Főtengelyt felső holtpontra, balance tengelyt pedig alsóra, a jeleket összeforgatod, hogy tengelyvonalba is essenek, nem bonyolult. Kuplungról a nagy anyát úgy tudod leszedni, hogy berakod 6.ba a motort, valaki megfékezi hátsó fékkel, te meg lazítod, nem fog könnyen lejönni, de nyugi nem fordított menetes.
Ez valóban így van, de ha magadnak kevered 1:25-1:30ba eleve "több" ideig marad a henger falán, valamint a forgattyúsházba olaj, főleg ha használják középtartományba is, mivel a pumpa ilyenkor jelentősen kevesebbet adagolna. De nézd meg akármelyik speciál 125öt, mondjuk yamaha tz, honda rs, aprilia rsw, ezek se pumpával mennek, de viszont mindig nyélen, és nem kevés motorfékkel pályán, elf olajjal. Nyilván ott muszáj a motorfék, de utcán lehet hanyagolni.
Igen trakee akkor jól tudom, én is erre gondoltam Köszi. Esetleg azt is tudod hogy lehet ezt beállítani? a kuplungot is le kell szedni? Tudsz erre valami jó megoldást mármint hogy ne csináljak vmi bajt? Nehéz leszedni a kuplungot?
A dugatytú valamelyik holtpontján. Nem emlékszem melyiken. Ellenben a súlynak a dugattyúval "szemben" kell állnia. Tehát ha a súly alsó holtponton, akkor a dugattyú felsőn!
Igen. De jobban jársz, veszel rá valami méretben stimmelő csövet motorosboltba, vagy csináltatsz goodridge fém fékcsövet. A bontott cuccok ma már közel 20 évesek. Ezért egy fékcsőnél ez gond lehet. ETZ első fékcsövét is érdemes esetleg emgnézni. Szerintem jó rá,c sak hosszú. Ha így van, akkor olyan úton kell elvinni, ne legyen baj. És újonan olcsó.
A főtengelynek és a kiegyenlítő tengelynek a jelölésének egybe kell esni ugye. Amik egy egy fekete fogaskeréken láthatók. Jól tudom?
Ez pedig a dugattyú felső holtpontjában kéne hogy így legyen?
Amúgy az olajról. Én Pannóniázom is, ott a gyári előírás 1:25. Nyilván már jobb olajak vannak, 1:33-al kezdtem, most Elf full szintetikus olajjal 1:40-nél sűrűbb a cél. De volt megragadás. Csak ez Pannóniánál nem vészes, kihűl, és elindul, szét se kell szedni. Illetve ami kényes nála nagyon, hogy a hajtókar felső szeme siklócsapágyas. Hja, és ezzel az Elffel alig füstöl, még 1:33-as keveréknél se.
Bontsuk ketté. Letört egy daraba dugattyúból? Az nem olajhiány!
Ha olajhiányod volt, akkor olyana dugattyúszoknya, mintha egy macska végigkarmolászta volna! Jó mély akár 1 mm -es hosszanti csíkok alakulnak ki ilyenkor. Persze a hengeren is!
Amúgy én 1:33 ba keverném. Esetleg 1:40. A gyári pumpa átlag 1:45-öt ad, de ez lehet akár 1:33 is teligázon. Márpedig ha keverékkel emgy, akkor a legdurvábbra kell gondolni. Nyilván elmehet akár 1:50-el, sőt hígabbal is, de ott benne van, hogy 35 fokba, 5 km nyélgáz után beáll a hátulja.
Sziasztok! Csak gondoltam hozzászólnék egy témához ha nem para.
Észrevettem hogy itt mindenki magának keveri az üzemanyag-olaj keveréket. Ám én ezt még anno iskolában tanultam, hogy a külön olajzás nem véletlenül van. normál használatban igen, van kenése az üzemanyagnak, de mi történik motorfék esetén? a schuber, valamint a schubertű bezár, nincs benzin, nincs olaj. De a külön olajzó csöve a schuber és a henger között található, ahol ebben a motor fázisban megnő a vákuum, a motor meg ott szív ahol tud, így szívja az olajat, hoszen az olaj pumpa egy irányba engedi az olajat a motor felé, nem csak nyomni tud, hanem a motor ha szív, akkor is átengedi. Tehát külön olajjal mindíg van olaj, ha magatoknak keveritek, akkor motorféken szárazon fut a dugó a henger falán. Lényegében a simson meg az MZ bírja ezt, de egy nagy fordulatszámú motor, már nem biztos....
Ez pedig a dugattyú felső holtpontjában kéne hogy így legyen?
Amúgy az olajról. Én Pannóniázom is, ott a gyári előírás 1:25. Nyilván már jobb olajak vannak, 1:33-al kezdtem, most Elf full szintetikus olajjal 1:40-nél sűrűbb a cél. De volt megragadás. Csak ez Pannóniánál nem vészes, kihűl, és elindul, szét se kell szedni. Illetve ami kényes nála nagyon, hogy a hajtókar felső szeme siklócsapágyas. Hja, és ezzel az Elffel alig füstöl, még 1:33-as keveréknél se.
Van itt valaki hozzáértő szerelő?
SOS
Ha olajhiányod volt, akkor olyana dugattyúszoknya, mintha egy macska végigkarmolászta volna! Jó mély akár 1 mm -es hosszanti csíkok alakulnak ki ilyenkor. Persze a hengeren is!
Amúgy én 1:33 ba keverném. Esetleg 1:40. A gyári pumpa átlag 1:45-öt ad, de ez lehet akár 1:33 is teligázon. Márpedig ha keverékkel emgy, akkor a legdurvábbra kell gondolni. Nyilván elmehet akár 1:50-el, sőt hígabbal is, de ott benne van, hogy 35 fokba, 5 km nyélgáz után beáll a hátulja.
Észrevettem hogy itt mindenki magának keveri az üzemanyag-olaj keveréket. Ám én ezt még anno iskolában tanultam, hogy a külön olajzás nem véletlenül van. normál használatban igen, van kenése az üzemanyagnak, de mi történik motorfék esetén? a schuber, valamint a schubertű bezár, nincs benzin, nincs olaj. De a külön olajzó csöve a schuber és a henger között található, ahol ebben a motor fázisban megnő a vákuum, a motor meg ott szív ahol tud, így szívja az olajat, hoszen az olaj pumpa egy irányba engedi az olajat a motor felé, nem csak nyomni tud, hanem a motor ha szív, akkor is átengedi. Tehát külön olajjal mindíg van olaj, ha magatoknak keveritek, akkor motorféken szárazon fut a dugó a henger falán. Lényegében a simson meg az MZ bírja ezt, de egy nagy fordulatszámú motor, már nem biztos....
Olyan a formája mint az enyémnek? (am az enyémben RV blokk van)
Előre is köszönök mindent!
Üdv!
Azt hiszem AF1 125 fékvezetéket keresek hátra ha van valakinek eladó, kérem keressen.
hdavid@vnet.hu
Nem vagyok biztos benne, hogy af1, kérlek erősítsetek meg a kép alapján.