Csapágy boltban kapsz sima "o" gyűrű kb 100ft , én ugy szoktam hogy zsirral rakom össze, érdemes a viztérfedél és a hengerfej közötti "o" gyűrűt is cserélni eggyúttal!
Üdv
az a karbin csak egy kiegyenlítő kis kiömlő ahogy megy be a beny aa karbiból ot úgy jön ki a levegő... vagy akogy megyki úgymegbe a levegő.. hmmm hengerfej tömítést ne mtudom ki fog neked újat adni:S valamit ki kéne oda tlaálnod .... valami erős strapabíró szilo.. pl hengerfejtömítőpaszta..
- Ha csak teker az önindító, és pöfög a motor, de nem idnul be akkor mi lehet a probléma? Gyertya OK, Benzin OK, Levegő OK... Úgy csinál, mint amikor úgy akarnád beindítani a motort, hogy OFF állásban van az indító kapcsoló. Hiába kapcsolom át RUN-ra, akkor se indul el...
- A kuplungnál lévő kis kar, az a szivatyú? Vagy milyen célt szolgál? - Ha a kipufogó köpködi az olajat, akkor túl sok olaj van a benzinben?
- A mellékelt képen a 8-as számmal jelölt dolog milyen célt szolgál?
köszi szépen a segitséget, mindenképpen kérem h legalább inditsa be mert én ugygondolom h ha a henger kopot is attol bekéne még indulnia. a gyerek elmondása alapján már volt szerelőnél és szét ill összerakta neki és csak a hengert találta hibásnak-nemrég nézegettem af1-eket a neten hát igen drágák,én ezek szerint még igy ha uj henger kell rá akk is olcson veszem (40e huf).mert kérdeztem és 15-18 e az alap henger hozzá ujonnan.
Keresek Aprilia Af-1 50 be (RV blokkos) gyújtást! Gyújtás alaplap érdekelne engem első sorban! Csak a tökéletes és gyári gyújtás alaplap érdekel, a gányolt az nem! Ha valakinek van vagy tudja honnan tudok szerezni , az kérem írjon!kép mellékelve!
Az olaj útja: 1. - 2. - 6.
A 3. vég az 5. túlfolyóra. a közösítés után (4) a vakvilágba... lehetőleg ne a kipufogóra. (ez a benzin túlfolyó csöve)
7. a váltóolaj túlfolyója az enyémen van túlfolyó cső alulra szépen elvezetve.
Köszönöm a segítséget, de időközben ez elhanyagolhatóvá vált... Külön olajozáson töröm most a fejem, hogy mi hogyan merre... Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Képekkel mellékeltem hogy pontos leírást tudjatok adni nekem, ha vagytok olyan kedvesek
Tehát jön egy cső az olajtartályból, az ugye belemegy az 1. számmal jelölt helyre, majd onnan az olaj a 2esen keresztűl kijön tovább a karbiba (ha jól tudom). És ott hova megy? A karbin is beszámoztam az üres helyeket. Találtam 3 lehetséges bemenetet ( 3. - 4. - 5. ). Illetve a karbin üresen/kihasználatlanul maradt csöveket/bemeneteket ( 6. - 8. ) hogyan és mivel kössem össze?
Illetve az olaj utántöltőnél ( 7. ) miért van a tetején egy lyuk, és miért van olyan alakja mintha valamilyen csövet kéne rádugni? Vagy oda nem is kell semmi?
A kuplungnál lévő kis kar, az pedig a szivatyú? Vagy milyen célt szolgál? És ha a kipufogó köpködi az olajat, akkor túl sok olaj van a benzinben?
Sorry hogy ilyen sok (és lehet hogy egyértelmű) kérdést írtam, de szeretném rendesen rendberakni a mocit, és semmit sem elrontani...
Válaszokat előre is köszönöm.
ui: A motor takarítása is folyamatban van...
