Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem kell a mártírkodás és a színpadiasság te kezdted!
én kérek elnézést....
Valamennyi buggyan ki a cső végén ,de nem úgy ahogy elképzelitek nem spriccel sugárba ,de igazából nem is értem miért vitatkozom mikor annyi volt a kérdés hogy 70-80 ccm hengerhez elég-e a gyári olajpumpa és igen elég!Ez a gyakorlatban is bizonyított TÉNY!A többi tök lényegtelen!Egyébként itt látszik közelről még nem is láttál RS olajpumpát és főleg nem is szétszedve ,de ha még is az sem érdekel és itt befejeztem!Elég ha én (és az a jópár elégedett kuncsaft) tudom mi jó a motoroknak tuning szempontból és egyáltalán.A TÉMÁT BEFEJEZTEM!
nem, azért tettem idézőjelbe, hanem mert bötü szerint ezt írtad.

viszont akkor nem értem:

1:a pumpa fogaskerék szivattyú(szerü) ?
igen
2:az olajtartály magasabban van?
lényegtelen de igen

És azt mondod, vákuum nélkül nem jön belőle semmi?

Ezt a fordulatot határozottan nem értem, hisz mindkét ok már önmagában is elegendő lenne a kifolyásra.

ha ez így lenne ahogy álytod, hogy a pumpa mindössze azt akadályozza meg, hogy a vákuum akármennyit is kiszívhasson, akkor nem lenne szükség semmilyen mewchanikus hajtásra meg hókuszpókuszra, tökre elég lenne egy a gázkar által működtetett szelep.

Szóval, valmelyik állításod vagy nem stimmel, vagy nem értem:)
Tudom miért emelted ki a szöveget.Mert azt írtam a nyomás állandó legyen.Nos ezt úgy értettem ,hogy a cső ne fogyjon ki és teljes átmérőben legyen jelen az olaj a csőben.Bizonyíték!A karbiról húzd le az olaj csövet és agyál padlógázt a motornak (járó motornál) nem sok minden fog kijönni belőle de ha teszel olajat a csőbe a bovdent viszont lekötöd majd elindítod a motort kifog fogyni az olaj!Ez nem a szakmai magyarázat hanem a tények!
Nem tudom neked milyen olajpumpád van de ha a gyári akkor sokat nem tudsz állattani rajta (olajmenyiséget nem!) 1 a lényeg a bovdent úgy állítsd be hogy ha csutkó gázt adsz akkor az olajpumpa is kopra menyen.Nem csak én használom tuning motorral az olajadagolóm és semmi gondja egyikünknek sem!
Ja és ha hengerem lesz....esetleg!
Nem fogom magamnak azt a szégyent emgengedni h egy apriliába keveréket öntsek meg kutyuljam itthon h 1:40 vagy akármi...inkább nem lesz semmi henger tuning semmi de nem fogok egy ilyen motorba ezzel szarakodni...lehet h sznobnak tűnök de akkor sem
persze, pont ezért kezdtem(volna) erről eszmecserét valakivel aki nyiván látott már motorrt 100 méternél közelebbről.

Gedeon azt írta, hogy pumpa "csak egy átemelőszivattyú" ezt érdekesnek találtam, gondoltam beszéljük meg.
Nem sikerült, sajnálom.
Hali!

Nekem tetszik a gép így ezzel az áttétellel de azért 5.-ben alacsonyabb fordulaton megérzi pl: 5.-be 40-50km/h ról azért már nehezebben veszi fel a fordulatot...de szerintem nálad a 80-assal nem lenne semmi gond :D hát hogy a karbimba mekkora fuvóka van ez most jó kérdés...nem emlékszem rá, 12-44 áttétellel mentem 5.-be 10 ezres fordulaton 98-100-at most a 15-43 áttétellel 4.-be 10 ezres fordulaton megyek 108-at pontosan nemtudom mi a vége mert ezekben a hidegekben annyira nem motoroztam
Én csak annyit akarok hozzászólni ehez az olajpumpa témához....hogy unokatesómnak SR-je van 2008 as!
Neki 70 es malossi sportkipu másik varió másik fúvókasor stb meg anyám kínnya van benne..lényeg a lényegben 70 es öntötvas malossi sporthenger!
Aszalósék raktán neki össze és járatásnál sem kellett neki a benzinbe olajat kutyulni csak rángatni kellett neki a gázt h több alajat kapjon és nem egyenletesen menni! Mivel ugye már nem járatós ( kb 4000 km van a hengerben ) még sincs semmi baja! És úgy tudom h neki állítottak az olajpumpáján vagy valamijén mert tuti több alajat kap! Akkor ezek szerint valami állítási lehetőségnek lenni kell rajta....nem?! Nemhiszem h ennek a hengernek elég a gyári mennyiségű olajszállítás.
Én erre akarok fényt deríteni h akkor lehet e szabályozni az olaj mennyiségét h többet kapjon a motor vagy kevesebbet...szóval h állítható-e akkor a mi RS-einken!
Ahogyan te mondanád egy favicc, amit nem vettél poénra (lásd. "nemzésképtelen"). Csak szócsatáztunk. Ennyi. Én mind a kettőtöket jó szakembernek tartom, mindenkinek megvan a maga tapasztalata, a maga mozgásterületén belül (RS, Simo stb.)
egyik motyó sem az én mumkám.
én úgy kezdetm, hogy beszélgetünk, te váltálottál indignálódott hangnemre.
Nem kell a lejáratós szöveg és különben sem veled beszélgettem.Mielőtt beleszólnál a dolgokba légyszíves nézzél utána.Nem vagyok király nem vagyok mindentudó nem vagyok tévedhetetlen és lehet csak 27 éves vagyok és igen én nemeréztem késztetést ,hogy kitegyem a bizonyítványom és a vizsgadarabom képét az oldalamra főleg az előző motorjaim képét ,de értek amihez értek és emelet kiállok!
Egyébként nekem sincs bekötve az olajpumpám, így vettem a motort. Ahhoz, hogy újra bekössem (át kellene nézni, hogy használható e, na és persze kellene egy bovden elosztóval). Szerintem így hagyom, az olajtartájra rákötök egy csapot, aztán mikor tankolok, leengedem a szükséges olajmennyiséget, aztán bekeverem. Az olajpumpa hibájából eredő károkat elkerülve.

