Na így néz ki a fékkar: http://www.lok.hu/moci/P105004...
A csavar meg a dugattyú között van egy kis fém bizbasz, azt nyomja meg a csavart, a bizbaz meg megnyomja a dugattút. ...így ha a dugattyú benn marad a bizbasz kiesik és keresgélhetem. :)
Na és a power. Hát egy nagy bumszlit találtam, ami hangulatát tekintve a régi autókon a vákumos előgyujtásszabályzóra emlékeztet a tetején meg egy tuhel aljzatra. :)
Ez volna az?: http://www.lok.hu/moci/P105005...
Ebből megy egy bovden át a túloldalra a fékkarhoz, de ott nem húzza-tolja semmi, csak ott van: http://www.lok.hu/moci/P105005...
Hengert a biztosítéktábla (volt helye) alatt nem találtam, viszont van ott a blokkon egy kis fekete talán műanyag valami (mint valami betöltő csavar talán) amiből kiáll felfelé egy párcentis benzincső szerű, de nincs sehova kötve. Mi lehet az?
Előre is köszi a választ és bocsi a sok zaklatásért!
Akkor elégedett vagyok magammal, hogy nekem sikerült. ...igaz a jobb karomat érzem ma is. :) Én átkaroltam a kereket és jobb kézzel pumpáltam, bal kézzel időnként nyitottam a csavaron. ..egyébként igen, valóban nagyon elb@szott helyen van. Már múlkor is egy erős fél óra volt a légtelenítés, akkor is dícsértem az alkotót. Az első keréknél max 15 perc alatt megvolt. A Scarabeó első fékje volt még ilyen szar, azt is vagy fél órát kellett nyomogatnom annó.
Na majd lefényképezem ezt a fékkart. Remélem, akkor tényleg csak a féktisztító miatt ragadt be, mert utána már nem volt vele gond, mindig kijött. Szerinted is felesleges akkor légtelenítenem újra ez elsőt, ha egyébként jónak tűnik? ...vagy lehet, hogy lefele is ment buborék, mikor kijött a dugattyú?
csá.hát majd még kiderül h mekkora baja van de ha nem nagy akkor szerintem megcsináltatom,ha mégse akkor meg megprobálom igy eladni.Ha érdekelne akkor feltétlen szólj!Tisszalpáron van (bács-kiskun megye) egyéb állapota szerintem tűrhető (nem egy roncshalmaz de nem olyan mint 1 2006-os évjáratú) festés lehet h lesz rajta új.rendszámos és tiszta papirja vannak de 50-es ként nem lehet eladnom.majd még irok.na csá
12V 9Ah www.nagyvas.hu elvileg fordított polarítással, de ha kicsit kiszabadítod a vezetékeket a kábelkötözőkből, akkor a sima polarítású is használható, vagy macerás fordítva szerelni :)
Nos, azt ne nézzétek, hogy a rajzon mi hol van! :) Pláne a kipuffszelepnél!
Sintesi/replicanal a kipuffszelep vezérlője jobb oldalon, a váz belső felére van felfogatva, egy elektromágnes! A biztosítótábla alatt. EGy kis henger, ennyi. (pl ha benyúlsz jobb oldalon, a hűtő utáni nyíláson, és végigtapogatod a vázat, ott lesz, én így szoktam megtapogatni, mükszik-e.
Másik eshetőség, hogy mechanikus kipuffszelepes a motor, akkor elöl a hengernél van egy bumszli.
Amúgy ha valamilyen részét nem találjátok az elektromosságnak, szóljatok, a rajz csak az elrendezést mutatja, a helyét nem!
Nos, hátsó fék légtelenítés jó móka, az biztos :) Először, mikor csináltuk, voltunk 5-en, köztük nagy motorosok, stb, de nem sikerült... Kiderült, hogy a baj, hogy a féknyereg legalsó pontján van a légtelenítő, így csak úgy lehet megoldani, ha leszeded a féknyerget, teszel valamit a pofák közé (pl deszkát) és úgy légteleníted, hogy felül legyen a légtelenítőcsavarja a féknek. DE így sem olyan egyszerűen megy, mint egy autónál, énis szoktam vele szórakozni, de mikor felkeményedik, akkor általában már jó.
