akksit már veszek mindenképp, mer a régi szar, remélem ennyi baja volt, másfél évig- mióta nálam van a motor nem volt semmi ien baja, indult mindig hidegen is. Azt a kapcsolási rajzot elküldenéd nekem? ( camaro78@citromail.hu) Köszi!
Nem biztos hogy a generátornak van baja ! Eddig működött rendesen minden??
Mert nekem is hasonló tüneteket produkált a motor aztán vetem egy új aksit azzal is bár nekem a lámpa az ment ha felkapcsoltam eg ykis ideig utána meg lehetett a motort tologatni :)
Aztán szétszedtem vttem egy multimétert meg kaptam Trakee-től egy kapcs rajzot azúton is köszönet érte és elkezdtem méregetni :) egy ből kiderült hogy nem is a generátorral vana baj mikor megmértem hogy ad e le aáramot:P majd kiderült hogy el volt kötve a lámpánál + egy kábel testeelt
most fasza minden :)
Ezért mondom nem biztos hogy a generátor szar de ezt könnyen meg tod nézni ráteszel egy feszmérőt a generátor vezetékébe és meglátod hogy járó motornál ad e feszt le
lehet hogy az akksi nem engedi el a töltést , lehet a feszszabályzó is roszz
Szia! Ugyanez a baja az én motoromnak is:S de az enyém már szerelőnél van jozan logikával a generátor a rossz mivel elég könnyen letud merülni egy akksi ha nincs visszatöltése.
Üdv! Azt szeretném megtudni, hogy mivel van a gond, a helyzet a következő: feltöltöm a akkut forgatja az önindítót, m1ek vele (lámpa nélkül), következőre már meg se mozdul az önindító, a lámpa sem műxik, se a műszerfalvilágítás, semmmi... Nem tölt vissza, vagy az akksival van a gond?? ( az akku pozitiv része tiszta lecso, azóta már le is ázott róla a saru, a negatíra fehér vmi rakódik)
Köszi előre is a választ!
Jó bármilyen 125-ös aprilia gyakorlatilag! Tuareg, pegaso, trapézlámpás RS talán az RX is, Classic, red rose bármil, mindet ugyan ez a motor hajtja ugyan ezzel az elektronikával!
Az alkatrésznél meg nem mindegy, mivel olyan 25-30 e Ft a trafó is, és az állórész is!
Sajnos foggalmam sincs, hogy ez most jó, vagy sem!
Keress egy ugyan ilyen motort a kzeledbe, és próbáld ki a trafóját, vagy a tiedet az ővébe! Más ötletem sajnos nincs!
Eladnám Aprilia AF1 típusú motoromat. (80ccm)
A motornak gyújtás problémája van, és kis karbantartás is ráférne, de ez az árban is jelentkezik.
Motorikusan viszont jó.
Érd: 30/455-5761
Ár: 100.000Ft
zöld-fekete 170 ohm+-1% nálam 88,1
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm nálam 0,44
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm nálam 1,1
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen nálam semmi
A trafó:
piros-narancs: 0,5 Ohm nálam 0,7
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20% nálam 6,87
A robbantott rajzon láttam,hogy az első lánfogaskerék mögött kellene lenni valamilyen karikának,de az én gépemből lespórólták.
Mi akar az lenni távtartó ?
Belinkelem egy régebbi hozzászólásom, méricskéld meg, mielött veszel egy ilyen cuccot hozzá!
Egyébként piros, és fekete van a vaterán, de foggalmam sincs, mi a különbség közöttük.
Ellenőrizhetedúgy, hogy fogsz egy multimétert, széthúzod a csatlakozókat, és:
Állórésznél:
zöld-fekete 170 ohm+-1%
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen
A kék/citromsárga vezetékből kettő van, azért nem biztos a színe, mert két verzió volt. Két ilyen vezeték van, megkülönböztethetetlenek, de mindegy is, mert a töltés váltóárama jön rajtuk.
És az nem hiba, ha eltér a mért érték a megadottól, pl 0,3 Ohm helyett van 2, ha hibás, akkor ott is fogsz ellenállást mrni, ahol nemkéne, hogy legyen!
A trafón pedig ezeket kell mérned:
piros-narancs: 0,5 Ohm
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20%
Viszont sajnos a trafó esetében ha ezek az értékek stimelnek, az sem jelenti teljesen biztosan, hogy jó.
