Igen. Ezt akartam én is írni még...ha ezekután semmi nem változik, jó a gyújtás és a tömítések is, akkor már lehet erőhiányban szenved.
DE REMÉLJÜK A LEGJOBBAKAT.
Azért írogatom folyton a karbiállítgatást, mert ahány motor a kezembe került, az összesnek el volt tekergetve ez+az. És mindegyiknél tudtam javítani a teljesítményen és motorozhatóságon a hangolással.
Mikor volt felújítva a motor? Mert bizony az se kizárt, hogy már kevés az ereje szegénynek.
Egyébként az úszószinten én nem állítgatnék, ha jó volt, az nem mászik el. Ellenőrizni persze nem árt.
Egyébként ilyen hibát produkálhat rossz membrán, rossz gyertya, rossz főtengelyszimemring. Érdemes a membránt is megnézni, jól zár-e.
A benzint meg ne szegényítsd el nagyon, mert kilukad a dugattyúd. De ezt könnyű ellenőrizni, kiveszed a gyertyát egy nyélezett egyenes után (azaz egyenes, kipörgeted 10500 ig mondjuk pár másodpercig forog ott, terhelés alatt, elveszed a gázt, leslusszolod a motort), ha a gyertya őzbarna, vagy kicsit olajos, jó! Ha fehérre éget, keveset kap!
Megjegyzem hiába teszed a tűt különböző helyzetekbe, magas fordulaton, nyélgázon úgysem játszik szerepet a keverékképzésben!
Szóval a porlasztó tekergetést - ha korábban jó volt a beállítással, el se érdemes kezdeni. Bár nyáron nem az iagzi, de valószínűleg csak rontasz rajta kellő tapasztalat nélkül. És mondom, ha korábban így jó volt, akkor máshol lesz a baj!
rendben! ezeket fogom tenni:)remélem helyre jön.van rajta szűrő de nem lesz gáz majd mert nem lesz rajta?megcsinálom ezeket a tűszelepen jó az amit csináltam?van msn-ed ott is beszélhetnénk!
Jah nem. Te alulról a második rovátkába tetted a zégert...ezáltal dúsabb keveréket adtál neki.
Akkor biztos nem kap benzint ha hosszabb ideig magas fordulaton mész.
Az előzőeket mindenképp csináld meg.
Nekem is volt ilyen bajom. És a benzincsap nem engedte át rendesen a benzint.
Köszi a választ!
Amúgy ennek még mechanikus powere van és működik szerintem mert olyan 7500 körül nyit és onnan megindul.Lehet forgatni mert 4.sebbességi fokozatban forog 10-11000-ret is de ötödikben már csak max 9000 ig tudom kiforgatni 6.-ban pedig max 8500 és már az a vége de olyankor mintha már csak erőlködne.Olyan is volt már vele hogy 6.-ban 8500-nál leállt aztán állítottam a tűszelepen összesen 4 bevágás van rajta a középsőn volt eggyel lejebb tettem azóta ez megszünt már nem áll meg de még mindíg nem az igazi.Így mit mondasz? Szerinted mi lehet?
van egy olyan kérdésenm hogy most van egy 50ccm es hengerem, meg egy 19es dellorto karbim, és sport légszüröm! na most a fuvokázást nem nagyon tudom el találni! mekkorát tegyek belle szerintetek?
Most nézem az adatlapodat. Ez egy af1 replica én szerintem. Ennek elektromos lesz a powere. A henger mellett jobbra a váz aljánál van egy aranyszínű elektromotor. Az húzgálja a powernyelvet, bowdenes megoldással. Ennek kellene működnie ahhoz hogy kipörögjön a motor.
Ha ez rendben van, akkor irj még és meglátjuk mire jutunk!
Nézd meg működik-e rendesen a powerszelep a motoron. Kb. 120ig lehet power nélkül menni onnan lenne szükség rá. Először nézd meg hogy kipörög-e a motor alacsonyabb sebességi fokozatban pl 2esben. Ha 8nál lök egy nagyot és utána kipörög 11ig akkor jó a power.
Ha elektromos a power akkor a mozgatómotrját könnyen le tudod ellenőrizni. 2500alatt behúz, afölött elenged. Ha nem csinál semmit akkor rossz.
sziasztok tudna valaki segíteni?!Olyan problémám van hogy szerintem nem igazán így kellene menni a motoromnak.af1-sintesi és 160-as pollini henger van rajta és azt mondták már egy páran hogy így nagyon kellene mennie de kb 120-tól többet nem megy mert csal az órám is!Van valaki akinek ilyen henger van a motorján és tudna nekem mondani paramétereket hogy viselkedik hogy megy meg esetleg min kéne állítani hogy jól menjen?Köszönöm
Hát igen ez a kis történet kimaradt! Nem darálta be mert a csavar egybe volt ... szépen a felületét megcsiszolta! De amúgy a váltóhoz a kuplungoldaltól 2 vagy 3 helyen megy át az olaj és azok kb akkorák mint a kisujjam tehát nem mehetett oda nagy darab! A csavar is egybe volt, szóval nem tudom mi kerülhetett be oda......De amikor forgattam a kuplungtengelyt akkor nem láttam az 1 es sebességi fokozaton sebesülést! Ép volt! Én a váltókapcsolóra gyanakszom, amit mozgat a váltó villa, hogy esetleg az meggyengülhetett és amikor terhelést kap akkor kiugrik a helyéről!......Komolyabb mint gondoltam!
