Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na igen, de ha a bejövő oldalt légtelenítettem, a kimenő feléhez meg nem nyúltam, akkor honnan van a kimenőben buborék????
A bovden-t mennyire lazítsam? ..mert ha túl kevés lesz az olaj, az sem egészséges, nem lehet valahogy egyértelműen beállítani ezt a vacak pumpát?
Igen, felmerült már bennem a kevergetés, de akkor cipelnem kéne mindig az olajat magammal, no meg előre kéne tudnom kb. mennyi fog menni a tankba, hogy előre beleöntsem. ...gondolom, ha a tetejére öntöm az nem túl hatékony. Valahol egyszer azt is olvastam, hogy ezek a kétütemű szintetikus versenyolajok nem jók a tankba öntve...mert nem emlékszem, de talán nem keveredik jól....
A csöben nem maradhat egy pici bubi sem!
Dobd ki a régi csövet dugd rá az ujat töltsd fel olajjal és addig légtelenitsd mig az öszes bubi ki nem jön belöle és lehet a bowdenen is lazitanod kéne.
Vagy másik megoldás kösd ki a francba a különolajzást és járj keverékkel de az viszont nyügösebb dolog...
Huuu azt a csövet gyorsan szedd le rola és tegyél rá normálisat!!!
Ez egy Sintesi azthiszem.
...amiben (mint a képen is látszik) buborékok közepete halad felfelé az olaj. Gondolom ez üzemszerű állapot, mert amikor az olajat leeresztettem, akkor lelégtelenítettem a bejöveteli oldalt, onnan nem szedheti a levegőt.
Na ez egy jó kérdés, hogy milyen is a mocim! Négyzet alakú lámpája van, de nem trapéz. Az aprilia múzeumban ilyet csak 3 küllős kerékkel láttam, nekem viszont több küllőm van. Szóval...???
Csináltam most gyorsan pár képet, most töltődnek fel:
http://www.lok.hu/moci/P105000...
http://www.lok.hu/mo ci/P105000...
http://www.lok.hu/moci/P105000...
http://www. lok.hu/moci/P105000...
http://www.lok.hu/moci/P105000...
Az utolső képen látszik az ominózus cső.

Üdv: M.
Garagéban alszik az udvaron az asszony autója meg a Scarabeó mellett. ...már amíg nem veszi meg valaki a kis 50-est. Utána már csak ketten horkolnak. ;)
Addig még csak eljárok a kicsivel, de ha elkel, akkor már csak az AF marad, szóval mire belőle lesz a mindennapos jármű, addigra végére kéne járnom a dolognak. (Vecsés-Budapest viszonylatban járok minden nap télen-nyáron-esőben-hóban)
Huhh az olajtartály nem tudom mekkora, de ha két körlámpás (síntesi/replica) a motorod, és nem trapéz (Futura) akkor a tartály legalább 2 liter, nem kell megijedni! (ha mutatnál egy képet, könyebb lenne)
Az olajcső esetében pedig! MElyik csőre gondolsz? A tartályt a pumpával összekötő cső sima szilikon benzincső, simán rá kell, hogy menjen mindkét végére! (annyi kiegészítéssel, hogy a tartály aljába van egy csavar, ami belemegy, és leszűkíti a cső méretére) A pumpától a porlasztóig menő cső pedig ez az ominózus modellboltban beszerzett vékony! Aminek a kicserélését mindenképpen ajánlom mindenkinek, mert én még csak csontá keményedett, mindenhol ereszt darabokat láttam, amelyeket csak öngyújtóval lehet visszatenni!
Lehet h valaki megcsapolja éjszaka . Azért megy bele olyan sok.
Szia!

Köszi a választ! Az a helyzet, hogy a lámpavilogás miatt töltöttem bele még 1 liter olajat, tehát eddig 2 litert töltöttem bele és mentem kb 300-330 kilómétert. Jelenleg ha ledugom az ujjam, akkor nem éri el az olaj szintjét (sajnos nem átlátszó a tartáj, hanem fekete), bár látom ott lenn a mélyben. Ha két literes is a tartály (bár a netem én mindenhol 1,4-et olvastam), ez akkor is furcsa. Arra gondoltam veszek még olajat és telitöltöm, így az utántöltésből egyértelműen látszik, hogy mi van. (csak sajnos az olajszintet látva nem biztos, hogy még 1 liter elég, márpedig 4000 Huf/liter áron már elég durva pénz megy olajra.)
Szóval hamarosan konkrét értékkel tudok szolgálni.

A vékony csövet végül is hogyan gyömöszölted rá az olajpumpára, vagy az kitágul anyira, hogy felmegy rá?

Üdv: M.
Hali!

Figyu, az hogy bevillan a lámba, nem jelent túl sokat! Az olajfogyasztást majd csak akkor tudod megállapítani, ha már mentél vele pár ezer km-t! MErt a tartály kialakításából fakadóan, gyorsításkor hajlamos villogni akkor is, ha van benn sok olaj! Egyébként egyes AF-1 -eseknek az olajtartály áttetsző, és van egy skála a motor bal oldalán (sintesi, replica - bár láttam már fekete tartályt is) Az meg hogy füstöl? Majd ha jó idő lesz, és mész vele egy 80-100 km-t, akkor lesz alkalma kitisztulni, most az, hogy mész vele pár km-ekete csak a füstölést segíti elő!

