sziasztok.már tegnap este is kérdeztem mért nem pörgeti ki 11000-et a motor.nincs pover szelep ki van kötve. a légszürő tiszta a levegő szürö is tiszta és a karburátor is tiszta,max amit kipörög az 9800-a mitöl lehet ez?
Sziasztok!
Matrica készítéseket vállalok!
Autora,motorra,bármilyen járművekre,kirakatokba,falra stb.....
Egyénileg méretben,színben,formában!
Motor logokat,kínai és Japán jeleket,felíratokat,ábrákat...stb..OLCSÓN!
Ha érdekelj keress bátran!
Képeket esetleg az eddigi munkáimról az adatlapomon megtekinthetsz!:
Msn: gubazoltan15@hotmail.com vagy E-mail: mitozozi@citromail.hu
MINDEN e-MAILRE VÁLASZOLOK!
Üdvözlettel:
Mitozozi
A szimering kiköpködésének semmi köze a megmunkálás minőségéhez.
Nekem, és az általam csinált motorok egyikének sem köpte még ki a szimmeringet, mert mielőtt elindítom, beállítom.
De elég sok Simson lőtte már ki a főtengelyszimemringet. Igan, igazad van, jellemően gyújtás elégtelenség miatt. Apriliáról még nem hallottam, hogy kiköpte. Ezért írtam.
Helyes helyes! Járj vissza gyakran, elég sok érdekességet lehet olvasni itt közbe-közbe... És ha nagyon ráész, érdemes visszaolvasni.
pl: 6 év, és 48 e AF1-en töltött km után itt mesélték el, hogy is találták ki a gyárban az excenteres láncállítás mikéntjét... Hogy nem kell szétszedni semmit hozzá...
A furat nyilván kisebb-ileltve annak látszik-voltaképpen a szimmering nagyobb mint a ráírt névleges méret.
Ez azért van, mert a szimmeringre nem a beszerelés előtti méreteit, hanem azt írják rá, amekkora likba, és amekkora tengelyre való.
Pl a névlegesen 30mm-es belsejű szimmering, mérve 28 mm, ez nyilván azért van, mert ha akkora volna, mint a tengely, akkor nem tömítene.
A külseje ugyen ez, csak kevésbé.
Jópár simson mnotorházat mértem, és a maga techikai szinvonalán elég pontosnak mondható a megmunkálása.
Én a magam részéről azért szoktam szilikonpasztával betenni, mert amíg a ragacs meg nem köt, addig csúszik rajta a szimmering, nem vési le a ház.
(a simson le van törve eleve:)
nagyon köszönöm az infot. és tényleg fektettem bele időt, hogy tanulmányozzam a motoromat, csak nem akartam elcseszni, de nem is akartam darabokra szedni sem a motort. mégegyszer nagyon köszönöm.
Dehogy zavarsz! Sőőt gyere gyakran, ez a fórum erről szól. Csak ha valaki nem akar időt szánni a motorjára, más szánjon rá, az kicsit abszurd.
Az újat berakni egyszerű! Csak megfelelő átmérőjű csővel beütöd. Megfelelő, azaz a belső külső átmérője kb megegyezik. A belső mindenképpen kicsit nagyobb, hogy a tengelyre rácsúszhasson, a külső az annyira nem lényeges, ha nagyobb,a kkor pont szintbe tehető.
Annyit érdemes megnézni benyomás előtt, hogy eredetileg nem kívülről nyomják a helyére, ezért lehet, hogy éles, sorjás a furatának széle, ekkor ezt a sorját pl egy késsel el kell távolítani. Kb 0,5×45°-os letörést érdemes faragni.
Esetleg az új szimmeringet pl csapágyragasztóval be lehet ragasztani, de elég pontos az Af1 megmunkálása, ez inkább Simsonnál játszik.
még egy kérdés, hogy rakod, be az új szimeringet, ahogy néztem olyan mintha a furat kicsit kisebb lenne, mint a szimering legalábbis itt ezen az oldalon kívülről, milyen módszerrel tegyük be az újat? ennyi, és utána nem zavarlak tovább, előre is köszi a választ.
igazából már szedtem szét és láttam már a szimeringet is onnan tudom, h ezzel valami gáz van. csak erre voltam kiváncsi hogyan vegyem ki mert én valami vákumos megoldáson kezdtem el gondolkozni, de igen így egyszerűbb, nagyon köszönöm a trükköt,
Grr. ne haragudj, de jön a fejtágítás, hogy ha te nem veszed a fáradságot, hogy utánaolvass, mi vegyük, hogy válaszoljunk?
