Most olvasom és nem is gondoltam volna ,hogy neked 50 rugót ér az életed .
Tudok neked fasza gumi garnitúrát 1 etresért .
Az első gumi amit tőled kaptam az mennyit ért .
Az én életem az neked SMAFU!!!
2 gumiért sok a 20ezer???
igazából nem értem amikor megveszi valaki a motort akkor ugy kalkulál észszerűen h egy gumiszett ujonnan 60rongy, vehet használtat persze olcsón. de 20ért ujjat? rá nem tenném a gépre annyiért...
Üdv!
Kellene egy kis segítség! Az aprilia af1-emre keresnék megfelelő motorgumit. Az első felni 2.15-ös a hátsó 2.5-ös szélességű. Az átmérője 16-os. Milyen méretű a gyári gumi? Vagy melyik a legmegfelelőbb erre a kerkéméretre? A neten találtam gumit, de a kettő együtt több mint 20ezer... valaki nem tud olcsóbbat? A használt is jó lenne, persze ha még jobb állapotú!
A másik dolog hogy mennyibe kerül a mocira egy láncszett? Az interneten nem találtam sehol! És hol lehetne kapni Budapesten?
Meg kellene nekem több apróság is, pl láncvédő, hőgomba, ilyeneket hol lehet beszerezni a legolcsóbban? Van valami jó bolt Budapesten?
Háát a kapcsolót se vettem volna meg a helyedben... Láttam már olyan megoldást, hogy esztergáltattak hozzá egy közdarabot, és trabant alkatrésszel helyettesítették! És jóval olcsóbb volt!
Az én megoldásom azthiszem az lesz, amit pl a Yamaha Zealen alkalmaznak, hogy egy rugóval egy kapcsolót húz meg,. és köze nincs az olajnyomáshoz! (mondjuk az enyém jól működik, de haveré nem mindíg, így ha azon csere lesz, szerintem így oldjuk meg.)
Hogy mit tanulok? :) Háát elvileg gépész leszek :) Méghozzá kalorikus gépész elsősprban, másodsorban géptervező, hja, és a tanáraim agyára megyek :D De azért néha nem rossz hely az a bme... :)
Végül nem vettem váltókart, mert egy 10-es lett volna. Leszedtem inkább és keresek itt valahol egy esztergályost. Egyébként, most, hogy leljebb állítottam a kettessel nem volt gond, de az egyesben való indulás továbbra is 10-ből 2 alkalommal problémás.
Biztosíték táblát végül a motorboltba (ahova szoktam járni) vettem, de vennem kell kábelsarukat, mert erre azzal kell feldugni a madzagokat, nem úgy, mint a réginél, Van rajta vagy 5 biztosítékhely, szóval már élezem a fűrészt. :) ...vagy jön a kábelkötöző nevű szörny. :)
Közben a hátsó fékkel kűzdök ismét, mivel egyszer már azt szereltem. Amikor megvettem a mocit a tartályban nem volt egy szem olaj se, akkor feltöltöttem és kiderült, hogy nem működik a hátsó féklámpa kapcsoló és a betét is el van égve meg kopott is. Vettem egy új kapcsolót 7390 Ft volt huhhhhh, és új betétet is (5600 Ft). Felraktam, feltöltöttem újra, lelégtelenítettem, erre kiderült, hogy szivárog a "főfékhenger" -vagy hogy is hívják. Ma szétkaptam, de sajnos nem kaptam hozzá felújítókészletet, legalábbis eddig, most lekérdezik a raktárat, hátha jó bele valami.
Nos végül is kiderült, hogy nem is egy igazi bontó, hanem egy szerelőműhely, ahol értékesítenek is használt alktarészeket. Kaptam az olajpumpára kiáramlót (a pumpa így nem kell, köszönöm zotyavfr) össze is lapátoltam a rendszert faszán működik. Biztos, ami biztos minden csőcsatlakozásra raktam egy kábelkötözőt, nehogy lecsússzon nekem. Szépen buborékmentesen megy az anyag. (ez elején a porlasztó felé menő ágban volt 1-2 nagyon kicsi buborék, de aztán megszűntek azok is)
Ja igen, XIV. kerület Cserei utca 6.
neeem koliban vagyok! Aztán hazavittem a racket, és most nincs itt az az anyagmennyiség.
A váltókart meg ne cseréld, mert drága lesz, vanm benn egy acélpersely, azt cseréltesd ki esztergályossal!
Vagy ha mégis cseréled, vevő vagyok rá valami baráti áron :D Ha közelebb laknál, ajálgatnám, hogy egcsínálom szívesen, de így macerás...
Szóval kiszeded a csavart, leesztergályák szépre a felületét, meg a hosszát, majd készítenek egy új perselyt a váltókarba! Ennyi!