Ha olcsón felújítható, avagy bszerelhető, lehet visszakötöm...
feleslegesen élcelődsz, én alacsony nyomású szivattyút írtam.
egy szakembertől többet vártam volna olcsó csúsztatásnál.
Bejáratásnál jó ha fent van az utánégető mert 20000 fordulat alatt beáll,de így a nyomatékos tartományban tartja ami nagyon jó a friss hengernek.
Benzin helyett kerozin, 2T olaj helyet sertészsír, mert annak jobb a kenése, járatós motornál ez előny.
Sőt a 80ccm és az olajpumpa hatalmas nyomása miatt már első kerék és teló sem kell mert úgy is csak hátsó keréken megy.
Lehet már tank sem kell... minek.. már 80-as a motor...
én hallgatok a nálam nyilvánvalóan tapasztaltabbakra, ha Szabó Péterbá azt mondja, hogy a kupában is pumpával mentek, akkor elhiszem.
Az okosok úgy is nemsokára beleszólnak ,hogy nem kell az bele!Az olajpumpa meg min 10 bárral nyomja szerencsétlen karbinak az olajat.
Persze, hogy kell bele. Logikus, ha csak egyszerűen is, de átgondolja az ember.
Üdv Villszer!

Először is üdvözlet az RS 50 topic-ban, remélem nem csak új, hanem aktív tagja leszel a virtuális bandának! Jah, és sok sikert kívánok az RS felújításához, nem fogod megbánni.

A Motoforce véleményem szerint egy igen jó minőségű és teljesítményű tuning cucc, de nem csak ezen érvek szólnak mellette, hanem a kedvező ár/érték arány. Aprilia RS vonatkozásában nincs róla tapasztalatom (ezelőtt, mint kezdő, aztán haladó motoros, benne voltam a robogó-tuning "szakmában", innen ragadt rám némi tapasztalat), viszont haverom robogójában szinte csak Motoforce alkatrészek vannak (alu hengerszett, erősített verseny-főtengely...) és már összerakás előtt is látszott, hogy minőségi. Miután összeállt a motor, csak be kellett hangolni (igaz, haver a mai napig lusta rá). Mindenesetre harapós a gép. Előző motormban nem Polini EVO, hanem Polini Sport 70 ccm-es öntöttvas henger volt, na apám, én ilyen harapós robogóval azóta se mentem (persze más alkatrész is hozzájárult, pl. Polini karbon membránház, Mikuni karbi, Arrow kipu).

Konklúzió: A Motoforce olcsó és erős, a Polini drága és erős. Természetesen mindez sok mindentől függ. Véleményem szerint a Polini, akkor is Polini (nekem erről van a legpozitívabb tapasztalatom, lehet, amiért csak haverom lusta hangolni, passzolok)!

UI.: 93-as RS 50? Tudomásom szerint 94-től gyártották... Lehet a tied valami első szériás kivitel.
Ilyen időben én is inkább kocsikázok Első hóban mi is szarakodtunk...mert mié' ne?! (mellékúton)
Cordoba műszerfalon is villogott vmi meg ha jobban ment a segge vmi sípolt is
Ezért jó a motor...hagy ússzon az legalább kussba van
A termosztát témában,bár autóvill.szer a szakmám , valami talán ragadt rám, ha sok nem is ,,a koszon kívül a szerelőktől is ,az együtt lehúzott 25 évben. Szóval a legutóbbi termosztát hozzászólásban Gedeon véleményét osztom, hogy kell bele,ha jó ,valamint ne legyen eldugulva a közel 4mm-es megkerülő furata, ami elég nagy egy ilyen kicsi rendszerben , ami nem engedi a túl hirtelen kezdeti felhevülést,és a hűtőböl sem tök hideg víz éri a hengert ,amikor atermosztát nyitni kezd. Nagyobb hőtermelésű 75-80-as hengernél főleg , és, lehet ,hogy érdemes lenne ilyenkor a vízszivattyú szívóoldali folytásán csökkenteni?! Vélemények? A 12 es átmérőt 7-re szűkíti,legalábbis az enyémen így van.