AZ első fék esetében nekem csak az állítócsavar van a karnál, és belül a karnál van egy luk, ott a menetnek feszül egy rugószál, és nincs önzáró anya mellette, mi több, a csavart nem tudom úgy becsavarni, hogy kilógjon a karból akármekkora része! Szóval lehet, hogy az az önzáró anya nem éppen gyári megoldás! Hozzáteszem, többféle főfékhengert láttam, báár asszem a fékkar mindegyiknél ugyan olyan! A fékdugattyú meg nekem csak hátul ragadt be, az rugóhiba volt! DE hátul :) És folyton bennmaradt, szóval kicsit más volt a helyzet :)
Nézgettem ezt a rajzot, hát én nem nagyon láttam előrefelé a kipufogószelep felé menő madzagot. ...talán akkor a szelepet is megtalátam volna, mivel nézegettem nagyon a kipuff környékét a blokkon, de semmi olyat nem találtam ami gyanús :) lett volna. ...vezetéket arra felé meg pláne nem.
* No, ma kicsit jobban voltam, összelapátoltam a hátsó féket. Én csinálok valamit rosszul, vagy tényleg fél óra, mire rendesen lelégtelenedik és már nem jönnek buborékok? A jobb karom már nehezen bírta. Sajnos az álító csavart nem tudtam tekerni (a hátsó féknél) teljesen össze van rohadva, de végül is majdnem teljesen ki van tekerve, szóval sokat már nem lehetne állítani. Most olyan 2-3 cm-el (a kar végénél mérve) van a vízszintes alatt, oda kézzel fel tudom húzni, de akkor a kis nyomóka már nem éri el a dugattyút, szóval úgy tűnik feljebb már nem lesz állítva. Végül is így nem olyan nehéz legalább rálépni, de kicsit mélyen érzem keménynek. Egy picit azért most is nedves lett a főfékhenger vége, zéger és társai, de gondolom-remélem ez fél órányi pumpálás utána valahol természetes, végül is tökéletes tömítés nincs.
* Az első féknél próbáltam állítani a csavaron, hogy ne lógjon ki a tömítőgyűrű, de mint kiderült sok állítási lehetőség nincs. Nem tudom gyári-e a csavar, de csak egy sima menetes tengely az egyik vége legömbölyítve, ez megy a karba és a végére pedig egy önzáró anya van rakva. Ez eredeti vagy barkács?
Szóval 2-3 menetnyit lehetett tekerni, mert lejött volna az anya, de ez elég is, a gyűrű eltűnt a hengerbe.
....viszont volt egy kis gubanc, remélem csak a féktisztító spray miatt történt, mert nem volt kenése. Mikor összeraktam, megint kicsit olajos volt a cucc és nyomattam rá bőven féktisztító sprayt. ..aztán elfelejtettem megvárni, hogy megszáradjon és nyomtam rá párat. No 2-3 nyomás után benn maradt a dugattú! Se ki- se be! Végül egy csőrős fogóval sikerült kihúznom, de akkor kijött az egész, folyt ki bőven az olaj. Visszanyomtam, próbálgattam utána már nem ragadt. Nem légtelenítettem, mert pár nyomás és utántöltés után jónak tűnt, remélem-gondolom ez fent magától légtelenedik, elvégre lent nem bent be levegő. ...vagy azért légtelenítsek?
Neked mekkora a holtjáték? A kar végénél mérve 11,5 cm a táv, a lámpa olyan 9-9,5 cm-es távolságnál kapcsol be, a fékkar pedig 6,5-7 cm-nél lesz kemény. Behúzni a kormányig nem lehet, legalábbis még ésszerű-nagy erővel próbálva. (nem akarom széttörni)
Megnéztem, kis kék doboz. A sötétben ennyi látszott. Ha ki akarod próbálni, akkor most a héten itthon vagyok, de én vigyázok a gyerekre. Szóval csak alvásidőben vagyok szabad olyan 13-15 óra közötti intervallumban, akkor jöhetsz.
És kb. 30km-re lakom tőled...
Küldjed a képet meg valami árajánlatot...
zotyavfr@freemail.hu