Egyik sem eladó
Egyébként azt a dobot az előző gazdája építette rá és nagyon szép hangja van tőle(tiszteletet parancsoló ). Nem pedig mint néhány gyárinak mint valami pörgős MZ
Ha most volt főtenmgelyszimmering csere, akkor valószínüleg csak a kipuffban lévő olajat köpködi! szedd le a kipuffot, és égesd ki! (tüzetraksz, és beleteszed, és ha már lángokat ad ki, akkor megfújod...)
Na azt hiszem sikerült elk*rnom az új kuplungot. Gondoltam amíg alszik a gyerek szétkapom a hátsó féket (mert az kicsit még ereszt) és ha már ilyen jól haladtam, kicsit állítok a váltó karon, mert a 0--1 gyakrabban és az 1--2 átmenet ritkábban, de szarakodik. Gondoltam kipróbálom ha kicsit leljebb rakom milyen lesz. ..viszont a gyerkemet nem akartam felébreszteni és a motort nem röffentettem be, csak üresen váltogattam párat, hogy a lábamnak jó-e ez a helyzet. ...na most viszont hiába húzom be a kuplungot nem emel ki, illetve nagyon kicsit könnyebben gurul, ha be van húzva, mintha nem, de szóval nem emel ki.
béassza meg, de hülye vagyok
Köszi! Megnézik most nekem, hogy tudnak-e csak kiáramlót adni, ha nem tudnak, akkor marad a komplett pumpa és akkor érdekel. Pár napon belül kiderül, jelentkezni fogok.
Igen ez is trikolor volt állítólag. Majd megkeresem a powert és csinálok képet.
Megnézem majd a biztit is, nem tudok milyen fogyasztó van arra a szálra kötve?
Főtengely szimering most volt cserélve a múlt héten, mert a dolog még durvább volt, magasabb fordulaton idővel olajfolyó folyt végig a kipuff alján és olyan füstfelhő jött, mint a T34-ből, ami mögött a Deák téren futottam. ;)
A dob és a csö között kikenték, ott nem jön, ez csak a végén köpköd, illetve a vége előtt is picivel kifúj, mivel kiherélték a dobot és szegecselve van rá a vége, ott egy kicsit ki is fúj, de az olajat a rendes "kijáraton" prüszköli. (Jó hangos is, gondolom minden zajcsillapítást kivettek a dobból, örülhetnek ha megyek az utcán) A köpködés leginkább azért zavar, mert kap belőle a gumi is és a féktárcsa is. Na most ha olajos gumival bemegyek egy kanyarba és rádöntök az olajos oldalára....
Hegesztessek egy kicsit hosszabb véget rá, hogy jobban kifele menjen a gané???
Azmeg engem nem érdekell sajna :) Remélem nem is lesz rá szükség :) + amennyire én tudom, a váltó áttételek is változtak az évek folyamán, bár gondolom csereszabatosak...
Egyébként ahogy jobban megnézegettem tetszik az a Gianelli kipuffrendszer :D Jobban, mint az arrow, ami annyi ilyenen van!
ÉS szerintem a tied is olyan piros-lila-zöld replica lehetett, mint az enyém, a piros elejéből, és a zöld hátsó ülésből ítélve!
Még egy dolog! Az első sárhányó tartóit belülre szokás tenni, szerintem úgy szebb!
HJa, és nem csinálnál képet a kipuffszelepről? Hogy mechanikus, vagy elketromos? ( a kipuff felett van egy nyúlvány a hengeren, az érdekell!
Régifajta! (amúgy az újabb RS-ekre való!)
DE ááácsi! miért van két 15 Ah-es biztosítékod? Mert az egyiknek 7,5 Ah-esnek kell lennie! Méghozzá annak, amelyikhez egy zöld, és egy zöld-fekete vezeték csatlakozik! (a másikhoz két piros)
A kipuff meg kismértékben mindíg köpköd, pl keveset a rendszámra, de a dob elött a csatlakozónál előszeretettel, mert ott összegyűlik az olaj! (megy a felnire, és szépen csíkokat húz rá :) ) Ha itt, a csatlakozásnál köpköd, javaslom vegyél hengerfejtömítő pasztát, szedd le a dobot, takarítsd ki a csatlakozó részt, jó alaposan kend be ezzela cuccal, szereld vissza, és ha megszáradt, nem fog köpködni!