Egyébként igen, ki lehet cserélni a főtengelyszimmeringet a nélkül, hogy széthúznád a blokkot, de azért bontással jár. Ugyanis ahhoz, hogy kivedd, nem elég leereszteni az olajat, és lvenni a deklit, hanem le kell kapni a primer fogaskerékhajtás alatti kiegyensúlyozó tengelyt hajtó műanyag fogaskereket, de ahhoz, hogy ezt levedd, le kell szedni a kuplungot. Ilyet szdetél már le? Nem egyszerű...
Ha van légkulcsod, akkor könnyű dolgod lesz, mert az engedületből lecsavarja. Nem balmenetes, sima jobbos. Ha nincs, akkor is van rá megoldás, de kérdezz, ne törd össze!
Aztán ha ez lennvan, (olajpumpát hajtó fogaskerék is elől) akkor meg kell nézned, a főtengely milyen állásánál esnek egybe a kiegyenlítő tengelyt hajtó fogaskerekek jelölései, mert így kell majd visszaszereleni. (a kiegytengely, és a fogaskerék is össze van jelölve, a főtengely pedig valamely holtponton áll)
Ha ez is lenn van, akkor ott lesz a szimmering. Mérete 28×38×7. Ki én úgy szedném, hogy fogok egy rézszínű facsavart, olyan jó hegyeset, egy kalapáccsal a szimemring oldalába ütném, nem túl mélyen, csak éppenhogy a szimmering gumilya alatti fémet átüsse, picit behajtanám, de max 5-6 mm-re, majd egy fogóval kihúznám. Természetesen a legfontosabb, hogy a szimmering sérülhet, az üléke, vagy a tengely meg se karcolódhat! Természetesen a módszer működik, jópár szimmeringet cseréltem így.
Hja, és akkor már érdemes a másikoldalit is cserélni. Ahhoz csak lendkeréklehúzó kell.
Üdv! Légyszi segítsetek már. lehet volt már erről, szó de kicsit hosszú a fórum, hogy végig tudjam böngészni az egészet ezzel a kérdéssel kapcsolatban. Aprilia af1 125ös motorról van szó. rotax 123, és az lenne a kérdésem, hogy a főtengely szimeringet ki lehet e cserélni (kuplungoldalról) úgy, hogy csak a deknit, és a fogaskerekeket bontom le, vagy szét kell húzni az egész motort, ehhez a művelethez. Ha ki lehet cserélni az első módszerrel, akkor abban is segítsetek már, hogy hogyan? mert ahogy néztem elég mélyen van az a szimering. nagyon köszönöm előre is a választ. tisztelettel lzoltan89
AM6 blokkok bontva keress hogy mi kell!
-főtengely felújításra várva 3ezer ft
-főtengely jó állapotban 6ezer ft
-szívócsonk 2ezer ft/db
-membrán 2ezer ft
-henger+hengerfej+dugó 6ezer ft
-berúgó tengely+racsni+rugók 6ezer ft
-blokk felek 6ezer ft/pár
-olajszivattyú 2ezer ft/db
-kuplung dekli 3ezer ft
stb...
Nagyon egyszerű (és hülye) kérdést fogok feltenni nektek, és remélem nem fogtok beoltani... De én nem tudom rá a választ, és inkább megkérdezem.
54 mm-t mértem henger átmérőként. A kérdésem pedig az, hogy akkor mekkora átmérőjű dugattyút kell vennem bele?
Most értem haza, vagyok.
Ha érdekel a ftengely, szólj!
Matrica készítéseket vállalok!
Autora,motorra,bármilyen járművekre,kirakatokba,falra stb.....
Egyénileg méretben,színben,formában!
Motor logokat,kínai és Japán jeleket,felíratokat,ábrákat...stb..OLCSÓN!
Ha érdekelj keress bátran!
