Matematikailag és fizikailag részben igazad van.Itt is magasabban van az olaj.Az rsnél alapjáraton ha az adagoló bovdent nézzük alaphelyzetben van a kar vagy is ha gázt húzunk csak annyit szabályozunk ,hogy nagyobb átmérőben tud jönni az olaj a fordulatszám nyilván nő mivel a motor hajtja.Az olaj cső átmérője rendszerint 3-as a karbihoz a csatlakozása viszont 1,5.A karburátorban a szívó nyílása az olajnak állandó az nem növekszik gáz adásnál.Vagy is az olajpumpa feladata annyi hogy a csőből ne tudja kiszippantani a karbi az oilt a nyomás állandó legyen.Mivel a karburátorban nem növekszik az átmérő így az olaj menyisége állandó a beszívott benzinhez képest.Ha gyorsul a benzin áramlása a gázadás miatt ezáltal az olaj adagolás is gyorsabb mivel jobban szív a henger de a pillanatnyi mennyiség nem.Igen igen tudom ha gázt húzok akkor nő a benzin mennyiség mivel mozdul a súber tű mivel tű ügye vékonyodik.Na ezért van az hogy alapjáraton csak töredék átmérőben enged a pumpa.A másik tény alapjáraton a külön keveréses mocik jobban füstölnek mint menet közben ez azért van mert az olajmenyiség a teljes fordulathoz van állítva gyárilag.A mi olajpumpánk egyébként sima fogaskerék szivattyú.Még valami ha tuningolok egy 4 ütemű gépet növelem a fordulatot ás a henger űr tartalmat akkor egy erősebb és nagyobb olajpumpát kell vennem mert pl a hidrotőkék előbb kiürülnének vagy az olajlehúzó gyűrűm besülne mert kevesebb olaj jut a hengerekbe mivel nagyobbak lettek az olajpumpám pedig változatlanul maradt az?Mindegy egyébként nem vitázni akarok csak a saját véleményem mondtam el és tapasztalatom mivel én évek óta használom a mocim ugyan azzal az olajpumpával és az 50,5 mm hengeremmel (kb 80 ccm) és a mai napig semmi baja.Pont most a télen vettem le tömöntéseket cseréltem és elraktam télire 6000 km már benne van a fúrás óta és ha jól megnézi az ember és elmossa halványan még mindig látszanak a hornyolások.
Biztos vagy ebben, hogy "csak egy átemelőszivattyú és az olajkeverés mennnyisége ugyan úgynő ahogy a szívóerő"?
Ha így lenne, nem kellene smmilyen olajpumpa, elég volna gravitációsan a karbiba juttatni a cuccot, majd a vákuum elintézi a mennyiséget.
Cakhogy nem így van.
Yalójában az olajpumpáig rendszerint tényleg gravitációsan jut az olaj(rendszerint az olajtank magasabban van mint a pumpa)innen azonban már nem úgy megy szerintem, ahogy mondod.
Az olajpumpa, egy változó szállítású alacsony nyomású szivattyú, ebből fakadóan a szállítását nyilván lineárisan befolyásolja a fordulatszámváltozás mechanikusan, és non lineárisan a gázállás szabályozza, és ugye jól is van ez így, mivel a gázállással nem ineárisan változik a fordulatszám(kis fordulat, nagy gázállás pl gyorsításkor)
Tehát, a pumpa szállytása- a gázszabályzó miatt- valamelyest alkalmazkodik a motor üzemi körülményeihez.
Ergó, a pumpa szállítása a nem mindíg egyenesen arányos a vákuumal vagy a légnyeléssel.
Továbbá, ha jól emlékszem, valami környezetvédelmi előírásban mintha szereplne, hogy a pumpa nem keverhet 1/33 nál vastagabb keveréket.
Persze, mindebbőlnem következik az, hogy a nagyobb hengernek nem lenne elegendő a pumpa gyári szállítása:)
Teljesen mindegy mekkora a hengered.Az olajpumpa csak egy átemelő szívagyú az olajkeverés menyisége ugyan úgy nő ahogy a szívó erő!Nekem 50.5 mm hengerem van régóta nem bántottam semmit a pumpán és a mai napig csodálatos a hengerem.
A szerelődnek tudnia kéne hogy tökmindegy ,hogy tuning henger vagy nem a termosztát akkor is csak akkor nyit ha eléri a hőfokot és addig van nyitva amíg kell!Persze hogy van értelme!
apropó. nincs valakinek elfekvőben az rs-emhez az a kis farok idomja? érdekelne jó áron. Kitaláltam egy új desig-et de nem akarom a mostani idomomat elcseszni miatta.
Tavaszt akarok!
Süssön a nap, csicseregjenek a madarak, a réten nyíljon a tulipán, emellett a rét melett van egy fekete aszfaltcsík, azon pedig bőgjenek fel a 2T rs-ek.Csattogjon a váltó toljon szépen a 80as pollini és szívjon a 20as mikuni!
Bocsi csak már kezdek begolyósodni!:D
Ha lényegileg legalább kapisgálnád miről beszélgettünk Gedeonnal, akkor értenéd miért másoltam ki, és miért van utána hümmögés.