Van egy pár rotax 123-om alkatrészem.
Önindító bendix-el: 7e
34-es Dellorto karbi: 7e
Hengerfej(égéstér fedél):3e
Víztérfedél:1,5e
Komplett váltó:4e
Olajpumpa:4e
Kuplung lamellákkal: 6e
Oldaldeknik:jobb:1,5e; bal:2,5e
Felújítandó főtengely:2e
Hát nem igazán olyan mintha levenném a gyújtást! inkább fémes hang van amikor ugrál a motor mint egy bak kecske! Hát szerintem rosszul nem tehettük össze, mert miután összeállt a motor én használtam és semmi problémája nem volt a váltónak! kb 20 km után leesett a kuplung állító csavar és bedarált mindent! (kuplungkosár,fordulatszámmérő csiga(műanyag) dekni belső fele..) Utána le vettük a deknit és leszedtem a kuplungot meg mindent vettem hozzá új kosarat! Akkor még néztem is a váltót a kuplung tengelyt forgatva de nem láttam ill. nem hallottam semmit! Ha kiveszem a gyertyát beteszem egyesbe és elkezdem rugdosni a motor akkor szépen forog a hátsó kerék nem hallok darálást a váltóba! Igaz nem pörög gyorsan a kerék.....Az a baj hogyha szét kell szedni megint akkor főtengelyt vinni kéne centríroztatni, mert tuti hogy elmászik ....akkor szimeringeket is, mert azok se nagyon bírják a szét ill. összeszerelést!Meg avval egy csomó idő elmegy + még vennem kell hozzá (vadásznom) egy váltót ha tényleg olyan a probléma és az se 2 fillér meg nincs is minden ABC ben! Meg most akarok váltani nagyobbra és nem tudom hogy megérné-e nekem több pénzt beleölni!
Amúgy amit leírtál. Szóval csak egyesben, a motor rángat. Jó lenne tudni, hogy úgy rángat, mintha elvennéd a gyújtást, vagy úgy, mintha fémesen valami el-elugrana.
Mert így leírás alapján én arra tippelnék, amit mondtál, hogy vagy lánc (bár ez jelentkezne más fokozatba is, egyszerű megállapítani, mert akkor sebességbe teszed, rátaposolon a hátsó fékre, kiengeded a kuplungot, gázt adsz, és el kell ugorjon)
Vagy az egyes fokozat nem kapcsol rendesen be. Nem feltétlenül ment (még) tönkre, lehet csak fordítva tettetek be egy léptetővillát (ha lehet) vagy a fogaskereket, ezért az ablakba nem kapcsol rendesen be. (régi S 50-es simsosnon ha fordítva teszed az egyes fogaskerekeket, hasonlót produkál)
Az pedig, hogy öreg motor, sajnos igaz. Ezért modnom én mindíg, hogy külsőleg-belsőleg jó állapotút kell keresni, mert ha egy több sebből vérzőt vesz valakit, az - ha meg akarja csináklni rendesen - sokkal drágább lesz, ha egyáltalán valaha végre összeáll.
A te motorod mondjuk nem láttam, de amiket elmeséltél, nem reménytelen. Persze kegyetlen világban élünk, ez drága móka. De ha "csak" ennyi, most kár feladni...
Hát minden föl volt benne újítva ami hibája volt! Csak ugye nem egy fiatal motor és hiába csinálsz meg egy hibát azonnal ott a másik és a másik hiba....sajnos ez egy ilyen játék! Ha tényleg komoly a hibája és blokkszéthúzással és egyebekkel jár akkor én nem kívánok vele többet foglalkozni! De aki szeret mókolni és szerelgetni akkor hajrá!
DE REMÉLJÜK A LEGJOBBAKAT.
Azért írogatom folyton a karbiállítgatást, mert ahány motor a kezembe került, az összesnek el volt tekergetve ez+az. És mindegyiknél tudtam javítani a teljesítményen és motorozhatóságon a hangolással.
A súbertűnél kárt nem csináltál, de én visszatenném oda ahol volt. Talán ott optimális a keverékarány. És utána amiket leírtam.
A szűrőt meg nyugodtan vedd ki, baj nem lesz. Az is el szokott dudulni annyira hogy nem jó ütemben folyik át a benzin.
