Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszi szépen,de nézegettem nem tudtam rájönni mert mindenki azt irja ki hogy 93,95,97,meg láttam 1 ujjat is hogy 2002 amit nem nagyon hittem el.
futurát 91ig, sport pro-t pedig 92ig
Sziasztok
Lenne 1 kérdésem felétek .
Nekem van 1 af1 futurám ,és az lenne a kérdésem meddig gyártották ezt a tipust.
heló
mondom az adatait és tudnál segiteni hogy mit csinájak ? a hátsó fogaskerék 38 az első 16 -os a karburátor 28-as a fúvóka pedig140-es polini 160-as henger,sportlégszűrő sportdobal!
Most nézem hogy 27-es karbid van? Az alap 125-ös hengerhez minimum 28-as van. Sőt a sport pro-n 32-es vagy 34-es nem emlékszem potosan. Nem kicsi az egy kicsit 160-as hengerhez? Lehet itt lesz a gubanc.
Rossz karbi beállítás, (kicsi főfúvóka a hengerhez képest), eldugult karbi, kopott henger(alacsony kompresszió), valamilyen folytás, (pl elkokszosodott kipufogó), túl kicsi első lánckerék, stb.... sok dolog okozhatja.
helósztok azt szeretném megkérdezni hogy nem e tud valaki segiteni nekem van 1 af1 125 futurám és 160-as polini henger van rajta és 27-es karburátorés higy miért ál meg a vége csak 140KM/H NAGYON MEGKÖSZÖNÉM HA TUDNÁTOK SEGITENI!
Szia!
Az a jelenség nekem is előfordult, hogy tekerte az önindító és nem idult de tolsára azonnal. Ennek az oka a rossz önindító teker de jóval alacsonyabb fordulaton mint ami az indításhoz szükséges. A bronzkefék elkopnak benne és a sok bronzpor lerakódik belül egy kis nedvesség hatására megtapad és rövidzárlatot okoz nem teljeset de pont elég. Az önindító lassabban forog. Szerintem vedd le és takarítsd ki esetleg kefét is cserélhetsz benne. Utánna 2x nagyobb sebességen fog forogni. + nézd meg, hogy jól rugóznak-e a kefék mindegyik eléri rendesen a forgórészt.
Üdv srácok!

Tudna valaki jobb oldali lábtartót 89 es AF1 hez?
megvenném!
A karbi nagyon egyszerű, 1db főfúvóka van benne, nincs benne tű sem. 1db állító csavar van rajta amivel az alapjárat állítnató és ennyi. 105-ös főfúvóka volt benne, a gyári 68-as ezt megkérdeztem. 60-assal hírtelen gázadásra fullad, 90-essel darabosan pörög fel 105-össel még dadogósabb. De erő egyik esetben sincs. 75-ös mérettel a legjobb de így is csak vonszolja magát. A hengerfej síma akár a rotax blokk esetében nem lóg a hengerbe. De ilyen kis mértékű préstér növekedés nem tudom hogy okozhatja-e ezt. Érdemes-e leszedni kicsit a henertalpból.
Szerintem a porlasztó nem stimmel! Lehet keveset kap! Sőőt, valószínű!

Egyébként a hengerfej nem lóg bele a hengerbe? Asszem a derbi, vagy a fantic volt olyan, hogy kicsit belógott... Na az érdekes volt...

Én a porlasztón álítgatnék így az elmondottak alapján. Lehet nem is tettek nagyobb fúvókát bele, mikor rátették a nagyobb hengert? Vagy nem tudom. Szerintem még kompresszióhiány esetén se szabadna ilyet. Persze azért az igen nagy préstér, lehet le kéne szedetni a hengertalpól, vagy a tetejéből...
Mivel az AF1 nem akumlátoros gyújtású, így max attól, hogy gyorsabban tekert az önindító!
Cserélj gyertyát, gyertyakábelt, esetleg pipát, nézd át alaposan a vezetékeket, valahol vélhetően rossz érintkezés van. Olyan nemigen fordul elő, hogy gyengül a szikra, ha meghal, akkor vége....
Lehet az is, hogy a slusszvezeték nem stimmel! Nézd át alaposan!
helló trakee!

Lenne egy kis problémán és remélem tudsz rá valami okosat mondani.
Pár napja vettem egy Aprilia RS50-est AM6-os blokkal. TOP 80-as henger volt rajta amit megfúrtak új dugattyút kapott de pár km-er után gondolom megragadt mind a két gyűrű darabokra tört és elég rondán elintézte a hengert. A neten kerestem egy 50-es hengerszettet hozzá elvileg ez is nem rég felújított 500km-ert futott tötött motorról van. megérkezett nagyon jó állapotú nem kopott megfelel az 500km-es állításnak. Összeraktam, egyből feltünt hogy valami nem stimmel, a dugattyú a felső holtpontban nem éri el a henger felső peremét 1,5-2mm-el lejebb van. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget azt gondoltam ez biztos ilyen. A karbin kicseréltem a főfúvókát a normál méretre, beindítottam elsőre indult teljesen jó alapjárat, szép hang de nem igazán úgy reagált a gázra ahogyan szerettem volna, de a nagyobb probléma ott kezdődött mikor el akartam indulni vele, semmi ereje 4-5 ezres fordulatig felszenvedi magát aztán elkezd daránli és nincs tovább max 20km/h órát lehet kihozni belőle csak szenved. Szétszedtem a lehető legvékonyabb hengertalp tömítést raktam bele, cseréltem gyertyát, próbálgattam más méretű fúvókát max 35km/h sikerült egyszer kihozni de ez a plafon.
Okozhatja ezt a picivel kisebb dugattyú? nem sürít rendesen? vagy mi a franc ez? Két dologra tudok gondolni, hogy nem a hengerhez illő a dugattyú vagy a hajtókar rövidebb. Volt már nagyon kopott kompresszió hiányos motorom de ennyire gyenge még az sem volt. Az legalább pörgött rendesen. De ez nem pörög meg ereje sincs. Hidegen melegen gyönyörűen indul alapjáraton napogik ketyegne még ha leviszem ezres forrdulatra ott is szép ütemekben ketyeg. Kompresszió hiányos moci ezt elvileg nem tudja. Minden szép és jó addig amíg el nem akarok indulni.
Adj valami tanácsot légyszi mit csináljak vele?
Szerencsére semmi baja nincs a hengerfejnek és a menetnek!
A pipát törte belül darabokba, de azt kicseréltem és jó a motor!
Remélem ebből nem lesz vita!
Üdv!
Sziasztok!
nekem egy olan problémám lenne hogy a motorom csak tolásra indúl!(utána semmi baj nicns vele szal megy rendesen)!
csak anyi hogy mikor szikrát akartam nézni akkor nem volt,
rátettem egy nagyobb akkura és úgy probáltam índítani és olyan 1,5-2 ezres fordulaton környékén adott némí szikrát, utána erról az akkuról probűlétam indítani és beindult kis idő mulva!ez mitől lehet?
Hát remélem is!
Ezt hívják Heli-Coilnak....