Képeket esetleg az eddigi munkáimról az adatlapomon megtekinthetsz!:
Msn: gubazoltan15@hotmail.com vagy E-mail: mitozozi@citromail.hu
MINDEN e-MAILRE VÁLASZOLOK!
Üdvözlettel:
Mitozozi
Nekem, és az általam csinált motorok egyikének sem köpte még ki a szimmeringet, mert mielőtt elindítom, beállítom.
pl: 6 év, és 48 e AF1-en töltött km után itt mesélték el, hogy is találták ki a gyárban az excenteres láncállítás mikéntjét... Hogy nem kell szétszedni semmit hozzá...
Ez azért van, mert a szimmeringre nem a beszerelés előtti méreteit, hanem azt írják rá, amekkora likba, és amekkora tengelyre való.
Pl a névlegesen 30mm-es belsejű szimmering, mérve 28 mm, ez nyilván azért van, mert ha akkora volna, mint a tengely, akkor nem tömítene.
A külseje ugyen ez, csak kevésbé.
Én a magam részéről azért szoktam szilikonpasztával betenni, mert amíg a ragacs meg nem köt, addig csúszik rajta a szimmering, nem vési le a ház.
(a simson le van törve eleve:)
Az újat berakni egyszerű! Csak megfelelő átmérőjű csővel beütöd. Megfelelő, azaz a belső külső átmérője kb megegyezik. A belső mindenképpen kicsit nagyobb, hogy a tengelyre rácsúszhasson, a külső az annyira nem lényeges, ha nagyobb,a kkor pont szintbe tehető.
Annyit érdemes megnézni benyomás előtt, hogy eredetileg nem kívülről nyomják a helyére, ezért lehet, hogy éles, sorjás a furatának széle, ekkor ezt a sorját pl egy késsel el kell távolítani. Kb 0,5×45°-os letörést érdemes faragni.
Esetleg az új szimmeringet pl csapágyragasztóval be lehet ragasztani, de elég pontos az Af1 megmunkálása, ez inkább Simsonnál játszik.
Egyébként igen, ki lehet cserélni a főtengelyszimmeringet a nélkül, hogy széthúznád a blokkot, de azért bontással jár. Ugyanis ahhoz, hogy kivedd, nem elég leereszteni az olajat, és lvenni a deklit, hanem le kell kapni a primer fogaskerékhajtás alatti kiegyensúlyozó tengelyt hajtó műanyag fogaskereket, de ahhoz, hogy ezt levedd, le kell szedni a kuplungot. Ilyet szdetél már le? Nem egyszerű...
Ha van légkulcsod, akkor könnyű dolgod lesz, mert az engedületből lecsavarja. Nem balmenetes, sima jobbos. Ha nincs, akkor is van rá megoldás, de kérdezz, ne törd össze!
Aztán ha ez lennvan, (olajpumpát hajtó fogaskerék is elől) akkor meg kell nézned, a főtengely milyen állásánál esnek egybe a kiegyenlítő tengelyt hajtó fogaskerekek jelölései, mert így kell majd visszaszereleni. (a kiegytengely, és a fogaskerék is össze van jelölve, a főtengely pedig valamely holtponton áll)
Ha ez is lenn van, akkor ott lesz a szimmering. Mérete 28×38×7. Ki én úgy szedném, hogy fogok egy rézszínű facsavart, olyan jó hegyeset, egy kalapáccsal a szimemring oldalába ütném, nem túl mélyen, csak éppenhogy a szimmering gumilya alatti fémet átüsse, picit behajtanám, de max 5-6 mm-re, majd egy fogóval kihúznám. Természetesen a legfontosabb, hogy a szimmering sérülhet, az üléke, vagy a tengely meg se karcolódhat! Természetesen a módszer működik, jópár szimmeringet cseréltem így.
Hja, és akkor már érdemes a másikoldalit is cserélni. Ahhoz csak lendkeréklehúzó kell.
-főtengely felújításra várva 3ezer ft
-főtengely jó állapotban 6ezer ft
-szívócsonk 2ezer ft/db
-membrán 2ezer ft
-henger+hengerfej+dugó 6ezer ft
-berúgó tengely+racsni+rugók 6ezer ft
-blokk felek 6ezer ft/pár
-olajszivattyú 2ezer ft/db
-kuplung dekli 3ezer ft
stb...