De igen, ez az ami már az enyém. :) Leszámítva, hogy a lánc nem új, a plexi törött volt (a képpel ellentétben) és lehet, hogy a blokk is fel volt valamikor újjítva, de a 11.5-ös kompresszió nem feltétlenül ezt mutatja.
Hát a kuplung vadi új, most cserélték nem ajánlom neki, hogy csússzon!
Na ma kicsit próbálgattam a váltót, és kicsit odakentem neki. Mentem vagy 10-15 kilómétert 8-10 ezer közötti fordulaton és már nem füstöl, csak éppen egy kicsit. Ellenben a kerék tiszta dzsuva lett, és a kipuf alján is olajfolyó lett. Na most akkor vagy még mindig főtengely szimeringes (ami nem valószínű, mert megbízható a szerelő mester, akihez vittem, vagy akkor sem volt az) Mivel múltok (mikor pörgettem 70 kilóméteren át) már nem folyt végig az olaj, szépen kitisztult, most meg igen, már csak azt tudom elképzellni, hogy a dugóban való szüttyögés tett be neki ennyire. Elképzelhető, hogy másfél óra szüttyögéstől így telenyomja a kipufft olajjal? Mondjuk az tény, hogy a gyertyát is beköpte, le is állt a Tölgyfa utcában és gyertyát kellett cserélnem. Be is raktam egy 8-as hőértékűt (10-es volt benn), aztán ment tovább. (ez akkor volt, amikor eső volt múltkor és behalt a város). Tényleg mit gondolsz, hogy főleg városi üzemben megfelelő -e a 8-as gyertya, nem lesz gond belőle?
Ha már itt tartunk mi az ideális utazó fordulat? Mert oké, hogy váltásnál húzom, de mondjuk a városban 50-60 nál mekkora fordulaton haladjak, hogy ne is legyen túl alacsony, de ne is pörgessem szét. Az ötven ugyanis ha felkapcsolok valahol 5000-es fordulat körül van. ...vagy menjek 2-3-asba aztán bömböljön 7-8 ezren?
Hihi :) Nos, igen, el is felejtettem az olajbetöltésre válaszolni :)
Szóval igen, ez jó játék :D Mindegy hol töltöd be, azona két műanyag csavarhelyen, vagy baloldalt, a lánckerék felett, ahol szintén van egy levegőzőcsavar, mindenhol jókis játék :) Türelem..
És igen, az jó, ha az olajjelzőn folyik az olaj, elvileg 1 l kell bele!
Az, hogy kevered az olajat? Háát nem a legjopbb, de a váltónmak mindegy lesz hidd el! HA véletlenül csúszni kezd a kuplung, akkor válts rész szintetikus, vagy ásványi olajra, nekem pl sima motorolaj van benn!
Köszi az infókat! Végül is miután működik a dolog, nem erőltettem ezt a dekli levételt, hanem visszacsavaroztam és feltöltöttem olajjal.
....hmmm, hát ezt a műveletet is sikerült kabaréba illően csinálnom. Végül is olyan 9 dl olaj jött ki, az várta, hogy a fagyisdobozból visszatöltsem. Megtaláltam a hivatalos beöntő helyet, a lábtartó közelében (le is szedtem, de hiba) a kipuffcső mellett. Persze hozzáférhetetlen a tölcsér számára, amivel terveztem beönteni. No nyomtam a tölcsérre egy benzincsövet és azt bele a lyukba. Az elképzelés szép volt, de az olaj kb olyan sebességgel folyt le, hog három hétig tartana. Közben viszont a tölcsér eldőlt és vagy 1-2 deci olaj szét is folyt az udvaron a díszkövön. (asszony nagyon megdícsért, mert fol maradt) Láttam, hogy ez esélytelen, ekkor eszembe jutot, hogy a scarabeóhoz annó vettem Repsol hatóműolajat, annak a dobozának a csövére kötöm a benzincsövet és nyomom a dobozt, mint a veszett ló. Ez ment is egy darabig, kb 3 deci olajat bele is tudtam nyomni, amikor elkezdett kifolyni a lyukon, ebben az ütemben úgy látszik nem tudott lefolyni benn.