Először egy spéci menetmetszőt hajt bele, majd a rugószerű spirált, aminek letöri a kis végét. De sajnos ennél is van némi forgács. (azt csak csendben jegyzem meg, hogy én ezt is hanyagul "perselyezésnek" titulálom)

Egyébként egyetértek, remek dolog. És talán erősebb, mint az eredeti menet, még acélban is.
Visszaolvastam egy kicsit, de szerintem én már nem is akarom ezt neked elmesélni. Látom , hogy értesz mindenhez legalábbis láttál már ezt azt és kézrátétellel és telepatikusan gyógyítasz.
Szóval bocs, igazad van
Na szóval: Mi is ezt használjuk ha az erős turbóval ellátott versenyautóink menetei "elbaszódnak" a túlságosan felhúzott nyomás miatt.
egy specko mentemetsző szerűség ami a henger anyagát megformázva egy menettel megegyező erős acélhuzalt épít be az anyagba. Szóval ha sokszáz lóerős izomautó turbónyomásával is elbír gondok nélkül akkor szerintem 125-ös csak kibír .
És nem akarok számot mondani és nem is tudok, hogy ezt hányszor kellett alkalmazni , de még egynél sem volt semmi gond.......
Namost! Nem fikáztam! Csupán aggályaim mondtam el. Igazad van, nem ismerem a technológiát! Ellenben azt elmesélhetnéd, hogy ha nem hegesztenek, nincs persely, semmi, akkor hogy a bóbánatba lesz újra M14 -es a menet, amit kiszaggatott a gyertya? Mert így ahogy elmeséled, ez a "csoda" kategória, amiben nem hiszek.

Szóval légy szíves, meséld el, mi ez az új, és japán technológia, hogy is készítik!
Na szóval, a "régi" dolog az kb 4- 5 éves. Nem hegesztenek stb.
Garantáltan forgácsmentesen csinálján és japán technológia. Nekem egy 19500 at forgó yamahában 3db hengernél csinálták egyszerre (az egyik menet 0 a másik kettő laza volt). Az ráadásul még a hosszú vékony menetes gyertyával. Mivel ezt autóknál is simán megcsinálják megbontás nélkül. Szóval nézz utána mielőtt fikázol valamit.
Hümm...

Ha tönkrement a menet, akkor én igen gyorsan elfelejteném a bontás nélküli reparálást! (egyébként a 125-ösnek kettős a hengerfeje, és acél az alsó, amibe a menet van, nem tudom a kicsiknek milyen, mindenesetre 125-ösnél nem hinném, hogy kinyomta volna...)
Ugyanis ezt a saját anyagából menet dolog... Szerintem egy picit sántít! Azt már hegezstés nélkül vissza nem teszik, de nem is kell! Perselyezés alatt meg nem csak azt lehet érteni, amit 10-20 évvel ezelőtt műveltek, és folyton gond volt vele! Pl Heli Coil-ból is van menetjavító kit! Egyszer láttam hirdették, 1600 Ft... Az szerintem nem olyan vészes.

De ha nem veszi le az ember a hengerfejet, tuti, hogy hullik a hengerbe fémforgaács! Valószínűleg a nagyrésze az első munkaütemben kimegy a kipufogóba, de ha marad benn valami, vagy megsimogatja a hengerfalat? Akkor cumi! És az ember az elején spórolt magának 1 óra szerelgetést, majd csinált több órányit++egy csomó pénznyi kárt...
Nem egészen szakszerű, de tökéletes! Ki fog téged szolgálni! Sőőt, a következő tulajt is!
Nem hinném, hogy vizes hengernél a perselyezés lenne a legjobb megoldás.
kis méret + víztér stb. Irány az első hengerfelyjavító (általában akik főtengelyekkel foglalkoznak teszik ezt is) Mivel siklósi vagy így Pécs Komlói utat ajánlom neked, Ha hozzáfér egy nagyobb gyertyakulcs méretű dologgal akkor bontás nélkül a helyen megoldja kb 10 perc alatt . Full új meneted lesz benne a saját anyagával perselyezés nélkül.
Hát igen...
Árba van különbség! :)

Amúgy jól tudod tesa! :)
Full ugyan az szinte a gépünk!

Csáó! :)

Ui.: majd írj MSN-en mert a ScooterRacing-esek nem veszik fel a telót és már nagyon kéne egy levegőcsavar!
Amiket megbeszéltünk már egyszer, úgy lenne minden! :)