igazatok van ebben teljesen h sokkal olcsóbb de ha azt nézed ha egy tirisztoros gyujtást nem piszkálsz ... az életben nem romlik el max a mágnes de az ugyanúgy a megszakítósnál is márha mágneses a gyujtás.... ezt most akor cáfolom vagy magyarázátok már meg nekem:D h ha anyir ajó a megszakítós.. akor miért lehet már szimsonra is tirisztoros gyujtást kapni?:D
Igazad van, kőkori technika.
Bár ahogy Zoli mondta, nem lehetetlen ezzel se nagy fordulat.
És abban is igazad van, hogy kiforrott már a megszakító nélküli, ellenben egy 20 év körüli motornál, pl simson én jobban szeretem a megszakítóst, mert olcsóbb, és jellemzően 20-25 év körüli motoroknál előfordul gyújtásprobléma. pl 125-ös Af1. Akkor viszont az borsos.
Castrol full szintetikus olajat használok, amikor szétszedtem a mocit generálra akkor még nagyon bikán ment szóval erővel nincs is probléma és pláne ugy ment jól, hogy a henger kifújt 2 oldalon is! De ezt már orvosoltam igy most az sem fog kifújni! Ha nem muszáj akkor nem cserélnék gyűrűt majd egybe a dugóval úgy lesz az igazi!
hello vanak elado afegy alkatrészeim vagy egybe a motor nagyon nagyon olcso csak vigyétek már el mert már nagyon utba van it a mail cimem ger14@freemail.hu vagy tel +36308271822 ja és egybe olcsob sokal és nem csak azok az alkatrészek ami a képen van
40 éve vidáma 10 felett forgttak +szakítós gyulával, szóval lehet.
Ennek ellenére tényleg kőkori teknyika, de h visszaolvasol rájössz hogy került szóba
elöszöris.... a megszakítós gyujtásal lenne szerelve egy af1 pl kb semmien teljesítmény nem lenne alapból a megszakítósok azok nem is pörögnek úgy .. más a szikra is nem véletlenül találták fel és hazsnálják már a mai mocikba nem igazán taéálni olyan mocit... ami most jött ki és megszakítós másodszor ha új gyürüt veszel a dugóra akkor is járatni kel igen de nem annyit mint ha dugót cserélnél... egyébként azt a 0.5-0.6 os hézagot lehet érdemes lenne megmérni hézag mérővel .. mert nem idn1 ugyanis ha normális oylajat hazsnálsz nem a hengered fog kompni hanem a dugatyú persze ha rendesen be melegíted meg midnen és nem hidegen kezded neki rángatni.... bejáratási időre midnneki mástmond nikaszillnál... én halottam már olyat h 1 óra emelt alapjáraton... néha gázfröccs az olajzás miatt és utána 100-200 km ert mész vele és bevan járatva de halotam már aki oylat is mondott h 2000 km er és istenmencs terhelés nélkül járatni .... áló helyzetben főleg.... ezt pl meg cáfolnám mert 1 az h ha teszel egy nagy ventit a hűtő elé nem lesz gond.. 2 pedig úgysem melegszik fel rendesen a moci üzemhőre ha még venti sincs elötte mert nincs terhelés.... pont ezért kell egy mocit úgy melegíteni h picit járatod 10 percet kb .. emelt alapjáraton.. és finoman elindulsz vele az idő elteltével és mikor üzemhőre kapot a dolog rángathatod... nekem ez a véleményem ...
Az ár annyira nem horror csak váratlan a kiadás, meg úgy hogy nem is te tetted tönkre hanem más!
más:
ha leveszem a dugóról a gyűrűt és belerakom a hengerbe akkor a gyűrű 2 vége között mekkorának kell lennie a távolságnak? Mert nekem úgy 0,5 0,6 mm körül van szemre. Ezek a gyűrűk nem újak de nem is tudom hány km van bennük! Megéri rá venni egy gyűrűszettet? És ha új gyűrűk vannak benne kell járatnom? És ha igen akkor mennyit?
2-3 mm? Hümm én akkor szoktam jónak ítélni, ha legalább 5-6 mm-t átugrik :D Igaz, én a Simsonon, Pannónián nem úgy állítok megszakítóhézagot, hogy mérem, mi a gyári, hanem szemre, aztán jó nagy szikra legyen.... És emellett mindenki panaszkodik a megszakítókra, háát én a Simsonon kb 40 e nél cseréltem másodszor. És apa vette, ebből kb 34-et én mentem vele, előtte tuti nem cserélgette, csak állítgatta... Szóval én szeressem a megszakítós gyújtást :) Egyszerű, mint a faáék, és ha mégis baja van, olcsón kicserélem kompletten akár...
Nézd a jó oldalát:
- lehet kapni
- új, még ha utángyártott is
- és annyira azért nem is horror.
A 125-öshöz nekem elment egyszer a szikra. Alaplap hiba. Mitogeri szerzett nekem újat, postával 25 e vagyis nem új, bontott volt akkor.. Új árat megsem mertem kérdezni...