Végül fogtam leszedtem az első műanyag csavart a dekli oldaláról, ahol belátni a kuplunghoz (nem ahol a csavar van alatta) és oda nyomtam be a csövet és beküldtem a maradék olajat. Így egy óriási tócsa árán de sikerült benyomni.
Ha mot kicsavarom azt a kicsi csavart, ami az olajszintnézésre van, akkor folyik ki az olaj, akkor ugye ez azt jelenti, hogy jó a szint, elég ami benne van?
Az olajosdobozba egyébként volt kb 3dl 2T hajtóműolaj, de jóval hígabb, mint ami benne volt a mociba, így most kb 3 dl híg és 6 dl sűrű olaj van benne, lehet ebből valami gond?
A váltókar eddig fenn volt, de sajnos így sem jó, azért raktam vissza. Ha például azt csinálom, hogy lenyomom és rajta hagyom kicsit nyomva a lábam és úgy engedem fel a kuplungot, akkor beugrik rendesen a fokozatba. ..de 10-ból csak átlag 2 alkalommal van gond a többi alkalommal csont nélkül beveszi.
A kuplungnál sikerült addig tekergetnem a csavart, hogy kicsivel 3/4 állás (ha a behúzott állapota a 0) felett elkezd fogni. Szóval most leljebb jött, de holtjátékot, azaz ahogy én értem, hogy a bovdent az elején ne is húzza, na azt nem sikerült elérnem.
Nos, ha nem veszi 0 ból egybe, az könnyen lehet, azért van, mert nagyon le van állítva a váltókar, és egyszewrűen felütközik a lábtartó héblibe! NEkem pont a határra van állítva, mert így szeretem... Szóvval könnyen lehet, hogy az egy apró hiba!
A kuplung kinn fog, de az nem baj, csak az a fő, hogy legyen egy 2-3 mm-es holtjátéka, hogy ne égesd le a kuplungot!
A dekli meg lejön, csak rá lehet gyógyulva, annyi, hogy van két szétszedőrész az elején. hátulján, ott csavarhúzóval megindíthatod de úgyse fogsz benn semmit látni, a lamellák kiszedéséhez le kell venni a kuplungot, azzal meg óvatosan, mert könnyen eltörheted a kuplungalapot! VAgy hátsó fékkel lehet megindítani, ha sikerül, vagy kuplunghoz spéci szerszám kell! DE ha nem csúszik a kuplung, akkor biztos, hogy csak beűálítási hiba! Egyszerű a mechanikája! De a deklit ha leszeded, a tömítés vastagsága is állít picit rajta, mert a deklibe van a kiemelőszerkezet!
Nekem szépen veszi a fokozatot 1ből 2-be és fordítva Nem volt még olyan hogy üresbe ment volna ( az én blokkom 92es). Viszont amikor visszafelé kapcsolgatok sokat, szokott recsegni. A kuplung nekem nem fent fog.
Időnként (kb 10-ből 2 alkalommal) üresből egyesbe hiába rakom a kuplung felengedésekor nem történik semmi én állok a zöldnél a motor meg bőg, ha mégeszer rálépek, akkor beveszi rendesen és oké
Ritkábban egyesből előbb üresbe megy és utána a kettesbe, illetve szintén ritkán nehéz üresbe rakni, illetve kettesből lefele váltani. De inkább az üres--1 átmenet a gázosabb.
Volt aki azt mondta, hogy ez ilyen, de kíváncsi vagyok, nektek mik a tapasztalataitok.
Aha, akkor valószínűleg pasztát is rakott a mester a tömítéshez és oda van ragadva, de piszkosul.
...de tettem még egy próbát, most, hogy hazajöttem, rádugtam egy aksit (ugyan is ez két nap állás után lepunnyadt, a világítás még ég, de az önindítót nem pörgeti rendesen, majd rádugok egy multimétert, hogy vesz-e valami fel áramot folyamatosan, vagy ha nem akkor az akksi a kuka) elindítottam üresbe, majd bevágtam egyesbe. Hatalmasat csattant, rögtön le is fulladt. Na mondom egy próba nem próba, nézzük mégegyszer és másodszorra sikerült. Igaz mikor egyesbe rakom rándul egyet, de ezt eddig is csinálta hidegen, bár most minta sokkal nagyobbat rándulna. ...szóval talán még sem lesz baj. Holnap visszaöntöm az olajat és visszacsavarom a csavarokat és megyek pár kört. (fék nélkül nem nagyon túrázom :) Az olajat a másik műanyag csavar mögötti lyukba kell önteni, vagy van valahol betöltő hely, mert én nem találtam?