Háát ha ennek ellenére alaposan füstöl (de továbbra is hagsúlyozom, hogy csak viszonylag hosszú országúti mászkálás alatt tisztul ki, és akkoris azért el el nyom egy-egy füstpamacsot, azért ez nem robesz!) akkor valószínűleg a főtengelyszimmeringek halottak. Ami tulajdonképpen nem olyan nagy ügy (1000 Ft) csak a kicseréléséhez kell lendkeréklehúzó, le kell szedni a bal oldali blokkfelet, a kuplungot, meg minden belső cuccost, de a blokk széthúzása nélkül cserélhetőek a szimmeringek!
...hát azért ez 300 km volt. Viszont ma leengetem az olajat és kiderült feleslegesen paráztam, csak a tartály b@szott nagy, több mint 3 liter, inkább 4 lehet. Ugyanis 1,5 liter olaj jött ki a betöltött kettőből, szóval majdnem 1:40-es a keverési arány! :)))))
Úgy tűnik a pumpa jó, de így legalább lecserélem a csöveket és szerzek valahonnan egy normális kiömlő bizbazt a pumpához. ..szóval gatyába rázom. (már csak az a kérdés, honnan akkor a nagy füst és köpködés)
Most már én is látom, hogy kettes van. Köszi!
Igen a 89 valós lehet, mert forgalmi szerint 90-es, akkor ezek szerint azt nem cserélték azóta.
Na majd megnézem a hengerfejet!
ui: Olajcsövet kaptam a kelomotor -nál (ott szoktam vásárolni) 38X forint volt métere.
őőő igen, a toldásra gondoltam, azon a csövön, ami az olajpumpától vezet a porlasztóig!
A tartálynál meg érdemes alaposan lepucolni, és akkor meglátod, ha valahol szivárog, bár nem jellemző! Az olajfogyasztást meg ne pár 10 km alapján határozd meg, mert úgy tuti akkora a mérési hiba, hogy az alig fogyaszt olajattól a 1l/200 km-ig simán eljuthatsz :)
A hengert meg onann állapítottam meg, hogy a hengertalpnál, bal oldalon ott van a gilardoni 2 -es felirat, ami nekem gilardoni 1 Egyébként a henger gyártási évét a jobb oldalon, a membránházon lévő szám jelöli (ez is csak egy szám, pl nekem 9 azaz "89 a tartalék hengeren 2, azaz "92 így ha neked 9-es van benn, az alószínűleg "89 bár nekem a blokkba benn van mindkét szám, és az öntvény "87 -es -énis megijedtem először :) )
Egyébként a hengerfejed ilyen: http://bikepics.com/pictures/4... vagy azis az újabbfajta?
Az általad leírt módom végzem a cserét, köszönöm. Jól értem, hogy a tartály alján lévő szűkítőt is javaslod leszedni? Elképzelhető egyébként, hogy a törött kiáramló növelné az olajhasználatot?
A blokkon pont tegnap kerestem azt a számot, de csak egy 9-es van benne egy karikában. Ez 90 vagy 99 vagy bármi lehet, vagy ez a szám nem az a szám. A keréken nem találtam, de holnap újra nézem világosban.
A henger típusát honnan látod? Én hiába nézegetem a Te és az én képemet nem nagyon látok különbséget. (A kipufon látom a különbséget, az még számomra is egyértelműen észrevehető. :) no meg a blokk színét is.)
Nos, ez egy síntesi egyértelműen... báár már kicsit csereberélték az évek folyamán! (erre a végén visszatérek!
Nos, kezdjük ott, ha piszkálni akarod a pumpát, legjobb lesz, ha egy porlasztópucolással kezdesz. Ugyanis, így kiürítheted maradéktalanul a porlasztóbal lévő benzint, és gond nélkül járathatod keverékkel, amíg piszkálod a pumpát! Szóval szedd ki a porlasztót, leszeded az úszóját, és sűrített levegővel fujasd át az összes járatát! A fúvókákat, stb nem kell kiszedni, az úszót ne piszkáld lehetőleg, nagyon óvatosan dolgozz, semmit nem szabad megsérteni, és nem szabad, hogy piszok kerüljön bele! MAjd sereld vissza! Egyúttal érdemes a légszűrőt is kipucolni, ehhez, ha agyári légszűrő van benn, le kell venni a farokidomot.