Nekem is így van, mert szeretem, ha precíz, és már kicsit kotyogott :)
Éjjszakai műszakban nyomod valahol a melót?
Holnap megyek aprilia bontóba, elvben kapok a pumpához kiömlőt, kérek egy biztosítéktáblát is. Akarok venni váltókart is, mert nagyon ki van kopva, a tengelyén nagyon tud mozogni oldalra, ez sem a pontos váltásnak kedvez. :)
A dob és cső között nekem nem jön, ott kitömítették hengerfejpasztával, a kipuf végénél viszont ereszt, mert szegecselve van rá a vége, mivel kiherélték a dob zajcsillapitását. Azt hiszem ott kifúrom a szegecset és kikenem pasztával. A végére hegesztetnem kell valamit, mert nem csak végigfolyik, hanem rá is fröcsköl a kerékre.
Írtad a biztosítékot, megnéztem.
Nekem a jobb szélső biztihez egy narancssárga és egy piros, a másikhoz két piros vezeték megy. Ennek, mint ma kiderült szét van égve a biztosíték foglalata, ki sem jött a bizti egyben, szóval cserélni kell a biztosíték táblát. Nem tudod mi van arra a biztire kötve? A szélsőt ha kiveszem semmi nem működik, viszont ha ez nincs, akkor semmi nem történik minden működik. (lámpa, duda, stb)
Nos, ezt egyrészt úgy lehet megszntetni, hogy letömíted a dob, és a cső között, + nekem kellett a végével is kezdeni valamit, mert végigfolyta dobom, és lecsöpögött nekem is mindenre! A megoldás egy vékony drót lett, amiből egy kics lelógó részt csináltama végére, hogy azon follyon végig, és ott cseppenjen le!
Néztem a képeim, de sajnos nem látszik egyikense!
Szóval fogtam egy vékony drótot, és a kiömlő után kb fél cm -re rátekertem egyszer, és alul összepödörtem, a pödrést meg hagytam kb egy 8 mm-re lelógni! (megoldás, hogy hegesztsz rá egy kis kilógó részt, de én nem akartam hegsztgetni a gyári kipuffom!)
..már meg is jött a plexi, fel is vágtam rá. Tükröt is cseréltem, mert törött volt, de hiába új lekonyul a rázkódástól, meg a menetszéltől. Mondjuk csak 5700 volt a pár, nem 20.000 darabja, mint a gyárinak, de akkor is. Azt hiszem beállítom, aztán nyomatok pillanatragasztót a gömbjébe. (nem szédszethető, hogy húznék a csavarján)
...hát akkor a város 4-5 ezer megvan, én is annyival mentem, ez nem lehet gond marad a dugóban való araszolás. A kipuff múltor már tök tiszta volt nem folyatott, de akkor ez ilyen, megnyugodtam, hogy neked is így mocskol. :) ..már csak arról kéne lebeszélnem, hogy a gumi oldalára tegye, mert necces így balra dönteni, mi van, ha kicsúszik alólam a hátulja. ..a tárcsafékről már nem is beszélve a szép új drága fékbetét meg telszívja magát, aztán dobhatom ki. Talán hegesztetnem kéne valami terelőt a végére, hogy jobban kifele köpjön.
A 20 ezer nekem kb 1,5-2 év, az végül is belefér, ha más nagy gond nincs.
No könnyen lehet, hoyg elolajozza a kipuffiot! DE modnom, amíg nem égeted ki, addig biztos televan!
Az elolajozásróla nnyit, hogy egyszer állt nekem egész télen, valamikor februárba üzemmelegre járattam a garázsba, hogy kicsit had forogjon utána.. noa vége azlett, hogy bemelegetett (kb 20 perc) aztán pár gázfröccs, túráéztatás, hűátranézek, a mögötte álló astra motorháztetejének a fele vastagon olajos volt! Nem pöttsös, teljesen belepve olajjal!!!!!! (aztén ygorsan lemosás ott helybe, apa meg ne lássa :D
Utazó fordulat? Nos, én úgy hazsnálom, hogy város 4-5 e (mondjuk ez nálam Keszthely, 50-félek már a trafitól!!!- kb 10 km fel, és levezetés) kinn 100-110 olyan 6-7 e-es fordulat, előzésnél, kanyarba, meg amikor oylanom van, akkor 10800 (pirosig :) )
Így a tapasztalat szerint elmegy 20-22 e km-t gond nélkül, és még elég ereje is van, akkor viszont dúgó+hajtókar+fötengelycsapágycsere!
Egyébként multkor néztem, szatunánál 8e Ft körül van a plexi, ha ki akarod cserélni!
Mit gondósz mé adtam ingyé neked??