motorfék hatást is ki lehet használni amit egy kétütemű nyújt.
A kolléga vélhetőleg be tud állítani egy porlasztót, de nem pont így kell. Amit az idézetben leír egyébként a széria porlasztóra nem használható mert nincs rajta alapjárati keverék állító csavar. A súbertűvel a gyorsítását állítjuk a motornak, ha tehát tetejére sokat vagy keveset kap akkor fúvókával kell utána menni. Alapjáratnál az adott fordulatszámhoz állítjuk a keveréket, de tényleg úgy ahogy leírja, tehát kicsit dúsabbra a legjobban pörgősnél. Ehhez ugye előbb fordulatszám állítás, hogy legyen alapja a keverék állításnak majd keverék állítás. Addig ismételve amíg jó nem lesz.
Én ha hatodikból szedem vissza egyesbe, akkor már 3. ban megakad. Ki kell engednem egy pillanatra a kuplungot, aztán akkor gangolhatok tovább. Ilyesmi van nálad is?
A Hebónak van 19-21-es porlasztóhoz ajánlott membrán, szívócsonk, membrán betét szetje. Ez egyébként Hebo Frog membránt tartalmaz. Árban annyi mint a Malossiból csak a jobb membrán, de ez kisebb szögű és szerintem jobb is lehet. A henger átalakított széria lesz, felömlő alacsonyabb pár tizeddel kipu magasabb pár milliméterrel. Blair kiputervezővel tervezett, de tuning szoftverrel optimalizált kipufogója lesz egy kamrás endúró hangtompítóval. A porlasztó 19-es dello. nyomatékos szívó tölcsérrel. Hengerfej gyári, de beállított sűrítési viszonnyal és présmagassággal. Vélhetőleg a henger tömítő felületeiből esztergálni kell a megfelelő méretek eléréséhez. Teljesítmény valahol a 13-14Le között. 11000-es max teljesítmény fordulatszámmal. A diagram úgy indul mint a széria, de sokkal használhatóbb tetejével.
De mi van akkor, ha a mintaszerű az szürke? Az enyém sokat eszik, de kell neki vagy 8Km, hogy rendesen kiforogjon. Mondjuk még nem szedtem szét megnézni a beállítását, de vélhetőleg már nem is fogom mert lassan megjönnek a tuning alkatrészek.
van egy gyári Aprilia, bontatlan csomagolású hátsó lánckerekem fél-lengőkaros Rs-hez
elkelt a motor és a lánckerék megmaradt. 18ezer ft-ért vettem, kinek mennyit érne meg ?
nem feltétlen kellene új nekem. amugy megvan rendelve ettől a cégtől 2hónapja,3szor hívtam fel őket,3x hitegettek hogy majd ekkor hívj biztos meglesz addig biztos meglesz...
Ezt nézzétek meg!