Ha ezen túlvagy, akkor neki kell esni az olajpumpának! Előszőr is, én javaslom, hogy azt a csövet is cseréld ki, ami a tartályból a pumpához vezet, mert ha megkeménykedett, szeret a csatlakozásoknál kicsit könnyezni, folyton olajos a környéke csepeg a motorbóla drága olaj. És egyúttíl ha benne van a gyári csőcsatlakozó, én azt is kiitatnám. Ennek a cseréjét úgy érdemes megtenni, hogy leereszted az olajat a tartályból, amihez érdemes felülről segídcsővel szívni, mert lassan jön! Sajnos a tartyál aljához hozzáférni nehézkes, és csak úgy jön kia vázból a tartály, ha félig leveszed a hátsó váznyúlványt. Először a tartályra húzd fel az új csövet, vezesd le az olajpumpáig, és (lazán legyen, ne feszüljön!) vágd méretre! Majd dugaszold el, és tölts olajat a tartályba! Ezek után húzd kia dugót, várd meg, míg lefolyik az olaj (lefele lógasd a csövet, hogy a teljes keresztmetszetébe legyen olaj, ne legyen benn légdugó) és mikor elkezd kifolyni, gyorsan tett rá a pumpa csatlakozócsövére! (nos, itt ígyis lesz egy kis légbuborék a csatlakozó miatt, ezért jelenik meg a másik oldalon, és ezért kell keverékkel indítani) Ha ezezl megvagy, leszeded a másik csatlakozóról a vékony olajcsövet, újat teszel rá, amit lehetőleg magasra vezetsz, és keverékkel (min 1:40-essel, de én ilyenkor 1:33 -asra is keverem, nem árt egy kis olajozás ) elindítod a motort, majd járatod, amíg a vékony cső tetején nem jön az olaj, és buborékmentes, ekkor ráhúzod a porlasztóra, és készvagy! (serkenteni lehet a pumpa tömegáramát, ha gázt adsz, vagy csak kézzel felemeled a pumpán lévő kart! DE figyelem, nem a folyamatos nagy gáznál ad sok olajat, hanem mikor hirtelen felhúzód!)
VAgyis ez lenne a helyes eljárás... Csakhogy jobban megnéztem a képeid, és a kiáramló csonkot valaki letörte! (az a réz izé, amire a cső megy! Sajnos, azt kiváltani csak eredeti alkatrésszel lehet, mert van benn egy visszacsapószelep. Bontóból pótolható, pl Troják Zoltán, csetény a száma: 06 30/855-7633 nekem anno ő adott mert énis ügyesvoltam, és a forrasztás habár jól üzemelt, nem bíztam benne! (anno 500 Ft-ot kért érte, ha jól emlékszem, de az árai hasraütéssel mennek. De elküldi postán is!
ÉS hogy miért mondtam, hogy csereberélt a motorod?
Először is! A felnibe megnézheted mikori a motor (kis kerek felöntés, benne egy szám, pl 89 ekkor 89-es) A fejidom aprilia, és volt ezen a típuson, bár én még csak képen láttam ilyet.a blokk... nos, a színéből ítélve az fiatalabb, mint a motor, mert ezekbe általában ilyen blokk került: http://bikepics.com/pictures/4... azaz szürke, a tied pedig oylan iszapszürke :) Persze hacsak nem valaki házilag festette le. Ezt is könnyen ellenőrizheted, a blokk jobb oldalán, a lánckerék alatt van elvileg ugyan az a karika aszámmal!
A másik dolog, a hengered! A tieden egy gilarodni 2-es henger van, amit sport prokra, és RS -ekre szereltek elvileg, a régebbi gépek gilarodni 1-est kaptak (a különbség, hogy a 2-esbe van +2 felömlő, ettől fordulaton vehemensebb, de az 1-es kicsit nyomatékosabb) a még újabbakon pedig itt az aprilia felirat szerepel.
A kipuffod is valami tuningcucc, mert a gyári nem tekervényes, hanem ilyen: http://bikepics.com/pictures/2...
Egyébként azt a dobot az előző gazdája építette rá és nagyon szép hangja van tőle(tiszteletet parancsoló ). Nem pedig mint néhány gyárinak mint valami pörgős MZ