Az olajcsövedről annyit, ez, amit leírtál sajnos elég általános, és jó gány munka! De!!! Hosszas keresgélés után (mondanom sem kell egy motorosbolt, vagy robogókkal foglalkozó szerelő sem tudott olyan csövet adni, csak bontós, bontottat) megtaláltam a megoldást! Modellezőboltban lehet kapni ilyen méretű szilikoncsövet! Sajnos pl egerszegen nem kaptam, de ha ajálhatok egy boltot: bp, 11. kerület, budafoki úton van egy modellezőbolt (bme mellett) ott kapsz ilyen csövet! Van több méretbe, asszem 2 mm-es belső átmérőt vettem, és egyáltalán nem nevezném drágának . ( ha jól emlékszem 200 Ft volt, és egy méteres darab van a csomaban) Szóval én a helyedben sűrgősen kicserélném, mielött baj lesz belőle!
Keverj be 1:33-as vagy 1:40est vagy amit a szíved diktál olyan Keveréket. És húzd le a karbiról a csövet, vagy szered ki a különoljazást és próbáld meg úgy... Ha jó lesz nem füstöl annyira akkor a pumpával van valami...
No leszedtem az olajpumpa oldalát és...és sajnos nem volt felakadva a bovden. A mozgó részen van alul egy vonal, kicsit feljebb egy pont és felül egy vonal. Alapjáraton az alsónál áll és szépen együtt mozog a gázzal egészen a felsőig, onnan is visszajön.
Egyébként gyárilag ilyen barkács hangulatú a motor felé menő cső rögzítése, vagy később barmolták így el. Ugyanis a pumpára rámegy egy vastagabb cső (kábelközötő szorítja rá), abba megy bele a vékony, amire 2 db kábelközötővel szorítják rá a vastagot. Elég home-made hangulatú, de végül is működik, mindössze akkor jelenik megy egy csepp olaj a kicsi-nagy találkozásánál, ha leáll a motor és viszatelik kicsit a vékony cső. Ez viszont nem okozhat ilyen fogyást, no meg ugye nagyon füstöl is (szerintem).
Már csak az a kérdés, hogy akkor mit tegyek most?

Üdv: M.
Szia!
Rendben lenne az, ha adnád a 30-as karbit + 5ezret, én meg akkor a 34-es DelLorto-t.
Holnap felhívlak!
Kösz a választ!
Jah az előző nem is nekem jött :)
Köszönöm, holnap szétkapom és megnézem!
A szerelő azt mondta, hogy persze, hogy jelez, mert 2 literes a tartály és 1 liter olaj nagyon kevés, de hát azt nem gondolom, hogy 6 dl a tartalék tartály, mert kb, akkor lenne normális, hogy felvillan a lámpa 200 km után. Kiváncsi vagyok hova lesz állítva.
Tippelni nem akarok mert nem negyon fogyasztottam még ki csak 1szer.
Sajnos nem de sztem 2-3 kb
Na én is erre gyanakodtam. Egyébként nem tudod hány dl a tartalék?
Vagy küld egy sms-t és megbeszéljük...
Én adok érte egy 30s karbit és 5ezer forintot...
0620/6629785 (ha érdekel)
Sziasztok!
Van egy Dellorto 34-es karbim.
Szerintetek mennyit ér egy ilyen?
Fontoss lenne a válasz!
Akkor szegény gép több olajat eszik mint benzint. Nézd meg az olajpumpáját hogy van beállítva, nincs e felakadva valahol a bovden. Az olajpumpáról ha leszeded a műanyag deknit találsz két jelzést a mozgó és az álló részen.. azoknak egybe kell esni kb.
Több mint 600 km-t kéne menni akár 800at is elmegy ha jól van beállítva a pumpája.
Sziasztok ismét!

Lassan lesz a motoromból valami, holnap jön a szatunától a plexi, hétfőn hozzák a boltba a tükröket. ...viszont még mindig bizonytalan vagyok. Szerintem még mindig nagyon füstöl. Tudom ez szubjektív dolog, de kb. mennyire kéne ennek a gépnek füstölnie, rendes olajjal? Már a hűtőt is letakartam, nehogy az legyen a baja, hogy 40 foknál nem megy följebb a víz, de 80 fokos víz melett is, én soknak találom. (igaz, egy 50-es Scarabeo a viszonyítási alapom) ..és egy kicsit köpköd is a kipufon, igaz a városban szuttyogtam, állítólag ilyenkor ez természetes.
A másik kérdésem az olajgyás. Teljesen leengedtem az előző olajat és beletöltöttem egy literrel. Kb 200 kilóméter után enyhe gyorsításoknál is megvillant az olaj jelző lámpa. Nem tudom mennyi olajat használ takaréknak, de én ezt is eléggé soknak találom. Paranoid vagyok, vagy ennek így kell lennie?

ELőre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: M.
tothadam1989@msn.com A perem a fordulatszámmérőről lejött elég könnyen(kézzel)