Légy nagyon óvatos vele! Ha a henger elszállt, valószínűleg a hajtókar sincs éppen a toppon! Tehát komplett felújításra számíthatsz! Akkor pedig.. Főtengelycsapágyak 5 e/2 alsó hangon, fémkosaras, pl FAG C3-as, hajtókarszett 25 e, dugattyú 23e henger... Háát attól függ. Ilyen 25 körül perselyeznek. 40 körül lehet kapni használtat dugattyúval, 50 ért van új henger. +hajtókarszettet be kell rakatni, tömítések, szimemringek ha magar kivágod a papírtömítést akkor 1-200 Ft, ha tömítészettet veszel, akkor 4-6 e, szimemring simán csapágyboltba 4-500 Ft/db készletben 6-8 e. És akkor + munkadíj! Illetve egy sima felújítás. Namost ez alsó hangon 60-80 e attól függöen, a hengered milyen, és mennyire van oda. Persze ez lehet akár 120-150 munkadíjjal, nagyon tré motorbelsővel. 200 körül vannak kb egybelévő, rendszámos Af1-esek. Így egy motorhibás 100-ért igen drága tud lenni... Jól gondolod meg! Ráadásul ha nem megy, nem próbálható ki a kipuffelektronika, pedig gyakran kuka, persze lehet ez még mechanikus, nem tűnik fel, hogy a km meghajtó csiga odavan, ami szintén gyakori...
Helló!
Alapesetben tényleg nem lehet furatni, gyárilag nicasil bevonatos a hengerfala, amit csak hónolni lehet. Ha az sérült, akkor csere, újranicasilozás, perselyezés, de legésszerűbb a csere (anyagilag).
Lehet azonban olyan, hogy már perselyes a henger, ebben az esetben lehet furatni, túlméretes dugattyút tenni bele.
Az összes Rotax 123-as blokkal ellátott apriliával megegyezik a hengere (Af1, Tuareg, Rx)
Üzemképtelen motorral nagyon mellé lehet nyúlni, erre ügyelj!
sziasztok, most készülök venni egy aprilia af1 125-t annyi a gond h vmi baj van a hengerével és ugytom furatni nem lehet ezeket:( az érdekelne h más aprilia-val egyezik e és ha igen meikkel?- ha vki tudna segiteni megköszönném
Szia!
Nekem tavaly ki lett kötve a különolajzás (biztonsági okokból,ugyanis a motor már bőven nagykorú és hát tuti ami tuti, nem szerettem volna ha az új dugó véletlen besül .....) és semmivel nem lett erőtlenebb.Azóta magam keverem a benzint 1:40-be, nekem így bevált.
ebben viszont teljesen igazad van . erről meg feledkeztem de a gáznál az csak egy szabáylzó atól még fordulaton ugyanúgy többet fog adagolni az a "csap" amire megy a bovden az valójában egy szabályzó szelep... de hogyha azt ki kötnéd akkor is töb olajat kapna fordulaton mint pl alapjáraton.. mert uyge fordulat és prögeti a pumpát:) tilos a motorfék?:O miért?:A :O eről nem is tudtam pedig lassan 10 éve mocizom:)
Hello Zoli.
Jó állapotúak a bowdeneid?gáz,meg a többi. Fék nem kell.
És még megvannak a sárvédőid?Első,hátsó + láncvédő.Meg érdekelne egy olyan is,hogy jobb lábtartókonzol.
Üdv
előre is köszi:)
- A kuplungnál lévő kis kar, az a szivatyú? Vagy milyen célt szolgál? - Ha a kipufogó köpködi az olajat, akkor túl sok olaj van a benzinben?
- A mellékelt képen a 8-as számmal jelölt dolog milyen célt szolgál?
http://www.kepesmotor.hu/motor...
Márcsak a 8-as maradt függőben...
A 3. vég az 5. túlfolyóra. a közösítés után (4) a vakvilágba... lehetőleg ne a kipufogóra. (ez a benzin túlfolyó csöve)
7. a váltóolaj túlfolyója az enyémen van túlfolyó cső alulra szépen elvezetve.