Az, hogy hengeren kívül, VALAHOGY, VALAMIKOR szikrázik, még korántsem jelenti azt, hogy:
1: nyomás alatt is átugrik a szikra
2:
megfelelő időpontban gyujt.
3: a gyujtás működőképes
A gyujtásteljesítményt egy pár miliméteres szikrközzel lehet kipróbálni, ha 2-3 mm-t átüt, akkor vélhetően nyomás alatt is szikrázik
A döglött jeladó/gíulatek/elektronika/trafó adhat rossz időpontban, vagy random időben szikrát(ilyenkor a ateljesítménye is kicsi)
Célszerű felkutatni a gyujtás elektromos adatait, és ellenállást mérni, így legaláb az aklaplap hibája kizárható.
Nekem is ugyanez a jelenség volt/van, h csak néha durrog, szikra, benzin van. Valami gyújtás probléma, de még én sem jöttem rá hogy mi. Mondtak már rá olyat is h a lendkerékben lévő elrepedt mágnes rész miatt van, bár ennek nem tudom h van-e valóság alapja.
Ha valakinek lenne kedve elmagyarázni, szívesen venném ha nekem is írna. koxy85@freemail.hu és az msn-em is ugyanez.
sziasztok egy 125 ös aprilia af1 em van és olyan problémám van h szikra is van és benzint is kap és hiába toljuk a mocit csak durrog
az ék már meg lett nézve szal kifogytam az ötletekből ha valaki tud lécci segítsen
előre is köszi!
És olyan előfordulhat, hogy az alaplapon a jeladó műanyag szigetelése szétolvad és valami zárlat keletkezik a jeladó és a tekercsek között, így a jeladó kábelen nagyobb feszültség megy fel a trafóhoz és kinyírja, pl egy rárúgással is?
Bár ahogy Zoli mondta, nem lehetetlen ezzel se nagy fordulat.
És abban is igazad van, hogy kiforrott már a megszakító nélküli, ellenben egy 20 év körüli motornál, pl simson én jobban szeretem a megszakítóst, mert olcsóbb, és jellemzően 20-25 év körüli motoroknál előfordul gyújtásprobléma. pl 125-ös Af1. Akkor viszont az borsos.
Igaz, én üzembiztos működést akarok midníg, nem maximális teljesítményt...
Castrol full szintetikus olajat használok, amikor szétszedtem a mocit generálra akkor még nagyon bikán ment szóval erővel nincs is probléma és pláne ugy ment jól, hogy a henger kifújt 2 oldalon is! De ezt már orvosoltam igy most az sem fog kifújni! Ha nem muszáj akkor nem cserélnék gyűrűt majd egybe a dugóval úgy lesz az igazi!
Ennek ellenére tényleg kőkori teknyika, de h visszaolvasol rájössz hogy került szóba
más:
ha leveszem a dugóról a gyűrűt és belerakom a hengerbe akkor a gyűrű 2 vége között mekkorának kell lennie a távolságnak? Mert nekem úgy 0,5 0,6 mm körül van szemre. Ezek a gyűrűk nem újak de nem is tudom hány km van bennük! Megéri rá venni egy gyűrűszettet? És ha új gyűrűk vannak benne kell járatnom? És ha igen akkor mennyit?
Előre is kösz!
H a többszörös(2mm) szikraközt átüti, akkor nxomás alatt is a normált.
Nézd a jó oldalát:
- lehet kapni
- új, még ha utángyártott is
- és annyira azért nem is horror.
A 125-öshöz nekem elment egyszer a szikra. Alaplap hiba. Mitogeri szerzett nekem újat, postával 25 e vagyis nem új, bontott volt akkor.. Új árat megsem mertem kérdezni...
1: nyomás alatt is átugrik a szikra
2:
megfelelő időpontban gyujt.
3: a gyujtás működőképes
A gyujtásteljesítményt egy pár miliméteres szikrközzel lehet kipróbálni, ha 2-3 mm-t átüt, akkor vélhetően nyomás alatt is szikrázik
A döglött jeladó/gíulatek/elektronika/trafó adhat rossz időpontban, vagy random időben szikrát(ilyenkor a ateljesítménye is kicsi)
Célszerű felkutatni a gyujtás elektromos adatait, és ellenállást mérni, így legaláb az aklaplap hibája kizárható.
Ha valakinek lenne kedve elmagyarázni, szívesen venném ha nekem is írna. koxy85@freemail.hu és az msn-em is ugyanez.
(persze nem megy csak fordulaton.
az ék már meg lett nézve szal kifogytam az ötletekből ha valaki tud lécci segítsen
előre is köszi!
Valószynűbb az elkötés, amitől az első rugásra tönkremegy a cdi
Valószynűbb az elkötés, amitől az első rugásra tönkremegy a cdi
http://www.kepesmotor.hu/motor...
Biztosan tud segíteni!
Üdv: Pisti
a trafót ebből elég nagy eséllyel lehet még használni(pl más mocinál)