Viszont jó hír, hogy ha kiméred, ami jónak tűnik, azt kipróbáűlhatod egy másik motoban 66,66% -os biztonsággal :) Ugyanis 3 szerelőből kettő szerint nem lehet semmiféle baja tőle, egy szerint előfordulhat :)
remélem megérkezett :)
Nem biztos hogy a generátornak van baja ! Eddig működött rendesen minden??
Mert nekem is hasonló tüneteket produkált a motor aztán vetem egy új aksit azzal is bár nekem a lámpa az ment ha felkapcsoltam eg ykis ideig utána meg lehetett a motort tologatni :)
Aztán szétszedtem vttem egy multimétert meg kaptam Trakee-től egy kapcs rajzot azúton is köszönet érte és elkezdtem méregetni :) egy ből kiderült hogy nem is a generátorral vana baj mikor megmértem hogy ad e le aáramot:P majd kiderült hogy el volt kötve a lámpánál + egy kábel testeelt
most fasza minden :)
Ezért mondom nem biztos hogy a generátor szar de ezt könnyen meg tod nézni ráteszel egy feszmérőt a generátor vezetékébe és meglátod hogy járó motornál ad e feszt le
lehet hogy az akksi nem engedi el a töltést , lehet a feszszabályzó is roszz
Köszi előre is a választ!
A trafó esetében meg állítólag nem állapítható meg méréssel, hogy jó-e!
talán most?
Az alkatrésznél meg nem mindegy, mivel olyan 25-30 e Ft a trafó is, és az állórész is!
Sajna nem tudok a közelben ilyen motorról :(
Keress egy ugyan ilyen motort a kzeledbe, és próbáld ki a trafóját, vagy a tiedet az ővébe! Más ötletem sajnos nincs!
Pedig azzal jól járnál, házi gyártmány, és nagyon szépen szól
A motornak gyújtás problémája van, és kis karbantartás is ráférne, de ez az árban is jelentkezik.
Motorikusan viszont jó.
Érd: 30/455-5761
Ár: 100.000Ft
Állórésznél:
zöld-fekete 170 ohm+-1% nálam 88,1
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm nálam 0,44
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm nálam 1,1
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen nálam semmi
A trafó:
piros-narancs: 0,5 Ohm nálam 0,7
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20% nálam 6,87
Ezek alapján mivel lehet a hiba?
Mi akar az lenni távtartó ?
Egyébként piros, és fekete van a vaterán, de foggalmam sincs, mi a különbség közöttük.
Ellenőrizhetedúgy, hogy fogsz egy multimétert, széthúzod a csatlakozókat, és:
Állórésznél:
zöld-fekete 170 ohm+-1%
fekete-állórész (gondolom test) 0,5 Ohm
zöld-piros nem mérhető semmi
piros-fekete nem mérhető semmi
kék-kék (vagy citromsárga-citromsárga attólfügg mikori) 0,3 Ohm
kék (vagy citromsárga) -fekete végtelen
A kék/citromsárga vezetékből kettő van, azért nem biztos a színe, mert két verzió volt. Két ilyen vezeték van, megkülönböztethetetlenek, de mindegy is, mert a töltés váltóárama jön rajtuk.
És az nem hiba, ha eltér a mért érték a megadottól, pl 0,3 Ohm helyett van 2, ha hibás, akkor ott is fogsz ellenállást mrni, ahol nemkéne, hogy legyen!
A trafón pedig ezeket kell mérned:
piros-narancs: 0,5 Ohm
piros-fekete : nem mérhető
zöld-fekete: nem mérhető
narancs-fekete : nem mérhető
fekete-gyújtókábel : 2,2 kOhm +-20%
Viszont sajnos a trafó esetében ha ezek az értékek stimelnek, az sem jelenti teljesen biztosan, hogy jó.
Viszont jó hír, hogy ha kiméred, ami jónak tűnik, azt kipróbáűlhatod egy másik motoban 66,66% -os biztonsággal :) Ugyanis 3 szerelőből kettő szerint nem lehet semmiféle baja tőle, egy szerint előfordulhat :)
Nincs mitogerinek.
A trafóhoz eljut az áram, de nincs szikra
Amúgy próbáld meg Mitogeritől megkérdezni!