A kuplung egyébként nektek is eléggé fent fog? Akármerre csavarom a karnál a beállítócsavarokat, a felső pár centiméteren kapcsol össze, a többi útja a karnak "tök felesleges".
A dekli összes csavarját kicsavarod, lejön a dekli a kuplung oldalon! Úgyis, ha rajta van a kuplungbovden, és a fordulatszámmérő meghajtóspirál!
A műanyag csavar alatt a csavar pediga kuplung durvaállító szrkezet!
DE! ha csak úgy váltogatsz, max a léptetővillák görbölhetnek el, a kuplung el sem tudom képzelni, hogy sérüljön!
:( ...hát sajnos ez az elbaszása a dolognak most közbejött, de ha sikerült életet lehelnem a kuplungba (persze előbb le kéne szednem az oldalát ) akkor egy nagy-nagy örömtüzet rakok és rádobom a kipuft, had égjen!!! :)
Háát, sajnos biztos nem az, mert ennél sokkal hidegebb napokon sem volt gond és ez nagyon nem emel ki. 1-es behúzott kuplunggal el sem tudok indulni a motort akarja tolni, de a többi fokozatban is ez a helyzet. Valami ott elgörbülhetett, vagy mit tudom én.
Most ott tartok, hogy leeresztettem már az olajat (látszik, hogy új, de azért elég fekete, érdekes, na mindegy), kicsavartam az összes csavart, levettem a váltókart. Leszedném a fedelet, de meg sem moccan. Ki kell venni a kilóméteróra spirált is (kézzel meg sem moccan, a kombináltfogóval nem érek be, hurrá) meg a a kuplugbovdent is (az hogy jön ki, tekerkjem?) és az olajpumpát is le kell venni?
Van 2 db műanyag takaró csavar, az egyik alatt csavar is van, kitekerjem?
Előre is köszönöm a segítséget!
(De mérges vagyok magamra, ilyen hülye, hogy lehetek.)
Üdv: M.
Hát a kuplung vadi új, most cserélték nem ajánlom neki, hogy csússzon!
Na ma kicsit próbálgattam a váltót, és kicsit odakentem neki. Mentem vagy 10-15 kilómétert 8-10 ezer közötti fordulaton és már nem füstöl, csak éppen egy kicsit. Ellenben a kerék tiszta dzsuva lett, és a kipuf alján is olajfolyó lett. Na most akkor vagy még mindig főtengely szimeringes (ami nem valószínű, mert megbízható a szerelő mester, akihez vittem, vagy akkor sem volt az) Mivel múltok (mikor pörgettem 70 kilóméteren át) már nem folyt végig az olaj, szépen kitisztult, most meg igen, már csak azt tudom elképzellni, hogy a dugóban való szüttyögés tett be neki ennyire. Elképzelhető, hogy másfél óra szüttyögéstől így telenyomja a kipufft olajjal? Mondjuk az tény, hogy a gyertyát is beköpte, le is állt a Tölgyfa utcában és gyertyát kellett cserélnem. Be is raktam egy 8-as hőértékűt (10-es volt benn), aztán ment tovább. (ez akkor volt, amikor eső volt múltkor és behalt a város). Tényleg mit gondolsz, hogy főleg városi üzemben megfelelő -e a 8-as gyertya, nem lesz gond belőle?
Ha már itt tartunk mi az ideális utazó fordulat? Mert oké, hogy váltásnál húzom, de mondjuk a városban 50-60 nál mekkora fordulaton haladjak, hogy ne is legyen túl alacsony, de ne is pörgessem szét. Az ötven ugyanis ha felkapcsolok valahol 5000-es fordulat körül van. ...vagy menjek 2-3-asba aztán bömböljön 7-8 ezren?