Sziasztok. Nézegettem egy Aprilia Af1 Futurát 1993-as 125-ös . Beszéltem a tulajdonossal és azt mondta hogy az önindító teker benzint kap szikra van de nem indul. Tolásra sem indul. Mi baja lehet bit kéne nálla megnézni . Segítségeteket kérném
Várom a hozzászólásokat. Üdv
Nem tudtalak fölhívni, mert szar a telóm, majd akkor beszéljünk már meg egy időpontot, ami neked is jó hogy mikor tudnám elhozni azt a lendkerék lehúzót. Persze csak akkor ha odaadod Mikor vagy otthon hétköznapokon?
Ezen kívül van még lámpabúra+foncsor(két körlámpás); hátsólámpa ;hűtő; kábelköteg(enyhén sérült);teleszkóp+rugó;80 hengerre való kipufogó.
Mégegyszer mondom az árat a vevő szabja meg!Hozzám ilyen állapotban került egy Europa-val együtt. Az Europa fel lett újítva, de erre már nem volt energiám meg időm se.
Ha nem kellnek el az akatrészek megy a méhtelepre!
nem nagyon értem az elejét.. A hézagolás az micsoda? és miért alakul ki? és hogy lehet orvosolni? És mi az a főtengely csap? Sajnos ezeket nem nagyon vágom. De ha rendesen fölújítjuk a főtengelyt(hajtókar, csapszeg, tűgörgő, centírózás, új csapágyak frankón betéve), minden. Akkor már ugye nem nagyon kell félnem baja lesz?A többi dologgal majd elboldogulunk valahogy, de ha nem tudjuk akkor majd írok Ma vettem új imbusz csavarokat a motorhoz ( dekni csavarok, olajpumpa, vízpumpa, kuplung rúgó lefogató cavarok, blokktartó csavarok, idom csavarok..... meg még egy csomó fajtát.....) ahoz képest olcsón megúsztam és mindenhol mostmár rozsdamentes acél csavar van
eladó egy aprilia af1 replica,125ccm
uj dugo,uj valto szerkezet,gyertya,benzinszuro,gyertyapipa,szinte uj gumik,telo szimeringeztetve,uj uléshuzat,mar csak festeni kel!akarok még ma egy masikat szoval most akcio van 150ezer forint,eddig pont ennyibe van nekem,,hivjatok:06706162635
Nekem is lógott pl Simson főtengely, emiatt az egyik csapágyba tök könnyen mozgott a főtengelycsap, de egy új csapágyat rárpóbálva igencsak szoros illesztés volt! Az pedig, hogy axiális irányba játéka vana főtengelynek, hézagolás hiányra utal, nem kopott csapra. Én ilyen hamar nem ítélkeznék a tengely felett...
Szimmeringből megmondod a csapágyboltba, hogy főtengelyszimmeringnek lesz, és adnak. Nem kell túlmisztifikálni.
Egyébként a főtengelycsapágy csere alap! Ha a hajtókar elkopott, akkor a csapágy is már megette a kenyere nagyrészét, és ha elkezd lógni, lehet újra szétburítani, beleér a lendkerék az állórészbe stb stb, szóval cserélni kell.
oké, köszi a segítséget... A szerelő ugy állapította meg (nekem ezt mondta) hogy a lendkerekemnél ki be mozog az egész tengely ... és nem a lendkerék van szarul rajta, a főtengely kikopott a csapágyból...és a hajtókar is elég szar... ugy hogy mondta hogy érdemes akkor már ha főtengelyt újítunk új csapágyakat venni, meg ugye a régi azért már elég kopott lehet.... meg ha szét lesz húzva akkor most nem azon az 5-6 ezer forinton fog múlni szerintem... szimeringből melyik fajtát tegyem bele? azokból is van különböző minőségű? te melyiket ajánlod.... vagy ezeknél mind1?
Egyébéként érdemes lebontani az összes cuccot kívöltől, azaz gyújtás, kislánckerék, kuplung, primerhajtás, henger, minden, hogy csak a blokközép maradjon. No én ekkor a kuplungfelőli tengelyeket szeretem kinyomni a gyújtás felé, mert miután kiszedted a csavarokat a blokközépből, ha van ilyen szétszerelő fül, amin csavarhúzóval szét lehet picit nyitni, ott szétnyitod (de nehogy a tömítőfelületek közé csavarhúzót tegyél, és úgy feszítsd, mert akkor gallyra is tesze a blokkfeleket), aztán gumi, vagy faklapáccsal, a tengelyvégeket érzéssel ütöd, miközben a kuplung oldali blokközepet vagy feltámasztod valahova, hogy le tudjon válni lefele a blokk, vagy valaki tartja neked közbe. Bár van egy érzésem, hogy nem fog olyan nehezen jönni.
Egyébként nem értem a szerelő hogy állapította meg, hogy kopottak a főtengelycsapok, ha szét se szedte a blokkot...
oké, feltétlenül be fogom jelölni , hogy hol állt!És melyik irányból érdemes szétszedni a blokkot, hogy a váltó ne hulljon szét? vagy az mind1?(hogy melyik része legyen alul amikor szét húzom, mert szerintem oldalra lesz fordítva amikor húzzuk szét.... és így nem mind1 hogy melyik van fölül.. mert nem akarom, hogy széthulljon a váltó és utána napokig kelljen legózni vele )
Hehe,azzal azért még várj! :D
1,mert nem nagyon kell,nekem is carbonos a dobom
2,most a jelenlegi gazdasági helyzetet tekintve spórolok,hogy 100 év múlva vehessek egy újabb motort XD
Motorosboltba kétlem, hogy kapsz hozzá szerszámot a polcról... Ez nem simson....
És aztán ne kelljen újra leszedni, mondjuk emrt rossza gyújtásidőpont.
Amúgy jelöld össze az alaplapot a forgattyúsházzal, mielőtt leszeded, mert pár fokot el lehet fordítani!
Még mindig ugyan ott, nem tudom leszedni de az az előző hozzáoszlásnál láthatod, hogy már meglesz a szerszám remélem.... gondolkoztam olyanon is hogy átmegyek a motorosboltba kérek egyet kifizetem hazajövök lehúzom és visszaviszem, hogy nem volt jó Mert nem hiszem hogy többször szét lesz húzva a blokkom. Amugy meg ráérek a dolgokkal mert szerintem ebben az évben már nem fogok vele motorozni Amilyen hülye idő van
Mert sokminden lehet.. Lehet rossza gyertya, áthúz a gyertyakábel, stb badarságok, de lehet rossz helyen van a gyújtás, vagy elszállt a kompresszió...