Köszönöm a segítséget, de időközben ez elhanyagolhatóvá vált... Külön olajozáson töröm most a fejem, hogy mi hogyan merre... Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Képekkel mellékeltem hogy pontos leírást tudjatok adni nekem, ha vagytok olyan kedvesek
Tehát jön egy cső az olajtartályból, az ugye belemegy az 1. számmal jelölt helyre, majd onnan az olaj a 2esen keresztűl kijön tovább a karbiba (ha jól tudom). És ott hova megy? A karbin is beszámoztam az üres helyeket. Találtam 3 lehetséges bemenetet ( 3. - 4. - 5. ). Illetve a karbin üresen/kihasználatlanul maradt csöveket/bemeneteket ( 6. - 8. ) hogyan és mivel kössem össze?
Illetve az olaj utántöltőnél ( 7. ) miért van a tetején egy lyuk, és miért van olyan alakja mintha valamilyen csövet kéne rádugni? Vagy oda nem is kell semmi?
A kuplungnál lévő kis kar, az pedig a szivatyú? Vagy milyen célt szolgál? És ha a kipufogó köpködi az olajat, akkor túl sok olaj van a benzinben?
Sorry hogy ilyen sok (és lehet hogy egyértelmű) kérdést írtam, de szeretném rendesen rendberakni a mocit, és semmit sem elrontani...
Válaszokat előre is köszönöm.
ui: A motor takarítása is folyamatban van...
van egy 50-esbe valő főtengelyem h aérdekel valakit
8k
http://www.kepesmotor.hu/motor...
Légy nagyon óvatos vele! Ha a henger elszállt, valószínűleg a hajtókar sincs éppen a toppon! Tehát komplett felújításra számíthatsz! Akkor pedig.. Főtengelycsapágyak 5 e/2 alsó hangon, fémkosaras, pl FAG C3-as, hajtókarszett 25 e, dugattyú 23e henger... Háát attól függ. Ilyen 25 körül perselyeznek. 40 körül lehet kapni használtat dugattyúval, 50 ért van új henger. +hajtókarszettet be kell rakatni, tömítések, szimemringek ha magar kivágod a papírtömítést akkor 1-200 Ft, ha tömítészettet veszel, akkor 4-6 e, szimemring simán csapágyboltba 4-500 Ft/db készletben 6-8 e. És akkor + munkadíj! Illetve egy sima felújítás. Namost ez alsó hangon 60-80 e attól függöen, a hengered milyen, és mennyire van oda. Persze ez lehet akár 120-150 munkadíjjal, nagyon tré motorbelsővel. 200 körül vannak kb egybelévő, rendszámos Af1-esek. Így egy motorhibás 100-ért igen drága tud lenni... Jól gondolod meg! Ráadásul ha nem megy, nem próbálható ki a kipuffelektronika, pedig gyakran kuka, persze lehet ez még mechanikus, nem tűnik fel, hogy a km meghajtó csiga odavan, ami szintén gyakori...
Alapesetben tényleg nem lehet furatni, gyárilag nicasil bevonatos a hengerfala, amit csak hónolni lehet. Ha az sérült, akkor csere, újranicasilozás, perselyezés, de legésszerűbb a csere (anyagilag).
Lehet azonban olyan, hogy már perselyes a henger, ebben az esetben lehet furatni, túlméretes dugattyút tenni bele.
Az összes Rotax 123-as blokkal ellátott apriliával megegyezik a hengere (Af1, Tuareg, Rx)
Üzemképtelen motorral nagyon mellé lehet nyúlni, erre ügyelj!
Üdv: István
Nekem tavaly ki lett kötve a különolajzás (biztonsági okokból,ugyanis a motor már bőven nagykorú és hát tuti ami tuti, nem szerettem volna ha az új dugó véletlen besül .....) és semmivel nem lett erőtlenebb.Azóta magam keverem a benzint 1:40-be, nekem így bevált.
Köszi az ötletet, vmit már nagyon csinálnom kell vele, mert itt a jó idő, és teljesen leereszt egyfolytába
Jó állapotúak a bowdeneid?gáz,meg a többi. Fék nem kell.
És még megvannak a sárvédőid?Első,hátsó + láncvédő.Meg érdekelne egy olyan is,hogy jobb lábtartókonzol.