Jó munkát hozzá:)
Egyébként az úszószinten én nem állítgatnék, ha jó volt, az nem mászik el. Ellenőrizni persze nem árt.
Egyébként ilyen hibát produkálhat rossz membrán, rossz gyertya, rossz főtengelyszimemring. Érdemes a membránt is megnézni, jól zár-e.
A benzint meg ne szegényítsd el nagyon, mert kilukad a dugattyúd. De ezt könnyű ellenőrizni, kiveszed a gyertyát egy nyélezett egyenes után (azaz egyenes, kipörgeted 10500 ig mondjuk pár másodpercig forog ott, terhelés alatt, elveszed a gázt, leslusszolod a motort), ha a gyertya őzbarna, vagy kicsit olajos, jó! Ha fehérre éget, keveset kap!
Megjegyzem hiába teszed a tűt különböző helyzetekbe, magas fordulaton, nyélgázon úgysem játszik szerepet a keverékképzésben!
Szóval a porlasztó tekergetést - ha korábban jó volt a beállítással, el se érdemes kezdeni. Bár nyáron nem az iagzi, de valószínűleg csak rontasz rajta kellő tapasztalat nélkül. És mondom, ha korábban így jó volt, akkor máshol lesz a baj!
szivató bovdenje van valakinek?
Akkor biztos nem kap benzint ha hosszabb ideig magas fordulaton mész.
Az előzőeket mindenképp csináld meg.
Nekem is volt ilyen bajom. És a benzincsap nem engedte át rendesen a benzint.
Jah és ha van benzinszűrőd akkor próbáld anélkül!
Ez akkor üzemanyag probléma lehet. Ott talán elfogyott a benzin!
A súbertűn állítottál a 4 rovátkából felülről a 2.ba tetted a kis zégert? Ha igen az ott még talán elmegy, kicsit szegényebb a keverék.
Ilyen jellegű problémánál én ezeket tenném:
1. benzincsap kiszerelése, tisztítása
2. karburátor full tisztítása(szűrő, fúvókák, ház)
3. benzinszint növelése egy picit.
4. levegőcsavar beállítása
5. powernyelv tisztítás
Hirtelen ennyi.
Amúgy ennek még mechanikus powere van és működik szerintem mert olyan 7500 körül nyit és onnan megindul.Lehet forgatni mert 4.sebbességi fokozatban forog 10-11000-ret is de ötödikben már csak max 9000 ig tudom kiforgatni 6.-ban pedig max 8500 és már az a vége de olyankor mintha már csak erőlködne.Olyan is volt már vele hogy 6.-ban 8500-nál leállt aztán állítottam a tűszelepen összesen 4 bevágás van rajta a középsőn volt eggyel lejebb tettem azóta ez megszünt már nem áll meg de még mindíg nem az igazi.Így mit mondasz? Szerinted mi lehet?
Ha ez rendben van, akkor irj még és meglátjuk mire jutunk!
Ha elektromos a power akkor a mozgatómotrját könnyen le tudod ellenőrizni. 2500alatt behúz, afölött elenged. Ha nem csinál semmit akkor rossz.
van 2db
képen látod majd
Van egy pár rotax 123-om alkatrészem.
Önindító bendix-el: 7e
34-es Dellorto karbi: 7e
Hengerfej(égéstér fedél):3e
Víztérfedél:1,5e
Komplett váltó:4e
Olajpumpa:4e
Kuplung lamellákkal: 6e
Oldaldeknik:jobb:1,5e; bal:2,5e
Felújítandó főtengely:2e
Amúgy amit leírtál. Szóval csak egyesben, a motor rángat. Jó lenne tudni, hogy úgy rángat, mintha elvennéd a gyújtást, vagy úgy, mintha fémesen valami el-elugrana.
Mert így leírás alapján én arra tippelnék, amit mondtál, hogy vagy lánc (bár ez jelentkezne más fokozatba is, egyszerű megállapítani, mert akkor sebességbe teszed, rátaposolon a hátsó fékre, kiengeded a kuplungot, gázt adsz, és el kell ugorjon)
Vagy az egyes fokozat nem kapcsol rendesen be. Nem feltétlenül ment (még) tönkre, lehet csak fordítva tettetek be egy léptetővillát (ha lehet) vagy a fogaskereket, ezért az ablakba nem kapcsol rendesen be. (régi S 50-es simsosnon ha fordítva teszed az egyes fogaskerekeket, hasonlót produkál)
Az pedig, hogy öreg motor, sajnos igaz. Ezért modnom én mindíg, hogy külsőleg-belsőleg jó állapotút kell keresni, mert ha egy több sebből vérzőt vesz valakit, az - ha meg akarja csináklni rendesen - sokkal drágább lesz, ha egyáltalán valaha végre összeáll.
A te motorod mondjuk nem láttam, de amiket elmeséltél, nem reménytelen. Persze kegyetlen világban élünk, ez drága móka. De ha "csak" ennyi, most kár feladni...